0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

شبکه اجتماعی رقیب توییتر Threads که توسط متا راه اندازی شده است، امروز در دسترس عموم کاربران قرار گرفت و گفته می‌شود که تنها در ۷ ساعت ابتدایی شروع به کار این پلتفرم، ۱۰ میلیون کاربر وارد آن شده‌اند.

فیسبوک در طول سال‌ها تلاش‌های متعددی برای رقابت با توییتر از جمله کپی کردن ویژگی‌های مهم توییتر مانند هشتگ و ترند‌ها، انجام داده است. اما حالا متا، بزرگترین حمله خود به توییتر را آغاز کرده است.

متا روز چهارشنبه به طور رسمی برنامه‌ جدید خود به نام Threads را راه‌اندازی کرد. این شبکه اجتماعی قرار است فضایی برای بحث و گفتگوهای زنده فراهم کند

به گزارش دی‌ام برد، این برنامه مبتنی بر اینستاگرام و یکپارچه با ActivityPub است که به کاربران جدید اجازه می‌دهد حساب‌ها و فالوورهای خود را از photo app به این شبکه اجتماعی جدید بیاورند.

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن تردز از طراحی گرافیکی گرفته تا توضیحات محصول شباهت‌های زیادی به توییتر دارد و چشم انداز این پلتفرم ایجاد یک فضای عمومی دوستانه برای مکالمه است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پس در راه اندازی این شبکه اجتماعی در پستی در همین شبکه نوشت که ما امیدواریم با بهره گیری از بهترین ویژگی‌های اینستاگرام پلتفرمی جدید و به همان کیفیت، حول محور متن، ایده‌ها و بحث درباره آنچه در ذهنتان است، ایجاد کنیم.

زاکربرگ در حساب وریفای‌ شده‌اش در تردز اعلام کرد که در دو ساعت اول، بیش از ۲ میلیون نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کرده‌اند. در ادامه نیز در تردز دیگری اعلام کرد که در چهار ساعت اول بیش از ۵ میلیون نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

او همچنین به پست‌های دیگر کاربران پاسخ داد و در مورد اینکه آیا تردز در آینده می‌تواند از توییتر بزرگتر شود، گفت: این هدف زمان بر است، اما من فکر می‌کنم باید به هدف یک اپلیکیشن مکالمات عمومی حول محور متن با بیش از ۱ میلیارد نفر برسیم؛ توییتر فرصتش را داشت، اما به خوبی از آن استفاده نکرد، امیدوارم ما از پس آن بر بیاییم.

توضیحات این اپلیکیشن آن را به عنوان مکانی برای جوامع مختلف معرفی می‌کند که می‌توانند در آن، درباره هر موضوعی که امروزه دارای اهمیت است یا موضوعاتی که صرفا پرطرفدار هستند با هم بحث و گفت‌و‌گو کنند و در این مسیر به هم ملحق شوند.

متا اعلام کرده است که هر پست این پلتفرم محدودیت ۵۰۰ کاراکتری دارد و این اپلیکیشن در سیستم عامل‌های iOS و اندروید برای ۱۰۰ کشور در دسترس قرار خواهد گرفت.

بعد از دانلود اپلیکیشن، از کاربران خواسته می‌شود تا حساب اینستاگرام خود را به این برنامه متصل کنند، پروفایل خود را سفارشی‌سازی کنند و حساب‌هایی را که در حال حاضر در اینستاگرام دنبال می‌کنند را دنبال کنند.

جدای از شباهت زیاد تردز به توییتر، متا امکان اشتراک گذاری پست‌ها از تردز به صورت مستقیم در استوری اینستاگرام را نیز ارائه فراهم کرده است. حساب‌های اینستاگرام وریفای شده نیز به صورت خودکار در تردز وریفای می‌شوند و در تردز نیز می‌توانید حساب خود را به صورت عمومی یا خصوصی تنظیم کنید.

این اپلیکیشن جدید به لیست رقبای رو به رشد توییتر ملحق می‌شود و با توجه به منابع وسیع و مخاطبان عظیم متا، می‌تواند بزرگترین تهدید برای توییتر باشد.

همچنین این مسئله در حالی رخ می‌دهد که توییتر با آشفتگی و بحران فعلی مواجه است. توییتر در روز‌های گذشته با قطعی مواجه شده است و سپس ایلان ماسک، مالک توییتر، اعلام کرد که این برنامه محدودیت‌های موقتی را در مورد تعداد توییت‌هایی که کاربران در حال استفاده از اپلیکیشن قادر به خواندن آنها هستند، اعمال خواهد کرد.

از زمان تصرف ماسک در توییتر در ماه اکتبر، او محبوبیت این پلتفرم را کمتر و کمتر کرده و تبلیغات کنندگان و برخی از کاربران برجسته آن را از خود دور کرده است. او در حال حاضر به دنبال راه‌هایی برای بازگشت این پلتفرم به دوران اوج خودش است.

توییتر همچنین در تلاش است تا به حوزه متا نفوذ نیز کند. در ماه مه، توییتر پیام‌رسانی رمزگذاری شده را اضافه کرده و اعلام کرد که به زودی امکان تماس‌ نیز به این برنامه اضافه خواهد شد؛ اما همچنان از نظر بسیاری توییتر با این تحولات می‌تواند با فیسبوک مسنجر و واتساپ که هر دو متعلق به متا است، رقابت کند.

همه چیز درباره رقیب جدید توییتر

Threads، رقیب توییتر کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد 1

این رقیب جدید توییتر یا همان “Threads”، یک feed مبتنی بر متن است و اگرچه تمرکز آن درست مانند توییتر بر محتوای نوشتاری است، کاربران می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای حداکثر ۵ دقیقه‌ای را به پست‌های خود اضافه کنند.

 چهار تب در برنامه وجود دارد که شامل فید اصلی، جست‌وجو، موارد دلخواه و پروفایل کاربر است به اضافه یک دکمه میانی که کاربران می‌توانند برای ایجاد پست جدید از آن استفاده کنند. Threads از اینستاگرام کاربران برای ورود استفاده می‌کند و ID اینستاگرام کاربران با نام کاربری در این برنامه جدید یکسان خواهد بود و طول مجاز استفاده از کلمات در این شبکه اجتماعی جدید ۵۰۰ کاراکتر خواهد بود.

یک شبکه اجتماعی با مدیریت معقول!

مدیر محصول متا، کاکس با اشاره مستقیم به نحوه رهبری ایلان ماسک در توییتر گفت: «ما از سازندگان و شخصیت‌های عمومی می‌شنویم که علاقه‌مند به داشتن پلتفرمی هستند که به طور معقول اداره شود و بتوانند به آن اعتماد کرده و برای انتشار محتوا به آن تکیه کنند. او افزود که هدف این شرکت برای این برنامه «امنیت، سهولت استفاده، امنیت» است و می‌خواهند که مکانی مکانی پایدار برای ایجاد و رشد مخاطبان خود ایجاد کنند.

 

روش‌های مهم کسب درآمد از طریق تولید محتوا در گپ‌هال
دارک وب (Dark web) چیست؟ و چه ارتباطی با ارزهای دیجیتال دارد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF