0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.


ممنون که تا بررسی قسمت آخر این فصل با ما همراه بودید. در این مطلب به بررسی قسمت دهم و پایانی فصل اول سریال محبوب خاندان اژدها (House of the Dragon) خواهیم پرداخت. شما می توانید با کلیک کردن بر روی بررسی قسمتی سریال خاندان اژدها بررسی قسمت های دیگر را بخوانید. مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید. در ادامه با بررسی قسمت آخر سریال House of the Dragon همراه من باشید.


بررسی قسمت پایانی خاندان اژدها


ملکه سیاه / the Black Queen

  • تاریخ انتشار: ۲۳ اکتبر ۲۰۲۲ (۱ آبان ۱۴۰۱)
  • مدت زمان: ۵۹ دقیقه
  • امتیاز کنونی (IMDb) : 9/3 از ۱۰

در بررسی قسمت نهم سریال خاندان اژدها به شما گفتیم که کل این قسمت داستان حزب سبز ها را روایت می کند. اما برخلاف قسمت نهم، اپیزود دهم بر روی حزب سیاه ها متمرکز است. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

همانطور که مطلع هستید، چند روز قبل از انتشار رسمی این قسمت به طور غیر قانونی لو رفت. اما در ۲۳ اکتبر و با پخش رسمی قسمت پایانی متوجه شدیم که نسخه لو رفته ۳ دقیقه از نسخه اصلی کوتاه تر بود. با من همراه باشید تا در ادامه به بررسی این اپیزود بپردازیم.


تغییر در تیتراژ

با شروع تیتراژ، اولین نامی که به چشم می خورد، نام مت اسمیت (Matt Smith)، بازیگر نقش دیمن تارگرین است. از این رو متوجه می شویم که اکنون، دیمن نقش اول این سریال محسوب می شود.

در ادامه تیتراژ، با نام استیو توساینت (Steve Toussaint) بازیگر نقش لرد کورلیس مواجه می شویم. برخلاف تصورات ما که فکر می کردیم کورلیس مرده، اکنون در می یابیم که کورلیس زنده و سلامت است.

بیشتر بخوانید: بررسی تیتراژ سریال خاندان اژدها | تمامی خاندان ها اینجا حضور دارند! 


سکانس آغازین

Screenshot 20221028 210544 Chrome

در سکانس ابتدایی اپیزود دهم لوسریس را دیدیم که بر روی نقشه بر روی دریفت مارک دست می کشد. این صحنه نشان می دهد که لوسریس جایگاهی که به عنوان حاکم دریفت مارک دارد را دوست ندارد. هرچند که در طول این سریال، بارها با تصمیماتی روبرو شدیم که خانواده ها برای فرزندان خود می گیرند. در صورتی که این فرزندان از این تصمیمات راضی نبودند. مانند ولیعهدی رینیرا، ملکه شدن آلیسنت، بر تخت نشستن اگان و…


مطلع شدن رینیرا

Screenshot 20221028 124812 Chrome

قسمت دهم برخلاف اکثر اپیزود های این فصل، پرش زمانی ندارد. همانطور که قسمت پیشین با صحنه ورود رینیس و اژدهایش به مراسم تاج گذاری تمام شد. این قسمت با ورود رینیس به دراگون استون شروع می شود. او خبر فوت پادشاه ویسریس تارگرین را به دخترش رینیرا می دهد. اما چون دوست دارد زودتر مسئله اصلی را بازگو کند در گفتار خود عجله می کند. از این رو، بدون مقدمه چینی اصل مطلب را بازگو می کنم. در نتیجه، حال رینیرا که باردار است، بد می شود.


اولین کشته از خاندان سیاه

بچه ششم رینیرا اولین کشته از خاندان سیاه ها بود. اگر دقت کرده باشید هربار که نام اگان می آید، رینیرا درد می کشد. همانطور که همه ما می دانیم، دلیل اینکه بچه ششم رینیرا مرده به دنیا آمد کسی نبود جز ایگان. گویا عوامل سریال هم تمامی لحظات این سکانس را به همین منظور این گونه به تصویر کشیدند.

همچنین بخوانید: اجرای زنده موسیقی متن سریال گیم آف ترونز توسط رامین جوادی ، تام مورلو ، دن وایس


تولد یا مرگ؟

در کتاب این گونه روایت شده است که بچه رینیرا به صورت ناقص الخلقه به دنیا می آید. به طوری که صورت او شکل کاملی نداشته و بدن آن شبیه جسم یک اژدها بوده است. او حتی یک دم دارد و حفره‌ای در قفسه سینه‌اش دیده می شود. این ویژگی ها را در سریال هم می توانید مشاهده کنید. چون در صحنه هایی که از جنین رینیرا نمایش داده شد، برآمدگی های غیر طبیعی بر روی سر او کاملا قابل مشاهده است. و به همین دلیل خدمتکارانی که در آن اتاق حضور داشتند، با مشاهده جنین روی خود را برگرداندند.

از طرفی دیگر، حین به دنیا آمدن این جنین، صحنه هایی از اژدهای رینیرا دیده می شد. اما نشان دادن اژدهای رینیرا حین زایمان دلایل دیگری هم داشت. یکی از این دلایل این است که اژدهایان از نظر ذهنی، با صاحب خود در ارتباط هستند. از این رو، هنگامی که رینیرا درد می کشید و گریه می کرد، اژدهای او هم ناله‌ای مانند گریه سر می داد.


رعایت جزئیات

به نظر شما دلیل تولد زود هنگام و ناقص به دنیا آمدن بچه رینیرا چه بود؟ اگر با دقت به صحنه به دنیا آمدن جنین دقت می کردید، متوجه پیچیده شدن بند ناف دور گردن جنین می شدید. به همین دلیل رینیرا زایمان سختی داشت.. او حتی پسر های خود را صدا کرد تا به گونه‌ای وصیت خود را بازگو کند. اما در نهایت، فرزند خود را مرده به دنیا آورد.


تاج پادشاه ویسریس

Screenshot 20221028 110414 BolBol Jan
اما دارسی در نقش رینیرا تارگرین

در مطلب بررسی قسمت نهم حدس زدیم که رینیس کسی باشد که تاج پادشاه ویسریس را برای رینیرا می برد. اما در قسمت پایانی متوجه شدیم که اریک، یکی از برادران دوقلو گارد پادشاهی، تاج را به رینیرا می دهد. به اینکه در مراسم سوزاندن فرزند رینیرا، تاج را برای او آوردند دقت کردید؟ همانطور که در طول سریال خاندان اژدها و گیم آف ترونز (Game of Thrones) دیدیم، می دانیم که برای به دست آوردن یک چیز باید چیز های زیاد دیگری را از دست داد.

بیشتر بخوانید: ۷ مورد از سریال های شبیه به گیم آف ترونز

همانطور که از ابتدای سریال دیدیم، دیمن همیشه به دنبال تصاحب تاج و تخت برادر خود بود. دیدیم زمانی که تاج را گرفت نگاه پر از حسرتی به آن انداخت. اما در نهایت تاج را بر سر همسر خود، یعنی رینیرا گذاشت و مقابل آن زانو زد.

ممکن است برای شما سوال شده باشد که این تاج چرا انقدر مهم است؟ در جواب باید به شما بگویم که این تاج به گونه‌ای نماد صلح محسوب می شود. زیرا دو پادشاه پیشین (ویسریس و جیهریس) که این تاج را بر روی سر خود گذاشته بودند، صلح طلب بودند. از این رو، رینیرا هم تلاش می کند تا در ابتدا با صلح پیش برود.

تفاوت با کتاب

در کتاب، پس از اینکه رینیرا تاج را بر روی سر می گذارد، سخنرانی هم می کند. او طی این سخنرانی اعلام می کند که: “آلیسنت، اگان، اتو و… همگی خائن هستند. آنها به من خیانت کردند و تاج و تختی که از آن من بوده را دزدیده‌اند. ولی از آنجایی که من بخشنده هستم، اگر حزب سبز به دراگون استون بیایند، جلوی من زانو بزنند و قبول کنند که من ملکه آنها هستم، از آنها خواهم گذشت. چون من قصد ندارم تا خانواده خود را بکشم.”

اما همانطور که در اپیزود دهم دیدید، این صحنه از سریال حذف شده است. به نظر شما چرا؟


واکنش دیمن

Screenshot 20221028 180532 Chrome
مت اسمیت در نقش دیمن تارگرین

دیمن، حزب سبز را باعث مرگ برادر خود می داند. حالا شنیدن خبر فوت برادرش او را به شدت عصبانیت کرده است. از این رو، او قصد دارد تا رینیرا و باقی مقامات را راضی کند تا جنگ را راه اندازی کنند. گویا او دوباره همان کسی شده است که در اپیزود های ابتدایی دیدیم! دیمن خشن و بی رحم!

به دیالوگ رینیرا که گفت: “دیمن درگیر جنگ خودش هست.” دقت کردید؟ این جمله و تدابیری که رینیرا در اپیزود آخر از خود نشان داد، ما را متوجه کرد که رینیرا قصد ندارد جنگ کند. اما برخلاف رینیرا، دیمن کسی بود که دوست داشت هرچه سریع تر نیروها را جمع آوری و به سبزها حمله کند. به همین دلیل زمانی که رینیرا با نقشه های او مخالفت کرد، دیمن عصبانی شد و گلوی او را فشرد.


شمشیر دارک سیستر

Screenshot 20221028 211724 Chrome

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، شمشیری که در دست دیمن است، دارک سیستر می باشد. ممکن است بعضی از شما ندانید که دارک سیستر، شمشیر خواهر اگان فاتح، یعنی ویسینیا است. این شمشیر اشاره‌ دارد به شمشیر اگان فاتح که اکنون در دستان اگان تارگرین قرار دارد. این مسئله نمادین، نشان دهنده قدرتمند بودن هر دو حزب سبز و سیاه است. اما ثابت می کند که سبزها از قدرت بیشتری برخوردار هستند.


نقشه‌ای جذاب

Screenshot 20221028 110733 BolBol Jan

این میز و نقشه‌ای که روی آن حک شده برای کسانی که سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) را تماشا کرده‌اند، آشنا است. در واقع این میز که بدون شک نظر شما را به خود جلب کرده است، نمایانگر حمله های اگان به این مناطق می باشد. دیدیم که تعدادی شمع روشن می کنند و در زیر این میز قرار می دهند تا خطوط نقشه مشخص شود. با این کار، تمامی خطوط در این نقشه حالتی از شعله های آتش را به نمایش می گذارند. این نور، نماد آتشی است که از دهان اژدهای اگان اول بیرون آمده است.

همچنین بخوانید: چرا نباید گیم اف ترونز را ببینیم؟


رویای اگان اول

رینیرا حین صحبت خود با دیمن، از رویای اگان صحبت کرد. همانطور که ویسریس به رینیرا گفته بود، تنها افراد لایق از این راز با خبر هستند. از این رو، رینیرا گمان می کرد که ویسریس این راز را با دیمن در میان گذاشته است. اما متوجه شد که ویسریس هیچ گاه دیمن را لایق دانستن این راز ندانسته است. از این رو، دیمن عصبانی شد و به رینیرا حمله کرد.


نقشه دیمن برای جنگ

house of the dragon 3

دیمن قصد داشت تا با حمله به هارنهال، از آنجا به عنوان یک سربازخانه بزرگ استفاده کند. چون همانطور که می دانید، با اتفاقاتی که در قسمت های پیشین افتاد، این قلعه اکنون حاکمی ندارد. وارث آن لرد لاریس استرانگ هستند که اکنون در کینگزلندینگ به سر می برد. دیمن همچنین قصد دارد تا با حمله به هارنهال، ارتباط غرب (متحدان سبزها) با پایتخت را قطع کند. و چون از طرف شرق به پایتخت نزدیک است، امید دارد تا بتواند با استفاده از اژدهایان، سبزها را شکست دهد.


اژدهایان تحت اختیار سیاه ها

Screenshot 20221028 182450 Chrome
رینا تارگرین

دیمن پس از مطرح کردن نقشه خود، نام اژدهایانی که در اختیار سیاه ها هست را بازگو می کند. اگر توجه کرده باشید، نام اژدهایان پادشاه جیهریس و همسرش هم در این لیست به گوش می خورد. در حین گفتن این جمله، دوربین چهره دختر دیمن، رینا که اژدهایی ندارد را نشان می دهد. از این رو، نتیجه می گیریم یکی از این اژدهایانی که اکنون سوارکاری ندارند، در آینده به رینا خواهد رسید.

در این لیست، نام اژدهای لینور ولاریون هم به گوش می خورد. برخلاف شخصیت های سریال، ما می دانیم که لینور زنده است. از آنجایی که یک اژدها تا زمانی که سوارکارش زنده است، از فرد دیگری دستور نمی گیرد، پس نمی توان اژدهای لینور را تصاحب کرد. اما از طرفی دیگر، ممکن است در فصل بعدی که جنگ به طور جدی بین سبزها و سیاه ها شروع شود، لینور بازگردد.


ورمیثور؛ اژدهای پادشاه جیهریس

IMG 20221028 215657 432

در بخشی از اپیزود دهم شاهد ملاقات دیمن با یک اژدهای عظیم الجثه بودیم. با ویژگی هایی که از این اژدها دیدیم، در می یابیم که اژدهای پادشاه جیهریس، ورمیثور، است. که جیهریس به مدت ۵۰ سال بر این اژدها سوار شد. همانطور که در این سکانس مشخص است، دیمن قصد رام کردن این اژدها را دارد. همانطور که در تصویر زیر می بینید، دیمن با نگه داشتن دست خود جلوی اژدها توانسته او را متوقف کند. بمب! پس توانست او را رام کند.

Screenshot 20221028 183110 Chrome

شاید برای شما سوال شده باشد که دیمن چه آوازی را در این سکانس می خواند. باید به شما بگویم که دیمن این آواز را از کتاب های والریایی قدیمی یاد گرفته است. همان کتاب هایی که در اپیزود ششم دیمن آنها را مطالعه می کرد. به خوبی مشخص است که او از آن کتاب ها چیزهای زیادی یاد گرفت. از جمله همین آواز! او از کتاب ها آموخته است که اژدهایانی که رام نمی شوند را می توان با آواز خواندن آرام کرد. چون خود پادشاه جیهریس هم با این روش، این اژدها را به دست آورده بود.

اما چه کسی صاحب این اژدها خواهد بود؟ تنها فرد از تارگرین ها که اژدها ندارد کیست؟ درسته، رینا. و از آنجایی که قبلا حین نام بردن اژدهایان تصویر روی او کات خورده بود، به احتمال زیاد این اژدها به رینا خواهد رسید. نظر شما چیست؟


مخالفت رینیرا برای جنگ

پس از بازگو شدن نقشه دیمن، رینیرا با او مخالفت کرد و گفت: “نمی خواهم پادشاهی‌ای که من حاکم آن هستم از خاکستر و استخوان باشد.” ممکن است برای شما سوال پیش بیاد که چرا خاکستر؟ در جواب باید بگویم که تارگرین ها با اژدهایان خود وارد میدان جنگ می شوند. اگر قرار بر بردن اژدهایان باشد، همه جا به آتش کشیده خواهد شد. و همه چیز در کینگزلندینگ به خاکستر تبدیل می شود.

این جمله‌ی رینیرا دقیقا برعکس جمله‌ای بود که دنریس در بازی تاج و تخت گفته بود. اگر سریال گیم آف ترونز (Game of Thrones) را دیده باشید می دانید که دنریس مدام تکرار می کرد که: “من با خون و خاکستر حق خود را پس خواهم گرفت.”

مرتبط: درس ها و آموزه های گیم آف ترونز در دنیای واقعی!!


پیشنهاد رینیرا برای دفاع

متحد شدن با خاندان باراسیون

رینیرا پس از مخالفت کردن با نقشه دیمن، پیشنهاد خود را بازگو کرد. او قصد داشت تا خاندان باراسیون را با خود متحد کند. چرا این خاندان انقدر مهم است؟ چون بنیانگذار این خاندان، کسی نیست جز برادر ناتنی و تنها دوست اگان اول.

پایتخت باراسیون، استورمزاند نام دارد. ما قبلا در استورمزاند بوده‌ایم؟ بله! زمانی که رینیرا با خواستگاران خود ملاقات می کرد. اما با این تفاوت که بزرگ خاندان باراسیون در آن زمان زنده بود. اما اکنون پسرش بر تخت پادشاهی می نشیند. با توجه به چیزهایی که ما از این پادشاه جدید دیدیم، به نظر می رسد که اصلا فرد لایقی نیست. چون حتی سواد خواندن هم نداشت و برای خواندن نامه‌ی رینیرا، استاد را صدا کرد.

متحد شدن با خاندان استارک ها

قرار بر این شد که پسر بزرگ رینیرا با خاندان استارک ها ملاقات کند. و پسر کوچکتر، لوک، هم به سمت خاندان باراسیون فرستاده شود. رینیرا قبل از اعزام پسران خود به آنها گفت که به کتاب مذهب هفت قسم بخورند که برای جنگ به آنجا نروند و فقط پیام رسان باشند.


نقش مهم رینا در آینده

Screenshot 20221028 184533 Chrome

اگر حدس ما درست باشد و اژدهای پادشاه جیهریس به رینا برسد، او نقش مهمی در آینده خواهد داشت. از طرفی دیگر، زمانی که رینیرا وارد سالن شد، دیدیم که رینا برای او شراب آورد. این دقیقا همان کاری بود که رینیرا در گذشته انجام می داد. یکی دیگر از حدس هایی که می توان در مورد این شخصیت زد، این است که رینا در آینده در مقابل ایموند قرار بگیرد.


لرد کورلیس زنده است

Screenshot 20221028 205048 Chrome

در قسمت آخر سریال House of the Dragon با بازگشت لرد کورلیس مواجه شدیم. اکنون او زنده و سلامت است. کورلیس رینیرا را مسئول مرگ پسرش می دانست. و اکنون با شنیدن خبر فوت برادرش، دیمن را مقصر می داند. اما طی صحبت هایی که با همسرش رینیس داشت، قانع شد تا با رینیرا همکاری کند. چون آنها مجبور هستند تا برای حفظ جان نوه های خود (که اکنون با یکدیگر ازدواج کرده اند) در حزب سیاه قرار بگیرند.

همچنین متوجه شدیم که مار دریا در این چندین سال، توانسته در استپ استونز استحکامات بسازد. این دقیقا پیشنهادی بود که رینیرا در اپیزود های گذشته در شورای کوچک مطرح کرده بود. اما با مخالفت شدید آلیسنت مواجه شد. با اعلام همبستگی لرد کورلیس، اکنون کشتیرانی شرق تمام و کمال در اختیار رینیرا قرار گرفته است.

به لحظه ورود لرد کورلیس به جلسه دقت کردید؟ او به محض ورود، سراغ دیمن را گرفت. و پرسید “دیمن کجاست؟” به راحتی می توان حدس زد که، در فصل آینده درگیری بین دیمن و کورلیس رخ خواهد داد. چون همانطور که می دانید، دیمن برادر جوان تر کورلیس را کشته است.


رینیس تارگرین

Screenshot 20221028 204621 Chrome

مطمئنا متوجه رفتارهای عجیب و دیالوگ های کنایه آمیز رینیس در این قسمت شده‌اید. برای مثال، زمانی که دیمن تاج ویسریس را بر سر رینیرا گذاشت، همگی زانو زدند به جز رینیس. از طرفی دیگر، با ورود ملکه، همگی تعظیم کردند، به جز رینیس. به نظر شما دلیل این رفتارهای رینیس چه بود؟

دلیل این رفتار رینیس را می تواند از یک سکانس متوجه شد. کمی قبل تر از لحظه‌ای صحبت کردیم که دیمن اژدهایان در اختیار حزب سیاه را می شمرد. او میلیس، اژدهای رینیس هم نام برد. در این لحظه واکنش رینیس به گونه‌ای بود که متوجه شدیم از اینکه اژدهای او را به عنوان متحد محسوب کرده‌اند، تعجب کرده است.

از طرفی دیگر، زمانی که رینیس زانو نزد، صحنه ای بسیار جالب در سریال رقم خورد. زیرا در این صحنه دو شاهدخت در روبروی هم قرار گرفتند که تاج و تخت از آنها دزدیده شده. یکی از آنها تقدیر را پذیرفته و از تلاش دست کشیده است. اما دیگری برای پس گرفتن تخت آهنین تلاش می کند.


ورود اتو هایتاور به دراگون استون

چنین صحنه‌ای را در اپیزود دوم هم مشاهده کرده بودیم. در آن زمان، رینیرا برای دفاع از اتو هایتاور وارد میدان شد. اما در اینجا رینیرا در جبهه مقابل اتو هایتاور قرار دارد. اما باز هم جان او و همراهانش را نجات می دهد. چون دیمن به راحتی می توانست همه آنها را در دراگون استون بکشد.

مرتبط: غمگین ترین صحنه های game of thrones ؛ مروری بر خاطرات

در این سکانس رینیرا حرکت شجاعانه‌ای انجام داد. او زمانی که وارد صحنه شد، با اژدهای خود چرخی زد و آن را در پشت سپاه اتو هایتاور به زمین نشاند. پس از آن، با اقتدار و شجاعت از بین تمامی دشمنان و یاران آنها عبور کرد و در نهایت در مقابل اتو ایستاد. با این حرکت، رینیرا ثابت کرد که اصلا از آنها نمی ترسد. به نظر شما حرکت نمادین زیبایی نبود؟

تفاوت با کتاب

در کتاب این گونه روایت شده است که رینیرا به اتو حرف های کوبنده‌ای می زند. و به اتو هایتاور می گوید که: “اگان تاج من را دزدید. اکنون باید بین تاج و سرش یکی را انتخاب کند. من برمیگردم تا حق خود را پس بگیرم.” او در داستان کتاب، بسیار کوبنده و با درایت صحبت می کند. اما در سریال، خبری از این حجم از کوبندگی و خشونت نیست.

تفاوت دیگری که بین سریال کتاب وجود دارد مربوط به برادران دوقلو است. در کتاب، این دو برادر برای آخرین بار با یکدیگر صحبت کرده و خداحافظی می کنند. اما این سکانس در سریال هم حذف شد. چه حیف!


نشانه‌ای از گذشته

Screenshot 20221028 185743 Chrome

“اگر کتابدار بفهمد پوست ما را می کند.” این جمله‌ای بود که آلیسنت پس از کندن این صفحه از کتاب توسط رینیرا گفت. آلیسنت با فرستادن این صفحه از کتاب به رینیرا نشان داد که در تمامی این سال ها، این راز را پیش خود نگه داشته. و با بازگو کردن آن رینیرا را به دردسر ننداخته است. آلیسنت قصد داشت تا رینیرا را تحت تاثیر قرار دهد تا پیشنهادش را قبول کند. و به رینیرا نشان دهد که به فکر او است و صلاحش را می خواهد. اما در نهایت هیچکدام از اینها جواب نداد. و رینیرا پیشنهاد او را رد کرد.

بیشتر بخوانید: فیلم های شبیه گیم آف ترونز ؛ نبردهایی بر سر تاج و تخت


استورمزاند

Screenshot 20221028 214732 Chrome

دیدیم که رینیرا فرزندان خود را به سمت خاندان های باراسیون و استارک ها فرستاد. لوسریس به سوی استورمزاند روانه و در آنجا با ایموند مواجه شد. مطمئنا شما هم با دیدن وگار وحشت زده شدید. چون لوسریس کسی است که از بچگی تاکنون بارها و بارها ایموند را عصبانی کرده بود. و همانطور که حدس می زدیم، ملاقات این دو شخصیت با یکدیگر خوب پپیش نرفت. چون ایموند سعی کرد که انتقام چشم از دست رفته خود را بگیرد. (که اکنون یک یاقوت کبود در جای خالی آن گذاشته است.) اما توسط پادشاه استورمزاند متوقف شد.

از طرفی دیگر، پادشاه کنونی از اینکه رینیرا برخلاف آلیسنت هدیه‌ای برای انجام این کار پیشکش نکرد، عصبانی شد. در ادامه دیدیم که پس از خوانده شدن نامه، پادشاه از لوک سوال کرد که تو با کدام یک از دختران من ازدواج می کنی؟ در اینجا سه دختر را دیدیم که در کنار پادشاه ایستاده اند. کمی آن طرف تر، دختر چهارم، در کنار ایموند قرار دارد. این گونه که به نظر می رسد، ایموند قرار است تا با این دختر ازدواج کند. و در پیرو این ازدواج، استورمزاند یکی از متحدان جناح سبز خواهد بود. چه هوشمندانه!


اژدهایان گاهی از سوارکاران دستور نمی گیرند

Screenshot 20221028 214842 Chrome

دیدیم که لوک با شنیدن جواب منفی پادشاه استورمزاند راهی دراگون استون شد. اما ایموند با ویگار به دنبال او آمد. ترسیدن لوسریس را به وضوح می توان احساس کرد. کمی قبل تر از ارتباط ذهنی بین اژدها و سوارکار صحبت کردیم. در اینجا، چون لوسریس ترسیده بود، این ترس به اژدهایش هم منتقل می شود. از این رو، اژدهایش بدون دستور لوسریس به ویگار حمله می کند. این حمله باعث عصبانیت وگار می شود. با ادامه یافتن این سکانس متوجه می شویم که این دو پسر نمی خواهند با یکدیگر بجنگند. اما درگیر جنگ اژدهایان خود می شوند. که در نهایت باعث کشته شدن لوسریس می شود.

چهرهایموند پس از اینکه لوسریس کشته شد، دیدنی بود. به گونه ای که مشخص بود با خودش می گوید: “اوه نه! گند زدم.” او قصد داشت چشم لوک را به عنوان هدیه برای مادرش ببرد. اما با مطلع کردن آلیسنت از این خبر، مادرش را به شدت عصبانی می کند. چرا که اولین ضربه جنگ را سبزها زده اند. و آنها هستند که شروع کننده آن محسوب می شوند.

در اینجا به یاد جمله‌ای می افتیم که ویسریس به رینیرا گفته بود. “اینکه همه فکر می کنند که تارگرین ها می توانند اژدهایان خود را کنترل کنند، یک توهم است.”

مقایسه با کتاب

در کتاب داستان های مختلفی از کشته شدن یا حتی زنده ماندن لوسریس بیان می شود. می گویند او می میرد و جسدش هیچوقت پیدا نمی شود. یا حتی زنده می ماند و باقی زندگی خود را به عنوان یک ماهیگیر می گذراند. و هیچگاه به سمت سیاست نمی رود. اما نمی دانیم که سریال برای این اتفاق چه نقشه‌ای دارد. باید منتظر انتشار فصل دوم باشیم. تا ببینیم کدام یک از ین سرنوشت ها نصیب لوک جوان می شود.


شروع رقص اژدهایان

در ابتدای قسمت دهم سریال House of the Dragon از رینیس شنیدیم که: “مطمئنا بابت این خیانت جنگ خواهد شد. اما جنگ من نیست که بخواهم آن را شروع کنم.” در طول اپیزود متوجه شدیم که رینیرا هم همچین نظری دارد. او هم قصد ندارد تا شروع کننده این جنگ باشد. اما حالا با کشته شدن لوک توسط ایموند، دیگر چیزی برای مردد بودن رینیرا باقی نمی ماند. این را می توان از آخرین تصویری که از چهره او نشان داده می شود، برداشت کرد.

قسمت آخر سریال House of the Dragon

با کشته شدن لوک رقص اژدهایان به طور رسمی شروع می شود. که در فصل بعدی شاهد اقدامات اولیه آن خواهیم بود. چون در ابتدا و انتهای این اپیزود رینیرا دو فرزند خود را از دست داد. علاوه بر آن پدرش فوت کرد و تاج و تخت او هم غصب شد. اکنون رینیرا سراسر خشم است. که آتش این خشم فقط با انتقام خاموش خواهد شد.

مرتبط: گیم آف ترونز : در لیست انتقام آریا استارک چه کسانی وجود دارند ؟

طی یک سکانس رینیرا با لوسریس صحبت می کند. و به او می گوید: “گاهی ما تقدیرمان را انتخاب نمی کنیم. تقدیر ما را انتخاب می کند.” می دانیم که رینیرا دوست نداشت تا با سبز ها بجنگد. اما اکنون با کشته شدن لوک مجبور است تا برای گرفتن انتقام خون پسرش وارد میدان شود. یک نکته جالب! حین شنیدن خبر فوت لوک، رینیرا دقیقا همان جایی بود که به دیمن گفته بود نمی خواهم بجنگم. چه تناقض جالبی!


فصل دوم

از سکانس پایانی فصل اول، به راحتی می توان حدس زد که در فصل دوم نقشه دیمن عملی خواهد شد. و طبق این نقشه، اولین کاری که سیاه ها در فصل بعد انجام خواهند داد، حمله به هارنهال است. علاوه بر آن، با اتفاقاتی که برای رینیرا افتاد بعید نیست که در فصل بعدی با جنبه دیگری از شخصیت او آشنا شویم. باید توقع داشته باشیم تا رینیرا در فصل بعد، ملکه‌ای بی رحم و خشن باشد.


ممنون که تا انتهای این مطلب هم همراه من بودید. امیدوارم از بررسی قسمت آخر سریال House of the Dragon لذت برده باشید. با اتمام این فصل از خاندان اژدها می توانید نظرات خود نسبت به فصل اول این سریال محبوب در بخش کامنت ها ثبت کنید.

همچنین در ادامه بخوانید: بررسی قسمت اول و دوم سریال ارباب حلقه ها : حلقه های قدرت



Source link

ابرآروان؛ از ارتباطش با قطع اینترنت در ایران تا تحریم توسط اتحادیه اروپا
بررسی قسمت سوم انیمه Chainsaw Man | کودکان قربانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF