0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

موفقیت مجموعه شب‌های مافیا باعث شد علاوه بر ساخت چهار فصل از این ریالیتی شوی جذاب، برنامه‌ها و سناریوهای جدیدی با ساختارهای مختلف طراحی و تولید و منتشر شوند. مجموعه پدرخوانده که یک سناریوی جدید از بازی کلاسیک مافیا بود به همراه ارتش سری، که یک بازی و سناریوی کاملا جدید بود دو نمونه از این برنامه‌ها بودند.

اما موفقیت این برنامه‌ها بخصوص پدرخوانده، گویا زیر زبان سازندگان و همچنین سرمایه‌گذاران مزه کرده است به طوری که هر از گاهی نام یک برنامه و مجموعه جدید از این دست به گوش می‌رسد که یا منتشر شده و یا قرار است منتشر شود و یا در حال برنامه‌ریزی و تولید است.

در پس پشت اغلب این برنامه‌ها نیز یک نام به چشم می‌خورد: سعید ابوطالب! یک روز همین ‌طور که صفحات نمایش خانگی را ورق می‌زدیم چشم‌مان به مجموعه جدیدی افتاد که هیچ پروموت و تبلیغ خاصی درباره آن منتشر نشده بود. ریالیتی شویی با نام «ضد» به کارگردانی سعید ابوطالب. اول گمان کردیم این هم یک سناریوی تازه از مافیاست اما به زودی فهمیدیم طراحان گروه آقای ابوطالب باز هم دست به ایده شدند و یک سناریوی کاملا جدید طراحی کرده‌اند.

این در حالی اتفاق می‌افتد که مخاطبان پدرخوانده، بی‌صبرانه اخبار مربوط به تولید فصل جدید این مجموعه جذاب را دنبال می‌کردند و در انتظار انتشار فصل دوم آن بودند. به نظر می‌رسد تولید طرح‌ها و سناریوهای مختلف به خود عوامل سازنده چسبیده و با وجود سرمایه‌ای که از تولیدات قبلی در اختیارشان است دست‌شان را هم برای تجربه‌های جدید باز می‌گذارد. اما باید دید این تجربه‌های گوناگون به مذاق مخاطبان هم خوش می‌آید یا نه آنها را گریزان می‌کند.

جالب‌تر آن‌که، جای انتشار فصل تازه‌ای از مجموعه پدرخوانده که سناریوی جدیدی از شب‌های مافیای سعید ابوطالب به شمار می‌رفت اکنون خبری منتشر شده که گویا قرار است به زودی فصل تازه‌ای از همان سناریوی شب‌های مافیا، با نام جدید «زودیاک»، آن هم با گردانندگی محمد بحرانی منتشر شود. اما این بار نام سعید ابوطالب در پشت این مجموعه قرار ندارد و محمدرضا رضاییان تهیه‌کنندگی این سری جدید و سینا دوراندیشان کارگردانی آن را به عهده دارد.

درباره مجموعه ضد نکته دیگری که وجود دارد آن است که این مجموعه توسط یک پلتفرم تازه با نام تماشاخونه تولید و منتشر شده است. پلتفرمی که تازه به عرصه تولید محتوا روی آورده و در همین شروع کار دو سریال پدر گواردیولا به کارگردانی سعید نعمت الله و بازی مهران مدیری و سریال پر ستاره‌ی هفت به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده را نیز در صف نمایش دارد.

ریالیتی شوی ضد این بار توسط مجید واشقانی گردانندگی می‌شود. کسی که در بازی‌های مافیایی توانسته بود نظر مخاطبان را به خود جلب کند و شکل و شخصیت بازی او، یکی از جذابیت‌های مجموعه‌های مافیایی بود. حال که دو قسمت از این مجموعه ارایه شده نمی‌توان به طور کامل آن را مورد ارزیابی قرار داد ولی تا این‌جای کار آن طور که باید و شاید این سناریو مورد علاقه و استقبال مخاطبان چنین ریالیتی شوهایی قرار نگرفته است.

1217693

شاید بهتر بود همان مجموعه‌های موفق، ادامه می‌یافت و مخاطب هر بار با یک سناریوی جدید مواجه نمی‌شد. با رفع نواقص برنامه‌های قبلی می‌شد حتی فصل‌های جذاب‌تری از آنها را ارایه کرد و پیس از آن‌که یک سناریو یا مجموعه به ورطه تکرار کشیده شود آن وقت به سراغ طراحی سناریوهای جدید رفت.

مثلا سناریوی پدرخوانده آن قدر ظرفیت داشت که یکی دو فصل دیگر از آن ساخته شود بخصوص آنکه مخاطبان این مجموعه همچنان در انتظار فصل‌های جدید آن با بازیگران تازه و تغییرات احتمالی بوده‌اند و این مجموعه همچنان جذابیت‌های نابی برای اجرا داشت. یا حتی سناریوی جدید ارتش سری، که توانسته بود به عنوان یک طرح تازه، توجه مخاطبان را جلب کند نیز با رفع برخی نواقص سناریو، می‌توانست فصل موفق‌تری را تجربه کند.

اما حالا به جای انتشار فصل‌های جدید این مجموعه‌ها، با برنامه‌های جدیدی مواجه می‌شویم که بدون تردید نیازمند زمان است تا مخاطبان بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. موضوعی که در مجموعه شب‌های مافیا تجربه شد و مخاطبان هر فصل بیشتر از فصل قبل با این سناریو خو گرفتند و جذابیت مجموعه برای آنها به تدریج افزایش یافت. برای مجموعه‌هایی مثل پدرخوانده و ارتش سری هم می‌توانست این اتفاق بیفتد و مخاطبان با آشنایی بیشتر با سناریوها، بیشتر در درون بازی قرار گرفته و بتوانند با مشارکت در آن، از رمز و رازهای داخل بازی بیشتر لذت ببرند.

به هر حال باید منتظر ماند و دید واکنش مخاطبان به این مجموعه‌های جدید چگونه است. بخصوص آنکه نام بازکنانی مثل مریم مومن، خداد عزیزی و سید جواد هاشمی که در بازی مافیا خوش درخشیده بودند نیز در میان بازیکنان این مجموعه به چشم می‌خورد. شما هم می‌توانید نقد و نظرات خود را در این باره پس از تماشای آنها منتشر کنید.

ضد به تماشاخونه می آید
نقد و بررسی مجموعه نمایش خانگی ضد
چکیده ارزیابی
امتیاز خوانندگان۰ رای
نقاط مثبت
نقاط منفی
۳.۶
امتیاز منتقد
لینک‌های مرجع
نقد و بررسی سریال آینه سیاه Black Mirror
سبک دلبستگی کودکان به والدين تأثير چندانی بر روابط بزرگ‌‌‌‌سالی‌شان ندارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی