0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

هاب اسپات اخیرا در گزارشی به ترندهای هوش مصنوعی برای مارکترها پرداخته است و اشاره کرده که مارکترها می‌توانند با استفاده‌ از ابزارهای هوش مصنوعی زمان مورد استفاده روزانه خود را برای کارهای تکراری و ثابت روزانه، به نصف برسانند و با این روش در طول یک سال، به اندازه یک ماه بیشتر برای کارهای خلاقانه و انسان محور خود زمان به دست بیاورند.

به گزارش دی‌ام‌برد، هاب اسپات در این گزارش با اشاره به اینکه فناوری هوش مصنوعی را برای رشد کسب‌وکار در حال ترند شدن است، اعلام کرده است که براساس آخرین داده‌های نظرسنجی‌ هاب اسپات ۶۸ درصد از رهبران بازاریابی در سطح مدیر ارشد و بالاتر براین باور هستند که اگر هوش مصنوعی و اتوماسیون به طور کامل در شرکت آنها پیاده سازی شود، کسب‌وکار آنها رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهد کرد.

۶۲ درصد از مدیران نیز گفته‌اند که شرکت آنها همین حالا هم روی هوش مصنوعی و ابزارهای اتوماسیون برای کارمندان خود سرمایه گذاری کرده است که در این بین ۷۱ درصد از کارکنان ROI مثبت گزارش کرده‌اند و ۷۲ درصد نیز گفته‌اند که استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون باعث افزایش بهره‌وری در کارکنان شده است.

اما این واقعیت غیرقابل انکار است که فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است و هنوز باید چیزهای زیادی را یاد گرفت.

کنترل زمان در مشت مارکترها

هاب اسپات در گزارش خود اشاره کرده است که براساس این نظرسنجی، امروزه مارکترها برای تولید محتوا تا ۴۸ درصد، برای آنالیز تا ۴۵ درصد، برای آموزش تا ۴۵ درصد و ۳۲ درصد برای انجام تحقیقات خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

اینجا نباید این نکته را فراموش کرد که افراد بیشتر تمایل دارند که بیشتر انرژی خود را روی کارهای موثر و خلاق صرف کنند اما به هرحال تا پیش از این چاره‌ای جز انجام کارهای ساده و تکراری نداشتند اما استفاده از هوش مصنوعی باعث شده است که ماکترها بتوانند زمان بیشتری را برای کارهای خلاقانه مانند طوفان فکری یا اجرای پروژه صرف کنند و کارهای ساده و تکراری مانند پیدا کردن کلمه کلیدی و تولید محتوای محصول را به هوش مصنوعی بسپارند.

براساس این گزارش ۹۰ درصد از مارکترهایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌گویند که فعالیت‌هایی مانند تولید محتوا با هوش مصنوعی و اتومیشن به آنها کمک کرده‌اند که زمان کمتری را روی این کارهای تکراری و ساده بگذارند و زمان بیشتری را روی بخشی از کارشان بگذارند که از آن لذت بیشتری می‌برند.

این گزارش در ادامه اشاره می‌کند که اغلب مارکترها به صورت میانگین روزانه ۵ ساعت را برای کارهای اداری و دستی مانند پیدا کردن کلمات کلیدی، پاکسازی داده‌ها، فهرست‌سازی و تجریه تحلیل داده‌های خام صرف می‌کنند اما آن دسته‌ای که از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند توانسته‌اند این زمان را به روزانه ۲.۵ ساعت برسانند؛ یعنی درست  نصف زمانی که قبلا مجبور بودند برای آن صرف کنند.

با یک حساب کتاب ساده این عدد به ۱۲.۵ ساعت در هفته و حدود یک ماه در سال تبدیل می‌شود. درواقع هوش مصنوعی یک ماه اضافه برای انجام کارهای موثر و خلاقانه به مارکترها می‌دهد.

مارکترها از ابزارهای هوش مصنوعی برای چه مقاصدی استفاده می‌کنند؟

براساس پژوهش هاب‌اسپات بیشتری استفاده از هوش مصنوعی برای مارکترها در جهت خلق محتواست؛ در وهله بعدی آنالیز و سپس تحلیل داده و برای یافتن راهکارهاست

گزارش هاب‌اسپات از ترندهای AI برای مارکترها: ویرایش متون، هدف اول مارکترها از استفاده از Generative AI ها 2

چه ابزارهایی محبوب‌اند؟

براساس اطلاعاتی که هاب اسپات به دست اورده، ۳۵ درصد از مارکترها می‌گویند که از اتومیشن و هوش مصنوعی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند و با احتساب سئوکارها و بلاگ‌نویسان این عدد تا ۵۴ درصد افزایش پیدا می‌کند. اما سوال اینجاست که چه ابزارهایی جز ابزارهای هوش مصنوعی و اتومیشن محسوب می‌شوند؟ گزارش هاب اسپات در ادامه به معرفی بهترین انواع ابزارهایی که توسط مارکترها استفاده می‌شود، پرداخته است.

گزارش هاب‌اسپات از ترندهای AI برای مارکترها: ویرایش متون، هدف اول مارکترها از استفاده از Generative AI ها 3

مارکترها از هوش مصنوعی مولد چه استفاده‌هایی می‌کنند؟

بیشترین استفاده مارکترها از Generative AI ها با اختلاف به خلق محتوا اختصاص می‌یابد. سپس کپی‌رایتینگ و ساخت تصاویر.

گزارش هاب‌اسپات از ترندهای AI برای مارکترها: ویرایش متون، هدف اول مارکترها از استفاده از Generative AI ها 4

مارکترها در استفاده از AI برای نوشتن، چه نوع بهره می‌برند؟

در امور مربوط به تولید محتوا، مارکترها بیشتر برای ویرایش‌های جزئی در متون، قبل از انتشار، به سراغ هوش مصنوعی می‌روند.

گزارش هاب‌اسپات از ترندهای AI برای مارکترها: ویرایش متون، هدف اول مارکترها از استفاده از Generative AI ها 5

گزارش هاب اسپات در ادامه اشاره می‌کند که چت‌جی‌پی‌تی، گوگل بارد، چت‌اسپات، جسپر، دستیار هوش مصنوعی هاب اسپات، کیو ای‌آی، ۱۰وب و سئو ای‌آی از پراستفاده‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابان هستند.

گزارش هاب‌اسپات از ترندهای AI برای مارکترها: ویرایش متون، هدف اول مارکترها از استفاده از Generative AI ها 6

هوش مصنوعی آچار فرانسه تولید محتوا و سئو

مارکترها می‌گویند که هوش مصنوعی مولد برای ایجاد پست‌های شبکه‌های اجتماعی، توضیحات محصول  پاسخ ایمیل‌ها بسیار مفید است، اما به‌طور کلی نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۲۲ درصد از آنها برای ایده و الهام گرفتن، ۴۸ درصد برای  تحقیقات بازار، ۳۲ درصد برای آموزش از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

گزارش هاب‌اسپات از ترندهای AI برای مارکترها: ویرایش متون، هدف اول مارکترها از استفاده از Generative AI ها 7

ابزارهایی مانند چت جی‌پی‌تی به سرعت تمام اطلاعات موجود در فضای اینترنت را تجزیه و تحلیل کرده و از آن در یک فرم مکالمه استفاده می‌کنند. ابزارهای هوش مصنوعی درواقع کمک می‌کنند که به جای باز کردن چندین نتیجه گوگل و رصد رسانه‌ها در زمان بسیار کوتاه‌تری نتایج آن را مشاهده کنید و به بازاریابان کمک می‌کند که مرتبط‌ترین اطلاعات را پیدا کنند و در یک کپسول مختصر و مفید آن را دریافت کنند. هرچند که نباید احتمال بروز خطا در آنها را نادیده گرفت.

برنامه‌ریزی برای سئو و تحقیق درباره انتخاب کلمه کلیدی نیز از جمله کارهای تکراری و وقت‌گیری است که بازاریابان محتوا به طور منظم انجام می‌دهند. ابزارهای ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs، Moz، Google Ads Keyword Planner و Mangools بسیار کاربردی‌اند اما به هر حال برای بازاریابان محتوا زمان‌بر است تا کلمات کلیدی را بررسی کنند. این در حالی است که ۸۲ درصد از بازاریابان   می‌گویند که هوش مصنوعی بر نحوه برنامه‌ریزی آنها برای محتوا اثر گذاشته است و ۶۹ درصد هم گفته‌اند که هوش مصنوعی در نحوه تصمیم‌گیری و نگارش استراتژی محتوا اثرگذار است.

گزارش کامل را ازینجا دانلود کنید

برای مارکترهای ایرانی نیز این امکان وجود دارد که با استفاده از پلتفرم هم‌نگار، از ابزارهای قدرتمندی برای تولید محتوا بهره‌مند شوند. برای به کارگیری ابزارهای ذکر شده هوش مصنوعی بدون محدودیت می‌توانید از امکاناتی که پلتفرم هم‌نگار در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

لینک منبع

بازی‌ها چطور احساسات ما را برمی‌انگیزند؟
معرفی و مروری بر سه اثر مطرح جوجو مویز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF