0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

پیش از این اطلاعاتی درباره فیلم اوپنهایمر Oppenheimer 2023 آخرین ساخته کریس نولان که قابل انتظارترین فیلم امسال است منتشر کردیم. اگر شما هم جزو علاقه‌مندان سینما و فیلم‌های شگفت‌انگیز آن و البته استاد کریستوفر نولان هستید در این مقاله هر چه بخواهید درباره آخرین فیلم نولان بدانید جمع‌آوری شده است پس این مقاله را از دست ندهید.

لینک دانلود در انتهای مطلب – به محض انتشار نسخه زیرنویس فارسی منتشر خواهد شد

شگفتی سازی کریستوفر نولان در اوپنهایمر Oppenheimer

شگفتی سازی کریستوفر نولان در اوپنهایمر Oppenheimer

کریستوفر نولان، کارگردان سرشناس، هم اکنون در حال ساخت فیلم جدیدی است که خود را از آثار قبلی خود متمایز می کند. ادعای شهرت نولان در تولیدات علمی تخیلی او از جمله یادگاری(Memento)، تلقین(Inception)، میان ستاره ای(Interstellar)، تنت(Tenet) نهفته است که هر کدام به ترتیب موضوعات منحصر به فرد خود را شامل فراموشی، رویاها و سفر در زمان دارند.

با وجود این، نولان گهگاه به موضوعات واقع گرایانه تری پرداخته است، همانطور که در فیلم جنگی او دانکرک گواه است. آخرین تلاش او او را به ژانری می برد که هنوز نتوانسته کشف کند: بیوگرافی.

این اولین حمله نولان به حوزه فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای است، که فاصله‌ای قابل توجه از ژانر علمی تخیلی معمول اوست.

اوپنهایمر Oppenheimer، فیلمی از کریستوفر نولان که به زودی ساخته خواهد شد، زندگی و حرفه جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان تحسین شده ای را که اغلب به عنوان «پدر بمب اتمی» از آن یاد می شود، به تصویر می کشد.

باید دید که آیا نولان به قراردادهای سنتی بیوگرافی پایبند خواهد بود یا اینکه با افزودن استعداد منحصر به فرد خود و تغییر داستان و جدول زمانی، از سبک خاص خود استفاده خواهد کرد.

با توجه به بودجه قابل توجهی که یونیورسال ارائه می کند، تأثیر تصمیمات خلاقانه نولان احتمالاً قابل توجه است. استودیو به نولان ۱۰۰ میلیون دلار کمک کرده است تا داستان اوپنهایمر را به نمایش بگذارد، مبلغ قابل توجهی برای تولید بیوگرافی.

معرفی فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

معرفی فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

کریستوفر نولان قرار است با فیلم آینده‌اش اوپنهایمر، یک درام زندگی‌نامه‌ای بر اساس زندگی فیزیکدان نظری جی رابرت اوپنهایمر، معروف به “پدر بمب اتمی” به سینماها بازگردد. کیلیان مورفی در این فیلم نقش اوپنهایمر را به تصویر می‌کشد که اولین اقدام نولان در ژانر بیوگرافی است.

رویکرد نولان به اوپنهایمر که به دلیل سبک منحصر به فرد و غیرقابل پیش بینی اش شناخته می شود، همچنان یک راز باقی مانده است، زیرا اطلاعات کمی درباره این پروژه منتشر شده است. با این حال، با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری که توسط یونیورسال پیکچرز ارائه شده است، مشخص است که این فیلم یک تعهد قابل توجه برای کارگردان خواهد بود.

کارهای قبلی نولان شامل آثار پرفروشی مانند Inception و سه گانه شوالیه تاریکی و همچنین حماسه جنگی خیره کننده دانکرک است. آخرین فیلم او، Tenet، بودجه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار داشت و علاقه نولان را به داستان گویی پیچیده و مفاهیم ذهنی به نمایش گذاشت.

اوپنهایمر قرار است در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ روی پرده سینماها برود و طرفداران مشتاقانه منتظر چیزی هستند که نولان برای این درام بیوگرافی در نظر گرفته است.

بازیگران فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

بازیگران فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

بازیگران اوپنهایمر از بازیگران با استعدادی تشکیل شده اند که مطمئناً فیلمی باورنکردنی خواهند ساخت. کیلیان مورفی که پیش از این با نولان کار کرده، قرار است نقش اصلی جی رابرت اوپنهایمر را بازی کند. همچنین قرار است امیلی بلانت در نقش همسر اوپنهایمر، کیتی، در این فیلم ظاهر شود.

فلورانس پیو نقش جین تالبوت، نویسنده کمونیستی را بازی خواهد کرد که با اوپنهایمر رابطه عاشقانه داشت. دیلن آرنولد در نقش برادر کوچکتر اوپنهایمر، فرانک، و اما دومونت نقش همسر فرانک، جکی را بازی خواهد کرد. با چنین بازیگرانی با استعداد، مطمئناً فیلم را باید دید.

بازیگران چشمگیر اوپنهایمر شامل چندین بازیگر است که نقش های مهمی در پروژه منهتن بازی می کنند. کیلیان مورفی، همکار مکرر نولان، نقش اصلی را در نقش جی رابرت اوپنهایمر بازی می‌کند، در حالی که امیلی بلانت همسرش کیتی را به تصویر می‌کشد.

فلورانس پیو نقش جین تالوک، نویسنده کمونیستی را بازی می‌کند که رابطه‌ای عاشقانه با اوپنهایمر دارد، در حالی که دیلن آرنولد و اما دومونت نقش برادر و خواهر شوهر کوچک‌ترش را بازی می‌کنند.

از دیگر بازیگران با نقش های مهم مرتبط با پروژه منهتن می توان به مت دیمون در نقش مدیر پروژه لزلی گریوز، بنی سافدی در نقش دانشمند ادوارد تلر و مایکل آنگارانو در نقش رابرت ساربر اشاره کرد.

دنی دفراری نقش انریکو فرمی را ایفا می کند که روی ساخت اولین رآکتور هسته ای جهان کار می کرد و جاش پک نقش دانشمند کت بنبریچ را بازی می کند که اولین سلاح اتمی را آزمایش کرد. گوستاو اسکارسگارد، جاش هارتنت و دوون بوستیک نیز به عنوان دیگر دانشمندان درگیر در این پروژه ایفای نقش می کنند.

بازیگران فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

به نوعی می توان بازیگران فیلم جدید کریستوفر نولان یعنی اوپنهایمر را با لیست زیر اعلام کرد:

داستان فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

داستان فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

فیلم “اپنهایمر” بر اساس کتاب زندگی نامه ۷۲۱ صفحه ای، پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر، زندگی فیزیکدانی را روایت می کند که در طول جنگ جهانی دوم تحقیقات آمریکایی برای ساخت بمب اتمی را رهبری کرد.

عنوان کتاب به «پرومته» اساطیر یونانی اشاره دارد که آتش را از خدایان کوه المپ دزدید و به انسان ها هدیه داد، همراه با جرقه ای که شعله ور شدن تمدن بشری و متمایز شدن آن ها از دیگر حیوانات را به همراه داشت. پس از پرتاب اولین بمب اتمی در ژاپن، نام اوپنهایمر به نام پرومتئوس تشبیه شد.

یک فیزیکدان برجسته آمریکایی به نام جی رابرت اوپنهایمر در سال ۱۹۴۲ یک پروژه دولتی به نام پروژه منهتن را رهبری کرد که در آزمایشگاهی مخفی واقع در لوس آلاموس، نیومکزیکو انجام شد. تحت رهبری او، این پروژه با ساخت اولین بمب اتمی به اوج خود رسید و اوپنهایمر را به عنوان “پدر بمب اتمی” نامید.

با وجود تدابیر شدید امنیتی و نگهبانان هوشیار، آزمایشگاه توسط یکی از خود – دانشمند جاسوس شوروی که تمام اطلاعات لازم را در اختیار شوروی قرار می داد – به خطر افتاد. این امر منجر به تولید موفق بمب اتمی آنها شد و اقدامات امنیتی را بیهوده کرد.

پس از انحلال پروژه منهتن و تشدید جنگ سرد، اوپنهایمر عمیقاً به دلیل مسابقه تسلیحات هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی دچار مشکل شد.

او به عنوان یکی از اعضای برجسته کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده، به طور خستگی ناپذیری برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای تلاش کرد. با این حال، تلاش های او به اتهامات کمونیسم انجامید. اوپنهایمر در سال ۱۹۶۷ در سن ۶۲ سالگی به سرطان ریه تسلیم شد.

داستان زندگی جی رابرت اوپنهایمر مملو از روایت‌های جذاب و تنش‌هایی است که آن را به موضوعی جذاب برای یک فیلم زندگی‌نامه تبدیل می‌کند. چشم انداز رویکرد نوآورانه کریستوفر نولان برای به تصویر کشیدن این رویدادها این فیلم را بیش از پیش جذاب می کند.

تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

به گفته منابع نزدیک به پروژه اوپنهایمر، طبق گزارش ورایتی، جدیدترین فیلم کریستوفر نولان توسط یونیورسال پیکچرز سال آینده اکران خواهد شد. تاریخ انتشار اوپنهایمر برای ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ تعیین شده است که تقریباً دو هفته قبل از سالگرد بمباران اتمی هیروشیما است.

این تاریخ مطابق با استراتژی معمول نولان در اواسط ژوئیه و استراتژی بلاک باستر تابستانی است که با نسخه های قبلی مانند شوالیه تاریکی، آغاز، شوالیه تاریکی برمی خیزد و دانکرک موفقیت آمیز بوده است. طرفداران و تماشاگران سینما مشتاقانه منتظر انتشار آخرین پروژه نولان هستند.

بودجه ساخت و تولید فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

اوپنهایمر با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری یکی از پرهزینه ترین فیلم هایی است که تا به حال ساخته شده است. به گفته مجله ورایتی، این فیلم برای جبران هزینه‌های خود و سودآور شدن باید حداقل ۴۰۰ میلیون دلار با احتساب هزینه‌های تبلیغاتی به دست آورد.

نقد و تحلیل فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

نقد و تحلیل فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

در ادامه به همراه سینماتیس به نقد و تحلی احتمالی جنبه های عمومی و چالش برانگیز فیلم جدید شعبده باز سینمای هالیوود” کریستوفر نولان ” یعنی اوپنهایمر Oppenheimer می پردازیم.

کشف پیچیدگی های فیلم اوپنهایمر: یک بررسی

فیلم اوپنهایمر یک تور سینمایی است که مفاهیم مرسوم داستان سرایی را به چالش می کشد. این فیلم از طریق روایت جذاب و جلوه‌های بصری تفکر برانگیز خود، بینندگان را به سفر پرفراز و نشیب شخصیت‌هایش می‌کشاند و پیچیدگی‌های طبیعت انسان و وزن انتخاب‌هایی را که برای دستیابی به پیشرفت علمی انجام می‌شود، کاوش می‌کند.

فیلم اوپنهایمر با کارگردانی استادانه، فیلمبرداری نفس‌گیر و بازی‌های قدرتمند، تأثیری ماندگار بر تماشاگر می‌گذارد و مدت‌ها پس از پخش تیتراژ، درون‌نگری را برمی‌انگیزد و بحث‌هایی را برانگیخت.

رمزگشایی مضامین فیلم اوپنهایمر: تحلیلی عمیق

رمزگشایی مضامین فیلم اوپنهایمر: تحلیلی عمیق

فیلم اوپنهایمر فقط یک منظره بصری خیره کننده نیست، بلکه ملیله ای غنی از مضامین و نقوش است که تحلیل دقیقی را می طلبد. از پیامدهای اخلاقی اکتشافات علمی تا کاوش در شرایط انسانی در زمان ابهام اخلاقی، فیلم اوپنهایمر سوالات عمیقی را مطرح می کند که در سطح عاطفی عمیقی با مخاطبان طنین انداز می شود.

این فیلم از طریق شخصیت‌های پیچیده، دیالوگ‌های تفکر برانگیز و جلوه‌های بصری نمادین، تماشاگران را به تأمل در مورد پیچیدگی‌های تجربه انسانی و پیامدهای اعمال ما دعوت می‌کند.

تأثیر فیلم اوپنهایمر: یک پیروزی سینمایی

فیلم اوپنهایمر گواهی بر قدرت سینما در تحریک، چالش و الهام بخشیدن است. مضامین تامل برانگیز، داستان سرایی استثنایی و بازی‌های برجسته آن، تحسین گسترده‌ای را به خود جلب کرده است و باعث شده تا فیلم جایگاهی در میان شاهکارهای سینمایی داشته باشد.

توانایی فیلم در برانگیختن بحث و مناظره در مورد مسائل مهم اجتماعی و اخلاقی، گواهی بر ارتباط و تأثیر آن در جامعه معاصر است. فیلم اوپنهایمر فقط یک اثر هنری نیست، بلکه کاوشی عمیق در شرایط انسانی است که تأثیری ماندگار بر کسانی که آن را تجربه می کنند، می گذارد.

11 فکت و حقیقت فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

۱۱ فکت و حقیقت فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

کریستوفر نولان کارگردان و نویسنده ای که در دو دهه اخیر فیلم های قابل تامل و از هر نظر شاهکاری را به سینمای جهان ارائه کرده است.

امضای بصری او را می‌توان در اولین فیلمش یعنی تعقیب (Following) دید. نولان بیش از هر چیز دیگری عاشق داستان سرایی است و همیشه سعی می کند تک تک پلان های فیلم را تا حد امکان واقعی کند.

ذهن روشنفکر او که به سمت ساختن فیلم می رود، دست کم نمی گیرد. هنر و داستان‌سرایی بصری او در همه فیلم‌ها مضمونی مشابه دارند و بیشتر آن‌ها با مفهوم زمان همبستگی دارند، چه تنت (Tenet)، چه میان ستاره‌ای و چه Inception.

بنابراین، اشتباه نیست اگر بگوییم نولان دوست دارد رازهای علم را در فیلم هایش کشف کند. در این روزگار که بازار پرفروش‌ها مملو از فیلم‌های شرکتی با جوک‌های ارزان‌قیمت است که مخاطب می‌تواند مغزش را خاموش کند و همراه با آن بخندد، ما به فیلم‌هایی مانند فیلم‌های نولان نیاز داریم که واقعاً ما را در آنجا می‌نشیند.

اوپنهایمر نیز مانند تمامی ساخته های قبلی کریستوفر نولان از حقایق و فکت های بسیاری برخوردار است که در ادامه به این حقایق و فکت ها می پردازیم:

  • مثل همیشه، این فیلم CGI کمی دارد یا اصلاً ندارد. نولان مدافع قوی جلوه های عملی است و به مخاطبان خود احترام زیادی قائل است. حتی اگر CGI کاملاً بی نقص است، همیشه یک ادعای اساسی وجود دارد که تصویری که ما به آن نگاه می کنیم واقعی نیست. در مورد نولان اینطور نیست. او برای این فیلم در مصاحبه ای گفت: من فکر می کنم بازسازی آزمایش ترینیتی (اولین انفجار سلاح هسته ای در نیومکزیکو) بدون استفاده از گرافیک کامپیوتری چالش بزرگی بود.
  • یکی دیگر از فکت ها و حقایق مهم در مورد عوامل فیلم جدید اوپنهایمر جدید ساخته کریستوفر نولان این است که تمامی بازیگران فیلم به گفته امیلی بلانت و مت دیمون دستمزد و حق قرارداد بسیار کمی نسبت به حق قرارداد های خود دریافت کرده اند و به گفته بازیگران این فیلم تنها دلیلی که دستمزد های خود را کاهش داده بودن این بود که تنها می خواستند در پروژه ای که کارگردان آن نولان باشد نقش آفرینی کنند و مهم نبود مدت زمان و اهمیت نقش آفرینی آنها چقدر باشد.
  • این اولین فیلم او خارج از برادران وارنر خواهد بود، شرکت مادری که او دهه‌ها در آنجا کار کرده بود تا اینکه اخیراً بر سر اکران فیلم Tenet هم در سرویس‌های پخش و هم در سینماها به توافق نرسید. نولان مخالف این بود که باعث شد او شرکت را ترک کند و اوپنهایمر قرار بود تحت یونیورسال پیکچرز منتشر شود.
  • همانطور که از عنوان فیلم مشخص است، این فیلم زندگی نامه ای درباره یکی از شخصیت های مهم در زمینه فیزیک، جی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتمی است. این فیلم در درجه اول بر روی واقعیت بخشیدن به نظریه اوپنهایمر و عواقبی که او برای مقابله با آن داشت تمرکز می کند.
  • فیلم بر روی آی مکس فیلمبرداری شده است. هر فیلمی مخصوصاً برای دو نوع صفحه فیلمبرداری می شود، آنهایی که ما معمولاً در آنها تماشا می کنیم، و آن نمایش های IMAX وجود دارد. به طور کلی، نسبت صفحه نمایش عریض تر از صفحه نمایش معمولی است. به همین دلیل است که ممکن است متوجه تغییر نسبت تصویر فیلم‌های قبلی نولان شده باشید. این واقعاً یک منظره بصری است که شاهد تحقق دیدگاه های کارگردانان باشیم.

11 فکت و حقیقت فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

  • این فیلم با بازیگرانی از جمله کیلیان مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمون پر شده است. نولان در مصاحبه ای اظهار داشت که کیلیان مورفی «یکی از بهترین بازیگران تمام دوران است». او قرار است نقش اوپنهایمر را در این فیلم بازی کند.
  • داستان این فیلم از کتاب برنده جایزه پولیتزر به نام “پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر” اقتباس شده است. در حوزه کتاب، جایزه پولیتزر یکی از بزرگترین افتخاراتی است که یک کتاب می تواند به خاطر آن دریافت کند. درخشش آن در نوشتن شکی نیست که فیلم نیز همان ردپایی را که از یکی از بزرگترین کارگردانان زنده موجود در آن ساخته شده دنبال خواهد کرد.
  • جالب است بدانید که این فیلم همزمان با فیلم باربی که از برادران وارنر کمپانی که نولان برای دو دهه با آنها همکاری می کرد، اکران می شود. دلیل اینکه او تصمیم گرفت فیلم را در همان روز اکران کند، گواهی بر این باور است که کارگردانان باید آزادی خلاقانه داشته باشند تا دیدشان را زنده کنند. اما همان تاریخ انتشار، تصادفی؟ من فکر نمی کنم.
  • هزینه تولید این فیلم حدود ۱۰۰ میلیون دلار است که تنها کسری از آنچه شرکت های بزرگی مانند مارول و دی سی برای فیلم های خود می گذارند است. این نشان می دهد، تماشای بزرگ و پول همیشه چیزی را حل نمی کند. فیلم به چشم اندازی نیاز دارد که فقط یک کارگردان خوش فکر می تواند ارائه دهد.
  • کریستوفر نولان همسرش را به عنوان تهیه کننده دارد. هر زمان که او با همسرش در فیلم ها همکاری کرده است، آنها به موفقیت های مطلق دست یافته اند شکی نیست که این فیلم قرار است سرها و چشم ها را به سوی خود برگرداند.
  • شرکتی که او در حال حاضر برای آن کار می کند، یونیورسال پیکچرز، آنها قصد ندارند با دید نولان تداخل داشته باشند و زمانی که فیلم قرار است اکران شود، گفته می شود که آن را فقط در سینما با تمرکز بر روی اکران به نمایش می گذارند و نولان این قول را از کمپانی یونیور سال گرفته است که از شش هفته ابتدایی اکران فیلم اوپنهایمر هیچ فیلم دیگری از سوی این کمپانی به اکران درنیاید.

حواشی فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

حواشی فیلم اوپنهایمر Oppenheimer

این فیلم هم همانند فیلم پر مخاطب و سرزنده نولان از حواشی مثبت بسیاری برخوردار بوده که در ادامه به همراه سینماتیس به تمامی آنها می پردازیم:

  • یونیورسال پیکچرز فاش کرده است که اوپنهایمر با استفاده از ترکیبی از دوربین‌های نگاتیو ۶۵ میلی‌متری IMAX و دوربین‌های ۶۵ میلی‌متری با فرمت بزرگ فیلمبرداری می‌شود که بالاترین کیفیت تصویر را برای فیلم تضمین می‌کند. این رویکرد با فیلم‌های قبلی نولان مانند تنت و دانکرک که با همین فناوری فیلم‌برداری شده‌اند همخوانی دارد.
  • پروژه سینمایی اوپنهایمر به عنوان اولین فیلم کریستوفر نولان که توسط یک شرکت غیر برادران وارنر ساخته می شود، خبرساز شد. برای نزدیک به دو دهه، نولان از زمان تولید “بی خوابی” در سال ۲۰۰۲، برادران وارنر را خانه خود خواند. با این حال، رابطه آنها در طول همه گیری کرونا به دلیل اختلاف نظر بر سر اکران “تنت” و تصمیم برای اکران همزمان آن بر استریم اچ بی او مکس اوج گرفت و نولان از آن به بعد تصمیم به قطع همکاری با کمپانی برادران وارنر گرفت.
  • طبق گزارش‌ها، استودیوی یونیورسال به کریستوفر نولان فرصت اکران بهتری را برای جذب او پیشنهاد داده است و انتظار می‌رود فیلم اوپنهایمر تقریباً ۱۰۰ روز اکران شود. این پنجره انتشار حتی طولانی‌تر از استاندارد قبلی ۹۰ روزه برای اکران‌های سینمایی است.
  • کریستوفر نولان و کیلیان مورفی چندین بار با هم همکاری داشته اند و ششمین فیلم مشترک آنها اوپنهایمر است. مورفی، یکی از بازیگران مکمل مورد علاقه نولان، نقش برجسته ای در این فیلم داشته است که باعث ایجاد هیجان در بین طرفداران شده است. مورفی می گوید: “کریس روش های خاص خود را دارد. هر کارگردانی متفاوت است، اما من خوش شانس بوده ام که چند بار با کریس کار کنم و رویکرد او را درک می کنم. او بسیار سخت گیر و خواستار خود، بازیگران و گروهش است. چشم انداز و اهداف او آنقدر واضح است که با اقتدار آنها را دنبال می کند و در نتیجه شما به عنوان عضوی از پروژه اعتماد به نفس پیدا می کنید. وقتی او به شما فشار می آورد، معتقدم اتفاق خوبی می افتد.”
  • همانطور که در مقدمه فیلم اوپنهایمر اشاره شد، چیزی که برای همه تعجب آور بود این بود که از CGI برای ایجاد صحنه اولین انفجار هسته ای استفاده نشد. کریستوفر نولان به دلیل استفاده از بسیاری از صحنه‌های واقعی در فیلم‌هایش، مانند سقوط هواپیما در شوالیه تاریکی، کشتی‌های جنگی در دانکرک، و یک پلکان مارپیچ برای خلق صحنه جاذبه صفر در Inception شناخته می‌شود. او برای اوپنهایمر قدمی فراتر گذاشت و از یک انفجار واقعی در نیومکزیکو برای ثبت صحنه اصلی فیلمش استفاده کرد.

اظهار نظرات عوامل فیلم اوپنهامیر Oppenheimer

اظهار نظرات عوامل فیلم اوپنهامیر Oppenheimer

در طول فرایند تولید و ساخت این پروژه بزرگ و عظیم از تمامی لحاظ ها نقل قول های بسیاری از سوی عوامل این پروژه و فیلم بیان شدند از کریستوفر نولان کارگردان این فیلم گرفته تا بازیگران و عوامل پشت دوربین این فیلم که در ادامهبه همراه سینماتیس به این نقل قول ها و اظهار نظرات می پردازیم:

  • طبق مصاحبه ای با کریستوفر نولان در مجله توتال فیلم، او اظهار داشت که:

“اوپنهایمر به دلیل ماهیت گسترده و پیچیده داستان زندگی اوپنهایمر یکی از چالش برانگیزترین پروژه هایی بوده است که روی آن کار کرده است”.

  • کریستوفر نولان اخیراً در مصاحبه ای با مجله توتال فیلم، تیم خود را تحسین کرد و در مورد تلاش آنها برای توسعه فیلم صحبت کرد و توضیح داد:

“نولان همچنین بر اهمیت روایت داستان از دیدگاه اوپنهایمر تاکید کرد و اظهار داشت که او تیم خود را به چالش می کشد تا وقایع را از چشم قهرمان داستان ببینند. چرا این داستان خارق‌العاده را از نگاه کسی که در مرکز آن قرار داشت تعریف کنید؟ تمام تصمیمات ما در مورد ساخت فیلم بر اساس همین چالش و فرضیه بود، از هویت بازیگرانمان گرفته تا طراحی فیلم.”

کریستوفر نولان

  • کریستوفر نولان هم چنین در مورد بازسازی انفجار بمب اتم بدون بهره گیری از جلوه های ویژه کامپیوتری CGI در مصاحبه ای گفت:

” من فکر می کنم بازسازی آزمایش ترینیتی، اولین انفجار سلاح هسته ای، در نیومکزیکو، بدون استفاده از گرافیک کامپیوتری، چالش بزرگی بود. اندرو جکسون – ناظر جلوه‌های بصری من، او را در همان اوایل راه‌اندازی کردم – در حال بررسی این بود که چگونه می‌توانیم بسیاری از عناصر بصری فیلم را به صورت عملی انجام دهیم، از نمایش دینامیک کوانتومی و فیزیک کوانتومی گرفته تا خود تست ترینیتی، تا بازآفرینی، با تیم من، لوس آلاموس در یک مسا در نیومکزیکو در آب و هوای فوق‌العاده، که تعداد زیادی از آن‌ها برای فیلم مورد نیاز بود، از نظر شرایط بسیار سخت بیرون – چالش‌های عملی بزرگی وجود داشت.”

“این داستانی با وسعت و مقیاس بسیار زیاد است. و یکی از چالش برانگیزترین پروژه هایی که من تا به حال انجام داده ام از نظر مقیاس آن، و از نظر مواجهه با وسعت داستان اوپنهایمر. چالش‌های بزرگ، لجستیکی، چالش‌های عملی بزرگ وجود داشت. اما من خدمه خارق‌العاده‌ای داشتم و آن‌ها واقعاً جلوتر بودند. مدتی طول می کشد تا کارمان تمام شود. اما مطمئناً همانطور که نتایج را مشاهده می کنم، و در حالی که فیلم را کنار هم می گذارم، از آنچه تیمم توانسته است به دست آورد، هیجان زده هستم.”

  • کریستوفر نولان در مصاحبه ای در مورد رابرت داونی جونیور اظهار نظر بسیار جالبی داشته و گفته:

“من همیشه از اولین باری که او را ملاقات کردم – هر چند سال ها پیش، اکنون تقریباً ۲۰ سال می گذرد – می دانستم که او یکی از بازیگران بزرگ است، نه فقط در نسل خود، بلکه در تمام دوران.» او به توتال فیلم گفت. در برگه جدید) در شماره پیش‌نمایش سال ۲۰۲۳ مجله. “و من منتظر این پروژه بودم، و می‌دانم که او نیز چنین کرده است، جایی که ما می‌توانیم با او به عنوان رهبر همکاری کنیم، و من می‌توانم بیشترین وزن را بگذارم. – وزن سینمایی – بر دوش او، و او را تماشا کنید که این بار را حمل می کند. خیلی هیجان انگیز بود که بتوانم با کیلیان تماس بگیرم و بگویم: “همین است.”

“همه ما می دانیم که رابرت داونی جونیور یکی از ستاره های بزرگ سینما است. “خیلی آسان است فراموش کنیم که او همچنین یکی از بهترین بازیگران تمام دوران است. تماشای او که در آن اجرا خود را گم می کند، و به طور کامل خود را در یک شخصیت به این شکل گم می کند، فقط یادآوری باورنکردنی بود از اینکه او چه بازیگر شگفت انگیزی است. ” در بالا، می توانید اولین نگاه انحصاری داونی جونیور را در این نقش ببینید.”

کریستوفر نولان

  • کریستوفر نولان هم چنین در مصاحبه دیگری در مورد شایعه سیاه و سفید بودن فیلم اظهار نظری کرد و آنرا تکذیب کرده و گفت:

” من کمک ساختاری و بار زیبایی شناختی تغییر بین رنگ و سیاه و سفید را که در Memento داشتم بسیار دوست داشتم.” به دنبال دلیلی برای بازگشت به آن هستم. و در مورد اوپنهایمر و روشی که ما این داستان را بیان می کنیم، بسیار ذهنی [گفته می شود]، اما همچنین با یک رشته داستانی عینی تر که با آن در هم آمیخته است. واقعاً زمان عالی برای بازگشت به آن دستگاهی بود که خیلی دوستش داشتم.”

  • کیلیان مورفی در مورد عدم انتظارش برای نقش آفرینی در فیلم اوپنهایمر اظهار نظر کرده است که اصلا انتظار نداشتم که نولان نقش اصلی جدید ترین و حساس ترین ساخته خودش را به من بدهد و گفته است که در گفت و گویی که با کریستوفر نولان داشتم او من را کاملا متقاعد کرد تا خود را دست کم نگیرم و در مورد سخنان گفت و گوی خود با نولان این گونه گفت:

” او به من با لحن تندی گفت که خود را بسیار دست کم گرفته ام و خود را تحقیر می کنم و با لحن بسیار انگلیسی اش فقط گفت: «گوش کن، من این فیلمنامه را نوشته ام، درباره اوپنهایمر است، دوست دارم تو اوپنهایمر من باشی”.

  • هم چنین کیلین مورفی در جدید ترین مصاحبه ای که داشته است بیان داشت که:

“روز بسیار خوبی بود. من همیشه به طور علنی و خصوصی به کریس گفته ام که من همیشه برای شما در دسترس هستم و شما بخواهید در یک فیلم حضور داشته باشم، من آنجا هستم. من واقعاً به اندازه نقش خود در فیلم شما اهمیتی نمی دهم. اما در اعماق وجودم، مخفیانه، ناامید بودم که برای او نقش آفرینی کنم اما او با لحن خاص و شیوای گفتار خود من را وری متقاعد کرد که انگار اگر من در این فیلم نقش اوپنهایمر را بازی نکنم ظلم بزرگی به صنعت سینما، خودم و دوستی چندین ساله خود با نولان کرده ام”

مت-دیمون

  • مت دیمون بازیگر با سابقه درخشان هالیوودی در مصاحبه ای اظهار نظر داشته و گفته:

” فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان فیلمی شگفت انگیز و خارق العاده است و من بسیار بسیار خوش شانس بوده ام که در این پروژه نقش داشته ام و از همکاری بی بدیل و بی نظیر نولان برخوردار شده ام”

  • مت دیمون بعد از اینکه فاش کرد نسخه کامل فیلم را به صورت خصوصی دیده است در مصاحبه ای نسبت به شایعات در مورد مدت زمان بیش از سه ساعتی فیلم اوپنهایمر نولان اظهار نظری کرد و این شایعات را تائید کرد و گفت:

” این سه ساعت فوق العاده است، خیلی سریع می گذرد، عالی است”

  • هم چنین مت دیمون در مورد نقش آفرینی کیلین مورفی گفت:

“کیلین مورفی خارق العاده است. او همان چیزی است که نولان، ما و شما می خواهید است.”

  • آلدرن ارنرایش، بازیگر نقش ریچارد فاینمن در فیلم اوپنهایمر، از سبک فیلمسازی کریستوفر نولان و فضای صحنه فیلمبرداری تمجید کرده و گفت:

” [اوپنهایمر] فوق العاده بود. من چند تجربه داشتم که در آن توانستم برای فیلمسازان چیره دستی کار کنم، و این خیلی هیجان انگیز بود فقط به خاطر احساسی که مردم در طول روز سر صحنه فیلمبرداری دارند. کیفیت متفاوتی داره همه فوق العاده متمرکز هستند. آنها مفتخرند که می توانند بخشی از آن باشند، و شما فقط در دستان این استاد هستید. تمام صحنه های من با رابرت داونی جونیور است و ما دوستی بسیار خوبی برقرار کردیم.

بله، سطح خاصیت، جزئیات و کنترلی که [نولان] در صحنه فیلمبرداری دارد و تعهد کامل او به همه اینها بسیار الهام بخش است. او از اینکه بخواهد هر قطعه آن طوری باشد که می خواهد باشد، نمی ترسد و این واقعا عالی بود. خیلی کمرنگ شده هیچ پایه ای وجود ندارد. هیچ چربی روی استخوان وجود ندارد. این تجربه فیلمسازی است که همه زندگی می کنند. مردم تریلرهای بزرگ و فانتزی ندارند، و او هر جنبه ای از آن مجموعه را مطابق میل خود کنترل می کند. و این یک احساس عالی و عالی است که بخشی از آن باشید. وقتی تسلیم دیدگاه کسی می شوید و فقط به آن اعتماد می کنید، تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

دلایلی که باید اوپنهایمر را دید!

دلایلی که باید اوپنهایمر را دید!

ساخته ها و فیلم های کریستوفر نولان همواره در بین سینمابازان و فیلم دوستان و به ویژه طرفداران این کارگردان از تماشا و بازخورد های بسیاری برخوردار بوده است که بسیاری از این افراد بدون اینکه به دنبال دیلیل باشند همیشه خواستار تماشای فیلم های نولان بوده اند اما در ادامه به همراه سینماتیس به ارائه دلایلی می پردازیم که لزوم تماشای این فیلم را بوجود می آورند.

ادامه شکوهمندانه فیلم سازی نولان

کریستوفر نولان، یکی از مورد احترام ترین و تحسین برانگیزترین فیلمسازان دوران مدرن، با آخرین ساخته خود، اوپنهایمر، بازگشته است. این فیلم فرآیندهای تولید پیشرفته، خاص و علمی را دنبال می کند و دقت و توجه ویژه نولان به جزئیات را به نمایش می گذارد.

اوپنهایمر را می توان دومین فیلم نولان درباره وقایع جنگ جهانی دوم پس از دانکرک در سال ۲۰۱۷ دانست.

شهرت نولان به عنوان کارگردان آنقدر بالاست که طرفداران مشتاقانه برای دیدن فیلم های او به سینما می آیند و آخرین پیشنهاد او، تنت، شانس خوبی برای موفقیت در گیشه و جلب تحسین منتقدان داشت. در حالی که اولین کارگردانی نولان موفقیت تجاری بود، طرح آن با انتقاداتی مواجه شد.

با این وجود، این فیلم برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه در اسکار ۲۰۲۱ شد. با اوپنهایمر، نولان این فرصت را دارد که به انتقادات گذشته بپردازد و داستانی جذاب ارائه دهد.

ادامه همکاری دیرینه مورفی و نولان

ادامه همکاری دیرینه مورفی و نولان

کیلیان مورفی از شرکای قدیمی کریستوفر نولان بوده است و قبلاً در Batman Begins، Inception و Dunkirk با هم کار کرده است. با این حال، در اوپنهایمر، مورفی نقش اصلی داستان را بر عهده می گیرد که از اولین تریلر منتشر شده مشهود است.

شخصیت رابرت اوپنهایمر با توجه به اهمیت تاریخی و احساس گناهی که برای مشارکت در ساخت و استفاده از بمب اتمی به دوش می‌کشید، شخصیتی پیچیده است. مورفی بدون شک در ایفای نقش این شخصیت با چالش های زیادی روبرو بود، اما تمام تلاش خود را برای اجرای عدالت در نقش و فیلم به کار گرفته است.

تیم بازیگری شگفت انگیز

انتخاب بازیگران مکمل اوپنهایمر گواهی بر هوش و حرفه ای بودن اوست و آن را به یکی از موردانتظارترین فیلم های آینده تبدیل کرده است. امیلی بلانت نقش همسر رابرت اوپنهایمر، کاترین اوپنهایمر ویسرینگ را به تصویر می کشد، در حالی که رابرت داونی جونیور نقش لوئی اشتراوس، وزیر بازرگانی ایالات متحده را بازی می کند.

همچنین فلورانس پیو در نقش جین تاتلوک، روانپزشک آمریکایی و عضو حزب کمونیست که معشوقه اوپنهایمر نیز بود، و بن سافدی در نقش ادوارد تلر، فیزیکدان مجارستانی-آمریکایی که روی پروژه منهتن کار می کرد، نیز در این فیلم حضور دارند.

از دیگر نام‌های برجسته می‌توان به کنت برانا، متیو مودین، گری اولدمن در نقش رئیس‌جمهور هری ترومن، رامی مالک، جک کواید، جاش هارتنت، الکس ولف، آلدن ارنریچ، بن افلک، کیسی افلک، جیمز دارسی و دین دیهان اشاره کرد.

افشای اسرار دولتی آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم

افشای اسرار دولتی آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم

فیلم اوپنهایمر داستان تاریک و دردناک ایجاد و استفاده از بمب اتمی را به تصویر می‌کشد و جنبه تلخ و ناامیدکننده تاریخ آمریکا را که اغلب توسط مدارس نادیده گرفته می‌شود، روشن می‌کند.

در حالی که اوپنهایمر و همکارانش به دلیل کشف خود در زمینه ساخت بمب اتمی و تلافی آنها در برابر حمله ژاپنی ها به پرل هاربر به عنوان قهرمانان مورد ستایش قرار گرفتند، این فیلم پیامدهای ویرانگر خلقت آنها و زندگی های بی گناهی را به تصویر می کشد.

تصویری دلسوزانه از احساسات متناقض اوپنهایمر در مورد خلقت او در فیلم، احتمالاً همدلی را برانگیخته و هزینه های انسانی اکتشافات او را برجسته می کند. علاوه بر این، ادامه حضور تسلیحات هسته‌ای در دست قدرت‌های جهانی احتمالاً موضوعی مبرم برای بحث پس از اکران فیلم خواهد بود.

شبیه سازی انفجار اتمی بدون استفاده از جلوه های ویژه CGI

فیلم اوپنهایمر نوید بازسازی یکی از مورد انتظارترین لحظات تاریخ را می دهد: آزمایش پروژه منهتن در سال ۱۹۴۵ در صحرای جورنادا دل موئرتوی نیومکزیکو، که انرژی هایی معادل ۲۵ کیلوتن TNT داشت و توسط برخی از شهروندان نیومکزیکو احساس شد.

در دسامبر ۲۰۲۲، گزارش های رسانه ای فاش کردند که نولان انفجارهای واقعی بیشتری را در فیلم گنجانده است. در حالی که برخی از دوستان در مورد آن شوخی می کنند، برخی دیگر استفاده از CGI برای ایجاد جلوه های واقعی برای یک انفجار ویرانگر را تحسین می کنند.

حظور یکی از بهترین آهنگسازان برای آهنگسازی فیلم

اوپنهایمر قول می دهد که فیلم حماسی دیگری از نولان باشد، زیرا او به طرز ماهرانه ای همه عناصر را برای خلق یک شاهکار سینمایی ترکیب کرده است. آهنگساز با استعداد لودویگ گورانسون که قبلاً با نولان در تنت کار کرده بود، بار دیگر برای ساخت موسیقی فیلم مورد استفاده قرار گرفت.

گورانسون در سال‌های اخیر به خاطر ساخته‌های خلاقانه‌اش، با کار بر روی پروژه‌هایی مانند Black Panther و سریال Mandalorian، شهرت پیدا کرده است و مطمئناً بهترین کار خود را برای اوپنهایمر خواهد آورد.

فیلمبرداری با بهترین دوربین های سینمایی یعنی دوربین IMAX

فیلمبرداری با بهترین دوربین های سینمایی یعنی دوربین IMAX

شایان ذکر است که اوپنهایمر اولین فیلم نولان از سال ۲۰۰۰ خواهد بود که توسط برادران وارنر توزیع نمی شود، زیرا این کارگردان با تصمیم این شرکت برای اکران فیلم های سال ۲۰۲۱ هم در سینماها و هم در سرویس HBO Max، مخالفت کرده است. با وجود این، نولان اکران تئاتری اوپنهایمر را در اولویت قرار داد.

علاوه بر این، خواسته های نولان برای نمایش فیلم در سینماها ساده نیست. این فیلم با استفاده از لنز ۶۵ میلی متری فیلمبرداری شده است که آن را برای نمایشگرهای بزرگ ایده آل می کند. در نتیجه، مخاطبانی که موفق به تهیه بلیط سینمای IMAX در جولای ۲۰۲۳ می شوند، تجربه ای منحصر به فرد و استثنایی خواهند داشت.

رقابت در تاریخ اکران با یکی دیگر از فیلم های کلاسیک

شایان ذکر است که اوپنهایمر تنها فیلم مورد انتظار اکران در تابستان ۲۰۲۳ نیست. باربی گرتا گرویگ با بازی مارگو رابی نیز قرار است در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳ در سینماها اکران شود. بازیگران پر ستاره شامل رایان گاسلینگ، اما مکی، سیمو لیو، ویل فرل و کیت مک کینون.

علی‌رغم تفاوت‌های فاحش بین دو فیلم، اوپنهایمر تاریک و جدی است در حالی که باربی رنگارنگ و شاد است، طرفداران این آزادی را دارند که فیلمی را انتخاب کنند که مطابق با سلیقه‌شان باشد. اینترنت هم اکنون مملو از جوک هایی درباره مضامین متضاد دو فیلمی است که همزمان اکران می شوند.

کلام آخر

در خاتمه، فیلم اوپنهایمر یک تور سینمایی است که مرزهای داستان سرایی را جابجا می کند و مخاطبان را به تفکر درباره پیچیدگی های طبیعت انسان و پیامدهای پیشرفت علمی به چالش می کشد.

مضامین تامل برانگیز، کارگردانی استادانه و اجراهای برجسته آن را به اثری برجسته از سینما تبدیل کرده است که همچنان بینندگان و منتقدان را مجذوب و برانگیخته است. تماشای فیلم اوپنهایمر برای کسانی است که از سینمای جسورانه و قابل تاملی که تأثیری ماندگار بر جای می گذارد قدردانی می کنند.

لینک منبع

تعقیب
نقد و بررسی فیلم اپنهایمر ۲۰۲۳
چکیده ارزیابی
امتیاز خوانندگان۰ رای
نقاط مثبت
نقاط منفی
۴.۸
امتیاز منتقد
ملت‌گرایی بدون ملت؛ نگاهی به فیلم «سقوط»
فهرست برترین فیلم های پلیسی تاریخ سینما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی