0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

در میان بازیگران مطرح این روزهای سینما شاید کمتر بازیگری باشد که با همان نخستین حضورشان توانسته‌اند تبدیل به چهره‌ای مهم در بازیگری شوند و در واقع یک شبه ره صد ساله را طی کنند. ترانه علیدوستی و نیکی کریمی شاید از همین نمونه‌ها باشند که با همان نخستین حضورشان در قاب دوربین توانستند به یک ستاره تبدیل شوند. حالا شاید در میان نسل جدید بازیگران که وارد این عرصه شدند الناز ملک که با بازی در نقش اول سریال سقوط توانست توانایی‌هایش را ثابت کند یک نمونه قابل اعتنای دیگر باشد که در دومین حضور مقابل دوربین در قامت سیما در سریال زخم کاری ۲ تبدیل به یک بازیگر تمام عیار شده است که در اغلب صحنه‌ها به تنهای بار دراماتیک داستان را به دوش می‌کشد.

سیما در زخم کاری ۲ یکی از زنان جاه‌ طلب و پر قدرتی است که این صلابت در نوع نگاه آن‌ها به زندگی و مردان اطرافشان تعریف می‌شود. اگر در زخم کاری یک سمیرا یکی از زنان برتر سریال بود که توانست با جاه‌طلبی‌هایش روند داستانی را تغییر دهد حالا در فصل دوم حضور سیما در کنار سمیرا شاید تعادل را در میان شخصیت‌های سریال برقرار کرده است و اگر سمیرا تبدیل به یک ضدقهرمان در میان زنان سریال شده است سیما می‌تواند در قامت یک قهرمان تجلی پیدا کند.

سیما همان شخصیتی است که در کنار جاه‌طلبی‌های ذاتی‌اش اما به اصول زندگی و کانون خانواده هم اعتقاد دارد و اینطور نیست که به هر مستمسکی متوسل شود تا بتواند راهش را پیدا کند. از این منظر می‌توان سیما را در مقابل سمیرا قرار داد که از قربانی کردن همسرش هم برای رسیدن به اهدافش دریغ نکرد. اگر سمیرا به وسیله مالک توانست حاج عمو را حذف کند اما سیما رضا شفاعت را قربانی نکرد تا بتواند طلوعی را حذف کند. تلاش سیما بیشتر معطوف به نوعی از نگرش و زیست آبرومندانه است که خانواده را محور قرار می‌دهد و آسیب رسیدن به خانواده را خط قرمز اصلی می‌داند. شاید برای همین نقطه اوج بازی الناز ملک در فصل دوم زخم کاری را در قسمت دوازدهم شاهد بودیم. جایی که سیما با از دست دادن همسرش و نابود شدن دخترخوانده‌اش دیگر توان و مجالی برای ادامه زندگی پیدا نمی‌کرد و همین موضوع او را در قامت یک زن عصبانی و پر از خشم قرار می‌دهد که دیگر انبار باروت است چون تمام آن چیزی که او به آن‌ها دلبسته بود را از دست رفته پیدا می‌کند.

تسلط بازی ملک در نقش سیما آنچنان به حضور این شخصیت جان بخشیده است که حتی بالاتر از شخصیت‌های اصلی سریال به نقطه محرک داستان تبدیل شده است. سکانس رودررویی او با طلوعی و تسلط ملک بر بازی‌اش آنچنان قابل باور است که تمامی حس درون صحنه را به مخاطب منتقل می‌کند. شیمی روابط سیما با شیدا و شهریار در قامت زن بابای جوان و دلسوز با بازی خوب ملک باورپذیر شده است و از این حیث می‌توان گفت سینما و نمایش خانگی یک بازیگر مستعد و کاربلد را در گنجینه خودش دارد که می‌تواند در آینده حرف‌های جدی‌تری در این عرصه بزند.

 

لینک منبع

روان‌شناسی صلح و کاشتن نهال هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در جهانی پرآشوب
نگاهی به رمان «اتحادیه ابلهان» نوشته‌ی «ژان کندی تول»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF