0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

 

«چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهیم؟» این سوالی است که هر کارآفرین و صاحب کسب‌وکار آنلاین در برهه‌ای به آن می‌رسد و به‌دنبال راه‌حل است. برای این‌که بتوانید ترافیک سایت‌تان را بیش‌تر کنید، روش‌ها و ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد، اما خرده‌اطلاعات در این‌باره به حدی زیاد است که شاید روزها و حتی ماه‌ها باید جست‌وجو کنید تا به راه‌حل‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، داشتن یک سایت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای موفقیت در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ شناخته می‌شود؛ یک اصل اولیه که به شما امکان می‌دهد تا فعالیت خود در فضای آنلاین را بهبود ببخشید و کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

محتوایی با کلمات کلیدی بهینه تولید کنید

یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین راه‌ها برای افزایش بازدید گوگل، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO) است که در آن، محتوای خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه می‌کنید. در خیلی از موارد، ارتباط اولیه شما با مشتریان بالقوه از طریق تایپ یک کلمه یا عبارت در موتور جست‌وجو آغاز می‌شود.

داشتن اطلاعات درباره این‌که چه عبارتی پتانسیل جست‌وجو شدن را دارند، بازدیدکنندگان بیش‌تری را برای شما به‌همراه خواهند داشت. گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار خوبی است که به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید بازدیدکنندگان سایت‌تان در گذشته از چه عباراتی برای یافتن شما استفاده کرده‌اند. جدا از این موضوع با بررسی سایت یا شبکه‌های اجتماعی رقبا، اطلاعات بیش‌تری برای تولید محتواهای بهینه‌تر به‌دست آورید.

افزایش بازدید سایت از طریق بهینه‌سازی کلمات کلیدی

گوگل سرچ کنسول هم به‌عنوان ابزار رایگان دیگری شناخته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تعداد دفعات نمایش سایت‌تان در صفحه نتایج جست‌وجو را مشاهده کنید. نکات زیر می‌تواند به شما در بهینه‌ کردن سئو سایت‌تان کمک کند:

  • سایت خود را قابل دیدن کنید: منظور از قابل دیدن، این است که با نگارش توضیحات تکمیلی و ایجاد اطلاعات کامل از سایت‌تان برای بات گوگل، این امکان را در اختیار موتورهای جست‌وجو مختلف قرار دهید تا داده‌هایی از مزایای شما داشته باشند.
  • از محتواهای سایت‌تان استفاده کنید: بلاگ‌پست‌ها، مقالات، توصیه‌های مخاطبان و محتواهایی که توسط کاربران تولید شده به بهبود رتبه‌بندی جست‌وجوی شما کمک می‌کنند و بازدیدکنندگان بیش‌تری برای شما به‌همراه دارد.
  • تصاویری بهینه‌تر در سایت‌تان قرار دهید: درحالی که موتورهای جست‌وجو در شناخت کلمات عملکرد بسیار خوبی دارند،‌ تصاویر و ویدیوها به بهینه‌تر شدن سایت‌تان در گوشی‌های هوشمند کمک می‌کنند و می‌توانند در افزایش رتبه‌ شما نقش داشته باشند. یک ترفند کوچک این است که هنگام آپلود تصاویر در سایت‌تان، Alt Textای درباره تصویر بنویسید که آن تصویر را توصیف می‌کند تا موتور جست‌وجو داده‌ای بتواند آن تصویر را بشناسد.

لندینگ ‌پیج‌هایی هدفمند ایجاد کنید

مخاطبان همواره دنبال داده‌هایی بخصوص هستند و بهترین راه‌ برای این‌که بتوانید این داده‌ها را در اختیارشان قرار دهید،‌ داشتن لندینگ‌پیج‌ها یا صفحات فرود به‌خصوص است که به آن‌ها کمک می‌کند تا نه‌تنها نیازشان برطرف شود، بلکه با سایت و کسب‌وکار شما تعامل داشته باشند.

برای این‌که بدانید براساس چه موضوعات و محصولاتی باید لندینگ‌پیج درست کنید، باید به تحلیل سایت و اولویت‌های بازدیدکنندگان سایت بپردازید و ببینید مخاطبان چه صفحاتی را بیش‌تر بازدید کرده‌اند و به‌دنبال چه چیزی هستند.

به فکر راه‌اندازی Google Business Profile باشید

سایت LocaliQ در یک گزارش عنوان کرده که کسب‌وکارهایی که Google Business Profile دارند، بازدید ۷ برابری‌ در مقایسه با سایر کسب‌وکارهای آنلاین دارند. پروفایلی که در آن می‌توانید تمام اطلاعاتی که مخاطبان به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید و مشتریان بالقوه هم احتمالاً با دیدن پروفایل شما در صفحه نتایج جست‌وجو، قبل از این‌که وارد سایت بشوند هم با شما تماس می‌گیرند.

جدا از این موضوع، گوگل همواره در حال تغییر و توسعه است و دنبال داده‌های بیش‌تری است تا بتواند رفتاری هوشمند‌تر از خود نشان دهد. به همین خاطر، داشتن یک پروفایل Google Business این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا داده‌های بیش‌تری به گوگل ارائه دهید.

روی سئوی داخلی‌تان تمرکز کنید

تاکتیک‌های سئو بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند رتبه‌تان را در موتورهای جست‌جو افزایش دهید و بازدیدکنندگان بیش‌تری داشته باشند و به‌طور کلی، سئو به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت شناخته می‌شود. تولید محتوای باکیفیت با کلمات کلیدی درست در کنار نگارش توضیحات متا می‌تواند جایگاه URL شما در نتایج گوگل را افزایش دهد. تکنیک‌های مختلف سئو عموماً رایگان‌اند و نیازی به پرداخت هزینه‌ ندارید، اما عموماً صبر و حوصله بسیار زیادی می‌طلبد و زمان‌برند.

افزایش بازدید سایت از طریق سئوی داخلی

همچنین بخوانید: کامل‌ترین چک‌لیست سئوی سایت

بک‌لینک بسازید

یکی از راه‌های افزایش بازدید سایت، بک‌لینک‌ها (‌Backlinks) یا لینک‌های ورودی (Inbound Links) هستند؛ لینک‌هایی که در سایت‌های دیگر قرار می‌گیرد و به صفحه خاصی از سایت شما بازمی‌گردند. هرچه بک‌لینک‌های شما کیفیت بیش‌تری داشته باشند، موتور جست‌وجو رتبه بالاتری برای شما در نظر می‌گیرد.

در واقع بک‌لینک‌ها به موتورهای جست‌وجو می‌گوید که سایت شما چقد در در بین کاربران محبوب است و اعتبار ویژه‌ای دارد. دلایل زیادی وجود دارد که باید تمرکز ویژه‌ای روی بک‌لینک داشته باشید:

  • هر چه رتبه شما در موتورهای جست‌وجو بالاتر باشد، سایت شما بازدیدکنندگان بیش‌تری خواهد داشت.
  • بک‌لینک‌ها اعتمادی را بین شما و بازدیدکنندگان و کاربران ایجاد می‌کنند.
  • بک‌لینک‌ها می‌توانند آگاهی از برند (Brand Awareness) کسب‌وکار شما را افزایش دهند که خودش می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت شود.

در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال باشید

تولید محتوای عالی تنها قدم برای رسیدن به ترافیک زیاد نیست. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید بازدید سایت‌تان را افزایش دهید و از طریق آگاهی از برند، کاربران زیادی را به‌سمت سایت‌تان هدایت کنید، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است؛ آن هم نه فقط یک شبکه اجتماعی، بلکه استراتژی‌ای که برای هر کدام از شبکه‌های اجتماعی، از لینکدین گرفته تا اینستاگرام و توییتر را شامل می‌شود.

روش افزایش بازدید سایت از طریق شبکه‌‌های اجتماعی

به‌عنوان مثال، انتشار خلاصه‌ای از مقالات به‌شکل متن کوتاه در توییتر و اضافه کردن لینک برای مراجعه با سایت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد اما اگر محصولاتی دارید که باید به مصرف‌کنندگان بفروشید، بهتر است از پلتفرم‌های تصویر و ویدیومحور مثل اینستاگرام یا یوتیوب استفاده کنید تا ارزش‌های محصول‌تان را به بهترین شکل ممکن به‌نمایش بگذارید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نه تنها روی جذب ترافیک نقش دارند، بلکه سبک محتوای تولید‌شده آن‌ها جذاب‌تر خواهد بود و می‌تواند به‌عنوان بک‌لینک برای سایت‌تان هم مورد استفاده قرار بگیرد.

روی کلمات کلیدی لانگ‌تیل تمرکز کنید

کلمات کلیدی کوتاه اغلب میزان جست‌وجوی بیش‌تری دارند، اما پیشی‌ گرفتن در آن‌ها از بین رقبای شما قطعاً سخت‌تر خواهد بود. با این حال، اگر روی کلمات کلیدی لانگ‌تیل (Long-Tail) تمرکز کنید، احتمالاً شانس بیش‌تری برای دریافت رتبه بالاتر به‌دست آورد و افزایش بازدید سایت رایگان را ممکن ساخت.

جدا از این موضوع، پیشرفت در عملکردهای موتورهای جست‌وجو باعث شده تا مردم عبارات خاص‌تر و طولانی‌تری را جست‌وجو کنند و تمرکز روی این عبارات می‌تواند دسترسی‌تان به کاربران را افزایش دهد. شما می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی لانگ‌تیل از ابزارهای مختلفی مثل WordStream استفاده کنید.

 بازاریابی ایمیلی را آغاز کنید

ارسال خبرنامه‌های منظم و ارائه پیشنهادات از طریق ایمیل، یک راه عالی برای حفظ ارتباطات با مشتریان است و می‌تواند به جذب ترافیک به سایت‌تان کمک کند. می‌توانید در خبرنامه ایمیلی خود، اطلاعات مفید و لینک‌هایی از بلاگ‌پست‌ها و لندینگ‌پیج‌هایتان ارائه دهید تا بتوانند به اطلاعات بیش‌تر دسترسی داشته باشند.

البته توجه به این نکته مهم است که بازاریابی ایمیلی فرایندی بسیار دقیق و حساس است و در آن نباید ایمیل‌های بسیار زیادی برای مخاطبان‌تان بفرستید چون امکان دارد که اشتراک‌شان را لغو کنند و حتی ایمیل‌های شما را نادیده بگیرند.

سئوی فنی را در نظر بگیرید

سئوی فنی (Technical SEO) روی باطن سایت‌تان تمرکز دارد تا ببیند چگونه صفحات مختلف را از نظر فنی تنظیم و سازمندهی کنید. شما در سئوی فنی می‌توانید روی اقدامات زیر تمرکز داشته باشید:

  • لینک‌های خراب و ری‌دایرکت‌شده را درست کنید.
  • یک سایت‌مپ XML برای زیردامنه‌های خودتان ایجاد کنید.
  • متا‌تگ‌هایی بسازید.
  • H1 سفارشی را به صفحات‌تان اضافه کنید.

از تبلیغات دیجیتال برای سایت‌تان استفاده کنید

آن‌قدر تبلیغات مختلف در اطراف‌مان دیده‌ایم که قطعاً می‌توانیم این روش را مؤثر بدانیم، وگرنه چه کسی به‌سراغ تبلیغات می‌رفت؟ ‌راه‌اندازی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ یا محیطی به شما کمک می‌کند تا توجه اشخاص را برای چند لحظه هم که شده جذب کنید و نام‌تان را در ذهن‌شان قرار دهید و در نهایت، ترافیک سایت‌تان را بیش‌تر کنید.

افزایش بازدید سایت از طریق تبلیغات دیجیتال

به‌عنوان مثال، می‌توانید رپورتاژ آگهی‌هایی در رسانه‌های محبوبِ مرتبط با حوزه فعالیت‌تان بروید تا خوانندگان آن رسانه بتوانند با شما آشنا شوند و به راحتیِ یک کلیک، به سایت‌تان دسترسی داشته باشند. جدا از آن، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی‌ مثل اینستاگرام، کمپین‌های مختلفی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ را اجرا کنید تا مخاطبان یک اینفلوئنسر با خدمات و محصولات‌تان آشنا شوند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر، به سایت‌تان مراجعه کنند.

از دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی برای بلاگ‌پست‌ها استفاده کنید

امروزه وارد هر بلاگ‌پستی که می‌شوید، یک دکمه برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید که این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بلاگ‌پست‌ها و مطالب یک سایت را به‌شکلی ساده در بسترهای اجتماعی مختلف به‌اشتراک بگذارید.

شاید فکر کنید که این دکمه‌ها تأثیر چندانی روی ترافیک سایت‌تان نخواهند داشت اما زمانی که خوانندگانی داشته باشید که شما را به‌خوبی دنبال می‌کنند، استفاده از این دکمه‌های اشتراک‌گذاری بیش از پیش افزایش می‌کند و نام‌تان در شبکه‌های اجتماعی مختلف قرار می‌گیرد که همین موضوع باعث افزایش بازدید سایت می‌شود.

اما سوالی که باقی می‌ماند این است که چگونه می‌توانیم افراد را ترغیب کنیم تا از این دکمه‌های زیر بلاگ‌پست‌ها و مطالب استفاده کنند؟ در ادامه چند راه‌حل برای پاسخ به این سوال وجود دارد:

  • فراخوان برای اقدامی (Call-To-Action) در مطلب‌تان قرار دهید و از مخاطبان بخواهید تا آن مطلب را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند.
  • محتوایی تولید کنید که به‌اندازه کافی قوی و جذاب باشد.
  • سعی کنید از پاراگراف‌ها و مطالبی کمک بگیرید که پتانسیل بالایی برای اشتراک‌گذاری و بحث داشته باشند.
  • از اینفوگرافیک‌ها، ویدیوها و تصاویر در بلاگ‌پست‌ها و مطالب‌ سایت‌تان استفاده کنید.

سخن پایانی

افزایش بازدید سایت یک دنیای بی‌پایان است که هیچ‌گاه قرار نیست به انتهای آن برسید. جدا از آن، به‌عنوان وظیفه‌ای شناخته می‌شود که در ابتدا ممکن است عملکردی ناامیدکننده داشته باشد و به‌مرور زمان به نتیجه برسد.

برای رسیدن به هدفی که می‌خواهید، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد و تنها کاری که باید انجام دهید، قدم برداشتن در این روش‌های بی‌انتها است تا بتوانید از میان آن‌ها، بهترین راه یا راه‌های ممکن را پیدا کنید و این مسیر را به‌شکلی مداوم طی کنید و پس از یک بازه زمانی، از افزایش بازدید سایت خود لذت ببرید.

لینک منبع

جملاتی از کتاب «مردی به نام اوه» اثر فردریک بکمن
ابوالقاسم و شهناز آزاد؛ از نخستین پی‌گذارانِ انجمن‌های مختلط در ایران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF