0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

Mail Modo در گزارشی که اخیرا منتشر کرده به شرح وضعیت بازاریابی ایمیلی در سال جاری پرداخته است. با توجه به نتایج این گزارش، بر اساس روند که در سال ۲۰۲۲ طی شد، بازاریابی ایمیلی یکی از سه کانال مهم در بازاریابی است.

Mail Modo آژانس ایمیل مارکتینگ آمریکایی-هندی، گزارشی تحت عنوان «جایگاه بازاریابی ایمیل در سال ۲۰۲۳» منتشر کرده است که متن کامل آن را می‌توانید از اینجا بخوانید.

این مجموعه گزارش خود را بر اساس داده‌هایی که از کمپین‌هایی که تا امروز در این آژانس انجام شده جمع‌آوری کرده است. آژانس Mail Modo پرسشنامه‌ای برای این پژوهش طراحی و از طریق ایمیل به فعالان حوزه مارکتینگ ارسال کرده است؛ نتایج پژوهش هم بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از این نظرسنجی به‌دست آمده است.

ایمیل‌های نظرسنجی در این پروژه برای کاربران این سایت، مخاطبان بازاریابی و کسانی که در نظرسنجی‌های گذشته هم شرکت کرده بودند، ارسال شد. میل مودو اعلام می‌کند که از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و خبرنامه‌ها هم برای توزیع نظرسنجی استفاده کرده است. داده‌های این گزارش از نگاه ۱۵۰۰ فعال در حوزه مارکتینگ جمع‌آوری شده است.

برخی از نتایج این گزارش:

معمولا زمان دقیقی برای Warm up کردن وجود ندارد.
۵۳.۳ درصد از از شرکت‌کنندگان طرح‌های دارک مود در کمپین‌های خود استفاده نکرده‌اند.
بیش از نیمی از کمپین‌ها در بازاریابی ایمیلی، از CTA استفاده کرده‌اند.
۱۵.۸ درصد از شرکت‌کنندگان، در کمپین‌های خود از فوتر ایمیل استفاده نکرده‌اند.
۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان، از فوتر ایمیل برای لینک دادن به شبکه اجتماعی استفاده کرده‌اند.

ایمیل مارکتینگ، کماکان پربازده‌ترین کانال بازاریابی

۷۸درصد کسب‌وکارهای پاسخ‌دهنده این تحقیق ایمیل مارکتینگ را پربازده‌ترین کانال بازاریابی می‌دانند. ایمیل مارکتینگ شاید ترافیک و سفارش خیلی زیادی برای شما مهیا نکن اما از لحاظ ROI و متریک‌هایی مانند CPO بهترین است.

بیش از ۷۳٪ ایمیل‌ها با تمپلیت‌های آماده ارسال می‌شوند؛ گزارش Mail Modo از وضعیت ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ 2

تمپلیت‌های آماده هنوز محبوبند

تقریباً ۷۳.۳ درصد از افراد از template‌های آماده ایمیل استفاده می‌کنند. ۲۰ درصد از طراحان برای templateهای خود کدنویسی می‌کنند. در حالی که توصیه می‌شود زمان زیادی برای کدنویسی ایمیل‌ها صرف نشود.نمودار ایمیل مارکتینگ

ریتنشن، هدف اصلی ایمیل مارکتینگ

بر اساس این گزارش، فراگیرترین هدف برای ایمیل مارکتینگ کسب‌وکارها، ریتنشن است. این روند از سال گذشته تغییر قابل‌توجهی تجربه کرده است. بنابه گزارش سال گذشته retention، با آمار ۶۰ درصد مهمترین انگیزه برای بازاریابی ایمیلی بوده؛ در حالی که در سال ۲۰۲۳ این معیار تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به طور متوسط، ۷۰ تا ۱۰۰٪ از ایمیل‌ها به Inbox می‌رسند و به همین دلیل خطری کمپین را تهدید نمی‌کند. زمانی وضعیت بحرانی می‌شود که این نرخ به زیر ۷۰٪ می‌رسد. این یعنی مقدار قابل توجهی از آن ایمیل‌ها در اسپم قرار گرفته است.

نمودار ایمیل مارکتینگ

ایمیل‌های image only

در سال گذشته، ۲۶.۷ درصد از کمپین‌های تبلیغاتی، در ایمیل‌های خود از تصاویر بدون متن استفاده کرده‌اند. معمولا نگرش مثبتی به ایمیل‌های تصویری که متن نوشتاری ندارند، وجود ندارد؛ زیرا مشکلاتی مانند موانع دسترسی، مشکلات اسپم، تجربه بد خواندن برای مخاطبان را ایجاد می‌کنند.

بیش از ۷۳٪ ایمیل‌ها با تمپلیت‌های آماده ارسال می‌شوند؛ گزارش Mail Modo از وضعیت ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ 3

نرخ باز شدن ایمیل‌ها

میانگین open rate ایمیل‌ها برای ۶۱.۱٪ از گروه مورد مطالعه در این تحقیق، بیش از ۲۰٪ بود. این دست‌آورد می‌تواند تحت تاثیر موفقیت استراتژی‌های بازاریابی باشد؛ MPP اپل هم در سال گذشته تاثیر بسیاری در افزایش open rate داشت.

استراتژی بازاریابی ایمیلی

کمتر از ۴ ایمیل در ماه بفرستید

۳۹.۴٪ از کسب‌وکارها، میانگین کمتر از ۴ ایمیل در ماه به هر مشترک ارسال می‌کنند. از آن‌جایی که افراد در مواجه با تعداد بالای ایمیل‌ها واکنش منفی نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد این تعداد ایمیل ارسالی مناسب است.

میانگین ارسال ایمیل

خبرنامه‌ها، محبوب‌ترین کمپین بازاریابی ایمیل در ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲، خبرنامه‌ها محبوب‌ترین کمپین‌های بازاریابی ایمیل بوده‌اند. رتبه دوم و سوم در کمپین‌های محبوب به ترتیب ایمیل‌های تبلیغاتی و ایمیل‌های خوش‌آمدگویی بوده‌اند.

کمپین‌های ایمیل مارکتینگ

در میان اشتباهات کوچک بازایابی ایمیلی، شایع‌ترین اشتباه در سال ۲۰۲۲ بهینه‌سازی نکردن برای دارک‌مود بود. متن جایگزین برای تصاویر و پاک‌سازی لیست‌های ایمیل دو مورد دیگری بود که شرکت‌کنندگان درباره آن دچار خطا شدند. با این حال معمولا بهینه‌سازی نکردن برای دارک‌مود جز خطاهای کوچک محاسبه نمی‌شود زیرا تاثیر مستقیمی بر تجربه خواندن و دسترسی افراد دارد.

وضعیت ایمیل‌های تعاملی در سال ۲۰۲۳

۳۱.۳ درصد از طراحان در سال ۲۰۲۲ از ایمیل‌های تعاملی استفاده کرده‌اند. در سال ۲۰۲۳، تشویق کردن مشتریان بالقوه با ایمیل‌های تعاملی خلاقانه برای بازاریابان B۲B از این جهت اهمیت دارد که تعامل مخاطبان با برند را افزایش بدهد.

۳۱.۴٪ از افرادی که از ایمیل‌های AMP استفاده کرده‌اند در محاسبه نرخ تبدیل خود، ۲ درصد رشد داشته‌اند. به این صورت که با استفاده از ویژگی AMP در ایمیل می‌توانند بدون باز کردن صفحه‌ای دیگر، بازدید سایت را افزایش دهند. ۸۰ درصد از شرکت کنندگان، فرم‌ها را یکی از مفیدترین ویژگی‌های ایمیل AMP می‌دانند.

نمودار ایمیل مارکتینگ

متن کامل این گزارش را از سایت mailmodo بخوانید.

لینک منبع

15+10 تا از بهترین فیلم‌ها با موضوع سیاهپوستان و تبعیض نژادی
باگ بانتی و نحوه کسب درآمد از آن در داخل ایران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF