0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

آیا می‌دانستید با شبکه اجتماعی لینکدین می‌توانید به رشد خود و مسیر شغلی خود کمک کنید؟ آیا می‌دانستید در لینکدین می‌توانید با افراد خبره صنعت خود در ارتباط باشید؟ آیا می‌دانستید در لینکدین می‌توانید به رشد شبکه و برند شخصی خود کمک کنید؟ در این مطلب نحوه ساختن یک اکانت حرفه‌ای در لینکدین را یاد می‌گیرید.

لینکدین چیست؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که هدف اصلی آن بهبود کسب‌وکارهای مختلف و آشنایی افراد با آن‌ها است. این شبکه در سال ۲۰۰۲ توسط رید هافمن و یک تیم ۱۰ نفره ساخته شده است در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت بزرگ مایکروسافت خریداری شده است.

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 2

امروزه لینکدین بیش از ۷۵۷ میلیون کاربر را از سراسر جهان در خود جای داده است.

کاربران از طریق این برنامه می‌توانند مهارت‌ها و رزومه کاری خود را نشان دهند و با افراد دیگر در حوزه کاری خود و کسب‌وکارهای مرتبط خود آشنا شوند. محیط این شبکه به گونه‌ای طراحی شده است که شما می‌توانید در آن، شبکه‌ای از افراد که زمینه کاری آن‌ها به شما نزدیک است یا علاقه‌مند به شغل آن‌ها هستید را گسترش دهید. به عبارت دیگر، امروزه لینکدین یک فضای تخصصی است که افراد بیشتر در آن با افراد فعال در حوزه شغلی خود تعامل دارند. 

ساخت اکانت در لینکدین

قبل از اینکه وارد این شبکه اجتماعی شوید باید به ۲ نکته توجه داشته باشید:

  • داشتن اکانت ایمیل: ایمیل یا جیمیل ساخته باشید.
  • بدانید چه نوع صفحه‌ای می‌خواهید: صفحه شخصی یا شرکتی؟

اگر می‌خواهید صفحه شرکتی بسازید، باید ۷۲ ساعت پس از ساخت صفحه شخصی اقدام کنید. در واقع یک صفحه شرکتی یا company page از طریق یک صفحه شخصی ساخته می‌شود و نیاز است برای ساخت اکانت شرکتی لینکدین، اکانت شخصی شما به مدت ۷۲ ساعت در لینکدین باشد.

ساخت صفحه لینکدین شخصی

  • مرحله اول: برای ثبت نام در لینکدین، وارد سایت linkedin.com شوید یا برنامه لینکدین را در گوشی یا تبلت دانلود و نصب کنید. اگر با گوشی اندروید قصد دانلود این اپلیکیشن را دارید، از Google Play یا کافه بازار و اگر با گوشی آیفون دانلود می‌کنید از اپ استور استفاده کنید.
  • مرحله دوم: پس از دانلود اپلیکیشن در صفحه اول گزینه Join now را در قسمت بالای صفحه انتخاب کنید. در این قسمت اگر از قبل ایمیل خود را وارد کرده باشید میتوانید از آن استفاده کنید و روی گزینه continue with google کلیک کنید و یا یک ایمیل و پسورد (حداقل ۶ کاراکتر از حروف کوچک و بزرگ) را وارد می‌کنید. (فراموش نکنید که اطلاعات دقیق و درستی را وارد کنید. در آخر گزینه Agree & Join را کلیک کنید.)

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 5

  • مرحله سوم: سپس صفحه جدیدی باز می‌شود. نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. و گزینه continue را انتخاب کنید. برای تکمیل پروفایل خود و شروع کار در لینکدین، کشور و کد پستی را وارد کنید. فراموش نکنید تمامی این مراحل به رسمی بودن پروفایل شما کمک خواهد کرد.
  • مرحله چهارم: در این مرحله دو حالت کلی پیش می‌آید، در حالت اول لینکدین از شما یک شماره تلفن می‌خواهد و می‌توانید شماره ایران خود را وارد کنید. پس از وارد کردن شماره یک کد برای شما ارسال می‌شود و کافیست که این کد را در کادر در نظر گرفته شده وارد کنید. در حالت دوم نیازی به وارد کردن شماره نیست و تنها با حل کردن یک پازل ساده می‌توانید این مرحله را رد کنید (برای تایید ربات نبودن).
  • مرحله پنجم: در صفحه جدید از شما سوال می‌شود که آیا به دنبال کار هستید یا خیر. انتخاب گزینه اول یعنی شما به دنبال کار جدید هستید و انتخاب گزینه دوم یعنی شما به دنبال کار نیستید ولی از موقعیت‌های جذاب و جدید استقبال می‌کنید. بسته به شرایط فعلی یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.
  • مرحله ششم: در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا موقعیت خود را تایید کنید. خود لینکدین کشور ایران را انتخاب می‌کند و کافیست به روی گزینه Next کلیک کنید.
  • مرحله هفتم: در صفحه جدید لینکدین از شما تخصصتان را سوال می‌کند. اگر در حال حاضر دانشجو هستید و در شرکتی فعال نیستید، از بالای صفحه گزینه I’m a Student را انتخاب کنید تا بخش‌های موجود در صفحه تغییر کند. اما اگر دانشجو نیستید و در یک شرکت مشغول به فعالیت هستید،  باید کادرهای موجود در صفحه را پر کنید. در سطر اول راجع به ‘’عنوان شغلی اخیر شما’’ سوال می‌شود.
  • مرحله هشتم: از طریق گزینه Employment Type باید مدل کار خود را انتخاب کنید. گزینه Full-time همان تمام وقت است و گزینه Part-Time همان پاره وقت. از گزینه‌های دیگر هم می‌توانید بسته به شرایط کاری خود استفاده کنید. برای نمونه Internship به معنای کارآموز و Contract به معنای قراردادی بودن است.
  • مرحله نهم: پس از پر شدن هر سه بخش(عنوان شغلی، مدل کار و نام شرکت) روی Next کلیک کنید.
  • مرحله دهم: در صفحه جدید لینکدین از شما سوال می‌کند که به دنبال چه جایگاه‌های شغلی هستید. از طریق گزینه Add Title می‌توانید تا ۵ عنوان شغلی را انتخاب کنید و از طریق گزینه Add location می‌توانید مکان‌های مورد نظر را انتخاب کنید. اگر تیک گزینه I’m open to remote work را فعال کنید به این معناست که آماده پذیرش کار ریموت و دورکاری هم هستید. لازم به ذکر است که اگر شما در حال حاضر شغل خود را دارید و موقعیت شغلی جدیدی نمی‌خواهید، باید از این بخش رد شوید.. 
  • مرحله یازدهم: در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا یک پروفایل برای خود انتخاب کنید. در صورت تمایل به آپلود کردن یک عکس گزینه Add a photo را بزنید و یا برای رد کردن این مرحله به روی Skip for now کلیک کنید (پس از ساخت اکانت هم می‌توانید عکس پروفایل خود را آپلود کنید).
  • مرحله دوازدهم: در این مرحله لینکدین از شما می‌خواهد که به آن اجازه ارسال نوتیفیکیشن را بدهید. اگر می‌خواهید این برنامه به محض رخ دادن اتفاق‌های مختلف به شما اعلان ارسال کند، گزینه Continue را بزنید و در غیر این صورت Skip for now را انتخاب کنید.
  • مرحله سیزدهم: اکانت لینکدین شما با موفقیت ساخته شد و حالا کافیست تا پروفایل خود را کامل کنید و با همکاران فعلی و دوستان جدید ارتباط برقرار کنید. لینکدین برای شروع کار به شما افرادی را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید. این پیشنهادات بر اساس نوع کار شما و ارتباطات حال حاضر شما در لینکدین نمایش داده می‌شوند.

ساخت صفحه لینکدین شرکتی

  1. وارد پروفایل شخص خود در لینکدین شوید.
  2. گزینه For business در قسمت بالای صفحه را انتخاب کنید.
  3. لیستی برای شما باز میشود. گزینه create a company page را برای ساخت لینکدین شرکت خود انتخاب کنید.
  4. براساس تعداد کارمندان خود، اندازه سازمان یا کسب‌وکار خود را انتخاب کنید.
  5. اطلاعات کامل شرکت را وارد می‌کنید و گزینه create page را انتخاب کنید.

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 6

مواردی که باید در صفحه شرکتی خود ذکر کنید:

  • نام شرکت
  • صنعت (حوزه تخصصی)
  • لوگو 
  • نوع شرکت
  • ابعاد شرکت (تعداد کارکنان)
  • آدرس وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی

دقت داشته باشید که در تمام مراحل اطلاعات را درست و دقیق وارد کنید.

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 7

چطور یک صفحه حرفه‌ای در لینکدین داشته باشیم؟

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک کاربر حرفه‌ای لینکدین، تکمیل پروفایل کاربری است. باید در بخش پروفایل خود؛ نام‌ و نام‌ خانوادگی، حیطه فعالیت، خلاصه‌ای از علایق کاری شما، تحصیلات، سوابق کاری، دوره‌های گذرانده شده و مهارت‌های خود را نوشته باشید.

توجه داشته باشید که کامل نبودن پروفایل شما می‌تواند امتیازتان را در جست‌وجوهای لینکدین پایین آورده و میزان بازدید رزومه یا پیشنهادات شغلی‌تان را کاهش دهد. یک اکانت حرفه‌ای که به دنبال شغل، استخدام و شبکه‌سازی است باید در حالت public باشد تا همه بتوانند آن را ببینند.

یکی دیگر از بخش‌های مهم در پروفایل لینکدین، نوشتن خلاصه تاثیرگذار از علایق، انگیزه و تجارب خود یا فعالیت‌تان است. مخاطبان با مطالعه خلاصه دید بهتری نسبت به فعالیت و تجربه‌های شما به دست خواهند آورد. در نتیجه ارتباط بیشتری با شما برقرار خواهند کرد.

نکته: در لینکدین می‌توانید URL پروفایل خود را شخصی سازی کنید. به این ترتیب کاربران صفحه شما را راحت‌تر پیدا می‌کنند و می‌توانید با دردسر کمتری ID خود را در شبکه های اجتماعی و وب به اشتراک بگذارید.

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 8

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 9

آموزش کار با لینکدین

اگر تا به حال، با لینکدین کار کرده باشید، می‌دانید که این شبکه اجتماعی در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا توییتر، دارای بخش‌های بیشتری است که در این بخش به آموزش کار با بخش‌های مختلف لینکدین خواهیم پرداخت.

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 10

خانه (Home)

این اصطلاح در صفحه پروفایل لینکدین در واقع نشان دهنده همان تایم‌لاین لینکدین شما است که در ابتدای ورود به حساب خود، این صفحه را می‌بینید.

ارتباطات من (My Network)

connection در لینکدین درست شبیه دوست شدن یا friend در فیسبوک است. برای افزودن اولین کاربران به لیست connection های خود، از نوار بالای صفحه اصلی یا home در لینکدین، به بخش My Network بروید. در اینجا لیستی از افرادی که ممکن است آن‌ها را بشناسید را مشاهده می‌کنید. اگر دوست داشتید با کسی ارتباط بگیرید، به پروفایل او بروید و روی connect کلیک کنید. همچنین می‌توانید اسم افراد را در کادر سفید بالای تصویر، سمت چپ جستجو کرده و با آن‌ها connect شوید.

شما می‌توانید درخواست‌های connection خود را سفارشی کنید و توضیح دهید چرا علاقه دارید که شخصی را به شبکه خود اضافه کنید؟ علاوه بر آن می‌توانید مختصری درباره اینکه چه کسی هستید، چگونه با پروفایل آن فرد آشنا شدید و این ارتباط چه کمکی به شما بکند توضیح دهید. توجه داشته باشید هنگامی که در لینکدین با شخصی connect می‌شوید، به‌صورت دوطرفه یکدیگر را دنبال می‌کنید و از آن پس، پست‌های یکدیگر را خواهید دید. در مقابل وقتی کسی را در لینکدین follow می‌کنید، تنها شما پست‌های آن را می‌بینید و به‌صورت یک‌طرفه آن را دنبال خواهید کرد.

شغل‌ها (Jobs)

شما می‌توانید در لینکدین به دنبال شغل بگردید. شما می‌توانید براساس مکان، میزان حقوق و… کار جستجو را انجام دهید و برای فرصت‌های موجود درخواست همکاری و رزومه ارسال کنید.

پیام‌ها (Messaging)

امکان ارسال و دریافت پیام در این شبکه برای سایر افراد وجود دارد. در صورتی که پیامی ارسال یا دریافت کرده باشید، می‌توانید در این قسمت آن را مشاهده کنید.

اعلان‌ها (Notifications)

در بخش نوتیفیکیشن امکان مشاهده فعالیت‌هایی که سایر افراد انجام داده‌اند، وجود دارد. شما می‌توانید فعالیت‌هایی چون لایک‌کردن و کامنت‌گذاشتن و… را ببینید. همچنین اگر فردی به صفحه شخصی شما وارد شده باشد نیز می‌توانید از آن مطلع شوید.

حساب کاربری (Profile)

در بخش حساب کاربری تمام اطلاعات شخصی قابل نمایش و ویرایش است. شما می‌توانید در صورت نیاز تغییراتی را در پروفایل خود ایجاد کنید.

پست‌گذاری

برای اینکه به یک فرد حرفه‌ای در لینکدین تبدیل شوید، باید به خوبی با دیگران تعامل کنید و به مخاطبان خود ارزش دهید. این ارزش برای هر کس متفاوت است، یکی به اطلاعات جدید حیطه فعالیت خود و دیگری به آموزش علاقه‌مند است. 

پس باید با یک استراتژی هدفمند به جلو حرکت کنید تا مخاطبان مطمئن باشند که از دنبال کردن شما اطلاعات مفیدی را کسب خواهند کرد. درست است که هدف اول لینکدین پیدا کردن شغل و توسعه کسب و کار است، اما این برنامه نیز مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی نیاز به بهترین فعالیت ممکن و تولید محتواست. 

تولید محتوا و فعال بودن شما می‌تواند توجه کمپانی‌های مختلف را جلب کند و باعث بیشتر دیده شدن شما در این شبکه اجتماعی می‌شود. البته فراموش نکنید نحوه استفاده از لینکدین و استراتژی شما در انتخاب تولید محتوا نیز بسیار حائز اهمیت است.

برای پست گذاشتن، ابتدا به صفحه home رفته و روی write an article ضربه بزنید. سپس یک تصویر هدر انتخاب کنید. البته اندازه تصویر پیشنهادی لینکدین ۶۹۸×۴۰۰ پیکسل است. فراموش نکنید اگر عکس را از منبع یا عکاس خاصی برداشتید نام صاحب اثر را در قسمت add credit and caption بیاورید تا با مشکل تخلف و کپی رایت مواجه نشوید.

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 11

نکته: برای بارگذاری پست‌های اسلایدی، لازم است تصاویر را از قبل PDF کنید و بعد از گزینه document فایل خود را انتخاب کنید.

نحوه ساخت صفحه حرفه‌ای لینکدین+ ۱۸ نکته مهم 12

نکته: شما می‌توانید پست خود را برای زمان دلخواهتان برنامه‌ریزی کنید، برای این‌کار پست خود را آماده کنید و روی آیکون ساعت کنار دکمه پست کلیک کنید و روز و ساعت پست را مشخص کنید.

نکاتی مختصر و بسیار ساده درباره کاریابی در لینکدین

برای پیدا کردن شغل مد نظر، بعد از ساختن رزومه آنلاین خود در لینکدین، تنها کاری که نیاز است تا انجام دهید، تغییر وضعیت پروفایل OPEN TO WORK در لینکدین می‌باشد. در واقع شما با این کار، تمایل همکاری خود را به صاحبان مشاغل، اطلاع می‌دهید.

در هنگام کلیک بر روی گزینه Open to Work، دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود:

۱- Open to Work for All LinkedIn Members: با انتخاب این گزینه تمامی اعضای لینکدین از وضعیت جست‌و‌جوی شغل شما مطلع می‌شوند و نواری سبز رنگ در زیر عکس پروفایل شما ایجاد می‌شود.

۲- Open to Work for Recruiters Only: این گزینه به این معناست که فقط اکانت‌های استخدام‌کننده امکان دیدن وضعیت جویای کار بودن شما را دارند و در این حالت حاشیه‌ای در عکس پروفایل شخصی شما ایجاد نمی‌شود.

فعال کردن گزینه‌ Open to Work، به این معنی نمی‌باشد که شما در کمترین زمان ممکن درخواست‌های زیادی را از طرف شرکت‌ها دریافت می‌کنید؛ بلکه رمز موفقیت در این شبکه اجتماعی وسیع‌، تلاش در راستای برندینگ خود و افزایش توانایی‌ها و همچنین داشتن تعامل زیاد با دیگر کاربران است.

۱۸ قدم برای داشتن پروفایل لینکدین حرفه‌ای در سال ۲۰۲۳

لینکدین یک شبکه اجتماعی سرشار از فرصت است و اگر می‌خواهید آن‌ها را از دست ندهید، نیاز است تا با برخی از نکات موفقیت در این شبکه اجتماعی آشنا باشید. در این بخش به برخی از اصلی‌ترین نکاتِ داشتن پروفایل حرفه‌ای لینکدین اشاره خواهیم کرد. 

از عکس پروفایل مناسب استفاده کنید.

عکس پروفایل شما در لینکدین کارت ویزیت شماست. از پس از عکس‌هایی که با چهره فعلی شما مغایرت دارند استفاده نکنید، همچنین عکسی انتخاب کنید که صورت شما ۶۰٪ عکس را اشغال کرده باشد. در تصویر لباسی که معمولا در محل کار می‌پوشید را به تن داشته باشید و لبخند بزنید.

عکس کاور آپلود کنید

بهتر است از عکس‌هایی که پیامی دارند یا شغل شما را توضیح می‌دهند استفاده کنید. عکس کاور آنچه برای شما اهمیت دارد نشان میدهد، عکسی انتخاب کنید که به‌لحاظ بصری زیبا و به‌یادماندنی باشد.

عنوان شغلی را کامل و گیرا مثل یک تیتر بنویسید.

از فیلد تیتر استفاده کنید تا بیشتر راجع به نقش خود و اینکه خود را چگونه میبینید استفاده کنید.

خلاصه خود را داستانی کنید.

قسمت خلاصه شانس شما برای گفتن داستان خودتان است، این قسمت را با لیست کردن مهارت‌هایی که دارید پر نکنید، سعی کنید از تفاوت‌هایی که ایجاد می‌کنید بنویسید.

از صفت‌هایی که دیگران زیاد استفاده می‌کنند، استفاده نکنید.

طی یک تحقیق که از ۳۱۰۰۰ بازاریاب بریتانیایی انجام شده، کلمات Strategic-Creative-Specialised-Leadership-Passionate-Experienced-Focused-Enthusiastic را زیاد در صفحات لینکدین استفاده میکنند.

بعضی از کلمات به‌خاط استفاده بیش از حد بی معنی شدند، پس سعی کنید از آن‌ها زیاد استفاده نکنید چون مردم را متقاعد نمیکند.

شبکه‌ی خود را گسترش دهید.

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مرتبط‌ترین راه‌ها برای رشد شبکه لینکدین، همگام‌سازی (sync) پروفایل خود با دفترچه آدرس ایمیل است. این به لینکدین امکان می‌دهد افرادی را که می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید، پیشنهاد دهد. شگفت‌انگیز است که این کار چقدر می‌تواند در ظاهر کردن افراد مرتبط برای ارتباط با شما مؤثر باشد و هیچ درخواست اتصالی بدون اجازه شما ارسال نمی‌شود، بنابراین می‌توانید همه اتصالات احتمالی را بررسی کنید. فراتر از این، عادت کنید که جلسات و مکالمات را با درخواست های اتصال لینکدین دنبال کنید، این یک راه عالی برای زنده نگه داشتن شبکه شما و به روز نگه داشتن آن است.

مهارت‌های مرتبط با حوزه کاری خود را ذکر کنید.

این یکی از سریع‌ترین بردهای سریع در لینکدین است. در فهرست مهارت‌ها حرکت کنید و آن‌هایی را که به شما مرتبط هستند شناسایی کنید. انجام این کار به اثبات توضیحات در عنوان و خلاصه شما کمک می کند و بستری را برای دیگران فراهم می کند تا شما را تایید کنند. فهرست بلندبالایی از مهارت‌هایی که واقعاً برای شخصیت شما و کاری که انجام می‌دهید، اصلی نیستند، ممکن است مفید نباشد. هر از چند گاهی برای تمیز کردن لیست مهارت های خود وقت بگذارید.

خدمات خود را بیان کنید.

خدمات یک ویژگی جدید لینکدین است که به مشاوران، مشاغل آزاد و کسانی که برای مشاغل کوچکتر کار می کنند کمک می کند تا طیف وسیعی از خدماتی را که ارائه می‌دهند را به نمایش بگذارند. پر کردن بخش خدمات نمایه شما می تواند دید شما را در نتایج جستجو افزایش دهد.

درخواست توصیه‌نامه کنید، توصیه‌نامه همکاران و سایر اعضا مهارت‌های شما را ثابت می‌کند.

تاییدیه های سایر اعضا مهارت های شما را ثابت می‌کند و اعتبار شما را افزایش می دهد. چگونه در لینکدین تایید می‌شوید؟ برای شروع، از طریق شبکه خود بروید و ارتباطاتی را که احساس می‌کنید واقعاً مستحق تایید شما هستند را شناسایی کنید، این اغلب محرکی است که مردم به آنها توجه می‌کنند. از تماس با یک پیام مودبانه و درخواست تأیید برای چند مهارت کلیدی نیز نترسید. به یاد داشته باشید ارتباط مهم است. با افرادی ارتباط برقرار کنید که واقعاً برای تایید آنها ارزش قائل هستید.

ارزیابی مهارت انجام دهید.

ارزیابی مهارت ها یک آزمون آنلاین است که به شما امکان می‌دهد سطح مهارت های خود را نشان دهید. داده‌ها نشان می‌دهد که نامزدهایی که مهارت‌های تایید شده دارند  حدود ۳۰ درصد بیشتر احتمال دارد برای شغل‌هایی که درخواست می‌کنند استخدام شوند.

اشتیاق خود برای یادگیری را نشان دهید.

هنگامی که دوره آموزشی لینکدین را تکمیل می‌کنید، این فرصت را خواهید داشت که گواهی دوره را به نمایه لینکدین خود اضافه کنید. شما این کار را از داخل بخش تاریخچه یادگیری حساب کاربری LinkedIn Learning خود انجام می‌دهید، جایی که در صورت تمایل می‌توانید به‌روزرسانی‌های یادگیری خود را به شبکه خود ارسال کنید.

کارهایی که انجام می‌دهید را به اشتراک بگذارید.

به اشتراک گذاشتن مطالعات موردی، و محتوای برند به نشان دادن اینکه کسب‌وکاری که برای آن کار می‌کنید در مورد چیست کمک می‌کند، همچنین  به مردم نشان می‌دهد چه چیزی عامل حرکت شماست؟ این نشان دهنده اشتیاق و تعهد نیز هست.

از منتشر کردن محتوا و ارتباط با رسانه‌ها اعتبار کسب کنید.

بخش انتشارات یکی از کم استفاده‌ترین عناصر در پروفایل‌های لینکدین است ولی این بدان معناست که وقتی از این ویژگی برای جلب توجه به محتوای فکری موجود استفاده می‌کنید، واقعاً می‌توانید از بقیه متمایز شوید. آیا به نوشتن کتاب الکترونیکی یا وایت پیپر کمک کرده اید؟ یا پستی در وبلاگ شرکت خود نوشتید؟

محتوای مرتبط را از فید لینکدین به اشتراک بگذارید.

به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با شبکه شما یکی از در دسترس ترین راه های انجام این کار است. می‌توانید با به اشتراک گذاشتن محتوایی که به نظرتان جالب می‌رسد و با دیدگاه شما همخوانی دارد شروع کنید.

کامنت بگذارید.

نظری که بتواند دیدگاه شما را بیان کند شروع به ایجاد نظر و رهبری فکری شما می‌کند. همچنین به احتمال زیاد نظرات دیگری را جلب می‌کند، و که سپس دیده شدن شما را در لینکدین افزایش می‌دهد. وقتی نظر خود را می‌نویسید، این فکر را داشته باشید و مطمئن شوید چیزی می‌گویید که مردم با شما ارتباط برقرار کنند.

اینفلوئنسر‌های مرتبط در صنف خود را دنبال کنید.

دنبال کردن اینفلوئنسرهای مرتبط در لینکدین به شما کمک می کند تا طیف وسیعی از محتوای جالب را در فید خود قرار دهید، زمانی که فکر می‌کنید ارزش افزوده دارد، می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین به نمایش صفحه شما کمک می‌کند و علاقه شما را به کاری که انجام می‌دهید نشان می‌دهد.

حالت Creator را فعال کنید.

حالت Creator یک تنظیم نمایه است که می‌تواند به شما کمک کند دسترسی و نفوذ خود را در لینکدین افزایش دهید. برای دسترسی به ابزارها و ویژگی‌های اضافی که به شما در ایجاد محتوا و رشد پایگاه مخاطبان خود در لینکدین کمک می‌کنند، می‌توانید حالت ایجادکننده را روشن کنید.

محتوای طولانی منتشر کنید و از آن برای شروع گفتگو استفاده کنید.

هر چه بیشتر محتوا را به اشتراک بگذارید و در مورد آن نظر بدهید، تخصص و اعتبار فکری خود را در لینکدین بیشتر می‌کنید. انتشار پست های طولانی گام بعدی طبیعی است. یک نقطه شروع عالی، نظارت بر پاسخی است که به نظرات و اشتراک‌گذاری‌های خود دریافت می‌کنید. 

آیا موضوعات و دیدگاه های خاصی وجود دارد که به نظر می‌رسد در شبکه شما طنین انداز باشد؟ آیا نظراتی وجود دارد که به اشتراک گذاشته‌اید و فکر می‌کنید می‌توانید آن را در یک پست انتشار دهید؟

نتیجه‌گیری

لینکدین در حال حاضر یکی از بهترین ابزارها و پلتفرم‌ها برای یافتن شغل است. با لینکدین می‌توانید با مدیران و شرکت‌ها در ایران و خارج از ایران ارتباط برقرار کنید و متناسب با توانمندی‌های خود پیشنهادات شغلی خوبی بگیرید.

لینکدین هم برای برندهای شخصی و هم برای کسب و کارها، بسیار مفید است. کسب و کارها می‌توانند افراد متخصص مورد نیاز خود را با دردسر کمتری در این فضا پیدا کنند. به همین دلیل داشتن یک اکانت لینکدین به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌های شغلی بیشتری پیش رویتان قرار بگیرد، علاوه بر آن در پروفایل لینکدین، شما خلاصه‌ای از مهارت‌ها و دستاوردهای شغلیتان وجود دارد و بدین ترتیب با ساختن اکانت لینکدین، در واقع یک رزومه آنلاین برای خود می‌سازید.

همچنین برای دنبال کردن اخبار حوزه کاری خود، پیدا کردن شغل‌های جدید و بهتر و ارائه توانایی‌های شغلی و حرفه‌ای خود می‌توانید از لینکدین استفاده کنید در نتیجه این شبکه اجتماعی برای شبکه‌سازی و فعالیت حرفه‌ای درباره شغلتان عالی است. اما لینکدین هم مانند هر شبکه اجتماعی دیگری آداب مخصوصی دارد که در این مطلب آموزشی سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را برایتان بنویسیم. با توجه به این نکات می‌توانید شانس خود را برای دریافت پیشنهادات شغلی و استخدام در شرکت‌های خوب بالا ببرید.

لینک منبع

همه چیز درباره فیلم بی مصرف ها 4 | آخرین ماموریت سیلوستر استالونه
15 تا از بهترین انیمه های فانتزی عاشقانه که باید تماشا کنید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF