0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

شرکت OpenAI با اعلام اخباری درباره قابلیت‌های جدیدِ پلتفرم هوش مصنوعی خود در کنفرانسی با نام DevDay دوباره توجه همه را در جهان فناوری به خود جلب کرد. OpenAI در این کنفرانس، پس از پرداختن به محصولات و سرویس‌هایی که این شرکت در سال گذشته ارایه داد و جهان را به تسخیر خود درآورد به معرفی قابلیت‌های جدید سرویس ChatGPT پرداخت که باعث به وجد آمدن حاضران شد.

در ابتدای کنفرانس سم آلتمن (Sam Altman) مدیر عامل و هم‌بنیانگذار OpenAI به روی سن آمد و اعلام کرد که خبرهای مهیجی درباره قابلیت‌های جدید سرویس‌های هوش مصنوعی دارد اما در ابتدا به چکیده تاریخچه سرویس‌هایی که این شرکت در سال گذشته ارایه کرد می‌پردازد. سپس او به مدل‌های gpt-3 و gpt-4 اشاره کرد و سرویس‌های پرمیوم دیگری مثل تصویر و تبدیل متن به صوت که همه این‌ها با تشویق حاضران همراه بود. اما آن‌چه بیش از همه حاضران را به وجد آورد قابلیت‌های جدید ChatGPT بود. در ادامه به معرفی این قابلیت‌ها خواهیم پرداخت.

chatgpt unblocked how to unblock ai chatbots

اگر بخواهیم به طور خلاصه به مهم‌ترین آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدید معرفی شده در کنفرانس DevDay بپردازیم باید بگوییم این موارد، بزرگ‌ترین قابلیت‌هایی است که باید در انتظارشان باشیم:

مدل GPT-4 توربو که بسیار قدرتمندتر و در عین حال ارزان‌تر از سایر مدل‌هاست و از پنجره زمینه ۱۲۸K پشتیبانی می‌کند.

یک API جدید برای توسعه‌دهندگان با نام Assistants API که به نوعی دستیار برنامه‌نویسان به شمار می‌آید و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بسیار آسان‌تر به ساخت و طراحی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی با اهداف متنوع بپردازند. این ابزار جدید برای توسعه‌دهندگان بسیار جذاب خواهد بود.

و در انتها باید از قابلیت‌های چندوجهی جدید در پتلفرم بگوییم که شامل المان‌های بصری، خلق تصویر (DALL·E 3) و متن به صوت (TTS) می‌باشد.

تمام این قابلیت‌ها از امروز در دسترس کاربران OpenAI قرار گرفته است.

new models and developer products announced at devday

GPT-4 Turbo با محتوای ۱۲۸K

OPenAI از امروز نسخه پیشنمایش GPT-4 Turbo را در دسترس قرار داده که نسل جدیدی از مدل GPT-4 است و برخلاف نسل قبلی که اطلاعاتش محدود و تا سال ۲۰۲۱ بوده، دانش مدل جدید به روز تر است و تا اپریل ۲۰۲۳ را در بر می‌گیرد.

طبق ادعای openai این مدل دارای پنجره متنی ۱۲۸K است یعنی می‌تواند معادل بیش از ۲۰۰ برگه متن را در یک پرامپت تکی بگنجاند. علاوه بر بهینه‌سازی این مدل نسبت به نسخه‌های قبلی، GPT-4 Turbo برای توکن‌های ورودی ۳ برابر و برای توکن‌های خروجی ۲ برابر ارزان‌تر از نسخه قبلی است.

GPT-4 Turbo هم اکنون برای تمام کاربران نسخه پرمیوم که اعتبار API را خریداری کرده‌اند تحت عنوان gpt-4-1106-preview در دسترس است.

 

Assistants API و مفسر کد

API دستیاران قابلیت بزرگ دیگری است که در پلتفرم OpenAI عرضه شده که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند در اپلیکیشن‌های خود تجربه‌ نماینده‌وار به کاربران ارایه کنند تا کاربران بتوانند تجربه عمیق‌تری از به کارگیری چت‌بات‌ها داشته باشند. Assistants API یک دستیار هوش مصنوعی است که با این هدف ساخته شده تا به واسطه دستورالعمل‌های ویژه و شیوه‌های دانش اضافی که دارد بتواند ابزارها و مدل‌های مختلف را برای انجام وظایف خاص فراخوانی کند.

Assistants API قابلیت‌های جدیدی از جمله مفسر کد، بازیابی به مانند فراخوانی تابع، جهت به عهده گرفتن وظایف سنگینی که شما قبلا مجبور بودید خودتان انجامش دهید را عرضه می‌کند تا توسعه‌دهنده ها بتوانند اپلیکیشن‌های باکیفیت و قدرتمند هوش مصنوعی تولید کنند.

چطور از این قابلیت‌های تازه استفاده کنیم؟

متدها و وجوه جدیدی در API سرویس‌های مختلف OPenAI ارایه شده که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند برنامه‌هایی چند برابر جذاب‌تر و حیرت‌انگیزتر برای کاربران تولید کنند. از جمله آنها باید به GPT-4 Turbo بصری، DALL·E 3 (مدلی برای تولید تصاویر جذاب به کمک هوش مصنوعی)، متن به صوت یا همان TTS جدید و مدل‌های شخصی‌سازی شده اشاره کرد.

اما برای کاربران ایرانی نیز باید این موضوع را اضافه کنیم که پس از اخبار جدید درباره قابلیت‌های تازه OpenAI، پلتفرم ایرانی هم‌نگار نیز اطلاع داده به زودی این قابلیت‌های جدید در هم‌نگار برای همه کاربران قابل استفاده خواهد بود و همچنین ابزارهای تازه‌ای به کمک این امکانات جدید برای استفاده کاربران خلق خواهد شد (منبع). شما به تدریج این تغییرات را در پنل هم‌نگار خود مشاهده خواهید کرد. اگر هنوز اکانت هم‌نگار نساخته‌اید می‌توانید به رایگان با مراجعه به این لینک، حساب خود را ایجاد کرده و کار با ابزارهای مختلف هوش مصنوعی را شروع کنید.

هم‌گرایی بزرگ: آیا جهان امروز نابرابرتر از گذشته است؟
جلب توجه به چه قیمتی؟ مرزهای اخلاقی در بازاریابی پیامکی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF