0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 


درست در آستانه سال جدید میلادی، شرکت گوگل فهرستی از کلماتی منتشر کرده است که در سال ۲۰۲۳ بیشتری آمار جست‌وجو را به خود اختصاص داده‌اند. البته گوگل در سالگرد ۲۵ سالگی خود اقدام جالب دیگری نیز انجام داده و بخشی جدید به نام کپسول زمان را ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد دانش خود را در مورد رویدادهای مهم ۲۵ سال گذشته محک بزنند.

به گزارش Tech Crunch گوگل در جدیدترین بررسی سالانه خود، ترندهای جست‌وجوی سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. این بررسی، تلاش کرده است تا محبوب‌ترین موضوعات جستجو شده در زمینه‌های مختلف را نمایش دهد.

به طور مثال در بخش طرز تهیه غذا، سه غذای بیبیمباپ (کره‌ای)، اسپتو (مالزیایی) و پاپدا (اندونزیایی) پرجست‌وجو شده‌ترین دستورالعمل‌های پخت غذا بوده‌اند.

فیلم باربی، اوپنهایمر و جاوان نیز رتبه اول تا سوم جست‌وجو را در بخش فیلم و جنگ غزه و اسرائیل، زیر دریایی تایتانیک و زلزله ترکیه رتبه اول تا سوم بیشترین جست‌وجو را در بخش اخبار داشته‌اند.

گوگل فهرست پرجست‌وجوترین کلمات ۲۰۲۳ را منتشر کرد 2

نکته‌ای که در رابطه با این آمار باید به آن توجه کرد این است که گوگل این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که این اطلاعات را براساس منطقه‌ هم فیلتر کنند. این موضوع به صاحبان برندها و مارکترها کمک می‌کند تا ترندهای روز را در منطقه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارند، شناسایی کرده و از آن برای فعالیت‌های مارکتینگی خود الهام بگیرند.

علاوه بر ترندهای سال، گوگل در سالگرد ۲۵ سالگی خود، اطلاعاتی از تمام ‌ترندهای این ۲۵ سال منتشر و آن را کپسول زمان نام‌گذاری کرده است. این اطلاعات به کاربران اجازه می‌دهد که دانش خود را در رابطه با رویدادهای کلیدی و ترندهای این ۲۵ سال آزمایش کنند.در این کپسول زمام همچنین اطلاعاتی شامل فهرست‌های سالانه محبوب‌ترین فیلم‌ها، کتاب‌ها، بازیگران و غیره بر اساس فعالیت‌های جستجوی گوگل ارائه شده است.

لینک منبع

نقدی بر فیلم قاتلان ماه کامل ساخته مارتین اسکورسیزی
یک مانیفست انسان‌گرا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF