0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

صفحه‌ساز وردپرس به ابزاری گفته می‌شود که به کمک آن می‌توانید یک وبسایت را به طور کامل – معمولا بدون دانش کدنویسی – فقط به واسطه یک ویرایشگر گرافیکی طراحی کنید. این ابزارها برای افرادی که دوست دارند سایت‌شان را خودشان طراحی کنند اما برنامه‌نویس نیستند و چیزی درباره کدنویسی و توسعه وب نمی‌دانند و همچنین افرادی که می‌خواهند از طریق طراحی سایت کسب درآمد کنند اما بدون نیاز به برنامه‌نویسی، مناسب است. در واقع این صفحه‌سازها امکان کسب درآمد از طریق طراحی سایت را برای همگان فراهم کرده است. شما می‌توانید اختصاصی‌ترین سایت‌ها را با این صفحه‌سازها بسازید.

مشکلی که طراحان سایت در طراحی سایت با وردپرس دارند این است که اگر یک مشتری از آنها یک قابلیت خاص بخواهد که تنها راهکار آن برنامه‌نویسی است (قالب و افزونه‌ای آن قابلیت را ارایه نمی‌دهند) آن وقت همه چیز به هم می‌ریزد. اما در این مقاله و مقالات دیگر آکادمی فرشمیکا به شما می‌آموزیم که دیگر لازم نیست نگران چنین مسایلی باشید و می‌توانید هر نوع سایتی با هر قابلیت و طرح و چیدمانی را بدون نیاز به کدنویسی بسازید. برای فانکشن‌ها و عملیات خاص، افزونه‌هایی مثل if-so یا automator بسیار راهگشاست و شما می‌توانید سناریوی مورد نظر مشتری را به کمک آنها پیاده کنید مثلا یک بخش خاص از سایت را فقط به یک سری از کاربران با ویژگی‌های خاص نمایش دهید یا میان افزونه‌ها و کارکردهای سایت‌تان ارتباط برقرار کنید مثلا کاربرانی که محصول خاصی خریداری می‌کنند را به طور خودکار وارد گروه خاصی بکنید.

معرفی برترین صفحه سازهای وردپرس

اما بسیاری اوقات، مشتری از شما می‌خواهید طراحی سایت را به دلخواه او و با ساختار خاصی انجام دهید. مثلا یک قالب فروشگاهی استفاده کرده‌اید که مشتری پسندیده اما بخشی از سایت را دوست دارد به شکلی که می‌خواهد تغییر دهد. یا برخی اوقات، مشتری یک طرح کاملا اختصاصی می‌خواهد که هیچ قالب آماده‌ای برای آن وجود ندارد چرا که قالب‌های وردپرس بر اساس عمومی‌ترین کارکردها و نیازها طراحی می‌شوند و بدیهی است که طرح‌های خاص و اختصاصی یا نو و بدیع که یک کسب و کار یا استارت آپ خاص مدنظر دارد مورد توجه طراحان قالب قرار نمی‌گیرد. در اینجاست که صفحه‌سازها به کمک شما می‌آیند تا بتوانید تقریبا هر نوع طرح اختصاصی را به کمک آنها و بدون نیاز به کدنویسی پیاده کنید.

در این راهنما، از صفحه‌سازهای مورد نیاز کاربران یا طراحان مبتدی گرفته تا ابزارهایی که برای ساخت هر نوع سایت پیچیده (که واقعا تصور ساختن‌اش بدون کدنویسی سخت است) به شما معرفی می‌شود. برترین صفحه‌سازهایی که کارشناسان متخصص وردپرس و طراحی سایت، آنها را برگزیده‌اند.

home hero q60

سایت ساز بریکز Bricks

بریکز برخلاف اغلب صفحه‌سازهای وردپرس یک قالب است نه افزونه. برای صفحه‌ساز بریکز، پلاگین‌های مختلفی نیز ارایه شده که قابلیت‌ها مختلف به آن اضافه می‌کند. بریکز مناسب کسانی است که می‌خواهند یک سایت کاملا اختصاصی برای خود یا مشتریان‌شان طراحی کنند و دارای امکاناتی است که به شما کمک می‌کند صفر تا صد یک سایت را مطابق نیاز و سلیقه خود طراحی کنید بدون آن که در سرعت و سئوی آن اثر منفی داشته باشد. این صفحه‌ساز از افراد مبتدی گرفته تا کسانی که آشنایی با کدنویسی دارند مناسب است و بر طبق میزان مهارت و تخصص‌تان می‌تواند از آن بهره‌مند شوید.

builder dynamic content 1600 1200x675 1

صفحه‌ساز بریکز امکانات بسیاری برای شخصی‌سازی دارد که از این جهت نسبت به صفحه‌سازهای دیگر برتری دارد. Bricks در سایت تمپلیت مانسترز به عنوان برترین صفحه‌ساز وردپرس از جانب کارشناسان انتخاب شده است. دلیل این انتخاب هم به خاطر این است که شما حتی بدون مهارت کدنویسی می‌توانید یک سایت اختصاصی و کاملا بهینه و پرسرعت طراحی کنید.

bricks builder template library

بریکز دارای یک مارکت پلیس شامل پلاگین‌های مختلف توسعه داده شده برای این صفحه‌ساز است که قابلیت‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر شما دارای آشنایی مختصر با کدنویسی HTML و CSS یا حتی php دارید و اگر می‌خواهید یک قالب قدرتمند برای مشتریان خود ایجاد کنید که در حد قالب‌های استاندارد و مطرح بازار از لحاظ کدنویسی و قدرت باشد سایت ساز Bricks بهترین انتخاب برای شماست. چون از همه نظر دست شما برای شخصی‌سازی سایت و افزودن امکانات و قابلیت‌های مختلف – از نمای ظاهری و استایل گرفته تا فانکشن‌ها و کدها – باز است.

شما می‌توانید قالب‌ها یا صفحاتی که با بریکز ساخته‌اید را منتشر کرده و یا از قالب‌هایی که سایر کاربران بریکز ایجاد کرده‌اند استفاده کنید و تغییرات خود را روی آنها اعمال کنید. ده‌ها قالب آماده در اختیار شماست که با آنها می‌توانید شروع کنید.

برای خرید نسخه اصلی و کامل سایت ساز بریکز به اینجا مراجعه کنید

صفحه ساز المنتور Elementor

المنتور یکی از محبوب‌ترین و مطرح‌ترین افزونه‌های صفحه‌ساز برای وردپرس است که احتمالا با آن آشنایی داشته یا حتی از آن استفاده کرده‌اید. مزیت المنتور بیشتر برای کاربران مبتدی است که هیچ آشنایی با کدنویسی ندارند. رابط کاربری المنتور کار را برای افراد مبتدی بسیار آسان کرده به طوری که به شکل کاملا گرافیکی می‌توانید تمام قسمت‌های سایت را طراحی کنید. یکی از مزایای دیگر المنتور پشتیبانی اغلب قالب‌های جدید از این صفحه‌ساز است به طوری که شما در اکثر قالب‌های مختلف از فروشگاهی و خبری گرفته تا شرکتی و دایرکتوری و .. می‌توانید از آن استفاده کنید و بخش‌های اختصاصی یا صفحات خاص برای قالب‌های مورد نظرتان ایجاد کنید.

Screenshot 632 1024x538 1

گرچه با المنتور هم می‌توانید یک سایت را از صفر تا صد طراحی کنید اما معمولا از المنتور برای ساخت صفحات فرود و صفحات مختلف سایت از قبیل برگه آرشیو، صفحه اصلی، صفحه درباره ما یا تماس با ما و .. مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در عین حال شما می‌توانید با استفاده از قالب‌ساز المنتور، یک سایت کاملا اختصاصی طراحی کنید.

برای این کار می‌بایست یک قالب بر روی سایت‌تان نصب کنید که از المنتور پشتیبانی کند. مثلا قالب آسترا برای این کار مناسب است چون یک قالب سبک و ساده است که شما می‌توانید هر نوع سایتی را با آن طراحی کنید و در عین حال دارای قابلیت‌های مختلفی است که در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را فعال کرده و از آن استفاده کنید. امکانات شخصی‌سازی مثل فونت‌های سفارشی، ایجاد سایدبار، هدر و فوتر بخشی از قابلیت‌های این قالب است. پس از نصب قالب شما می‌توانید صفحات مختلف مورد نیاز سایت را با المنتور طراحی کنید.

مثلا اگر می‌خواهید یک سایت فروشگاهی طراحی کنید باید صفحات محصول تکی و آرشیو محصولات را با المنتور طراحی کنید. برای این کار می‌توانید از ماژول‌های اختصاصی المنتور برای ووکامرس استفاده کنید. البته شما می‌توانید از افزودنی‌های المنتور مثل وولنتور که به طور اختصاصی، ماژول‌های مربوط به ووکامرس را در اختیارتان قرار می‌دهد نیز استفاده کنید.

نسخه اصلی المنتور رایگان است و می‌توانید از مخزن وردپرس دانلود کنید. برای خرید نسخه اصلی پرمیوم المنتور و سایر افزودنی‌های آن به این لینک مراجعه کنید

افزونه صفحه ساز Breakdance

این افزونه صفحه ساز نیز یکی از ستاره‌های تازه‌وارد بازار است. اگر المنتور را دوست داشتید بریک دنس می‌تواند یک انتخاب خوب برای افراد مبتدی باشد. رابط کاربری Breakdance می‌تواند کار را برای شما آسان کند و مطابق نظرات کارشناسی و همچنین کامنت‌های کاربران، این افزونه می‌تواند جایگزین مناسبی برای المنتور برای افراد تازه‌کار باشد.

از جمله قابلیت‌های افزونه صفحه ساز Breakdance می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • سازگاری عمیق با ووکامرس برای ساخت فروشگاه آنلاین مورد نیاز شما
  • ساخت مگامنو و سربرگ چسبان بدون نیاز به کدنویسی
  • استفاده از محتوای پویای وردپرس بدون زحمت (تصویر شاخص پست، قیمت، توضیحات یا چکیده پست و .. را با یک کلیک در صفحه بگنجانید)
  • بیش از ۱۳۰ المان آماده برای استفاده
  • ساخت فرم‌های قدرتمند بدون نیاز به هیچ افزونه اضافی
  • ساخت یک وبسایت کامل از صفر تا صد در چند ساعت
  • برندسازی کسب و کار شما برای وبسایت
  • سرعت بالا و کدنویسی بهینه و مناسب برای سئو
  • سازگاری و پشتیبانی از ابزارها و افزونه‌های مورد نیاز (فیسبوک، توییتر، درگاه پرداخت، فیلدهای سفارشی پیشرفته، اسلک، میل چیمپ و ..)
  • ده‌ها قالب پیش‌ساخته و آماده

Screen Shot 2022 06 21 at 11.12.21 PM

قالب آسترا Astra

گزینه دیگر این لیست که به شما معرفی می‌کنیم بدون شک قالب آسترا است. این قالب یکی از ابزارهای مورد علاقه ما برای انواع سایت است. ما اغلب سایت‌های دمو (مثلا ساخت دمو برای افزونه‌های مختلف)و یا سایت‌هایی برای تست قابلیت‌های مختلف، سایت‌های اختصاصی برای مشتریان و .. را با آسترا می‌سازیم. آسترا قالبی است که علاوه بر سادگی، امکانات کاملی در صورت نیاز در اختیارتان قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانید با استفاده از هر صفحه‌ساز دلخواه یک سایت کامل را بسازید.

البته در کنار قالب آسترا شما به یک افزونه صفحه ساز نیز نیاز دارید ولی اگر در نظر دارید که یک سایت اختصاصی و کامل را مثلا با افزونه صفحه‌ساز المنتور ایجاد کنید توصیه ما استفاده از قالب Astra برای این کار است. آسترا در کنار المنتور به شما قدرت کاملی در ساختن هر طرح و نما و بخشی از سایت را می‌دهد. می‌توانید به راحتی فونت ایرانی را در کل سایت نصب کنید، سربرگ و فوتر دلخواه بسازید، با استفاده از ماژول ووکامرس، المان‌های و بخش‌های فروشگاهی سایت را ایجاد کرد، با استفاده از ماژول سایدبار ساز، هر سایدبار دلخواه را ایجاد کنید و بسیاری از کارهای دیگر با قالب آسترا به آسانی قابل انجام است.

برای تهیه آخرین نسخه اصلی قالب Astra پرمیوم به اینجا مراجعه کنید

لینک منبع

نگاهی به آغاز سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره
ملت‌گرایی بدون ملت؛ نگاهی به فیلم «سقوط»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF