0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

فصل اول ریالیتی شوی پدرخوانده، که سناریوی جدیدی از مجموعه موفق شب‌های مافیا محسوب می‌شود به پایان رسید و توانست محبوبیت بالایی کسب کند به طوری که بسیاری از مخاطبان منتظرند فصل دوم این مجموعه توسط سعید ابوطالب هر چه زودتر ساخته و به نمایش درآید.

فصل دوم ریالیتی شوی پدرخوانده طی روزهای آینده جلوی دوربین می‌رود و به نظر می‌رسد برای تابستان ۱۴۰۲ از پلتفرم فیلم‌نت به نمایش در خواهد آمد. بازیگرانی که تا به حال نام‌شان به عنوان شرکت کننده در فصل دوم آمده مجید واشقانی، نجمه جودکی، نازنین کیوانی، نیما شاهرخ شاهی، امیر علی نبویان، امیر کاظمی، فرزاد فرخ هستند و به زودی اسامی سایر بازیگران نیز مشخص می‌شود. اما حال که قرار است شاهد فصل جدید این مجموعه جذاب، که رکورد مخاطبان یک ریالیتی شوی تلویزیونی را شکسته باشیم می‌خواهیم به سراغ ارزیابی فصل اول این مجموعه و پلیرهای آن برویم.

به نظر می‌رسد طراحان سناریوی پدرخوانده توانستند موفق عمل کنند گرچه که همیشه تکرار موفقیت یک مجموعه در فصل بعدی با ساختار جدید بسیار سخت است. اما طراحان پدرخوانده توانستند سناریوی بیافرینند که حتی از مجموعه شب‌های مافیا هم در جذب مخاطب موفق‌تر عمل کند و بتواند ضعف‌های مجموعه قبلی را بپوشاند.

PIcqBC0rPfJ4

در شب‌های مافیا شاهد بودیم پس از آن‌که بازیکنان تجربیات کافی کسب کردند و با بازی یکدیگر آشنا شدند هیجان بازی‌ها کمی افت کرد و موفق شدن گروه مافیا در بازی به شدت کاهش یافت. افزودن شدن کاراکترهایی مثل جوکر هم نتوانست قدرت مافیا را افزایش دهد و در اغب بازی‌ها – بخصوص در فینال‌ها – شهروندان پیروز می‌شدند.

یکی دیگر از مشکلات شب‌های مافیا، مظنون بودن به تقلب و عدم ماسک زدن در شب‌های بازی بود. با رعایت این موارد و تغییراتی که در سناریو به وجود آمد، جذابیت بازی افزایش یافته و قدرت مافیا و شهروند به هم نزدیک‌تر شده و چالش‌های شهروندان برای پیروزی بر مافیا افزایش یافت. ارزیابی کامل‌تری از نقاط قوت و ضعف سناریوی مجموعه پدرخوانده در مطلب قبلی ارایه کردیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

photo 2022 09 04 10 20 58 1000x600 1

علاوه بر این‌ها، برخلاف شب‌های مافیا، که نخستین تجربه از چنین برنامه و اجرای بازی به شکل واقعی جلوی دوربین برای تمام بازیکنان بود، در پدرخوانده اغلب بازیکنان، تجربه بالایی در بازی کسب کرده بودند و تعداد تمرین‌ها و بازی‌های جلوی دوربین‌شان به قدری بود که تسلط کامل‌تری نسبت به قبل داشته باشند. بنابراین دیگر مثل سری قبلی، بازیکنان خوبی که نقش شهروند را بسیار عالی بودند، در نقش مافیاهای بسیار بد ظاهر نمی‌شدند که خیلی زود لو بروند و همین باعث افزایش جذابیت بازی می‌شد.

PedarKhandeh Trailer

حضور بازیکنان قدرتمند از قسمت‌های اول و راه‌یابی بازیکنان از هر فصل به فصل بعدی موجب شده بود که تراز میانگین بازیکنان حفظ شده و میزان قدرت و ارزش بازی‌ها خیلی با یکدیگر متفاوت نبود و بازی‌ها کمابیش در یک حد از جذابیت قرار داشتند. گرچه حضور برخی از بازیکنان (مثل بهاره افشاری، مجید واشقانی، امیرعلی نبویان) همواره در ایجاد جذابیت چه در مجموعه شب‌های مافیا و چه پدرخوانده، از عوامل اصلی به شمار می‌روند اما سایر بازیکنان نیز توانستند خود را در حد حریفانی قابل، بالا بکشند.

اضافه شدن کاراکترهایی مثل نوستراداموس، کارت‌هایی مثل فیس آف، و قواعدی مثل خرید شهروند ساده توسط مافیا، از یک سو باعث شده چالش‌های روزهای بازی میان بازیکنان شکل پیچیده‌تر و جذاب‌تری به خود گرفته و از سوی دیگر حدس و یافتن کل مافیاها و در نهایت بیرون کردن آنها و پیروزی شهروندان دشوارتر شود. از آنجا که امکان تقلب در این بازی هم تقریبا به صفر نزدیک شده بنابراین مخاطب هم در این چالش و حدس و اشتباهات، بیش از پیش با بازی درگیر می‌شود.

 

در این سری از مجموعه مافیایی پدرخوانده، شاهد درخشش بازیکنان شناخته شده قبلی و همچنین معرفی بازیکنان جدید بودیم. در بازی دوم از فصل اول، مجید واشقانی در طول بازی ابتدا در نقش شهر و سپس در نقش مافیای تغییر چهره شده، بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت به طوری که توانست یک تنه، پس از خارج شدن تمام مافیاهای اصلی – که خود مجید در شناسایی‌شان نقش بارزی داشت – تا پایان بازی یکی یکی شهروندان را بیرون کرده و در نهایت قبل از آن‌که کار به دست به دست بکشد، مافیا را پیروز کند. این بازی را می‌توان یکی از درخشان‌ترین بازی‌های واشقانی و البته یکی از جذاب‌ترین بازی‌های کل مجموعه دانست.

در یکی دیگر از بازی‌های جذاب مجموعه، سه بازیکن قوی یعنی واشقانی، بهاره فشاری و امیرعلی نبویان مافیا شدند. در ابتدای این بازی وقتی این سه نفر در شب با هم چشم باز کردند، امیرعلی نبویان به سرعت یک سناریو چید که در کل مجموعه‌های ریالیتی شوی مافیا بی‌سابقه بود. و آن‌هم خودزنی مافیا بود. نبویان در طول روز به کمک تیم خود، اجماع شهر را برای علی صبوری جمع کرد و سپس در شب بازی، مافیا به خود او شلیک کرد. بنابراین پس از انجام استعلام، کل شهر در شهروند بودن نبویان شکی نداشت.

در این بازی مجموعه‌ای از شانس و بدشانسی برای گروه مافیا به وجود آمد. علاوه بر شات کردن نبویان، بهاره افشاری نیز توسط همشهری کین شناسایی شد و بنابراین در همان ابتدای بازی دو تن از افراد مافیا خارج شدند. در اینجا باز هم مجید واشقانی یک تنه باقی ماند و توانست یک شهروند را خریداری کند و در روز بعد هم نبویان، با احضار کنستانتین به بازی برگشت و بدین ترتیب تعداد مافیا به سه تن رسید. اما شانس مافیا این بود که نوستراداموس بازی نیز با آنها بازی می‌کرد و این امر باعث شد آنها از شکست قطعی نجات پیدا کنند و باربد بابایی نقش تعیین کننده‌ای در پیروز شدن مافیا داشت

در این میان اما یک سد محکم دیگر نیز وجود داشت. اصرار بهنام تشکر بر مافیا بودن نبویان، با این‌که در شب شات شده بود و این سناریو (یعنی خودزنی توسط مافیا) اصلا به ذهن تشکر یا هیچکدام از شهروندان خطور نکرده بود، باعث شده بود واشقانی با چالش زیادی در شهروند نشان دادن خود مواجه شود. بهنام تشکر بدون آن که فکت موثق و قابل اعتنایی داشته باشد و حتی با فکت‌های اشتباه، تا پایان حضورش در بازی اصرار داشت نبویان و در کنار او واشقانی مافیا هستند. این اصرار گرچه کمی عجیب بود اما در صورت واقعی بودن باید آن را نمایان‌گر هوش بالای بهنام تشکر دانست.

4727611

در کنار این سه تن باید از بهاره افشاری نیز نام برد که در اغلب بازی‌ها، تاثیر بسیار بزرگی در پیروزی شهروندان داشت و گاهی اوقات یک تنه برای مافیاهای بازی اجماع جمع می‌کرد. بهاره افشاری بدون شک یکی از برترین پلیرهای مافیا در کل این مجموعه به شمار می‌رود.

از دیگر بازیکنان جدیدی که می‌توان به حضور آنها در برنامه‌های بعدی و استعداد آنها در ارتقای تدریجی بازی‌شان امیدوار بود بازیکنانی مثل باربد بابایی و امیرحسین رستمی هستند. اما در فصل‌های بعدی امیدواریم شاهد حضور بازیکنان خبره سری‌های گذشته مثل ایمان صفا، حامد آهنگی، مریم مومن، علی اوجی و .. در فصل‌های بعدی سناریوی پدرخوانده باشیم تا در شکل جدید بازی نیز بازی‌های این افراد را محک بزنیم.

ارزیابی مجموعه ریالیتی شوی پدرخوانده فصل یک
چکیده ارزیابی
طراحی سناریوی جدید پدرخوانده به نسبت سناریوی قبلی توانسته با موفقیت رو به جلو حرکت کند و جذابیت بیشتری برای هم بازیکنان و هم مخاطبان ایجاد کند. کارگردانی مجموعه و ساختار فصل‌ها و انتخاب بازیگران نیز باعث شده این مجموعه رکورد مخاطب در میان رقبا را بشکند و نظر منتقدان را نیز جلب کند
امتیاز خوانندگان۱ رای
نقاط مثبت
طراحی سناریوی قدرتمند و افزودن المان‌های جذاب مثل قدرت خریداری مافیا، کارت فیس آف و ..
شکل ساختاری فصل‌ها و نحوه انتخاب بازیکنان برای هر فصل و راه‌یابی به فصل بعد
ترکیب بازیکنان برای هر فصل
نقاط منفی
۴.۹
امتیاز منتقد
چهره‌ مخدوش جوان عصیانگر
بهترین انیمه های دبیرستانی ؛ معرفی 16 انیمه برتر دبیرستانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی