0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

فصل اول شب‌های مافیا؛ زودیاک بعد از پخش ۹ قسمت پرهیجان مقدماتی به مرحله فینال رسید. مرحله‌ای که در این دو قسمت نشان داد خیلی بیش از ۹ قسمت قبل پر است از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و پرهیجان که هم برای بازیکنان و هم برای تماشاگران جذاب‌تر شده. با نگاهی به قسمت‌های فینال مروری کرده‌ایم بر ترین‌های این بازی. بهترین بازیکن، اشتباه‌ترین تصمیم، بهترین شات، بدترین شات و… در این دو قسمت یک بار مافیا و یک بار شهروندان برنده شده‌اند.

همه بازیکنان فصل اول شب‌های مافیا؛ زودیاک

قبل از اینکه فینال فصل اول شب های مافیا؛ زودیاک را بررسی و تحلیل کنیم، بد نیست نگاهی آماری و اطلاعاتی داشته باشیم به این فصل؛ ۳۳ بازیکن بعد از حدود یک ماه تمرین در گروه‌های ۱۲ نفری در ۹ قسمت کنار یکدیگر بازی کردند. در ۹ بازی دور اول و پیش از فینال، مافیاها ۵ بار (۲بار کلین شیت)،  شهروندان ۳ بار و زودیاک یک بار برنده بازی بودند.

سام درخشانی، کاوه آفاق، پژمان بازغی، شیدا یوسفی، شیدا خلیق، جواد خیابانی، بهرنگ علوی، مریم مومن، محمد شعبانپور، ملیکا شریفی‎نیا، دیبا زاهدی، شهرام قائدی، مینا وحید، محیا دهقانی، حدیث فولادوند، مهران غفوریان، حسین مهری، علی لهراسبی، حمید عسگری، سیاوش خیرابی، امید حاجیلی، امیرحسین هاشمی، حسین پورکریمی، امیرعباس گلاب، هلیا امامی، کوروش تهامی، فاطمه مسعودی‌فر، فرزاد فرزین، آرش فلاحت‌پیشه، عبداله روا، محمد دلاوری، مجتبی شفیعی و نسیم ادبی.

همه چیز درباره شب های مافیا؛ زودیاک

فهرست فینالیست‌های فصل اول شب‌های مافیا؛ زودیاک

سام درخشانی، محمد شعبانپور، فرزاد فرزین، جواد خیابانی، امید حاجیلی، مینا وحید، بهرنگ علوی، ملیکا شریفی‌نیا، دیبا زاهدی، امیرحسین هاشمی، شیدا خلیق و مریم مومن، دوازده فینالیست اولین فصل شب‌های مافیا؛ زودیاک بودند.

ترین های فینال فصل اول شب های مافیا؛ زودیاک

بهترین شات فینال شب های مافیا

شات شب زودیاک در شب دوم بازی اول فینال، بهترین شات فینال بود. بهرنگ علوی در نقش زودیاک در دومین شب بازی و در اولین شبی که شات داشت به درستی امید حاجیلی، آل کاپن بازی را شات کرد و یک مافیا را از بازی بیرون کرد.

بدترین شات فینال فصل اول زودیاک

جواد خیابانی در قسمت دوم فینال در نقش حرفه‌ای در شب دوم بازی به اشتباه به مریم مومن که نقش محافظ را داشت شلیک کرد و صبح روز بعد خودش از بازی بیرون رفت.

بدترین تصمیم فینال

بمب‌گذاری مافیا جلوی یکی از اعضای خودش در دومین قسمت فینال شب‌های مافیا یکی از بدترین تصمیم‌های بازیکنان در فینال بود. امیرحسین هاشمی علیرغم مخالفت شیدا خلیق و امید حاجیلی، بمب را جلوی خودش گذاشت تا سفید شود که البته محافظ و بقیه شهروندان فریب این خودزنی را نخوردند و او در روز بعد با رأی‌گیری از شهر بیرون رفت.

بدترین شعبده باز فینال شب های مافیا

شیدا خلیق در قسمت دوم فینال، در شب اول توانایی یک شهروند ساده ( بدون توانایی) را گرفت، شب دوم توانایی محافظ که کارش را قبلا انجام داده بود گرفت و شب سوم هم توانایی اوشن که او هم قبلا از تواناییش استفاده کرده بود. به این ترتیب او نتوانست از توانایی خودش به درستی استفاده کند.

ناموفق‌ترین دکتر فینال مافیا

ملیکا شریفی‌نیا در قسمت دوم فینال هر سه شب، شهروندان اشتباهی را نجات داد و نتواست جلوی شات شب مافیا را بگیرد.

ملیکا شریفی نیا در شب های مافیا زودیاک

بدشانس‌ترین تفنگدار

مینا وحید در بازی دوم فینال در شب اول، تفنگ را به سام درخشانی داد که درخشانی اصلا در آن روز از تفنگ استفاده نکرد. شب دوم تفنگ را به دست جواد خیابانی داد که خیابانی همان شب به عنوان حرفه‌ای بازی با شات اشتباهی که به مریم مومن کرد خودش صبح شهر را ترک کرد و فرصت استفاده از اسلحه را پیدا نکرد و شب سوم هم مینا وحید تفنگ را به ملیکا شریفی‌نیا داد که شات شب مافیا شد و صبح شهر را ترک کرد.

ناکام‌ترین بازیکن

دیبا زاهدی در قسمت اول فینال با نقش حرفه‌ای در شب اول با شات مافیا از بازی بیرون رفت و در قسمت دوم فینال هم برخلاف مرام‌نامه نانوشته بازی در روز اول بازی با رأی‌گیری از شهر بیرون رفت و ناکام‌ترین بازیکن فینال شد. او در هر دو قسمت فینال، بخش عمده بازی را از اتاق مردگان تماشا کرد.

دقیق‌ترین حدس

جواد خیابانی در روز دوم قسمت اول فینال، با اینکه تا پیش از آن هیچ تارگتی نداشت، به یکباره هر سه مافیای بازی یعنی مریم مومن، امید حاجیلی و فرزاد فرزین را تارگت کرد و باعث تعجب مافیاها و ساکنان اتاق مردگان شد.

بهترین محافظ

مریم مومن در دومین قسمت فینال به درستی برای خنثی کردن بمب جلوی امیرحسین هاشمی بلند نشد و دست مافیا که قصد سفید کردن خود را داشتند به خوبی خواند.

تابلوترین مافیا

مافیای قسمت دوم فینال خیلی زود و در همان روز اول تارگت شدند. امیرحسین هاشمی، شیدا خلیق و امید حاجیلی. جالب این بود که امیرحسین هاشمی تا پیش از این در همه بازی‌های گذشته این فصل و در قسمت اول فینال شهروند بود و وقتی برای اولین بار مافیا شد در همان روز اول در تارگت‌های اکثر بازیکنان قرار گفت.

بهترین مافیا

فرزاد فرزین در قسمت اول فینال توانست به عنوان مافیا تا آخر در بازی بماند. هرچند بارها در طول بازی تارگت خورد اما آنقدر خوب پشت دست شهر بازی کرد که توانست بیشتر شهروندان و در آخر ملیکا شریفی‌نیا را فریب دهد و باعث برد مافیا در این قسمت شود.

مافیاترین بازیکن

امید حاجیلی در هر دو قسمت فینال شب‌های مافیا؛ زودیاک، در ساید مافیا بود و جالب‌تر اینکه هر دو بار نقش آل کاپن را داشت.

اثرگذارترین بازیکن

سام درخشانی در این دو قسمت فینال بهترین و جدی‌ترین بازی خود در تمام ۵ قسمت حضور خود را در بازی شب‌های مافیا؛ زودیاک داشت. هرچند در قسمت اول فینال به عنوان دکتر صد در صد موفق نبود و تارگت اشتباهی هم به مینا وحید زد و باعث بیرون رفتن او از بازی شد اما در شناسایی مافیاها، تارگت زدن‌ها و همراه کردن شهر با هم بسیار موفق بود. در قسمت دوم فینال هم به عنوان اوشن با پیدا کردن دو یار خود در پیروزی شهر نقش زیادی داشت.

تلخ‌ترین لحظه فینال فصل اول شب های مافیا؛ زودیاک

لحظاتی بعد از اینکه دیبا زاهدی با رأی‌گیری در اولین روز بازی، مجبور به ترک شهر شد، آنقدر فضا تلخ و سنگین شد که حتی محمد بحرانی هم به آن اشاره کرد. هرچند او زودیاک بود و بیرون رفتنش از بازی به نفع شهروندان و مافیاها بود اما زود بیرون رفتن یک بازیکن خوب از بازی اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده‌ای بود.

 

لینک منبع

همه چیز درباره باتلاق شنی
نقد و بررسی سریال Loki لوکی که هوادارانش را به وجد آورده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF