0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

هرج و مرج در آشپزخانه یک نابغه چطوری است؟

اولین فصل سریال خرس در ژوئن سال گذشته با نقدهای تحسین برانگیز منتقدان و تحسین شدید طرفداران پخش شد. سریالی پرهیجان و البته استرس‌زا که در آن شدت فشار کار در یک آشپزخانه تجاری، از ضرب‌الاجل‌های آماده‌سازی آن تا شلوغی ساعت ناهار، و نیاز همه به دانستن جزئیات کارشان و پایبندی به وظایفشان، به‌طور کامل و طاقت‌فرسا به تصویر کشیده شده است. فصل دوم سریال نیز با همان حال و هوای فصل اول درست یک سال بعد، در ماه ژوئن امسال منتشر شد تا داستان این آشپز نابغه و اعضای تیمش در آشپزخانه بی‌نظم و پرهرج و مرج‌شان به یک نقطه قابل قبول برسد. ایجاد هیجان و تنش بالا بدون داشتن صحنه‌های خشن و درگیری‌های فیزیکی و صحنه‌های تعقیب و گریز از ویژگی‌های جذاب این سریال است. اگر طرفدار چنین سریال‌هایی هستید تماشای این دو فصل را از دست ندهید. ما در این گزارش همه آنچه درباره سریال خرس باید بدانید را برای شما نوشته‌ایم.

سریال خرس درباره چیست؟

سریال خرس The Bear درباره کارکنان یک رستوران است که همواره در نبردی بی‌پایان برای بقا هستند. نبردی که گاه با یکدیگر است و گاه با سختی‌ها و موانع بیرونی. آنها در این مسیر یاد می‌گیرند هر لحظه بتوانند بحران‌ها و تغییرات را مدیریت کنند و نگاهشان تنها به هدفشان باشد.  تماشای بازی جرمی آلن وایت در نقش کارمی برزاتو، کاراکتری که هوش و استعداد بسیاری دارد اما با آسیب‌های روحی زیادی که در خانواده دیده دست و پنجه نرم می‌کند برای خیلی از تماشاگران یادآور بازی وایت به عنوان لیپ گلاگر در سریال پرطرفدار shamless است.

فصل اول سریال تلاش برای بقا و پذیرش شرایط جدید است. در پایان فصل اول، سربازان این آشپزخانه به رهبری کارمی نابغه در جنگ با بی‌نظمی و هرج و مرجی که خود باعث آن هستند پس از تلاش‌های فراوان تنها می‌توانند از یک شکست بزرگ جلوگیری کنند و به یک نقطه آرامش موقت برسند. آنها برای رسیدن به موفقیت و رفتن به یک سطح بالاتر به نبردی بزرگتر نیاز دارند که در فصل دوم سریال می‌بینیم. فصل دوم نبرد برای تبدیل یک ساندویچی گوشت گوساله (بیف) به یک رستوارن درجه یک را از سطح یک فعالیت کاری به عمق روابط و آسیب‌های روحی و مکاشفات فردی می‌برد تا ما شاهد تغییر همه جانبه رستوارن و اعضای آن باشیم.

 

آشنایی با کاراکترهای اصلی سریال خرس

  • کارمن (کارمی): یک آشپز با استعداد که از یکی از بهترین رستوارن‌های نیویورک به شیکاگو می‌آید تا مدیریت ساندویچ فروشی برادرش که پس از مرگ به او رسیده است را عهده‌دار شود.
  • مایکل: مالک اصلی ساندویچ فروشی که خودکشی کرده است. او در فلاش‌بک‌های کوتاه و دلخراش دیده می‌شود.
  • ریچی: بهترین دوست مایکل و مدیر اصلی رستوران که پذیرش شرایط جدید برایش سخت است.
  • مارکوس: نانوای شیرین و صبوری که در میان همهمه آشپزخانه هیچ عجله‌ای ندارد.
  • تینا: یکی از آشپزهای جنگجوی آشپزخانه که از یادگرفتن چیزهای جدید استقبال می‌کند.
  • سیدنی: یکی از آشپزهای استخدام شده توسط کارمی، سرآشپزی جاه‌طلب که تنها کسی است که از استعداد و شهرت مایکل به عنوان یک آشپز خبر دارد.
  • ناتالی (نت): خواهر کارمن و مایکل که بسیار حساس و زودرنج است که در عین حال با مهربانی سعی می‌کند از کارمی حمایت کند. او در راه‌اندازی رستوران جدید پیمانکار و مدیر پروژه بازسازی ساختمان می‌شود و پابه‌پای سیدنی و کارمی برای شکست نخوردن تلاش می‌کند.

سریال خرس

فصل اول؛ خرس همه چیز را تغییر می‌دهد

  • تعداد قسمت‌ها : ۸

خلاصه داستان سریال

سریال درباره کارمن (کارمی) برزاتو، سرآشپز برنده جایزه جیمز ریش است که پس از خودکشی برادرش از نیویورک به خانه در شیکاگو باز می‌گردد. کارمی که یک نابغه با روحی آسیب دیده است، اکنون ردای مدیریت تجارت خانوادگی را برتن می‌کند: مدیر یک رستوران فرسوده به نام The Original Beef of Chicagoland.

کارمی در دنیایی دور از آنچه که به آن عادت کرده بود، باید بین واقعیت‌های روح‌خراش مالکیت کسب‌وکارهای کوچک، کارکنان آشپزخانه با اراده و سرکش و روابط خانوادگی تیره‌ و تارش تعادل برقرار کند، این در حالی است که با تأثیر خودکشی برادرش هم دست و پنجه نرم می‌کند. همانطور که ما به آرامی داستان او و مایکل را کشف می‌کنیم، کارمی می‌جنگد تا هم مغازه و هم خودش را متحول کند. او باید در کنار سیدنی -یکی از اعضای آشپزخانه که خودش او را به عنوان آشپز استخدام کرده- نظم را از دل هرج و مرج بیرون بیاورند و رستوارن فرسوده و مقروض و آشپزخانه پرهرج و مرج را اداره کنند تا کسب و کارشان سرپا بماند. آن دو در اداره آشپزخانه همواره روی لبه تیز خودآگاهی باید راه بروند تا یاد بگیرند تجربه پیش بردن زندگی در عین محتاط بودن، در کنار جاه‌طلبی و اشتیاق به کار، چیزی نیست که به راحتی به دست بیاید.

فصل دوم؛ یک تغییر رضایت بخش از گوساله به خرس

  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰

خلاصه داستان سریال

فصل دوم کارمن برزاتو ، سیدنی و ریچارد را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند تا ساندویچی کثیف خود را به یک نقطه در سطح بعدی یعنی رستوران تبدیل کنند.  آن‌ها رستوران را خالی می‌کنند و حتی مجبور به تخریب بخش‌هایی از آن می‌شوند، اعضای آشپزخانه سفرهای دگرگون‌کننده‌ای انجام می‌دهند، هر کدام مجبور می‌شوند با گذشته خود روبه‌رو شوند تا متوجه شوند می‌خواهند در آینده چه کسی باشند. آنها در مسیر افتتاح رستوران جدید باید بوروکراسی دیوانه‌کننده گرفتن مجوزها و کار کردن با پیمانکاران را با زیبایی و عذاب خلاقانه برنامه‌ریزی منو رستوران به طور موازی پیش برند. این انتقال از ساندویچی اولیه به رستوران جدید، تمرکز جدیدی را برای آنها به همراه دارد. کل کارکنان مجبور می‌شوند به روش‌های جدید دور هم جمع شوند و مرزهای توانایی‌ها و روابط خود را جابجا کنند.

سریال خرس

آیا فصل۳ سریال خرس ساخته می‌شود؟

از آنجایی که نمایش فصل ۲ به تازگی تمام شده است، هنوز مشخص نیست که آیا ساخت این سریال برای سومین بار تمدید شده است یا نه. اما از آنجایی که فصل۲ واکنش‌های استثنایی هم از سوی منتقدان و هم از طرفداران داشته است و به نظر می‌رسد در راه تبدیل شدن به سریالی بزرگ، موفق‌تر از فصل اول بوده است، پلتفرم Hulu به طور قطع چراغ سبز دیگری به The Bear خواهد داد. هنوز اخبار رسمی از تولید فصل سوم سریال خرس منتشر نشده است اما از آنجایی که خبر تولید فصل دوم در ماه جولای سال گذشته منتشر شد می‌توان حدس زد که به زودی خبرهایی از فصل سوم هم به گوش برسد. منتقدان و طرفداران سریال پیش‌بینی کرده‌‌اند که اگر همه چیز طبق برنامه‌های فصل اول و دوم پیش برود زمان پخش فصل ۳، ژوئن ۲۰۲۴ خواهد بود.

چند نکته جالب درباره بازیگر نقش اول خرس

نه تنها تماشاگران جرمی آلن وایت را برای نقش لیپ گلاگر در سریال درام موفق  Shameless می‌شناسند بلکه تجربه وایت در آن یازده فصل از سریال Shameless از عوامل کلیدی برای انتخاب او در نقش کارمن برزاتو بوده است.

  • وایت پیش از شروع فیلمبرداری برای واقعی‌تر کردن اجرای نقش کارمن در سریال خرس یک دوره دو هفته‌ای آشپزی برای یادگیری صحیح کار کردن با چاقو و مهارت خرد کردن مواد غذایی گذراند.
  • هرچند در سال ۲۰۱۴، انجمن فیلم‌های آنلاین جرمی وایت را برای بازی دوست داشتنی‌اش در سریال Shameless نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال کمدی کرد، با این حال، همزمان با بازی در سریال خرس بود که ستایش‌ها شروع شد. وایت نامزد جایزه منتخب منتقدان شد و اولین گلدن گلوب خود را در سال ۲۰۲۳ برای بهترین بازیگر مرد در یک سریال تلویزیونی – موزیکال یا کمدی دریافت کرد.
  • مهارت‌های هنری جرمی وایت به بازیگری او ختم نمی‌شود، او علاوه بر بازیگر یک رقصنده حرفه‌ای آموزش دیده است. وقتی وایت در مدرسه ابتدایی بود، مدرسه باله آمریکایی او را زیر نظر داشت. پس مدتی، مدرسه معتبر باله علاقه زیادی به او پیدا کرد و او به طور حرفه‌ای به رقصیدن ادامه داد تا اینکه وارد عرصه بازیگری شد.
  • ظاهرا تمام سخت کوشی جرمی وایت در سریال خرس تأثیر گذاشته است. تا جایی که او در یک مصاحبه گفته است که دختر سه ساله اش از صمیم قلب معتقد است که پدرش یک سرآشپز واقعی است، وایت می‌گوید: من همیشه به او می‌گویم که سرآشپز نیستم، اما او اکنون متقاعد شده است که من در واقع یک آشپز هستم.
  • جرمی وایت و دوستش بن شیلدز، همه خالکوبی‌های کارمی را با هم طراحی کرده اند. وایت گفته است؛ سؤالات شیلدز در مورد خالکوبی‌های کارمی در واقع مقدمه من برای کشف کردن این شخصیت بود. زیرا این یک تمرین واقعا عالی برای نوشتن پس‌زمینه‌ای برای شخصیت کارمی از طریق هنر بود.

سریال خرس

امتیاز سریال خرس در IMDB

سریال خرس به طور کلی در سایت IMDB امتیاز ۸.۵ را دریافت کرده است. اما از آنجایی که هر قسمت از سریال‌ها به طور مجزا امتیاز دهی می‌شوند جالب است بدانید که قسمت‌های ۶ و ۷ از فصل ۲ این سریال هر دو با داشتن ۹.۷ بالاترین امتیاز و قسمت اول از فصل اول این سریال با داشتن امتیاز ۷.۷ پایین‌ترین امتیاز در بین مجموع ۱۸ قسمت را دارند.

پوستر سریال خرس

پوستر سریال خرس

لینک منبع

The Bear 04
نقد و بررسی سریال خرس The Bear 2022
چکیده ارزیابی
ایجاد هیجان و تنش بالا بدون داشتن صحنه‌های خشن و درگیری‌های فیزیکی و صحنه‌های تعقیب و گریز از ویژگی‌های جذاب این سریال است. سریال خرس The Bear درباره کارکنان یک رستوران است که همواره در نبردی بی‌پایان برای بقا هستند. نبردی که گاه با یکدیگر است و گاه با سختی‌ها و موانع بیرونی
امتیاز خوانندگان۰ رای
نقاط مثبت
نقاط منفی
۴.۵
امتیاز منتقد
لینک‌های مرجع
به ملی‌گرایان امتیاز ندهید؛ تجربه‌هایی از سرنوشت یوگسلاوی سابق
معرفی و نقد فیلم استاد باغبان Master Gardener

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی