0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

چگونه کمپین هدفمندتری بسازیم؟ چگونه کمپین‌های تبلیغی موثری ایجاد کنیم؟

گپ‌هال یک رسانه و شبکه اجتماعی فراگیر است که به طور روزانه ده‌ها مطلب در زمینه‌های گوناگون در آن منتشر می‌شود. این رسانه که با عبارت «پلتفرم و شبکه اجتماعی نشر آنلاین» خود را معرفی می‌کند بستری است که از طریق آن نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا با مخاطبان ارتباط می‌یابند و کاربران این پلتفرم می‌توانند علاوه بر مطالعه و تماشای محتوا در زمینه‌های مورد علاقه خود، به انتشار محتوا پرداخته و با سایر کاربران نیز ارتباط برقرار کرده و درباره مضامین مختلف به بحث و گفتگو بپردازند.

این پلتفرم مانند یک تالار محتواست که دارای اتاق‌های موضوعی مختلف در زمینه‌هایی مثل تکنولوژی و فناوری، تاریخ، فرهنگ و هنر، نقد فیلم و سریال، معرفی سرویس‌ها و محصولات، ارز دیجیتال و … است. بنابراین مخاطبان و کاربران این رسانه، طیف گسترده‌ای شامل تمامی اقشار جامعه را در برمی‌گیرد. یکی از قابلیت‌هایی که هم‌اکنون در این پلتفرم رونمایی شده، پنل انتشار آگهی است که امکانی مناسب برای درج تبلیغات هدفمند برای برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ مختلف است.

وجه امتیاز نشر آگهی در این رسانه، انعطاف‌پذیری بسیار مناسب آن است که به تبلیغ‌کننده این اختیار را می‌دهد تا متناسب با نیاز کسب و کار خود، بهترین شکل نمایش تبلیغ را برگزیند. علاوه بر این، ساختار هوشمند پلتفرم تبلیغ گپ‌هال، کمک می‌کند تا به مرور زمان، کمپین تبلیغی شما بازدهی بهتری دریافت کند. برای درک این موضوع باید توضیح بیشتری درباره سازوکار پنل انتشار آگهی در گپ‌هال ارایه کنیم.

ad panel

در این پلتفرم شما به عنوان تبلیغ دهنده می‌توانید از میان دو نوع تبلیغ یکی را برگزینید. یکی از آنها تبلیغ بنری زمان‌دار است و دیگری شارژ تبلیغ کلیکی. در حالت اول، بنر شما در مدت زمان مشخصی در جایگاه‌های تعیین شده نمایش داده می‌شود و در حالت دوم، شما تنها به ازای کلیک‌هایی که روی تبلیغ شما صورت می‌گیرد هزینه پرداخت می‌کنید، یعنی عملکرد این تبلیغ همانند تبلیغات کلیکی است که با آن‌ها از طریق شبکه‌های تبلیغات آشنا شده‌اید.

پنل انتشار آگهی در گپ هال

تفاوت میان تبلیغ زمان‌دار با تبلیغ کلیکی

تبلیغ زمان‌دار برای کسب و کارها و استارت‌آپ‌هایی مناسب است که می‌خواهند مخاطب بیشتری جذب کرده و آگاهی از برند خود را افزایش دهند. جایگاه‌های تبلیغ زماندار در گپ‌هال طوری طراحی شده که برند یا خدمات معرفی شده‌ی شما همواره در پیش چشم مخاطبان باشد و بدین ترتیب بر اعتبار نام برند و خدمات شما افزوده می‌شود. علاوه بر این، با قابلیت نمایش در صفحات مرتبط که در ادامه معرفی می‌کنیم، تبلیغات شما برای مخاطبان هدف شما به نمایش درمی‌آید و بدین ترتیب نرخ تبدیل شما افزایش خواهد یافت.

در مقابل، تبلیغ کلیکی همان طور که از نام آن پیداست، به شما کمک می‌کند تا هزینه متناسب و معقول‌تری برای تبلیغ بپردازید. اگر بودجه شما برای تبلیغ محدود است به کمک تبلیغات کلیکی می‌توانید هزینه تبلیغات خود را کاهش داده و تنها به ازای کلیک‌هایی که روی تبلیغ می‌شود هزینه پرداخت کنید. هر کلیک به منزله بازدید از سایت شماست بنابراین تبلیغ کلیکی مناسب وبسایت‌های فروشگاهی است یا بنرهایی که یک محصول یا خدمات خاص را برای فروش معرفی می کنند.

ads A1

تمایز پلتفرم تبلیغ گپ‌هال با سایر پلتفرم‌های تبلیغ

در واقع شما در گپ‌هال، مانند یک پلتفرم تبلیغات، امکانات مناسبی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغی در اختیار دارید. اما تفاوت مهمی که وجود دارد این است که دیگر خبری از کلیک‌های فیک و بی‌فایده یا تقلبی نیست. پلتفرم تبلیغ گپ‌هال برخلاف سایر پلتفرم‌های تبلیغ که در واقع شبکه تبلیغات هستند و شامل مجموعه‌ای از سایت‌های نمایش دهنده، یک رسانه با یک دامنه خاص است و بنابراین کنترل بیشتری روی جایگاه‌های نمایش تبلیغ وجود دارد. علاوه بر این، به خاطر همین کنترل بیشتر، امکان نمایش هدفمندتر تبلیغات شما نیز وجود دارد.

ad places

نمایش هدفمند تبلیغ و جایگاه‌های متغیر

حال می‌رسیم به یکی از قابلیت‌های جذاب پلتفرم نشر تبلیغ گپ‌هال. شما در این پلتفرم برای هر دو نوع تبلیغ ذکر شده در بالا، امکان انتخاب جایگاه‌ها برای نمایش بنر خود را دارید. جدای از تنوع جایگاه‌ها، مثل بالای صفحه اصلی، بالا یا پایین محتوای پست، در میان پست‌های آرشیو و یا نوار کناری، امکان انتخاب موضوعات و مخاطبان نیز وجود دارد. شما می‌توانید انتخاب کنید که بنر شما فقط برای مثلا محتویات موضوعات علم و فناوری یا فرهنگی و هنری نمایش داده شود. علاوه بر این شما می‌توانید با انتخاب جایگاه متغیر، این امکان را بدهید تا خود سایت، جایگاه بنر شما را انتخاب کرده یا تغییر دهد.

جایگاه متغیر از ترکیبی از هوش مصنوعی و دخالت انسانی استفاده می‌کند. در واقع بنر شما پس از نمایش، به صورت مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرد و جایگاه مناسب‌تر برای آن تشخیص داده شده و به مرور زمان با تغییر جایگاه، در جایگاه‌های مناسب‌تر و با بهترین بازدهی نمایش داده می‌شود. علاوه بر تشخیص خودکار، ویراستاران نیز بر حسب گزارشات تحلیلی، امکان انتخاب بهترین جایگاه برای بنر شما را دارند تا به بهترین نتیجه منجر شود.

ترکیبی از رسانه و شبکه اجتماعی: بهترین ترکیب برای مارکترها

در کنار این موارد، باید به ساختار رسانه گپ‌هال نیز اشاره کنیم که برای مارکترها و کارشناسان بازاریابی اینترنتی حتما قابل توجه است. گپ‌هال هم یک رسانه و مجله آنلاین و اینترنتی است و هم یک شبکه اجتماعی. یعنی امکان ارتباط، اشتراک‌گذاری محتوا، ارسال پیغام، دنبال کردن و تبادل نظر در این رسانه وجود دارد و هر کاربر دارای یک پروفایل اجتماعی است که از طریق آن می‌تواند به معرفی خود پرداخته و محتوای مورد علاقه را با دوستان و دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارد. همین امکان، یعنی وجود اطلاعاتی از کاربران که سلایق و علایق آنها را معرفی می‌کند. گپ‌هال با تشخیص این علایق می‌تواند بنرهای تبلیغی را متناسب با علایق هر کاربر نمایش دهد. امکان نمایش تبلیغات در داخل شبکه اجتماعی هم یکی دیگر از مزیت‌های گپ‌هال نسبت به سایر پلتفرم‌های تبلیغ محسوب می‌شود.

عدم مزاحمت تبلیغات برای کاربران

نکته مهم دیگری که در بسیاری از رسانه‌ها که به نشر تبلیغ می‌پردازند رعایت نمی‌شود عدم مزاحمت کاربران با نمایش نابه‌جای تبلیغات است. به طوری که کاربران این سایت‌ها از مشاهده گاه و بیگاه بنرها در زمان مطالعه مطالب احساس بیزاری می‌کنند. در پلتفرم گپ‌هال که محصولی از متخصصان حوزه‌های مختلف – از علم و فناوری گرفته تا فرهنگ و هنر – است، به این مساله توجه ویژه‌ای شده است. جایگاه‌های تبلیغ گپ‌هال به شکل دقیقی طراحی شده تا کمترین مزاحمتی در کارکرد سایت و برای کاربر نداشته باشد. در واقع، برعکس بسیاری از سایت‌ها، تبلیغات اتفاقا به مخاطبانی نشان داده می‌شود که به دنبال چنین تبلیغی بوده اند. یعنی سعی شده بنرهای تبلیغی واکنش منفی و یا به اصطلاح معکوس در مخاطب برنیانگیزد.

گرچه در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین قابلیت‌ها و امتیازات پلتفرم تبلیغ گپ‌هال را توصیف کنیم اما هنوز هم نمی‌توانیم بگوییم که این مقاله شرح کاملی از این پلتفرم به دست می‌دهد. علاوه بر آن‌که بسیاری از قابلیت‌های این پلتفرم در آینده رونمایی شده و به مرور زمان توسعه می‌یابد. ما هم سعی می‌کنیم در مطالب بعدی، علاوه بر راهنمای نحوه استفاده از پلتفرم تبلیغ، از سایر امکانات و قابلیت‌های آن حرف بزنیم.

جمع‌بندی

اگر به دنبال یک راهکار کم‌هزینه برای بازاریابی اینترنتی و تبلیغ کسب و کار یا سایت خود هستید، گپ‌هال می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این رسانه و پلتفرم اجتماعی، به تازگی از پنل انتشار آگهی خود رونمایی کرده که امکان نمایش بنرهای تبلیغی را برای تبلیغ‌دهندگان فراهم می‌کند. برخی از قابلیت‌های مهم این پلتفرم تبلیغی را برمی‌شماریم:

  • برخورداری از قیمت مناسب و ارزان
  • امکان انتخاب نوع آگهی (زمان‌دار یا کلیکی) توسط آگهی‌دهنده
  • ساختار و نگاه حرفه‌ای به پلتفرم (عدم وجود تبلیغ مزاحم، خداحافظی با کلیک‌های تقلبی، جایگاه‌های کاملا متناسب)
  • انعطاف‌پذیری فراوان (امکان انتخاب مدت زمان، تعداد کلیک، جایگاه، موضوعات و .. توسط آگهی‌دهنده)
  • هم هوش مصنوعی، هم کارشناس انسانی: امکان استفاده از جایگاه متغیر برای تغییر جایگاه بنر تبلیغی متناسب با میزان و کیفیت بازخورد
  • نمایش بنرها به کاربران بر اساس سلایق آنها با استفاده از دیتای شبکه اجتماعی گپ‌هال
  • نمایش و بازنشر تبلیغات در رسانه و شبکه اجتماعی گپ‌هال، مجلات ایمیلی، تلگرام، توییتر و فیسبوک و سایر ارگان‌های گپ‌هال
15 تا از بهترین انیمه های ترسناک تمام دوران
جورج اورول؛ شرایط تب‌آلودی که کتاب ۱۹۸۴ در آن نوشته شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF