0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

محمدرضا علیمردانی، آرزو آفری و اشکان صادقی دوبله امپراتور کوزکو را بازآفرینی کرده‌اند

انیمیشن زندگی جدید امپراتور، پس از ۲۰ سال دوبلورهای این اثر را دورهم جمع کرده تا این شاهکار را از نو صداگذاری کند. این انیمیشن که در ۲۰۰۱ موفق به دریافت اسکار بهترین موسیقی متن شد، به کارگردانی مارک دیندال تهیه شده است. به بهانه دوبله مجدد آن پس از ۲۰ سال، نگاهی داریم به جزییات این اثر.

خلاصه داستان انیمیشن امپراتور کوزکو The Emperor’s New Groove

کوزکو  آخرین امپراتور بازمانده از نسل خودش است و ویژگی بارز اخلاقی او خودخواهی است. کوزکو بسیار جوان، کم تجربه و بداخلاق است. ایزما، زنی که سال‌هاست با او کار می‌کند و حیله‌گر و بدجنس نیز هست، تصمیم می‌گیرد کوزکو را برکنار کند و خودش بر تخت بنشیند. او برای رسیدن به مقصودش از محلول‌های مسموم آزمایشگاهش استفاده می‌کند اما دستیار ساده‌لوحش به‌جاس سم کشنده، عصاره شتر به کوزکو می‌خوراند. او پس از نوشیدن این عصاره تبدیل به لاما می‌شود و سپس چالش‌هایش برای برگشتن به قصر و تبدیل شدن به خود واقعی‌اش آغاز می‌شود. در طول طی کردن این چالش‌ها کوزکو یادمی‌گیرد که چگونه امپراطور بهتری باشد و چشم‌اندازی بیشتر از نوک بینی‌اش داشته باشد.

 

بازگشت دوبلورهای حرفه‌ای پس از ۲۰ سال در فیلیمو

فیلیمو برای انیمیشن زندگی جدید امپراتور، پس از ۲۰ سال دوبلورهای این اثر را دورهم جمع کرده تا این شاهکار را از نو صداگذاری کند. مدیر دوبلاژ این اثر اشکان صادقی است و محمدرضا علیمردانی (پاچا، کرانک)، آرزو آفری (ایزما، چیچا و همسر پاچا) و اشکان صادقی (امپراطور کوزکو) دوبلورهای آن هستند که پس از ۲۰ سال دوباره گردهم آمده‌اند تا اثری ماندگار را برای علاقه‌مندان انیمیشن به ارمغان بیاورند.

نقد و بررسی انیمیشن زندگی جدید امپراتور کوزکو

دسنت فیلم | امتیاز: ۳.۵ از ۵

استیون دی. گریدانوس | من احساس می‌کنم این انیمیشن برای گیشه کمی کوچک است. بیشتر شایستگی آن را دارد که در نمایش خانگی منتشر شود؛ اما بامزه است.

ویو لندن | امتیاز: ۴.۵ از ۵

متیو ترنر | می‌تواند همزمان کودکان و بزرگسالان را سرگرم کند.

گلوب و میل | امتیاز: ۴ از ۵

لیام لیسی | این یک انیمیشن بامزه است که می‌توانم بگویم فقط کودکان برای تماشایش بلیط می‌خرند.

سینرینا | امتیاز: ۴ از ۵

کارینا مونتگومری | یک فیلم خوب، بله شاید بشود به این انیمیشن گفت یک اثر خوب؛ اما برای طرفداران قدیمی دیزنی بدون شک یک انیمیشن عالی است.

دوبله انیمیشن زندگی جدید امپراتور کوزکو در فیلیمو

نقد سایت راجر ایبرت برای انیمیشن the emperor’s new groove

انیمیشن زندگی جدید امپراتور کوزکو یک داستان متفاوت از دیزنی است. با اینکه بامزه و سرگرم‌کننده است اما اثری کم‌عمق نیست. باید اضافه کنم که موقع تماشای این انیمیشن احساس کردم آن را در گوشه‌ای از محوطه دیزنی توسط انیماتورهایی تولید کرده‌اند که فقط می‌خواستند بخندند و خوش بگذرانند. کارگردان این فیلم مارک دیندال است که روی طراحی صحنه انیمیشن‌های پری دریایی کوچولو و علاءالدین کار کرده؛ اما مهم‌ترین اثر او انیمیشنی است که در سال ۱۹۹۷ برادران وارنر به نام گربه‌ها نمی‌رقصند، تولید کردند. شاید دیندال برای مطرح کردن این اثرش خیلی هم لازم نبوده زحمتی بکشد چرا که برند دیزنی در کنار نام آن قرار دارد و به خودی خود این انیمیشن را بالا می‌کشد. با وجود همه این‌ها می‌شود گفت انیمیشن زندگی جدید امپراطور تصاویر دیدنی و دیالوگ‌های بامزه‌ای دارد.

چیزی که در طول تماشای این انیمیشن متوجه آن شدم این است که انگار در بعضی لحظات، دیندال، قصه را به‌حال خودش رها می‌کند تا داسان مسیری را در لحظه طی کند و درگیر کنترل و کارگردانی او نشود. سبک کارگردانی دیندال را در این انیمیشن می‌شود با کارگردان‌های کارتون‌های کلاسیکی مانند چاک جونز و تکس اوری در برادران وارنر مقایسه کرد، جایی که از احساسات‌گرایی پرهیز می‌شود، به بعضی ماجراهای روزمره زندگی خردمندانه اشاره می‌شود و انیماتورها در لابه‌لای طنزهای ریز قصه را پیش می‌برند.

زندگی جدید امپراطور به‌عنوان یک فیلم متفاوت ظاهر شده و مسیرش را با جاه‌طلبی و بلند پروازی شروع کرده است. انگار که دیزنی روی خط انیمیشن‌های مولان یا پوکاهونتاس جلو می‌رود. نقطه قوت این انیمیشن را بدون شک می‌شود موسیقی آن دانست که بسیار گوش‌نواز و برنده اسکار نیز بوده است. در مجموع می‌شود گفت انیمیشن زندگی جدید امپراطور یک سرگرمی تمام عیار برای کودکان و انیمیشنی جالب برای بزرگسالان است.

دوبله انیمیشن زندگی جدید امپراتور کوزکو در فیلیمو

امتیازهای انیمیشن زندگی جدید امپراتور

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۷.۴ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۸.۳ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۸۶ درصد
کاربران راتن تومیتوز ۸۴ درصد
منتقدان متاکریتیک ۷۰ درصد

پوستر انیمیشن زندگی جدید امپراتور؛ کوزکو

پوستر انیمیشن زندگی جدید امپراتور کوزکو

لینک منبع

ذات نئولیبرالیسم
۱۲ فیلم‌ و سریالی که برنامه‌نویس ها باید ببینند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF