0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

در سال‌های اخیر پادکست‌های توانسته‌اند جایگاه خوبی در میان مخاطبان ایرانی پیدا کنند و اکنون تعداد پادکست‌های خوب فارسی بسیار افزایش یافته است. پس از کاهش نرخ مطالعه در کشور، اهالی فرهنگ به فکر افتادند که به فرم‌های جدیدی از نشر محتوا روی بیاورند که کتاب صوتی یکی از آنها بودند. وقتی برخی از کتاب‌های صوتی با استقبال بی‌نظیری مواجه شد باز هم اهالی فرهنگ به فکر افتادند چرا فقط محتوای یک کتاب به شکل صوتی درآید و محتواهای آزاد به این فرم ارایه نشوند. بدین ترتیب پادکست‌ها وارد میدان محتوا شدند.

حال اگر شما اهل پادکست هستید و به دنبال پادکست‌های جدید و خوبی هستید که هنوز نشنیده‌اید و یا اینکه تازه به پادکست علاقه‌مند شده‌اید اما نمی‌دانید چه پادکستی را گوش کنید این مجموعه مقالات برای شماست. سعی می‌کنیم پادکست‌های خوبی که در موضوعات مختلف ارایه شده‌اند را به شما معرفی کنیم تا در میان آنها به سراغ موضوع و پادکست مورد علاقه خود بروید.

در اولین شماره به سراغ رادیونیست می‌رویم. این پادکست موفق شده جایزه بهترین پادکست در حوزه مستند را در اولین دوره جایزه برترین پادکست‌های فارسی جعبه کسب کند. این پادکست روایت مکان‌های خاموش است.

در معرفی این پادکست می‌خوانیم:

یک شهر متشکل از مجموعه‌ مکان‌هایی است که در پس ظاهر سنگی خود زیست‌های گوناگونی در آن‌ها جریان داشته یا دارد.
زندگی‌هایی که در طول زمان، خاطرات و روایاتی را می‌سازند و بدل به بخشی بزرگ از هویت و خاطره‌ی جمعی ما و شهر می‌شوند.
«رادیو نیست» روایت مکان‌هایی است که نقش مؤثری در زمانه‌ی خود داشته‌ و در حال حاضر یا نیستند، یا اگر هستند تغییر کاربری و نقش داده‌اند. روایت مکان‌هایی خاموش که در عین خاموشی هزار داستان در خود دارند.

همان طور که متوجه شدید این پادکست به سراغ مکان‌هایی می‌رود که در گذشته حاوی روایت‌ها و خاطره‌های بسیار بوده‌اند و اکنون با قدم گذاشتن در این مکان‌ها باید تمرکز قوی داشته باشی که در میان انبوه صداهای بی‌ربط صدای آن خاطره‌ها را بشنوی. رادیونیست تلاش می‌کند آن صداها را برای شما زنده کند.

مکان‌هایی مثل کافه نادری، گراند هتل تهران در خیابان لاله‌زار، دارالفنون، گورستان ظهیرالدوله، کارخانه ارج، میدان توپخانه و … از جمله مکان‌هایی هستند که رادیو نیست به سراغ آنها رفته است.

رادیونیست به همت افرادی چون رامیار منوچهرزاده، گین فیروزی، وحید ناظمی و .. ارایه می‌شود. برای شنیدن این پادکست می‌توانید به اپلیکیشن‌هایی مثل Castbox، اسپاتیفای یا شنوتو مراجعه کنید. در وبسایت این پادکست نیز می‌توانید آن را بشنوید یا اطلاعات کاملی درباره اپلیکیشن‌ها کسب کنید.

 

بهترین انیمه های ماجراجویی | 15 انیمه ماجراجویانه جذاب
معرفی و ارزیابی برترین سریال‌های ایرانی شبکه خانگی در دهه گذشته

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF