0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

رانلد دی. مور، مَت وولپِرت و بن نِدیوی سریال برای تمام بشریت For All Mankind را برای «اپل تی‌وی پلاس» خلق کرده‌اند. یوئل کینامان، مایکل دورمن، سارا جونز و سونیا والگر از بازیگران شناخته‌شده این درام علمی‌تخیلی هستند که از تصاویر آرشیوی بعضی چهره‌های تاریخی هم بهره برده است. فصل اول سریال ۲۰۱۹ عرضه شد و فصل چهارمش در ۲۰۲۴ به پایان رسید. عنوان سریال هم با الهام از یک پلاک قمری انتخاب شده است که فضانوردان «آپولو ۱۱» روی کره ماه به جا گذاشتند و بخشی از آن به این صورت است: «ما برای تمام بشر صلح‌جویانه وارد شدیم.»

خلاصه داستان سریال برای تمام بشریت

خلاصه داستان سریال برای تمام بشریت For All Mankind از این قرار است؛ اتحاد جماهیر شوروی در نسخه دیگری از وقایع سال ۱۹۶۹، ایالات متحده آمریکا را شکست می‌دهد و فضانوردانش به عنوان اولین کشور روی کره ماه فرود می‌آیند. از این رو رقابت فضایی دو کشور برای دهه‌ها با چالش‌ها و اهداف بزرگ‌تر ادامه پیدا می‌کند.

آغاز فصل چهارم: پایگاه فضایی مریخ با عنوان «هَپی وَلی» بزرگ‌تر شده است و خودش را برای انتقال سیارکی به مدار مریخ آماده می‌کند. اد بالدوین با فضاپیمایش عازم این ماموریت می‌شود اما اوضاع طبق برنامه پیش نمی‌رود و تلفاتی داده می‌شود و ماموریت بی‌ثمر می‌ماند. مارگو که حالا در اتحاد جماهیر شوروی زندگی کسالت‌آوری دارد خودش را با وعده‌ی مشاور فعالیت‌های فضایی دلخوش کرده است. او وقتی از حادثه باخبر می‌شود می‌کوشد با فضاپیمای شوروی تماس بگیرد اما تلاشش بی‌نتیجه می‌ماند. کِلی بالدوین با پسرش به زمین برگشته است و می‌خواهد که پدرش نیز به خانه برگردد اما هر بار که این موضوع مطرح می‌شود پدر می‌گوید که باید کمی بیش‌تر بماند. آلیدا همچنان از وحشت‌زدگی‌های ناگهانی (پَنیک اَتک) ناشی از ترومای بمباران مرکز فضایی جانسن رنج می‌برد. مدیر جدید ناسا از دنیل پول درخواست می‌کند تا به مریخ برگردد و فرماندهی ماموریت را به دلیل حادثه رخ‌داده بر عهده بگیرد.

 

عوامل و بازیگران سریال برای تمام بشریت

خالقان: رانلد دی. مور، مَت وولپِرت و بن نِدیوی، کارگردانان: سرجو میمیکا-گیزان، اندرو اِستَنتِن، دن لیو و… نویسندگان: مور، وولپرت، ندیوی، استفانی شانن، اریک دبلیو. فیلیپس و… مدیران فیلمبرداری: استیون مک‌نات و راس بِری‌مَن، تدوینگران: مایکل اوهالورِن، هیبا اشویتزِر، دیوید بیلو و… آهنگسازان: جف روسو و پل دوسِت، بازیگران: یوئل کینامان (ادوارد بالدوین/ اِد)، مایکل دورمن (گوردن استیونز/ گوردو)، سارا جونز (تِریسی استیونز)، شانتِل ون‌سانتِن (کارن بالدوین)، جودی بالفور (اِلن ویلسن)، رِن اشمیت (مارگو مدیسن)، سونیا والگر (مالی کاب) و…

تولید سریال For All Mankind از کجا شروع شد؟

طبق گفته‌های رانلد دی. مور، ایده ساخت سریال در جریان صرف ناهار با گرت رایسمن، فضانورد سابق ناسا، مطرح شد؛ زمانی که آن‌ها درباره امکان تصویر کردن یک تاریخ متفاوت بحث می‌کردند که در آن، روس‌ها پیش از آمریکایی‌ها روی کره ماه فرود می‌آیند. سرانجام در پانزدهم دسامبر ۲۰۱۷ بود که اعلام شد اپل، سفارش سریالی تک‌فصلی را داده است. پنجم اکتبر ۲۰۱۸ عنوان سریال، به صورت رسمی اعلام شد و در اکتبر ۲۰۱۹ خبر تولید فصل دوم هم منتشر شد که تا امروز به چهار فصل رسیده است. فیلمبرداری اصلی از ماه اوت ۲۰۱۸ در لس‌آنجلس کالیفرنیا آغاز شد و مارس ۲۰۱۹، «نیویورک تایمز» خبر داد که فیلمبرداری به پایان رسیده است. فیلمبرداری فصل دوم با روزگار قرنطینه ناشی از فراگیری جهانی کووید-نوزده همراه و دچار وقفه‌ای چندماهه شد.

سریال برای تمام بشریت

نقد و بررسی منتقدان درباره سریال برای تمام بشریت

امپایر | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

هلن اوهارا | فصلی الهام‌بخش که بیش از حد تحت تاثیر احساسات نیست. این فصل دقیقا درامی مجاب‌کننده و گیرا دارد چون به اندازه تقلاهای خود ما برای پیشرفت، ناکامل و سازشگر است. بهتر است جنبه‌ها و توضیح‌های فنی ناامیدتان نکند چون درک‌شان واقعا هوش بالایی می‌خواهد.

دیسایدر | امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

جانی لافتِس | برای تمام بشریت در فصل چهارم هم به بازنویسی جسورانه تاریخ ادامه می‌دهد؛ و این کار را با مشتی از شخصیت‌های باسابقه و چند تازه‌وارد در یک رقابت فضایی دنباله‌دار انجام می‌دهد. سناریوی هوشمندانه و طراحی تولید حیرت‌انگیز از نقاط قوت این فصل هستند.

کولایدر | امتیاز ۸۳ از ۱۰۰

چِیس هاچینسِن | در حالی که ژانر علمی‌تخیلی، لحن‌های بسیار و داستان‌های پرشماری دارد اما این سریال تروتازگی و انرژی خاصی دارد. مسائلی که مطرح می‌شوند و چالش‌هایی که شخصیت‌ها با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند برای ما آن قدر جذابیت پیدا می‌کنند که پای‌شان بنشینیم.

اسلش‌فیلم | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

جرمی ماتای | سراسر فصل چهارم با ضرباهنگی نفس‌گیر روایت می‌شود و داستان جوری تماشاگران را می‌گیرد که آن‌ها به‌سادگی همراه ماجراهای سریال و فرازوفرودهایش می‌شوند.

رولینگ استون | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

اَلِن سِپین‌وال | برای تمام بشریت همچنان در نمایش این موضوع فوق‌العاده عمل می‌کند که کاوش‌های فضایی چطور می‌توانند توامان زیبا و خطرناک باشند. با وجود این، سریال از نظر دراماتیزه کردن نگرانی‌های جغرافیای سیاسی (ژئوپولیتیکی) حول فرستادن آدم‌ها به درون خلأ، درجه‌های متفاوتی از موفقیت را تجربه می‌کند.

شیکاگو تریبیون | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

نینا مِتز | هر شخصیتی کم‌وبیش وضعیتی از آزردگی خاطر را تجربه می‌کند. این، تمهید داستان‌گویی بدی نیست و من همواره قدردان دلبستگی سریال به نمایش این موضوع بوده‌ام که «درگیر حل مساله بودن» چه سروشکلی دارد. ناگفته نماند که «هپی ولی» بسیار پرجزییات تصویر شده است.

اِی. وی. کلاب | امتیاز ۵۸ از ۱۰۰

سالونی گاجار | از آنجایی که رویدادهای تاریخی متفاوت و فرضی فصل چهارم به روزگار حال ما نزدیک‌ترند، برای تمام بشریت حس‌وحال نوستالژیک فصل‌های گذشته را از دست داده است که حاصل ترسیم فضاهایی از دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بودند. سوای این موضوع، قسمت‌های جدید اصلا نمی‌دانند که چه سفری را می‌خواهند به تصویر بکشند.

امتیاز سایت های سینمایی به فصل چهارم برای تمام بشریت

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۸.۱ از ۱۰ ۵۵ هزار کاربر
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۸۳ از ۱۰۰ بر اساس ۱۰ نقد
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۸.۳ از ۱۰ بر اساس ۱۷ نقد

آیا می‌دانید:

  • «اپل» یازدهم فوریه ۲۰۲۱ و پیش از اولین نمایش فصل دوم، اپلیکِیشن «آی‌او‌اِس» واقعیت افزوده‌ای را با عنوان «برای تمام بشر: محفظه زمان» در «اپل استور» عرضه کرد. کاربران به‌واسطه این اپ می‌توانند در شکاف زمانی طولانی‌مدت بین فصل‌های اول و دوم سیر کنند و شاهد رابطه گوردو و تریسی استیونز و پسرشان دنی باشند. این اپ در هفتادوسومین جوایز امی هنرهای خلاقه، برنده جایزه نوآوری برجسته در ساخت برنامه تعاملی شد.
  • «اپل» برای فصل دوم پادکستی با عنوان «برای تمام بشریت: پادکست رسمی» را نیز با همکاری «اَت ویل میدیا» تولید کرد که از نوزدهم فوریه ۲۰۲۱ هر دو هفته منتشر می‌شد. مجری پادکست کریس مارشال، بازیگر نقش دَنیل پول، بود که نگاهی به پشت صحنه سریال می‌انداخت و با دانشمندان، فضانوردهای بازنشسته و بازیگران و عوامل برای تمام بشریت گفت‌وگو می‌کرد.
  • «اپل» برای فصل سوم هم مجموعه‌ای ویدیویی با عنوان «دانش ورای برای تمام بشر» تهیه و عرضه کرد. رِن اشمیت که نقش مارگو مدیسن را بازی می‌کند، مجری این برنامه بود و به توضیح و باز کردن موضوع‌های علمی‌ای می‌پرداخت که در قسمت‌های مختلف سریال مطرح می‌شدند.
  • شخصیت‌های گوردو و تریسی استیونز بر نیم‌نگاهی به فضانورد «مرکوری ۷» با نام گوردو کوپر و همسرش ترودی – که خلبان بود – خلق شده‌اند.

پوستر سریال برای تمام بشریت

پوستر سریال برای تمام بشریتFor All Mankind Poster 2پوستر سریال برای تمام بشریت

لینک منبع

بازماندگان و جنگ بر سر غنایم؛
چپ و سیاست هویت‌محور: رقابت بر سر قربانی‌بودن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF