0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

 

معرفی یک محصول جدید، یکی از حساس‌ترین مراحل مارکتینگ یک برند است. از برندی بزرگ و مهمی چون اپل انتظار می‌رود که بهترین استراتژی ممکن را برای معرفی محصولات خود داشته باشد. یکی از موفق‌ترین استراتژی‌های اپل برای معرفی محصولات، برگزاری رویدادهایی است که به Apple Events شهرت دارند.

راه‌اندازی یک رویداد علاوه بر این که بستری برای فروش یک محصول تازه و تبلیغ درباره آن است، یکی از راه‌های موثر در ساختن موج رسانه‌ای در میان افکار عمومی است. هرچقدر مخاطبان بیشتری درباره محصول نظر بدهند، رویداد موفق‌تر عمل کرده و واکنش‌های پس از آن هم به عنوان تبلیغی برای برند و محصول عمل می‌کنند.

شرکت اپل به فاصله سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۰ رشد درآمد قابل توجهی از ۸ تا ۲۲۷۴ میلیارد دلار داشته است. موفقیت اپل فقط به درآمد بالا یا فروش محصولات محدود نمی‌شود. اپل با وجود همه انتقادها و مخالفانش، منحصر‌به‌فرد بودن خود را تا امروز حفظ کرده است. این شرکت تقریبا برای همه محصولات خود فضایی تحت عنوان «اپل‌استور» ساخته است که مخاطبانش اپلیکیشن‌ها را از همین فضای خاص تهیه کنند. ایجاد فضاهای اختصاصی و انحصاری مانند سیستم عامل منحصر بفرد، Airdrop، App store و طراحی‌های خاص در محصولات از نقاط اصلی تمایز اپل با سایر رقبایش است.

موفقیت این شرکت نتیجه مستقیم استراتژی‌های بازاریابی این شرکت بوده. یکی از دلایل بسیار مهم در این موفقیت برگزاری رویدادها است. تبلیغات گسترده اپل، کمپین‌های تبلیغاتی و به خصوص رویداد اپل گواهی بر اهمیت برندسازی و بازاریابی برای این شرکت و سرمایه‌گذاری اپل در جلب توجه مخاطبان در سطح جهان است.

اصول کلیدی بازاریابی رویدادی اپل

اپل برای معرفی محصولات جدید یا اطلاع‌رسانی به ذینفعان خود در مورد تحولات مرتبط با محصولات، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌هایی را برگزار می‌کند. در واقع هر برند موفق چند استراتژی بازاریابی اصلی و خاص را برای موفقیت برای خود برمی‌گزیند. برای اپل رویداد یکی از این استراتژی‌هاست. بهترین بهانه برای حضور چندبرابری در رسانه‌های بزرگ و کوچک تمام دنیا.

رویداد ویژه اپل هر سال برای معرفی نسل‌ تازه‌ی محصولات مانند آیفون و مک‌بوک برگزار می‌شود، در حالی که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان آن یک کنفرانس فناوری اطلاعات اختصاصی است که فناوری‌ها و نرم‌افزارهای جدید را به مخاطبان خود به نمایش می‌گذارد.

رویدادها به دلیل پوشش رسانه‌ای قابل توجهی که دریافت می‌کنند و جاذبه‌ای که برای مخاطبانشان ایجاد می‌کنند برای موفقیت اپل ضروری‌اند. این شرکت یکی از معدود سازمان‌هایی است که بیشترین سود را از مزایای بازاریابی رویداد می‌برد. این رویدادها نه تنها تبلیغی برای محصولات یا نام تجاری اپل هستند، بلکه به عنوان گردهمایی بزرگی از طرفداران همیشگی اپل و سایر ذی‌نفعان مرتبط مانند سازمان‌های رسانه‌ای و شرکای تجاری کمک می‌کند.

رویدادها چطور به موفقیت اپل کمک کرده‌اند؟ 4

مزایای برگزاری رویداد برای اپل

Apple روز به روز محبوب‌تر می‌شود و ایونت‌های سالانه‌ای که برای معرفی محصولات خود برگزار می‌کند به این شرکت کمک کرده است تا پایگاه مخاطبان خود را تقویت کند. یکی از نمودهای موفقیت اپل ایونت، شکل‌گیری موج رسانه‌ای است که تا مدتی بعد درباره محصول فعلی و آینده آن صحبت می‌شود.

موج‌سازی و انتظار

تیم بازاریابی اپل از چند ماه قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای رویدادهای اپل برنامه‌ریزی و تبلیغ می‌کند؛ به این صورت که مخاطب تا آن زمان درباره این محصول کنجکاو شده و آماده است تا جذب این محصول شود. در نهایت هم تمایل پیدا می‌کند که محصولات را بخرد.

تصویر برند

رویداد اپل ساختار دقیقی برای معرفی محصولات دارد؛ به طوری که همه چیز در خدمت آن است که تصویر برند منعکس شود. اپل با هر محصول، تصویر خودش را بازنمایی می‌کند.

تعامل

اپل به تعامل شرکت‌کنندگان ایونت‌های خود اهمیت خاصی می‌دهد. فضا و حال‌وهوای خاصی در این رویداد حاکم است که توجه کامل شرکت‌کنندگان معطوف به مراسم باشد.

ترکیب کامل

هر رویداد اپل، ترکیبی از آشناها و ناآشناها است – به این دلیل که عناصر خاصی مانند چیدمان صندلی‌ها و شکل ظاهری صحنه، در هر رویداد تکرار می‌شود؛ در حالی که جنبه‌های خاصی مانند مکان برگزاری، بلندگوها و محصولات هر سال متفاوت از سال بعد است. این ترکیب همزمان حس تعلق و اشتیاق را به مخاطب القا می‌کند.

تمرکز روی کیفیت پخش

بیشتر مخاطبان اپل به صورت مجازی در رویداد اپل شرکت می‌کنند. بخش فنی نقش مهمی در جذب این گروه دارد. اگرچه در رویداد سال ۲۰۱۴ اتصال برای چند دقیقه اول قطع شد، اما رویدادهای اپل به طور کلی بدون اختلال پیش می‌روند.

 

لینک منبع

نقد فیلم تفریق | آشنایی‌زدایی از رابطه‌ای آشنا
نقد و بررسی فیلم ۳ کام حبس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF