0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

درست است که امسال حقوق ما از سال قبل بیشتر شده است. اما قدرت خریدمان نسبت به سال قبل کمتر شده. علت این امر را باید در اقتصادی بیمار جست. اما حالا ما در پی پرداختن به دلایل و ریشه‌های این اقتصاد بیمار نیستیم. ده سال پیش ما می‌توانستیم گوشی‌مان را با یک مدل جدیدتر عوض کنیم مخصوصا اگر گوشی‌باز بودیم. اما حالا باید در خریدمان خیلی دقت کنیم چون به این زودی‌ها قادر به خرید یک گوشی جدیدتر یا بهتر نخواهیم بود.

به همین خاطر در این مقاله می‌خواهم شما را با یک گوشی ارزان قیمت اما کاردرست آشنا کنم. اگر بودجه خرید گوشی‌های پرچمدار را ندارید اما می‌خواهید یک گوشی خوب در حد و قواره آنها در دست‌تان بگیرید ما گوشی A14 سامسونگ را که به تازگی عرضه شده به شما معرفی می‌کنیم.

نقد و بررسی گوشی گلکسی A14

کره‌ای‌ها در طراحی گلکسی A14 به‌طور کامل از پرچمداران سری گلکسی S23 الهام گرفته‌اند؛ پنل کاملا تخت در نمای پشتی و جلویی دستگاه درکنار فریم هم‌اندازه با ضخامت بدنه و حفره‌های جداگانه‌ی دوربین‌های پشتی، به‌خوبی گویای این موضوع هستند.

همانند گلکسی A54 و A34، غول کره‌ای در مدل A14 نیز استفاده از دوربین تشخیص عمق را کنار گذاشته است و از مجموعه ۳ دوربین واید، اولتراواید و ماکرو استفاده می‌کند که به‌صورت جزیره‌ای و با چینشی عمودی در پشت دستگاه قرار گرفته‌اند.

استفاده از نمایشگرهای بالای ۶ اینچ در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی به اتفاقی مرسوم تبدیل شده است و جای تعجبی ندارد که گلکسی A14 نیز همانند نسل پیشین خود از نمایشگری ۶٫۶ اینچی با وضوح ۲۴۰۸ × ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کند.

آنچه جای تعجب دارد به حاشیه‌های عریض نمایشگر و بریدگی قطره‌ای دستگاه بازمی‌گردد که هر دو مورد به سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ تعلق دارند. درمقام مقایسه گلکسی A13 از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۳ درصدی بهره می‌برد؛ درحالی‌که این عدد در گلکسی A14 به ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

سامسونگ گلکسی A14 با نمایشگر حفره‌دار و دوربین سه‌گانه طراحی جذاب و گیرایی دارد. روی پنل پشتی آن هم بافت‌هایی کار شده تا مانع سقوط اتفاقی از دست شود. نمایشگر این موبایل از نوع PLS LCD است و وضوح فول‌ اچ‌دی دارد که نسبت به نسل قبل تفاوتی نکرده است.

روشنایی پنل PLS LCD کهکشانی سامسونگ در بهترین حالت به ۳۲۰ نیت می‌رسد که عدد خوبی برای استفاده از دستگاه در زیر نور خورشید به‌حساب نمی‌آید. درصورتی که از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید به‌دلیل تابش نور از سطح دستگاه شرایط وخیم‌تر نیز خواهد شد.

Galaxy A14 در دو نسخه ۴G و ۵G روانه بازار شده که قیمت تقریبا مشابهی دارند اما پردازنده مدل ۵G حدود دو برابر قوی‌تر است.

نسخه ۴G به تراشه Helio G80 مجهز شده که برنامه‌ها و بازی‌های ساده را به شکلی روان اجرا می‌کند. مدل ۵G هم خود در دو مدل عرضه شده که در ایران نسخه با تراشه Exynos 1330 موجود است.

در پنل پشتی دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. این دوربین تصاویر جذاب و با کیفیتی ثبت می‌کند. دوربین سلفی هم ۱۳ مگاپیکسلی و در حد متوسط است.

همانند گلکسی A54 و A34، غول کره‌ای در مدل A14 نیز استفاده از دوربین تشخیص عمق را کنار گذاشته است و از مجموعه ۳ دوربین واید، اولتراواید و ماکرو استفاده می‌کند که به‌صورت جزیره‌ای و با چینشی عمودی در پشت دستگاه قرار گرفته‌اند.

باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی سامسونگ گلکسی A14 شارژ کافی برای حداقل یک روز را فراهم می‌کند. دیگر ویژگی‌های این گوشی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و حسگر اثر انگشت روی پنل کناری است.

پنل پشتی به‌صورت شیاری و کبریتی طراحی شده است که نظیر آن را در دیگر مدل‌های اقتصادی سامسونگ همچون گلکسی M22 و گلکسی A03 دیده بودیم که اتفاقا سطحی مناسب از کیفیت را به‌کاربر القا می‌کند.

گلکسی A14 برخلاف دیگر مدل‌های موجود در بازه قیمتی ۷ تا ۸ میلیون تومان مانند ردمی نوت ۱۱، از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کند؛ البته توقع نرخ نوسازی بالا در رده‌ی گوشی‌های اقتصادی کمی سخت‌گیرانه است؛ اما به‌هرحال نماینده‌ی شیائومی از این ویژگی مثبت بهره می‌برد که آن را در پله‌ی بالاتری از نماینده‌ی سامسونگ قرار می‌دهد.

برای لینک خرید گوشی با قیمت مناسب به باکس ارزیابی مراجعه کنید

جمع‌بندی:

درحال‌حاضر گلکسی A14 بهترین گوشی سامسونگی به‌شمار می‌آید که با حقوق یک‌ماهه‌ی وزارت کار می‌توان خریداری کرد و این موضوع به‌شدت ناراحت‌کننده و تأسف‌آور است.

گلکسی A14 تنها می‌تواند کمی بیشتر از حداقلی‌های یک گوشی هوشمند را ارائه کند که حتی این امکانات هم ممکن است در طول زمان و با انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۴ یا ۱۵ کاهش پیدا کند.

اگر بودجه‌ی خود را حدود ۵۰۰ هزار تومان دیگر افزایش دهید، می‌توانید به خرید پوکو M5 فکر کنید که از ۱۰ تا ۱۵ درصد قدرت پردازشی بیشتری برخوردار است؛ درصورتی هم که به‌همین میزان از بودجه‌ی خود بکاهید می‌توانید گلکسی A13 را خریداری کنید؛ البته باید درنظر داشته باشید که این مدل به‌مراتب ضعیف‌تر از A14 خواهد بود.

قیمت گوشی با حافظه ۶۴ و رم ۴ حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است

قیمت گوشی با حافظه ۱۲۸ و رم ۶ حدود ۶ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان است

samsung galaxy a14
نقد و بررسی گوشی گلکسی A14 سامسونگ
چکیده ارزیابی
درحال‌حاضر گلکسی A14 بهترین گوشی سامسونگی به‌شمار می‌آید که با حقوق یک‌ماهه‌ی وزارت کار می‌توان خریداری کرد که با اندروید ۱۳ عرضه شده و تا اندروید ۱۵ نیز بروزرسانی خواهد شد. گلکسی A14 تنها می‌تواند کمی بیشتر از حداقلی‌های یک گوشی هوشمند را ارائه کند که حتی این امکانات هم ممکن است در طول زمان و با انتشار به‌روزرسانی اندروید ۱۴ یا ۱۵ کاهش پیدا کند.
امتیاز خوانندگان۰ رای
نقاط مثبت
نمایشگر ۶٫۶ اینچی با وضوح ۲۴۰۸ × ۱۰۸۰ پیکسل
دوربین عقب و سلفی قدرتمند با وضوح ۵۰ و ۱۳ مگاپیکسل
نقاط منفی
عدم پشتیبانی از از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
عدم استفاده از بلندگوهای استریو
۳.۹
امتیاز منتقد
اصطلاحات ترید ارز دیجیتال که هر معامله‌گر باید بداند
بهترین فیلم های جنایی | فهرست فیلم‌های گانگستری سینمای جهان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی