0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

بروزرسانی: در زمان انتشار این مقاله، به دنبال معرفی روش‌هایی بودیم که کاربران ایرانی با دردسر کمتری بتوانند از سرویس‌های مختلف هوش مصنوعی استفاده کنند و ابزارهای گوناگونی برای کاربردهای مختلف معرفی کردیم. اما با رونمایی و عرضه پلتفرم ایرانی هم‌نگار، مشکلات کاربران ایرانی رفع شده و می‌توانند تمام ابزارها و قابلیت‌های معرفی شده هوش مصنوعی را یک‌جا و بدون محدودیت و دردسر در اختیار داشته باشند. قابل توجه است که هم‌نگار از برترین مدل‌های جهانی هوش مصنوعی مثل OpenAI و .. استفاده می‌کند و جایگزین خوبی برای تمام ابزارهای معرفی شده خارجی است. بنابراین معرفی هم‌نگار را نیز به این مقاله اضافه کردیم.

***

حتما شما هم تا به حال در زمینه امکانات جذاب هوش مصنوعی و ابزار ارایه شده توسط OpenAI و کارهای جالب و شگفت‌انگیزی که توسط آن صورت گرفته شنیده‌اید. مثلا در آخرین خبر، یک کاربر توانسته با فریب دادن چت هوش مصنوعی، کلیدهای لایسنس ویندوز ۱۱ را از او دریافت کند. برخی از کاربران نیز توانسته‌اند به کمک هوش مصنوعی، اپلیکیشن یا بازی تولید کنند.

bard1

حالا از قابلیت‌های جذاب و سرگرم‌کننده هوش مصنوعی، مثل خواندن ترانه شادمهر عقیلی با صدای مهستی که بگذریم برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی بسیار کاربردی است در عین حال که می‌تواند خطرناک هم باشد. مثلا شما بدون دانش کدنویسی و یا در سطح مبتدی می‌توانید با استفاده از یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی کنید. این برنامه GptEngineer نام دارد.

اما اگر شما هم دوست دارید از قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی و بخصوص chatGPT استفاده کنید اما تحریم و محدودیت‌های داخل ایران به شما اجازه نمی‌دهد از سایت اصلی OpenAI استفاده کنید (به خاطر تحریم امکان ایجاد اکانت در این سایت وجود ندارد و در صورت استفاده از وی پی ان نیاز به شماره تلفن هم دارید که از ایران پشتیبانی نمی‌کند) و همچنین در صورت ایجاد اکانت هم برای بسیاری از قابلیت‌ها باید پلن اشتراک خریداری کنید، در این مقاله به شما راهکارهایی می‌آموزیم که بتوانید از اغلب امکانات این ابزار هوش مصنوعی بدون محدودیت استفاده کنید.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی برای استفاده در ایران

 

هوش مصنوعی در مرورگر Edge

در مطلب قبلی یکی از راهکارها را به شما معرفی کردیم و آن هم استفاده از مرورگر مایکروسافت به نام Edge و موتوری جستجوی بینگ است. مایکروسافت یکی از اولین بازیگرانی بود که پس از OpenAI به صحنه آمد و تجربه چت هوش مصنوعی را برای کاربران فراهم کرد. شما هم در موتور جستجوی بینگ و هم از طریق سایدبار مرورگر Edge می‌توانید به ابزار قدرتمند هوش مصنوعی آن دست پیدا کنید.

یکی از قابلیت‌های منحصربفرد هوش مصنوعی این مرورگر، پشتیبانی از تولید تصاویر با هوش مصنوعی است. همان طور که می‌دانید شما می‌توانید ایده‌های خود را به کمک هوش مصنوعی به تصویر تبدیل کرده و با تصویرها را با هوش مصنوعی ویرایش کنید.

 

poe

ابزاری به نام Poe

ابزار دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم تا به صورت رایگان و بدون محدودیت از داخل ایران از آن استفاده کنید ابزار هوش مصنوعی Poe.com است. شما به راحتی با اکانت گوگل خود (یا هر ایمیل دیگری) می‌توانید در آن ثبت نام کنید.

به همین راحتی وارد پنل کاربری خود در poe می‌شوید. در اینجا با چند روبات هوش مصنوعی مواجه می‌شوید که هر کدام قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اولین روبات Sage نام دارد که عملکردی مشابه chatgpt دارد و شما می‌توانید از آن در زمینه‌های مختلف استفاده کنید. این روبات به زبان‌های مختلف از جمله فارسی نیز تسلط دارد.

ما به زبان انگلیسی از او خواستیم که یک مقاله به زبان فارسی در ۱۰۰۰ کلمه برای ما بنویسد. شما می‌توانید تقاضای خود را به زبان فارسی بیان کنید. همچنین طبق ادعای خود روبات، می‌توانید در کارهای برنامه‌نویسی هم از آن استفاده کنید. از تولید محتوا گرفته تا ایده‌پردازی، تا تصحیح محتوا بر اساس المان‌های سئو همه با این روبات قابل انجام است.

gpt4

همچنین شما می‌توانید سوالات مختلفی از این روبات بپرسید. از دستورالعمل پختن یک غذای محلی خاص گرفته تا معرفی و پیشنهاد چند فیلم کمدی خانوادگی برای آخر هفته به همراه لینک دانلود.

روبات‌های دیگر این سایت مانند Claude که دارای دسترسی محدود هستند در کارهای اختصاصی خوب عمل می‌کنند. مثلا این روبات به گفته خودش در نوشتن متن‌های خلاقانه استاد است. با این روبات روزانه تا ۳ پیغام می‌توانید چت کنید.

اگر کاربر پیشرفته‌تری هستید خودتان می‌توانید با استفاده از Poe یک روبات هوش مصنوعی بسازید. این ابزار یک کلید APi برای ساخت روبات در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از روبات‌های ساخته شده توسط دیگر کاربران نیز استفاده کنید.

این ابزار دارای اپلیکیشن برای اندروید و آی او اس نیز هست.

 

sider ask

اکستنشن برای مرورگر کروم

قبلا ابزار هوش مصنوعی در مرورگر Edge را به شما معرفی کردیم. اگر شما از مرورگر کروم استفاده می‌کنید و دوست دارید همین ابزار را در این مرورگر در اختیار خود داشته باشید، یک اکستنشن کروم به شما معرفی می‌کنیم که همانند ابزار مرورگر Edge یک سایدبار مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد. نام این اکستنشن Sider است.

sider side 1

همانند ابزار مرورگر ادج در اینجا نیز شما با سه تب مختلف مواجه هستید که یکی مربوط به پرسیدن سوال، دیگری مربوط به چت و تب آخر نیز به نوشتن مقاله اختصاص دارد.

write article

پس از نصب این اکستنشن، یک آیکون به گوشه سمت راست مرورگر شما اضافه می‌شود که با کلیک روی آن، یک سایدبار با این سه تب باز می‌شود. با مراجعه به هر کدام از تب‌ها می‌توانید از این ابزار هوش مصنوعی استفاده کنید.

 

khodnevis

ابزار ایرانی هم‌نگار

اما یکی از سرویس‌هایی که علاوه بر این‌که مخصوص ایرانی‌هاست و محدودیتی برای آنها ندارد بلکه سعی کرده تمام ابزارهای کلاس جهانی را یک‌جا جمع کرده و در اختیار کاربران قرار دهد پتلفرم هم‌نگار است. هم‌نگار مجموعه‌ای از ابزارها از ابزار وبلاگ‌نویسی گرفته تا چت با روبات هوش مصنوعی، تولید تصویر، کدنویسی، تبدیل متن به صوت و بالعکس را بر پایه برترین سرویس‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI و StableDiffusion را ارایه می‌دهد.

overview

هم‌نگار دارای پلن‌های اشتراک متنوعی است که شما می‌توانید با پلن رایگان ماهانه نیز از تمام امکانات برخوردار شوید. اما برای استفاده حرفه‌ای تر و بیشتر می‌توانید از پلن‌های اشتراک ماهانه یا حجمی استفاده کنید. لازم به ذکر است که خالقان هم‌نگار ادعا می‌کنند که همواره سعی می‌کنند به روزترین سرویس‌ها را به مدت کوتاهی پس از ارایه جهانی در پلتفرم خود عرضه کنند بنابراین شما همواره می‌توانید از به روزترین امکانات، قابلیت ها و ابزارهای هوش مصنوعی در پلتفرم ایرانی هم‌نگار بهره‌مند شوید.

 

google bard

سرویس هوش مصنوعی گوگل بارد

گوگل نیز برای این که از قافله عقب نماند سرویس مخصوص خود را ارایه نموده است. البته نام بزرگی مثل گوگل، در شان خود ندیده که از زبان‌ها و ابزارهای موجود مثل ای پی آی OpenAI استفاده کند و برای این منظور زبان و ابزار مخصوص خود را تولید و منتشر نموده است. Google Bard نام این ابزار هوش مصنوعی گوگل است که اکنون در مرحله آزمایشی است و تا رسیدن به نقطه رقابت با ابزارهای فعلی راه زیادی در پیش دارد.

bard

این سرویس فعلا فقط در آمریکا در دسترس است اما یکی از محاسن زندگی در ایران، مواجهه همیشگی با این محدودیت‌ها و یافتن راهکار برای رفع آن بوده و به همین خاطر می‌توانید با ابزارهای تغییر آی پی، به این سرویس دسترسی یافته و از آن استفاده کنید.

در تصویر بالا ما ابتدا از بات خواستیم یک مقاله درباره ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۳ به زبان فارسی بنویسد که روبات با عرض شرمندگی به ما گفت که در حال یادگیری زبان‌های مختلف است و فعلا فارسی را پشتیبانی نمی‌کند. اما در نهایت از او خواستیم همان مقاله را به انگلیسی بنویسد که نتیجه را می‌بینید.

 

Monica یک سرویس جدید

سرویس جدیدی هم به نام مونیکا ارایه شده که بر اساس gpt4 کار می‌کند و دارای اکشتنشن مرورگرهای کروک و Edge هست. این سرویس هم شبیه Sider است و در قالب اکستنشن مرورگر تقریبا همان امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

monica

 

جمع‌بندی

امیدواریم این مقاله بتواند برای شما مفید و کاربردی باشد و بتوانید از ابزارهای جایگزین chatgpt از شرکت OpenAI – به خاطر تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که این شرکت برای کاربران ایرانی ایجاد کرده – استفاده کنید و از تمام امکانات آن و حتی بیشتر از آن بهره‌مند شوید. در مقالات بعدی، به سراغ ابزارهایی می‌رویم که به کمک آنها بتوانید کارهای حرفه‌ای‌تری با هوش مصنوعی انجام دهید. بسیاری از متخصصان، از ابزار ارایه شده استفاده کرده و با شخصی‌سازی آنها، مهارت‌های بسیار جالبی در آن ایجاد کردند که می‌تواند برای بسیاری از کسب و کارها کاربردی باشد. پس منتظر بمانید و نظرات خود را نیز با ما در میان بگذارید.

 

 

فهرست برترین فیلم های پلیسی تاریخ سینما
۲۰ نکته جذاب از پشت صحنه فیلم های مشهور تاریخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF