0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

اجرای یک کمپین مسئولیت اجتماعی در جنگی از انبوه کمپین‌های جذب، ثبت‌نام، انجام معاملات و بازگشت کاربران صرافی‌های ارز دیجیتال گوناگون بهانه‌ای شد تا با سپیده پناه مدیر مارکتینگ صرافی ارز دیجیتال تبدیل به گفتگو بپردازیم. او براین باور است که قدرت برند به حجم معاملات و میزان فروش آن بستگی ندارد و قدرت یک برند را ارزش ویژه درک‌شده آن از نگاه مشتری می‌سازد.

به‌گزارش دی‌ام برد، تبدیل به نیکی نام کمپینی است که صرافی ارزدیجیتال تبدیل به منظور عمل به مسئولیت اجتماعی خود از دی ماه ۱۴۰۱ آن را آغاز کرده است. در گام اول این کمپین، گزینه تبدیل به نیکی در پنل کاربران این صرافی فعال شد تا کاربران بتوانند مبالغ دلخواه خود را به خیریه‌های مشخص شده از سوی تبدیل اهدا کنند.

در گام بعدی صرافی تبدیل این امکان را فراهم کرد که کاربران با دعوت از دوستان خود به تبدیل و ثبت‌نام آنها در این پلتفرم، بخشی از کارمزد معاملاتی خود را تبدیل به نیکی کنند؛ یعنی انتخاب کنند که سهم آنها از کارمزد معاملاتی اخذ شده از دوستان‌شان به خیریه اهدا شود. حالا سپیده پناه، مدیر مارکتینگ تبدیل در گفت‌وگو با دی‌ام برد دلیل انتخاب یک فعالیت CSR را برای برگزاری کمپین توضیح می‌دهد: «به نظرم برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا به سراغ تعریف مارکتینگ رفت.معمولاً من برای پاسخ به پرسش مارکتینگ چیست به تعریف الگوی( CCDVTP (Create, Communicate, Deliver the Value to the Target market at a Profit  از زبان کاتلر رجوع می‌کنم که در آن به‌وضوح به خلق ارزش در مارکتینگ اشاره‌شده است.»

تبدیل به نیکی، کمپین مسئولیت اجتماعی صرافی تبدیل: هدف ما تنها معامله افراد نیست 2
سپیده پناه، مدیر مارکتینگ تبدیل

او ادامه داد:‌ «دکتر محمود استقلال همیشه به‌جای بازاریابی از عبارت بازار پردازی استفاده می‌کند و اگر تنها در یک عبارت نیاز باشد این موضوع را تعریف کنم ارزش‌آفرینی بهترین ترکیب ممکن است. وقتی از نگاه مارکتینگ به قضیه نگاه می‌کنیم در علم کسب‌وکار سه نقطه تمرکز شرکت (Company)، رقبا ( Competitors) و کاربران (Customers) وجود دارد. در حال حاضر نگاه تیم مارکتینگ تبدیل، معطوف به رضایت کاربران و ایجاد ارزش برای آن‌هاست. منفعت‌هایی (Benefits) که برای کاربر در نظر می‌گیریم در ۴ دسته عملکردی (Functional)، احساسی (Emotional)، خود ابرازی (Self-Expressive) و اجتماعی (Social) قرار می‌دهیم. منفعت اجتماعی موضوعی بود که برخلاف بقیه، ما به کمک کمپین‌هایی مثل تبدیل به‌ نیکی سعی بر ایجاد آن داشتیم.»

تبدیل به عنوان یک کسب‌وکار فعال در حوزه رمزارز چه نیازی برای انجام این کار حس کرده است؟

او در این رابطه پاسخ می‌دهد:‌ «این نیاز با توجه به تعامل با کاربران و در نظر گرفتن خواسته آن‌ها به وجود آمد و با توجه به همسو بودن با ارزش‌های محوری (Core Values) تبدیل به‌ سمت آن حرکت کردیم. قصد داشتیم یک قدم فراتر از نوع بازاریابی رایج در صرافی‌های ارز دیجیتال، حرکت کنیم و به دغدغه کاربران در راستای تأثیرگذاری مثبت در جامعه از طریق ارزهای دیجیتال بپردازیم.»

مدیر مارکتینگ تبدیل توضیح می‌دهد: «در واقع ارزهای دیجیتال برای رفع دغدغه‌های افراد و کمک به آن‌ها به وجود آمده‌اند و غالب معامله‌گران حرفه‌ای در این بازار علاقه‌مند به رفع دغدغه‌ها در سطوح مختلف جامعه هستند. تیم تبدیل نیز به‌ دنبال بستری برای به‌وجودآوردن این امکان برای کاربران خود است. هدف امروز ما تنها معامله افراد نیست بلکه توانمندسازی کاربران برای استفاده از فرصت‌های مالی نامحدود و در نتیجه کمک افراد به بهبود جامعه است.»

[the_ad id=”12697″]

در حال حاضر انجمن اتیسم ایران و خیریه‌های سیمرغ، رامونا و پیام امید در این کمپین با تبدیل همکاری می‌کنند. پناه در این‌باره توضیح می‌دهد: «علاوه بر خیریه‌ها چند گزینه دیگر هم برای انجام مسئولیت اجتماعی در نظر داریم که برای اجرای آن‌ها نیز اقدام‌هایی داشتیم. یکی از این موارد کارآفرینی از طریق آموزش در حوزه ارزهای دیجیتال به افراد علاقه‌مند برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از طریق آن است و یک دوره هم به‌صورت آزمایشی این کار را انجام دادیم. از برنامه‌های دیگر ما همراهی با رسانه‌هایی است که در راستای ایجاد امنیت در حوزه ارزهای دیجیتال یاری‌رسان و صدای مردم هستند.»

او در پاسخ به این سوال دی‌ام برد که آیا خیریه‌ها توسط خود تبدیل انتخاب شده‌اند و آیا فراخوانی در این رابطه برای همکاری با خیریه‌ها منتشر شده است، می‌گوید: «انتخاب اولیه خیریه‌ها توسط خودمان صورت گرفت. در ادامه تعدادی از خیریه‌ها علاقه داشتند که به این لیست اضافه شوند که بعد از بررسی این کار صورت گرفت. در جریان انتخاب خیریه‌ها نکته‌ای که برای ما اهمیت داشت، شناخت نیاز روز جامعه و تأثیرگذاری بر آن بود برای مثال در جریان زلزله خوی به‌ سرعت با همکاری خیریه فردای سبز که جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف آن را تاسیس کردند، توانستیم شرایط خوبی را برای کمک به زلزله‌زدگان فراهم کنیم. با ایجاد ارتباط از طریق همکاران‌مان که از فارغ‌التحصیلان یا دانشجوهای دانشگاه شریف هستند به‌سرعت این خیریه به لیست خیریه‌های کمپین تبدیل به‌ نیکی اضافه شد.»

مدیر مارکتینگ تبدیل می‌گوید که این مجموعه با شناختی که از کاربران خود و دغدغه‌های آنان برای بهبود جامعه داشته، پیش بینی کرده است که این کمپین با اقبال خوبی روبرو شود. او در این رابطه توضیح می‌دهد: «به‌طور میانگین از کمپین تبدیل به‌ نیکی بیش از ۱۰۰۰ نفر به‌ صورت ماهانه استقبال کردند که در ماه‌های مختلف استقبال کاربران از خیریه‌ها متفاوت بود، برای مثال در ماه گذشته ۱۵۰۰ نفر در این فعالیت خیرخواهانه شرکت کردند. بیشترین استقبال برای کمک در بین لیست خیریه‌های موجود کمپین تبدیل به‌ نیکی از انجمن اتیسم ایران صورت گرفت.»

او در پاسخ به این سوال که با وجود فضای خاکستری و بدون مجوز، چه راهکارهایی برای جلب‌اعتماد کاربران خود دارید، توضیح داد: «من معتقدم به‌وجودآوردن تجربه معامله در یک محیط امن و پاسخگو منجر به اعتماد کاربران می‌شود. برای مثال وجود پشتیبانی ۲۴ ساعته و افزایش مستمر کیفیت تیم پشتیبانی یکی از کارهایی بود که تبدیل برای کاربران خود در نظر گرفت. تمام تلاش تبدیل این بوده است که بجای پشتیبان، یک همراه در کنار کاربران قرار گیرد و برای این کار، پاسخ پشتیبانان به‌صورت مرتب کیفیت‌سنجی می‌شود و شاخص‌های کیفیت‌سنجی پاسخ‌های پشتیبانان مداوم بهینه ‌می‌شود.»

مدیر مارکتینگ تبدیل در ادامه با اشاره به اینکه وقتی صحبت از مزایا در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شود عنوان‌هایی همچون ارائه اپلیکیشن موبایل، تجربه کاربری آسان، پشتیبانی ۲۴ ساعته و مواردی از این قبیل  به ذهن خطور می‌کند، می‌گوید: «من معتقدم که کیفیت این موارد و جزئیات آن بسیار حائز اهمیت است. برای مثال وقتی به عنوان یک مزیت، صحبت از  برداشت آنی تومان می‌کنیم، فاکتورهایی مانند مدت زمان برداشت از لحظه درخواست تا لحظه واریز به حساب کاربر در  ساعات مختلف شبانه روز یا تعداد بانک‌هایی که این قابلیت را به کمک صرافی برای کاربر فعال می‌کنند، بسیار مهم است. با این وجود مهم‌ترین تمایز تبدیل از نظر من، تنوع ارزی و بستر امن بازار ماست. در حال حاضر بیش از ۲۷۰ ارز دیجیتال در بازارهای معاملاتی و خرید آسان تبدیل قابل معامله است که به کاربر اجازه استفاده از تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری به وجود آمده در بازار ارزهای دیجیتال را می‌دهد و تبدیل را به عنوان متنوع‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معرفی می‌کند.»

برای ثبت نام در تبدیل و بهره‌مندی از تخفیف ویژه در کارمزد معاملات بر روی این لینک کلیک کنید. تبدیل یکی از برترین و معتبرترین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال است که سرمایه‌گذاری و تجارتی امن و سودآفرین را برای شما به ارمغان می‌آورد.

با دختر نوجوانم چه کنم؟ نگاهی به چالش‌های والدین در ارتباط با فرزندان دختر
معرفی بهترین یخچال فریزرهای ایرانی برای خرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF