0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

با معرفی و بررسی انیمه Under Ninja همراه ما باشید. این انیمه یکی از بهترین انیمه های سال ۲۰۲۳ و چند سال اخیر هستش که به شدت زیر رادار بوده!!! به همین دلیل تصمیم گرفتم این انیمه جذاب رو براتون معرفی و بررسی کنم.

در سالهای اخیر به دلیل بازار رقابتی دنیای انیمه اکثر انیمه های تولید شده رده سنی نوجوانان (انیمه های شونن) رو پوشش میدن و اگه بخوایم واقع گرا باشیم اکثرشون هم انیمه های پاپ کورنی هستن که از نداشتن داستان قوی رنج میبرن و علاقه ای هم برای به چالش کشیدن مفاهیم مهم اجتماعی و ساختار های روانشناختی ندارن، اصلی مهمی که ما در انیمه های کلاسیک شاهدش بودیم.

این افول هنر و معنا و عمق گرایی رو نه تنها در انیمه بلکه در اکثر مدیوم های هنری شاهدش هستیم و به نوعی پا به عصر ابتذال و ابتذال گرایی گذاشتیم. جایی که سطحی نگری ویژگی اصلی آثار مدرن هنری هستش و مفهوم پاپ آرت مدرن و پست مدرن پر رنگ تر از همیشه در حال رشد و نمو هست.

اینارو گفتم که به این برسم، انیمه Under Ninja دقیقا نقطه مقابل انیمه های پاپ کورنی هستش و با طنز ابزورد و خشونت وحشیانه اومده تا یه همه خفه شین بگه و بره!!!!

 

در ادامه با معرفی کوتاه Under Ninja همراه من باشید.

og under ninja episode 10 air date streaming details and additional information

مانگا Under Ninja نوشته و تصویرسازی شده توسط Kengo Hanazawa هستش و از سال ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۲۳ توسط مجله کودانشا یانگ منتشر شده.

انیمه Under Ninja توسط استودیو Tezuka Productions ساخته شده(استودیویی که انیمه Astro Boy اولین انیمه جهان رو ساخته) و کارگردانیش بر عهده Satoshi Kuwabara (کارگردانی که برای کارگردانی انیمه های Yu-Gi-Oh و Black Jack شهرت داره) بوده،Nobuteru Yuki طراح شخصیت انیمه Orange طراحی شخصیت های این انیمه رو بر عهده داشته و Shōta Kowashi آهنگساز انیمه هستش.

انیمه Under Ninja یک انیمه سینن در ژانر اکشن هستش و پخش فصل اول از مهرماه امسال شروع شد. فصل اول ۱۲ قسمت داشت.

 

در ادامه بررسی انیمه Under Ninja همراه من باشید.

da44a 16987306535173 1920

انیمه Under Ninja یک انیمه سینن هستش و شاید اگه بخوام در یک کلمه توصیفش کنم باید بگم عجیب ! انیمه آندر نینجا واقعا داستان عجیبی رو روایت میکنه و همه چیز تو این انیمه عجیب و غریب هستش!

آندر نینجا با شخصیت های نیمه واقعی و طنز پوچ جامعه ای مخفی نینجاها در ژاپن و خارج ژاپن رو به تصویر میکشه و این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام میده، نینجاهای مدرن جامعه ژاپن، درون ها (Drone)، شوریگن های دیجیتال،لباس های نامرئی ، سلاح های مدرن و کلاسیک، لیزرهای ماهواره ای و تم هیپ هاپ و فرهنگ هیپ هاپ با الهام از سامورایی چامپلو … از ترکیب های جذاب این انیمه هستن و این انیمه به شدت موفق شده تا حس تعلیق و راز آلود بودن رو به سبک خود نینجاها به جذاب ترین شکل ممکن به نمایش بزاره. راستش این انیمه کمی منو یاد فیلم های تارانتینو بخصوص Pulp Fiction هم میندازه!

 

اما واقعا داخل آندر نینجا چه خبره؟

d51c2 17018375227032 1920

انیمه آندر نینجا داستان جامعه مخفی نینجاهای ژاپن رو به تصویر میکشه این نینجاها توسط سازمان نینجایی و دولت کنترل میشن و بر حسب نیاز از این نینجاها برای قتل عام ،پاکسازی، ترورهای سیاسی و… استفاده میشه! این نینجاها از هر قشر و سنی هستن از بچه های مدرسه ای تا دختران جذاب و مردان مست! (و همین موضوع اشاره به کنترل مردم توسط لباس شخصی ها در ژاپن داره.)

اما این فقط بخشی از داستان و در واقع لایه سطحی هستش، در باتن آندر نینجا دست روی موضوعات حساسی گذاشته! از جمله سیاست ، اقتصاد، تئوری توطئه، دولت های خودکامه، کنترل جامعه و….

آندر نینجا سعی میکنه تا با طنز ابزورد و عجیبش حدس و گمان های خودش رو راجع به برخی از تئوری ها اجتماعی بیان کنه! تو انیمه شاهد صحبت از سیستم های تونل زیرزمینی در ژاپن هستیم که دولت به صورت رسمی این تونل هارو کانالی برای کنترل سیل معرفی کرده اما انیمه سعی میکنه تا به تئوری های جانبی درباره این موضوع و سایر موضوعات بپردازه!

در ادامه صحبت از ترکیدن حباب اقتصادی ژاپن و دلایلش میشه(موضوعی که باعث فقر و بدبختی میلونها ژاپنی شد)، فیلم های مخفی تلویزون ژاپن که بصورت ویژه برای ترویج خشونت فقط برای برخی خانواده ها به نمایش گذاشته میشه! (خود این موضوع یکی از موضوعات بحث برانگیز ژاپن و برخی کشورهای دیگه اس) و سایر تئوری هایی که خیلی از مردم ژاپن اونارو واقعی میدونن! همچنین انیمه سعی میکنه مقادیر کمی از تفسیرهای اجتماعی راجع به موضوعاتی مثل خشونت دوره ای، قلدری، سو استفاده جنسی،شی گرایی زنان و… رو بیان کنه.

اما آندر نینجا سیاسی تر از حد معمول، برای یک انیمه به روش ژئوپلیتیکی در دنیای واقعی هستش!

c5c63 17018376168030 1920

این انیمه به سبکی زیرکانه به روابط ژاپن با سازمان ملل میپردازه و دلیل فروپاشی سازمان نینجاهارو شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم اعلام میکنه و دست روی تئوری قدرت پنهانی که در سایه ها دولت ها و سازمان ملل رو جهت میده میزاره و باور داره سازمانی مخفی درحال دستکاری دنیا هستش.

اما چیزی که باعث برجسته شدن انیمه Under Ninja شده، طنز به شدت عجیب و دوزهای سنگینی از ابتذال و بی رحمی هستش!

Under Ninja طنز ابزوردی داره که منو یاد کمدی های دارک کلاسیک ژاپنی میندازه، مردایی که دوست دارن لباس زیر زنونه بپوشن و یواشکی لباس زیر زنونه میدوزدن!، گربه ای که مغز آدم بهش پیوند زده شده و حرف میزنه! موتوری که دارای هوش مصنوعی خودآگاهه، مامور روسی که هدفش بریدن آلت مردا برای جلب توجه نینجاهاس، پیرمردی که شیر سینه اش رو میدوشه و اونو به بچه ها تعارف میکنه (این یکی خیلی عجیب بود و احتمالا اشاره به موضوعی داره که من متوجه نشدم)، و شخصیت اصلی که سعی میکنه با گوزیدن دارت های سمیش رو به هدف بزنه! همه اینها باعث میشه تا طنز این انیمه یکی از عجیب و غریب ترین نمونه های طنزی باشه که تا به حال دیدم!

 

 

under ninja destacada 1000x600 2

آندر ننیجا از کارگردانی به شدت خوبی بهره میبره و داستان غیر خطی باعث شده تا جذابیت و حس تعلیق و رمزآلود بودن به خوبی بیان بشه.

شخصیت پردازی این انیمه به شدت جالب هستش داستان از دید خیلی از شخصیت ها نمایش داده میشه و ما شخصیت های جانبی و اصلی زیادی رو باشون مواجهه هستیم اما به لطف داستان عجیب، ما هیچ بک گراند درستی از شخصیت ها نمیبینیم و راجع به اونها چیز زیادی نمیدونیم با این حال واقعی بودنشون باعث میشه به راحتی باهشون ارتباط برقرار کنی.

از لحاظ آرت استایل و انیمیشن این انیمه درست عکس رویه معمول مارکت عمل کرده و از یک انیمیشن ساده و کلاسیک وفادار به مانگا بهره میبره، آرت استایل هم تم واقع گرایانه داره و حتی جوش روی صورت و دندان های کج و کوله به نمایش گذاشته شدن، برخلاف ترند روز که همه شخصیت ها زرق و برق ویژه ای دارن.

جمع بندی

انیمه Under Ninja با رویکرد سیاسی، اجتماعی روانشناختی که داره یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین انیمه های سال های اخیر هستش که با داستان عجیب و جذابش بینده رو تا لحظه آخر پای نمایشگر مینشونه.

 

 

لینک منبع

آیا بیمار روانی هستید؟ یا خیلی ناراحتید؟ روان‌پزشکان در این مورد اتفاق نظر ندارند
معرفی و نقد فیلم سناریوی رویایی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF