0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

شمشیر توی قلبت رو احساس کن

خلاصه داستان انیمیشن پسر و هیولا

انیمه اکشن ماجراجویی هوسودا همانطور که از عنوانش پیداست، داستانی درباره یک پسر و هیولا است. رن نه ساله است و اقوام دورش سعی می‌کنند او را تحت کنترل خود بگیرند. مادر رن در یک تصادف ناگهانی فوت کرده و با پدرش تماسی گرفته نشده (او و مادر رن از هم جدا شده‌اند.) رن چنان خشمگین و سرشار از اندوه است که فرار می‌کند و تقریبا بلافاصله توسط کوماتسو، یک هیولای خرس انسان‌نما که در جوتنگای زندگی می‌کند، ربوده می‌شود. جوتنگای دنیایی خارق‌العاده است که توسط حیوانات انسان‌‌نما اداره می‌شود. کوماتسو، وارث بی‌انضباط و خودشیفته تاج و تخت جوتنگای، به یک شاگرد نیاز دارد تا بتواند خود را به حاکم مرموز کنونی جوتنگای (مرد خرگوشی با سبیل‌های سفید و بلند) ثابت کند. بنابراین رن حاضر می‌شود تا به کوماتسو کمک کند که رقیب شایسته‌اش ایوزان را شکست دهد.

عوامل و بازیگران انیمیشن The Boy and the Beast

انیمیشن پسر و هیولا به کارگردانی مامورو هوسودا تهیه شده که پیش از این انیمه‌های موفق دیجیمون (۲۰۰۰)، وان پیس۶: بارون اوماتسوری و جزیره مخفی (۲۰۰۵)، دختری که در زمان پرید (۲۰۰۶)، جنگ‌های تابستانی (۲۰۰۹)، فرزندان گرگ (۲۰۱۲)، پسر و دیو (۲۰۱۵)، میرای (۲۰۱۸) و بل (۲۰۲۱) را از او دیده‌ایم. تاکاگی ماساکاتسو موسیقی این انیمه را تنظیم کرده و صداپیشگان این اثر کوجی یاکوشو، آئویی میازاکی، شوتا سومه‌تانی، سوزو هیروسه، کازوهیرو یاماجی، کومیکو آسو، هارو کوروکی و یو اوایزومی هستند.

 

نقد سایت راجر ایبرت بر انیمیشن پسر بچه و هیولا

انیمه پسر و هیولا در ۱۱ جولای ۲۰۱۵ (۲۰ تیر ۱۳۹۴) منتشر شده است. یکی از جنبه‌های عجیب و غریب این داستان این است که نیازهای رن و کوماتسو را به‌طور ساده با هم ترکیب نمی‌کند. کمک به کوماتسو به‌طور خودکار به رن حکمتی برای تغییر زندگی/شخصیت‌سازی نمی‌دهد. در عوض، این به او شهامت می‌دهد که گاهی زندگی و رفتار کوماتتسو را بررسی کند و مسیر خود را بسازد. انیمیشن پسربچه و هیولا از این نظر، روایتی دوشاخه با دو رشته داستانی است که همپوشانی دارند. اولین موضوع در مورد کوماتسو است و آنچه رن سعی می‌کند از او تقلید کند. موضوع دیگر زمانی شروع می‌شود که رن می‌فهمد می‌تواند به دنیای خود بازگردد. او در حالی که سعی می‌کند با پدر غریبه‌اش ارتباط برقرار کند، با دخترکی آشنا می‌شود و رابطه‌ای عاطفی را شروع می‌کند.

انیمیشن پسربچه و هیولا برای کسانی که انیمه شهر اشباح Spirited Away هایائو میازاکی، را دیده‌اند بسیار ملموس و تماشایی است. همچنین این انیمه بسیار شبیه انیمیشن جادوگر شهر اوز است؛ اما چیزی که این فیلم را از نمونه‌های مشابه و قدیمی‌اش متمایز می‌کند، استعداد نویسنده/کارگردان هوسودا در دکورهای بازیگوش و عشق غیرعاطفی به جوامع خانوادگی است. در عوض انیمیشن پسربچه و هیولا ترکیبی بصری و چشمگیر از تکنیک‌های دستی و CGI با چاشنی اکشن ماجراجویی است که به لطف توجه هوسودا به عشق به انسانیت در داستانش، باعث شده این انیمیشن بسیار مورد توجه مخاطبش قرار بگیرد.

انیمه پسر بچه و هیولا

در اوایل داستان رن، با کوماتسو مانند یک پدر و پسر پیش می‌رود و کوماتسو کسی است که نقشی حیاتی در رشد رن دارد. اما در داستان دوم داستان او برای رن فقط یک جانشین به‌عنوان پدر نیست بلکه به‌عنوان تکه‌ای تکمیل کننده از وجود رن است.

بسیاری از انیمیشن‌های آمریکایی و حتی برخی از انیمه‌های ساخته شده/کارگردانی شده توسط میازاکی، در طول قصه بینندگانشان را با تمرکز بر زندگی فانتزی قهرمان‌های اصلی پیش می‌رود. برای مثال در انیمه قلعه متحرک هاول در تمام طول داستان زندگی هاول به‌صورت پرنده‌ای غول‌پیکر که در قلعه‌ای جادویی زندگی می‌کند،‌پیش می‌رود؛ اما در انیمیشن پسربچه و هیولا در میانه ماجرا شخصیت اصلی به زندگی واقعی‌اش بازمی‌گردد و تصمیم می‌گیرد در آنجا باقی بماند. به‌خصوص اینکه شخصیت خیال‌انگیز انیمه، کوماتسو، در نیمه دوم قصه به حاشیه می‌رود و در انتها فقط رن باقی می‌ماند که از این بابت نیز این انیمه متمایز از دیگر انیمیشن‌هاست.

در مجموع می‌توان نوشت انیمه پسر و هیولا خیلی سریع مخاطب را درگیر می‌کند و احساسات را به‌خوبی انتقال می‌دهد. مهارت هوسودا در طراحی و چیدن سکانس‌های اکشن پرهیاهو و لحظاتی که دیالوگ‌های آرام در آنبه زبان می‌آید، این انیمه را از نظر عاطفی پربار و تماشایی می‌کند و می‌تواند بینندگان بزرگسال را نیز درگیر داستانش کند.

پوستر و تیزر انیمیشن The Boy and the Beast

پوستر انیمیشن The Boy and the Beast

لینک منبع

چرا «لیبرال» را به‌عنوان صفت به کار می‌برم؟
نقد و معرفی و بررسی انیمه اکشن سامورایی چشم آبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF