0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

معمولا وقتی صحبت از کالا یا قیمت دانشجویی می‌شود ناخودآگاه ذهن ما به سمت کالاهای ارزان‌قیمت می‌رود. اما درباره لپتاپ‌ها وضع فرق می‌کند. لپتاپ یکی از ابزارهای مورد نیاز دانشجویان است که برای برخی از رشته‌های دانشجویی جزو بایدها به شمار می‌رود. پس وقتی صحبت از لپتاپ دانشجویی می‌شود منظور ما صرفا لپتاپ‌های خوب با قیمت ارزان نیست. مقصود ما از لپتاپ دانشجویی، لپتاپ‌هایی است که متناسب با نیازهای دانشجویی است و البته قیمت آن نیز مناسب است. بهتر است در ابتدا فاکتورهایی که ما در تهیه لیست برترین لپتاپ‌های دانشجویی در بازار ایران مدنظر قرار دادیم را در اینجا ذکر کنیم و سپس به سراغ معرفی لپتاپ‌ها در بازه‌های قیمتی مختلف برویم.

تخفیف ۱۰۰ هزار تومانی برای مخاطبان گپ‌هال: برای دریافت کدتخفیف جهت خرید محصولات این لیست به انتهای هر آیتم مراجعه کنید

لپتاپ مناسب دانشجویان چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب یک لپتاپ دانشجویی باکیفیت چندین فاکتور مختلف را باید مدنظر قرار داد. یک دانشجو برای مصارف مختلفی از لپتاپ استفاده می‌کند در عین حال می‌تواند برای بازی هم از آن استفاده کند. البته از آن‌جایی که لپتاپ‌های مخصوص بازی باید کانفیگ بالایی داشته و همچنین دارای قیمت بالایی است بنابراین ما این فاکتور را در نظر نمی‌گیریم و اگر به دنبال لپتاپ مناسب برای بازی هستید باید به لیست لپتاپ‌های مناسب بازی مراجعه کنید. البته با لپتاپ‌های این لیست نیز می‌توانید برخی از بازی‌های سبک‌تر را به خوبی اجرا کنید پس از این بابت نگران نباشید.

پردازنده مرکزی (CPU)

برای مصارف دانشجویی، لپتاپ شما باید از سی پی یوی نسبتا قدرتمندی برخوردار باشد تا بتواند از محاسبات پیچیده گرفته تا پردازش برنامه‌های مختلف را برای شما انجام دهد. سی پی یو مهم‌ترین قطعه یک لپتاپ به شمار می‌رود و باید روی آن بسیار حساسیت به خرج داده شود. اکثر اوقات برای کاهش قیمت لپ تاپ دانشجویی از پردازنده‌های مرکزی پنتیوم و سلرون استفاده می‌شود؛ اما برای مواجه نشدن با کندی و افت عملکرد در طولانی مدت، پیشنهاد می‌شود به سراغ لپ تاپ‌هایی با پردازنده Core i3 اینتل یا سری ۳ پردازنده‌های رایزن AMD بروید؛ چون این پردازنده‌ها معماری جدیدتری دارند و از قدرت پردازشی مناسب‌تری برخوردار هستند.

حافظه رم (RAM)

حافظه رم نیز عاملی تاثیرگذار در خرید بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۳ محسوب می‌شود و تاثیر مستقیمی در مولتی تسکینگ یا همان انجام چندین کار به‌طور همزمان دارد؛ برای همین پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپی تهیه کنید که مقدار رم بالایی داشته باشد. البته جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا اکثر دستگاه‌های موجود در بازار قابلیت ارتقا حافظه رم و حافظه داخلی را دارند و در صورتی که بودجه محدودی دارید، می‌توانید لپ تاپی با رم ۴ گیگابایتی خریداری کنید و بعد از مدتی حافظه رم آن را ارتقا دهید.

حافظه داخلی

مقدار حافظه داخلی می‌تواند با توجه به استفاده و کاربری شما کاملا متغیر باشد، اما نوع حافظه کاملا روی سرعت بوت شدن و اجرای برنامه‌ها اثر می‌گذارد و پیشنهاد می‌کنیم به سراغ لپ تاپی بروید که از حافظه SSD استفاده می‌کند. حافظه SSD سرعت و ماندگاری بالاتری نسبت به هارد دیسک‌های قدیمی (HDD) دارد. البته توجه داشته باشید که هاردهای SSD قیمت بالاتری نسبت به HDD دارند که باعث افزایش قیمت لپ تاپ می‌شوند. این قطعه، آیتمی است که می‌توانید روی آن مانور دهید و اگر نیاز به حافظه زیادی برای ذخیره‌سازی ندارید با انتخاب حافظه کم‌تر، در قیمت صرفه‌جویی ایجاد نمایید.

حالا به سراغ معرفی آیتم‌ها می‌رویم. یادتان نرود که اگر از این لپتاپ‌ها استفاده کرده‌اید شما هم می‌توانید به آنها رای داده یا نظرتان را در زیر هر کدام از آیتم‌ها وارد کنید.

ساده‌ترین روش‌های کسب درامد از متاورس؛ چگونه از متاورس درآمد کسب کنیم؟
روانشناختی ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما تا امروز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF