0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

چند وقت پیش تصمیم گرفتم از سایت لندو وام دریافت کنم. این سایت برای خرید اینترنتی حداکثر تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام یا به صورت کارت اعتباری یا مستقیما اعتبار خرید ارایه می‌کند که از این وام فقط برای خرید کالا می‌توانید استفاده کنید.

البته با توجه به اینکه قصد دریافت وام از سامانه‌های دیگر را هم داشتم اما لندو از آن جا که شرایط و مراحل آسان‌تری داشت به عنوان انتخاب اولم تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم. از جمله مدارک مورد نیاز به جز مدارک شناسایی، یکی سند یا اجاره‌نامه است و دیگری پرینت گردش حساب بانکی. البته مرحله‌ای هم برای اعتبارسنجی اینترنتی وجود دارد که پس از تایید اعتبار شما در سیستم بانکی، امکان پرداخت وام به شما وجود خواهد داشت.

اما نکته‌ای که باعث شد من در آن تردید کنم پیش پرداخت سه میلیون و خرده‌ای بود که قبل از دریافت وام باید پرداخت می‌کردم. حس کردم این پیش‌پرداخت در زمان نامناسبی دریافت می‌شود. با خود فکر کردم این پیش‌پرداخت باید تا چه زمانی در نزد آنها بماند و اگر کار وام در این مراحل به مشکل بخورد تکلیف پیش‌پرداخت چه می‌شود؟

به همین خاطر کمی تعلل کردم تا تحقیق بیشتری بکنم. با تحقیق بیشتر متوجه شدم نظرات و کامنت‌های نگران‌کننده‌ای درباره لندو وجود دارد. نکته‌ای که بسیاری از افراد به آن اشاره کرده بودند همین مساله پیش‌پرداخت بود. اگر مدارک تایید نمی‌شد یا اگر شما انصراف می‌دادی زمان زیادی طول می‌کشد تا این پیش‌پرداخت بازگردانده شود.

کاربری نوشته بود ۱۳ روز این پول در حساب لندو می‌ماند. آن هم تا پیش از اینکه تکلیف اعطای وام مشخص شده باشد. کاربر دیگری نوشته بود به جای ۲ روز، اعتبارسنجی ۷ روز طول کشید و به دلیل واهی رد شده بود. بامراجعه به ثبت احوال مشخص شد که دلیل رد اعتبار درست نبوده است.

نکته منفی دیگری که توسط برخی از کاربران به آن اشاره شده این است که علیرغم پرداخت اقساط، متوجه شده‌اند که همچنان نام‌شان در سیستم بانکی به عنوان بدهکار ثبت شده و برای دریافت وام و مواردی مانند آن به مشکل خورده‌اند. بعد از جستجوی بیشتر متوجه شدم گویا لندو، تمام اقساط را دریافت کرده و پس از دریافت مجموع اقساط با بانک آینده تسویه می‌کند. به همین خاطر اگر شما تاخیر در پرداخت اقساط داشته باشید ممکن است چنین مشکلاتی برای شما به وجود بیاید.

به جز این مشکلات، باید به شرایطی که این وام بر اساس آن پرداخت می‌شود نیز توجه کرد و آن را سنجید. سود وام و جریمه‌های دیرکرد از جمله این موارد است. یکی از کاربران به سود ۵۵ درصد اشاره می‌کند و جریمه که به ازای هر یک هفته دیرکرد برای هر میلیون تومان، بیست هزار تومان جریمه تعلق می‌گیرد.

یکی دیگر از کاربران نیز به مساله عجیبی اشاره کرده بود. اینکه پشتیبانی لندو تا قبل از ارایه مدارک و ارسال پیش‌پرداخت خیلی خوب و سریع پاسخ او را می‌داده ‌اند اما به محض رسیدن به مرحله پیش‌پرداخت، دیگر پاسخگوی تماس‌ها با شماره او نبوده‌اند.

با بررسی کلیِ نظرات، اگر کامنت‌هایی که اشاره کرده‌اند پس از واریز پیش‌پرداخت، دیگر کسی پاسخگوی آنها نبوده را در نظر نگیریم (چرا که این موارد در صورت اثبات می‌تواند دلیلی بر احراز جرم باشد و اثبات این موارد نیز از عهده ما ساخته نیست)، از تعدد کامنت‌هایی که به بازه زمانی طولانی از زمان واریز پیش‌پرداخت تا دریافت وام یا رد آن، به این نتیجه می‌رسیم که طبق حدس اول من، بیشتر درآمد لندو از جانب همین پیش‌پرداخت‌ها و مدت زمانی است که در حساب آنها باقی می‌ماند. اگر تعدد میزان درخواست‌ها را در نظر بگیریم و با توجه به اینکه امکان رد درخواست وام پس از پیش‌پرداخت نیز وجود دارد – یعنی لندو این پول را مدتی در حساب خود نگه می‌دارد و پس از رد درخواست آن را به شما بازمی‌گرداند – بنابراین به مبلغ بالایی خواهیم رسید که در حساب شرکت ذخیره خواهد شد.

گرچه به نظر می‌رسد هدف لندو که تسهیل شرایط دریافت وام و امکان خرید قسطی برای همگان بوده، با این سامانه تا حدودی برآورده می‌شود اما با توجه به سود بالای دریافتی، و بخصوص مبلغ پیش‌پرداختی که در واقع زمینه‌ای برای سودآوری شرکت به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد لندو اکنون بیشتر به منفعت خود فکر می‌کند تا یک خدمت اجتماعی. در نهایت می‌توان با این دلیل که این استارت‌آپ باید بتواند با درآمدزایی به حیات خود ادامه دهد تا بتواند خدمات خود را تداوم بخشد، پاسخگوی این مسایل بود. اما نظرات کاربران نشان می‌دهد که نمی‌شود به این دلایل چندان اعتماد کرد و بهتر است شرکت، پاسخگوی انتقادات بوده و در بهبود خدمات خود نیز بکوشد تا از جانب کاربران، به سودجویی (و حتی خدای نکرده کلاهبرداری) متهم نشود.

در پایان اگر واقعا به دریافت چنین وامی برای خرید وسایل نیاز دارید و سود آن برای‌تان مهم نیست اما شرایط سخت دریافت وام بانکی (ضامن، چک و ..) را ندارید می‌توانید به سراغ لندو بروید. گرچه ورای تمام این مسایل باز هم ممکن است موفق به دریافت وام بشوید یا ناکام بمانید.

**گپ‌هال آماده و پذیرای هر پاسخی از جانب شرکت و کسب و کار مورد نقد و بررسی در این مطلب بوده و پاسخ مربوطه را در همین بخش منتشر خواهد کرد**

lendo
نقد و بررسی سامانه اعطای وام لندو
چکیده ارزیابی
امتیاز خوانندگان۰ رای
نقاط مثبت
نقاط منفی
دریافت پیش‌پرداخت پیش از نهایی شدن دریافت وام
دریافت سود بالا
جریمه دیرکرد نسبتا بالا
تاخیر در پرداخت اقساط کاربران به بانک حامی
پشتیبانی ضعیف
۲
امتیاز منتقد
لینک‌های مرجع
سینمای آندرس توماس ینسن، این دانمارکی جذاب گزیده‌کار
ترید ارز دیجیتال چیست؟ چگونه trade انجام دهیم؟ راهنمای جامع تازه‌کارها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی