0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

همان‌طور که می‌دانید، ویدئو ابزاری کاربردی برای افزایش فروش محصولات شماست. ویدیو از طرفی به شما امکان می‌دهد پیام خود را به‌روشی ساده و جذاب منتقل کنید و از طرف دیگر، مردم از تماشا و اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی لذت می‌برند.

طبق آمار wyzowl در سال ۲۰۲۳، ۸۷٪ از بازاریابان تأیید کرده‌اند که بازاریابی ویدیویی به آن‌ها کمک کرده است تا فروش خود را افزایش دهند و ۸۹٪ از مردم می‌گویند تماشای یک ویدیو آن‌ها را متقاعد کرده است که یک محصول یا خدمت را خریداری کنند. حال سؤال این است که چگونه می‌توان با تبلیغات ویدئویی، فروش بیشتری را رقم زد؟

۳ نکته برای افزایش فروش با استفاده از تبلیغات ویدیویی

هر نوع تبلیغات ویدیویی به افزایش فروش منجر نخواهد شد و رعایت برخی نکات الزامی است:

۱) هدف خود را بشناسید

ممکن است با خواندن این تیتر با خود بگویید «مشخص است، افزایش فروش». البته هدف اولیۀ کسب‌وکار، افزایش فروش خواهد بود، اما ممکن است اهداف دیگری نیز در راستای آن داشته باشید؛ به‌طور مثال، افزایش آگاهی از برند، آموزش مشتریان فعلی، جذب مشتریان جدید و… .

از طرفی شما باید بدانید که می‌خواهید با استفاده از بازاریابی ویدئویی دقیقاً چه کسانی را مخاطب قرار دهید. به‌طور مثال، یک سایت رزرو هتل به دلیل داشتن اتاق‌های متفاوت، طیف مشتریان گسترده‌ای دارد: خانواده‌هایی که به دنبال تعطیلات ارزان‌قیمت هستند، زوج‌هایی که اتاقی رمانتیک را برای گذراندن ماه‎‌عسل‌ خود در نظر دارند و افرادی که به دنبال راحت‌ترین و آرام‌ترین استراحتگاه بعد از گشت‌وگذارشان هستند.

به‌جای تلاش برای صحبت با تمامی این افراد به‌طور هم‌زمان، باید سه ویدئوی تبلیغاتی ایجاد کرد تا هر مخاطب را به‌صورت جداگانه مخاطب قرار داد.

برای آشنایی با جزئیات تبلیغات ویدیویی و انواع آن، به آدرس https://www.sabavision.com/video مراجعه کنید.

۲) در بازاریابی ویدیویی از احساسات مصرف‌کنندگان وام بگیرید

طبق تحقیقات روان‌شناختی درمورد رفتار خرید، مصرف‌کنندگان هنگام خرید تصمیمات منطقی نمی‌گیرند. خریداران ظاهراً نوعی فرایند تصمیم‌گیری خرید سه‌مرحله‌ای را طی می‌کنند:

مرحلۀ ۱: شروع فرایند است و با درک کلی مصرف‌کننده درمورد یک نام تجاری، محصول یا خدمت آغاز می‌شود.

مرحله ۲: جایی است که انگیزه‌ها و نیازها وارد می‌شوند. اینجا جایی است که اکثر مصرف‌کنندگان، احتمالاً فرض می‌کنند که فرایند تصمیم‌گیری آن‌ها به پایان رسیده است. آیا من این محصول را می‌خواهم؟ آیا من به آن نیاز دارم؟

مرحلۀ ۳: که به منافع نهایی و احساسی درک‌شدۀ ناشی از داشتن و استفاده از محصول یا خدمت خاص مربوط می‌شود. این کالا چه احساسی به من می‌دهد؟ این کالا چه سودی برای زندگی من خواهد داشت؟ در اصل این مرحله است که بسیاری از مصرف‌کنندگان را به انتخاب و انجام یک خرید سوق می‌دهد!

بنابراین، برای افزایش فروش با استفاده از تبلیغات ویدئویی، باید بازاریابی احساسی را در نظر بگیرید. این نوع بازاریابی از احساسات برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می‌کند، به‌گونه‌ای که نوعی واکنش عاطفی را رقم می‌زند که باعث ایجاد رفتار یا اقدام دلخواه خواهد شد. در این صورت، آن اقدام مطلوب، خرید از برند شما و افزایش فروش خواهد بود.

۳) مطمئن شوید که ویدیوی شما یک فراخوان به اقدام قوی دارد

محتوای ویدئوی شما باید جذاب باشد. در این شکی نیست، اما معیار واقعی که به شما کمک می‌کند بفهمید ویدئوی شما چقدر فروش را افزایش داده است، دعوت به اقدام شماست. یک فراخوان به اقدام قوی چیزی است که می‌تواند مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان آورد و به فروش بیشتر منجر شود.

۳ نوع ویدیو که باعث افزایش فروش می‌شود

برخی از انواع ویدئوها تأثیر بیشتری در اعتماد مشتریان و درنهایت افزایش فروش دارند که در ادامه به ۳ نوع از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

۱) Explainer video

این نوع ویدئو به شما کمک می‌کند تا فروش را افزایش دهید؛ زیرا شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را درمورد برند، محصول یا خدمت خودتان، با مشتریان بالقوه‌تان به اشتراک بگذارید.

در این ویدئو، ابتدا مشکل مطرح می‌شود تا مشتریان هدف بتوانند فوراً با موقعیت ارتباط برقرار کنند. قدم بعدی در این خط داستانی این است که برند، محصول یا خدمت خود را به‌عنوان راه‌حل این مشکل معرفی می‌کند. آخرین عنصر مورد نیاز برای یک ویدئوی توضیحی شگفت‌انگیز که به شما در افزایش فروش کمک خواهد کرد، فهرستی از مزایاست. پس از ارائۀ راه‌حل به بینندگان، باید تمام دلایل بزرگی را که نشان می‌دهد برند، محصول یا خدمت شما راه‌حل مناسبی برای بینندگان است بررسی کنید.

۲) How-to/demo video

این نوع ویدئوها که با عنوان ویدئوهای راهنما معرفی می‌شوند، می‌توانند به افزایش فروش کمک کنند؛ زیرا به مشتریان فعلی نشان می‌دهند که چگونه از محصولات یا خدمات شما بیشترین بهره را ببرند و به مشتریان جدید نشان می‌دهند چگونه کار می‌کنند، تا افراد بیشتری را تشویق به خرید کنند.

۳) Testimonial

توصیفات مشتریان سابق درمورد کسب‌وکار، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فروش با ویدئوست. براساس آمار، در سال ۲۰۲۰، از هر ۱۰ نفر ۹ نفر گفتند که به آنچه مشتری درمورد یک کسب‌وکار می‌گوید بیشتر از آنچه آن سازمان درمورد خودش می‌گوید اعتماد دارند.

سخن آخر

راه‌های مختلفی برای افزایش فروش با استفاده از بازاریابی ویدیویی وجود دارد؛ بنابراین امیدواریم این مقاله به شما فرصتی برای فکرکردن و چند ایده برای کمپین بازاریابی ویدئویی بعدی شما بدهد.

طبق آمار wyzowl، چهل درصد (۴۰٪) از بازاریابان از تبلیغات ویدیویی در سال ۲۰۲۲ بهره برده‌اند؛ چرا شما به آن‌ها ملحق نمی‌شوید؟

لینک منبع

بیست برگزیده از بهترین سریال های جنایی را ببینید
معرفی کامل انواع تبلیغات محیطی در ایران بهمراه مثال‌های تصویری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF