0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

نیکلاس کیج پس از به چهره زدن دندان‌های نیش خون‌آشام در رنفیلد، با نقش شرور دیگری بازگشته است. علی رغم آوازه بد کیج برای بازی در هر فیلمی که فکرش را بکنید، او در هر نقشی تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد. اگر او در فیلمی باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که او نتیجه چه خوب باشد و چه بد، از جان و دل مایه بگذارد. بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که عطش سیری‌ناپذیر کیج برای به چالش کشیدن توانایی‌های خود، به ارتقای این تریلر پرتنش کمک کرده باشد. جایی که او در قالب یک شخصیت سادیستی مرموز، راننده‌ای بی‌گناه را مجبور می‌کند برای یک سواری شبانه شوم و دلهره‌آور در خدمتش باشد. در این مطلب همه چیزهایی که باید درباره این فیلم جدید نیکلاس کیج بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

خلاصه داستان همدردی با شیطان Sympathy for the Devil

داستان فیلم همدردی با شیطان Sympathy for the Devil، درباره یک راننده است که مسافری مرموز با اسلحه او را تحت فرمان خود می­­‌گیرد. راننده چاره­‌ای ندارد جز اینکه به دستورات شیطانی مسافر تن بدهد. زیرا مسافر راننده را تهدید می­‌کند که اگر از دستوراتش پیروی نکند، غیرنظامیان زیادی را خواهد کشت. به این ترتیب، راننده خود را در یک بازی موش و گربه مخاطره­‌آمیز می­‌بیند که در آن مشخص می­‌شود هیچ چیز آنطور که بنظر می­‌رسد نیست.

داستان همدردی با شیطان بر ایجاد تنش­‌های کلاستروفوبیک تکیه دارد، زیرا بیش­تر ماجراهای آن در ماشین راننده اتفاق می‌افتد. از این جهت می­‌توان همدردی با شیطان را با فیلم وثیقه (Collateral) مایکل مان مقایسه کرد که در آن بطور مشابه تام کروز در نقش مسافر ناخواسته یک تاکسی، راننده آن جیمی فاکس را مجبور به همکاری در نقشه شریرانه خود می­‌کند.

 

بازیگران و عوامل فیلم همدردی با شیطان

نیکلاس کیج در نقش مسافر و جوئل کینامن در نقش راننده، به عنوان دو شخصیت اصلی، بیش­تر بار فیلم را به دوش می‌کشند. زیرا این فیلمی با شخصیت­‌های محدود است که براساس شیمی میان دو کاراکتر اصلی­‌اش، داستان خود را پیش می­‌برد. باتوجه به اینکه در بخش زیادی از فیلم همراه با این دو نفر در یک ماشین هستیم، دینامیک میان آن‌ها نقشی حیاتی­‌تر پیدا می­‌کند.

جوئل کینامن عمدتا بخاطر نقش الکس مورفی در بازسازی پلیس آهنی و بازی در نقش ریک فلگ در جوخه انتحار شناخته می­‌شود. کینامن در مجموعه­‌های تلویزیونی مطرحی مانند کربن تغییر یافته Altered Carbon، برای تمام بشریت For All Mankind و کشتن The Killing، هنرنمایی کرده است. او همچنین در دو سریال هانا Hana از پرایم ویدئو و خانه پوشالی House of Cards از نتفلیکس، حضوری کوتاه داشته است.

نیکلاس کیج نیازی به معرفی ندارد. بازیگر پرکاری که مدت­‌هاست در صنعت فیلم فعالیت می­‌کند و چند سال گذشته نیز در فیلم­‌های متعددی نقش­‌آفرینی کرده است. اگرچه شاید خیلی­‌ها فیلم­‌هایی مانند بزرگ کردن آریزونا Raising Arizona، ترک لاس وگاس Leaving Las Vegas، تغییر چهره Face/Off و اقتباس Adaptation را به عنوان نقاط اوج کارنامه هنری او در نظر بگیرند، اما کیج در خارج از قلمرو مشهورترین نقش‌هایش، شخصیت­‌های جذاب بسیاری را به تصویر کشیده است.

احیای مردگان Bringing Out the Dead، ارباب جنگ Lord of War، خوک Pig، مندی Mandy و حتی فیلم­‌های عجیب و غریب­‌تری مانند مامان و بابا Mom and Dad و زندانیان سرزمین شبح Prisoners of the Ghostland، از جمله دیگر فیلم­‌هایی هستند که طیف وسیع توانایی­‌های کیج را نشان می­­‌دهند. همدردی با شیطان چهارمین فیلم کیج در سال ۲۰۲۳ است. او سال ۲۰۲۳ را با فیلم وسترن راه قدیمی The Old Way آغاز کرد و پس از آن با فیلم کمدی ترسناک خون­‌آشامی رنفیلد Renfield روی پرده سینماها آمد. او همچنین در فیلم ابرقهرمانی فلش The Flash که به تازگی اکران شده، حضوری کوتاه داشته است.

از دیگر بازیگران همدردی با شیطان می‌توان به کایوی لیمان، کامرون لی پرایس، ریچ هاپکینز، الکسیس زولیکوفر، نانسی گود و طراح تولید فیلم برنز برنز، اشاره کرد.

عوامل سازنده همدردی با شیطان

همدردی با شیطان اولین تجربه لوک پارادیس به عنوان فیلمنامه­‌نویس و همچنین چهارمین تجربه کارگردانی یووال آدلر است. آدلر تجربه زیادی در ژانر تریلر دارد. کینامن پیش از این در فیلم پساجنگ جهانی دوم رازهایی که نگه می­‌داریم The Secrets We Keep با آدلر همکاری کرده بود. جایی‌که کینامن توسط نومی راپاس، محبوس و اسیر می­‌شود. همچنین آدلر در سال ۲۰۱۹ فیلم مهیج مامور مخفی The Operative را مقابل دوربین برد. استیون هولران فیلمبردار، آلن کاننت تدوینگر و ایشای آدار آهنگساز، از دیگر عوامل سازنده همدردی با شیطان هستند.

نیکلاس کیج، جوئل کینامن

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم همدردی با شیطان

Film Threat | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

بابی لپیره | کیج و کینامن، به خوبی با یکدیگر همکاری می­کنند. اولی بطرز باشکوهی اغراق­‌آمیز است و دومی به شکل معقولی واقع­‌گرایانه عمل می­کند. اما بطور کلی، این فیلم مهیج از ابتدا تا انتها تاثیرگذار است.

فیلم استیج | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

جرد مبارک | کیج از ایفای این نقش نهایت لذت را می­‌برد –مردی شوخ، گستاخ، دیوانه­‌وار و با اعتماد به نفسی بسیار که چیزی برای از دست دادن ندارد.

آی­جی­ان | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

کیتی رایف | اجرای پرانرژی نیکلاس کیج به این تریلر جنایی جذاب و البته قابل پیش­‌بینی نیرویی برانگیزاننده می­‌بخشد.

کلایدر | امتیاز: ۶۷ از ۱۰۰

مارکو ویتو اودو | همدردی با شیطان باید بابت شیمی درخشان کیج و کینامن سپاسگزار باشد، زیرا بدون آن­­ها، فیلم چیزی جز یک تریلر بی­‌خاصیت نمی­‌شد.

Slash Film | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

کریس اوانجلیستا | شما می­‌توانید نیک کیج را هر چقدر که دوست دارید در فیلم ملال­‌آور خود آزاد بگذارید. اما وقتی این کار را انجام می­‌دهید، تنها یک اجرای فراموش‌نشدنی از کیج در یک داستان بی‌روح دریافت می­‌کنید. من عاشق تماشای بازی کیج هستم. فقط ای کاش مجبور نبودم کار او را در چنین داستانی تماشا کنم.

اسکرین رنت | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

الکساندر هریسون | همدردی با شیطان یک فرصت هدر رفته با مجموعه‌­ای از لحظات جذاب است که هیچ­کدام به اندازه کافی ادامه­‌دار نیستند که واقعا رضایت‌بخش باشند.

نیکلاس کیج در فیلم همدردی با شیطان

نقد فیلم همدردی با شیطان برگرفته از سایت هالیوود ریپورتر

جردن مینتزر | مانند مقیاس­‌های درد که پزشکان به بیماران نشان می‌­دهند تا سطح ناراحتی آن­ها را ارزیابی کنند، اینکه آیا از فیلم جدید نیکلاس کیج همدردی با شیطان لذت خواهید برد یا نه، بستگی به میزان علاقه شما به او دارد. آیا شما یک طرفدار مبتدی (درجه ۲ یا ۳) هستید که بازی­‌های جدی، متفکرانه و آرام او را در فیلم­‌هایی مانند ترک لاس وگاس و خوک ترجیح می­‌دهید؟ یا اینکه بیش­تر یک طرفدار سرسختید (درجه ۸ یا ۹) که شیفته اجراهای دیوانه­‌وار او در سقوط مرگبار (Deadfall)، بوسه خون­‌آشام (Vampire’s Kiss)، ستوان بد (Bad Lieutenant) و مندی، هستید؟ (نویسنده از مقیاس‌های درد برای توصیف درجه‌بندی فیلم‌های کیج استفاده کرده است).

جدیدترین تفرج کیج احتمالا یک ماجراجویی درجه ۷ یا ۸ است که در آن این ستاره ۵۹ ساله نقش یک گانگستر وراج را بازی می­‌کند که یک راننده بی‌گناه (با حضور یک جوئل کینامن بسیار خویشتن­‌دار) را می­‌رباید و بقیه فیلم را با شکنجه­‌های جسمی و روانی او سپری می‌کند، در حالی‌که چندین جسد در این حین بجا می­‌گذارد. کیج هر صحنه­‌ای که در آن حضور دارد را به تسخیر خود درمی‌آورد و بنظر می­‌رسد که از شدت لذت در حال انفجار است. او همیشه عملکردی افراط­‌آمیز دارد و تماشایش هرگز خسته­‌کننده نیست. هنگامی‌که او تقریبا عقل خود را از دست می­‌دهد، فیلم به وعده خود به طرفدارانی که او را بیش­تر دوست دارند، عمل می­‌کند.

همدردی با شیطان به کارگردانی یووال آدلر و با فیلمنامه­ای از لوک پارادیس تازه‌کار، یک تریلر شرورانه و موجز است که داستانش در لاس وگاس رخ می­‌دهد و از مخاطبان این سوال اساسی را می­‌پرسد: اگر می­‌خواستید به بیمارستانی برسید که قرار بود همسرتان در آن زایمان کند و کیج ناگهان وارد ماشین شما می­‌شد و روی صندلی عقب می‌نشست، چه می­‌کردید؟ همچنین، او یک اسلحه را به سمت سر شما نشانه گرفته است و جوری یکریز صحبت می­کند که تنها کیج می­‌تواند انجام بدهد.

این مخمصه­‌ای است که راننده بی­‌نام کینامن در آن گرفتار می­‌شود. همزمان که آن دو به جاده می­‌زنند و به مقصد یک قرار ملاقات در بولدر سیتی از شهر خارج می‌شوند، او از سوی مسافر بی­نان کیج در معرض همه نوع رفتارهای وحشیانه قرار می­‌گیرد. در ابتدا بنظر می­‌رسد کیج، کینامن را با یک حسابدار اوباش که زیراب رئیس‌شان را بوستون جنوبی زده و برای سال­‌ها در وگاس مخفی شده، اشتباه گرفته است.

اما کینامن مدام ادعا می­‌کند که آدم­‌ربایش اشتباه کرده و اینکه او تنها یک آدم معمولی است که در زمان و مکانی نامناسب با مسافر اشتباهی در کنارش، گیر افتاده است. بدین ­ترتیب یک بازی موش و گربه آغاز می­‌شود و بسط می­‌یابد تا در دقایق پایانی به یک پیچ بزرگ – و نه کاملا متقاعدکننده – می­‌رسد. در طول مسیر، شخصیت کیج یک پلیس (کامرون لی پیرس) را می‌کشد، تقلید باورپذیری از ادگار جی. رابینسون انجام می‌دهد، داستانی عجیب و طولانی از گرفتگی بینی در کودکی تعریف می‌کند و با آهنگ دیسکو آلیسیا بریجز، من عاشق زندگی شبانه هستم I Love the Night Life، لب می‌زند، در حالی‌که به پیشخدمت (الکسیس زولیکوفر) یک غذاخوری کنار جاده‌ای آسیب می‌رساند.

فیلم همدردی با شیطان

این سکانس، همدردی با شیطان را در کنار داستان عامه­‌پسند Pulp Fiction و قاتلین بالفطره Natural Born Killers، در پانتئون فیلم‌هایی با سکانس‌های غذاخوری انفجاری قرار می‌دهد، جایی که مشتریان، بیشتر از ارزش پولشان، خشونت و ضرب و شتم، دریافت می‌کنند. در واقع‌، فیلمنامه پارادیس حال و هوای فیلم‌های دهه ۹۰ را دارد: از اکشن مهیب آن گرفته تا شوخ‌های مدام کیج و بازی حدس و گمانی که در طول فیلم انجام می‌دهد و از جایی به بعد با خود فکر می‌کنیم که شیطان واقعی عنوان فیلم کیست.

هیچ‌چیز نوآورانه و اصیلی در فیلم وجود ندارد، اما به لطف دیوانه‌بازی بی‌وقفه ستاره آن، قابل تماشا و حتی سرگرم‌کننده است. یواال آدلر به سادگی و ماهرانه داستان را به تصویر می‌کشد و از برش بیش‌ از حد خودداری می‌کند و در عین حال از نماهای متوسط یا باز برای دنبال کردن اکشن استفاده می‌کند. داستان فیلم کاملا در شب اتفاق می‌افتد و به استیو هولران فیلمبردار اجازه می‌دهد برای نمایش خشم شیطانی مخلوق غیرعادی کیج از فیلترهای قرمز زیادی بهره ببرد. کارگردان و مدیر فیلمبرداری‌اش با هم موفق می‌شوند بازیگر را به شکلی واقعی به تصویر بکشند، اما هرگز او را مهار نمی‌کنند.

امتیازهای فیلم همدردی با شیطان

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۵.۷ از ۱۰
کاربران متاکریتیک هنوز امتیازی ثبت نشده است
منتقدان راتن تومیتوز ۶۲ درصد بر اساس ۶۱ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۶۲ درصد
منتقدان متاکریتیک ۵۳ درصد براساس ۱۷ نقد

مصاحبه با نیکلاس کیج درباره فیلم

امیدوارم آلیسیا بریجز از من ناراحت نباشد

  • من مجبور شدم ۳۰ هزار دلار از پول خودم را برای گرفتن مجوز حق پخش این آهنگ (آهنگ من عاشق زندگی شبانه هستم) در فیلم، خرج کنم. این آهنگ برای من و برای این موقعیت عالی بود. همچنین به شیوه‌ای واقعا جنون‌آمیز سرگرم‌کننده بود. بعلاوه، این یک آهنگ مفرح است. امیدوارم آلیسیا بریجز از این گندی که با صدایم به این آهنگ زدم، ناراحت نباشد. من خیلی او را دوست دارم.
  • [درباره موهای قرمزش در فیلم] من به فیلم نمایش Performance میک جگر نگاه کردم. جگر نقش یک ستاره راک را بازی می‌کرد و جیمز فاکس در نقش یک گانگستر فراری حضور داشت. او دستش را در یک سطح رنگ در ماشین فرو می‌کند و دست‌هایش را لای موهایش می‌کشد و آن‌ها را قرمز می‌کند. و من فکر کردم که در آن لحظه، جیمز فاکس جنبش پانک راک را خلق کرد.
  • همچنین من به شخصیت‌های مختلف در دیوشناسی نگاه می‌کردم. عکسی از دیوی به نام آسمودئوس دیدم که رنگ قرمز او را پوشانده بود. به کارگردان پیام دادم و او گفت این شخصیت ما است و سپس من با موهای قرمز ظاهر شدم. اولش وحشت زده شد و بعد شروع به بحث کرد. نکته قابل توجه این است که این انتخاب، نورپردازی فیلم را کاملا تغییر داد و بنابراین اکنون شاهد یک فیلم سایکدلیک (وهم انگیز) هستیم.

پوستر فیلم همدردی با شیطان

پوستر فیلم همدردی با شیطان

لینک منبع

Sympathy for the Devil 05
نقد و بررسی فیلم همدردی با شیطان Sympathy for the Devil 2023
چکیده ارزیابی
امتیاز خوانندگان۰ رای
نقاط مثبت
نقاط منفی
۳
امتیاز منتقد
لینک‌های مرجع
نسلِ خشنِ گارد سرخ
نقد و بررسی سریال بلک لیست؛ سریال محبوب لیست سیاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی