0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

آثار کریستوفر نولان، علاقه‌مندان خاص خود را دارد که معمولا برای تماشای فیلم‌های جدید او لحظه‌شماری می‌کنند. هر کدام از فیلم‌های او معمولا به لحاظ ساختاری چیزی را به صنعت سینما اضافه می‌کند و از این منظر فیلم‌های او را می‌توان موردانتظارترین فیلم برای هر سالی که قرار است فیلمی از او منتشر شود دانست. حالا حدود یک ماه به انتشار آخرین فیلم او باقی مانده و سازندگان فیلم مدعی‌اند که مخاطبان سینما شبیه این فیلم را ندیده‌اند. بله باز هم با یک شگفتی از نولان مواجهیم.

oppenheimer 6

پدیده‌ای به نام کریستوفر نولان

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردان مشهور و محبوب آمریکایی-انگلیسی است که فیلم‌های او تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته و از ۳۶ نامزدی اسکار، ۱۱ جایزه را از آن خود کرده‌اند. آخرین فیلم نولان فیلم Tenet بود که در سال ۲۰۲۰ اکران شد. به تازگی خبر ساخت فیلمی درباره پدر بمب اتم بار دیگر نام نولان را بر سر زبان‌ها انداخته است.

در سپتامبر ۲۰۲۱، شهریور ۱۴۰۰، اعلام شد که نولان قصد دارد فیلمی درباره پدر بمب اتم ، جی رابرت اوپنهایمر (J. Robert Oppenheimer)، بسازد. نولان علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم اوپنهایمر را نیز بر عهده دارد. او پس از سال‌ها با کمپانی برادران وارنر خداحافظی کرده و این فیلم را با مشارکت کمپانی Universal Pictures خواهد ساخت.

Christopher Nolan.jpg

نولان برای ساخت فیلم اوپنهایمر شرایطی را تعیین کرد، از جمله: بودجه‌ای حدودا ۱۰۰ میلیون دلاری برای ساخت فیلم و همین میزان بودجه برای تبلیغات، کنترل کامل خلاقیت، ۲۰% از سود ناخالص اولیه فیلم، و ۱۰۰ روز اختیار کامل پرده سینما. همچنین کمپانی یونیورسال پیکچرز متعهد شد سه هفته قبل و سه هفته بعد از فیلم اوپنهایمر نولان هیچ فیلمی اکران نکند.

کمپانی یونیورسال فیلم جدید نولان را یک حماسه هیجان‌انگیز می‌خواند که تماشاگران را وارد پارادوکس تپنده مردی مرموز می‌کند، کسی که باید ریسک کند و برای نجات دنیا، آن را نابود کند.

زمان اکران Oppenheimer

ژانر فیلم سینمایی Oppenheimer 2023 بیوگرافی، درام و جنگی است. حتما کنجکاوید بدانید که فیلم اوپنهایمر کی میاد! در این باره باید بگوییم که تاریخ انتشار این اثر ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) اعلام شد. مدت زمان اوپنهایمر نیز ۱۸۰ دقیقه است.

فیلم Oppenheimer درباره چیست

می‌دانیم که فیلم جدید نولان درباره جنگ جهانی دوم و بمب اتم است. داستان فیلم جدید کریستوفر نولان به زندگی رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم، و نقش او در ساخت این بمب در طول جنگ جهانی دوم می‌پردازد. اوپنهایمر رئیس آزمایشگاه آلاموس است که در طی پروژه منهتن می‌تواند تکنیک ساخت بمب اتم را کشف کند.

فیلم اوپنهایمر نولان با اقتباس از کتاب پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) ساخته می‌شود. کای برد (Kai Bird) و مارتین جی شروین(Martin J. Sherwin) نویسندگان این کتاب هستند. نگارش این کتاب ۲۵ سال به طول انجامید و درنهایت در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. آنها برای نگارش این کتاب با صدها نفر مصاحبه کرده و بیش از ۲۶۰۰۰ مدرک گردآوری کردند. این کتاب برنده جوایزی چون جایزه پولیتزر، جایزه داف کوپر، جایزه بهترین کتاب سال شیکاگو و جایزه بهترین کتاب مجله دیسکاوری شده است. (منبع)

ویژگی نولانی فیلم Oppenheimer

کمپانی یونیورسال با همکاری شرکت آیمکس ویدیوی کوتاهی از پشت صحنه فیلم «اوپنهایمر» همراه با گفتگوهایی با بازیگران این فیلم، کریستوفر نولان، اما توماس همسر نولان و تهیه کننده فیلم و هویته ون هویتما فیلمبردار این فیلم منتشر کرده است. در این تریلر به اهمیت فرمت فیلمبرداری آیمکس برای این فیلم پرداخته شده است. نولان از زمان فیلم «شوالیه تاریکی» به استفاده از این دوربین ها که تا پیش از این مخصوص فیلمبرداری مستندهای عظیم طبیعت بود، روی آورد. نگاتیو داخل این دوربین ها عرضی دوبرابر نگاتیو معمولی ۳۵ میلی متری دارد که پیش از دوربین های دیجیتال در سینما استفاده می شد. نولان قبلا با همراهی هویته ون هویتما و شرکت آیمکس در فیلم «میان ستاره‌ای» توانست نسخه دوربین روی دست این دوربین را هم را بسازد و حالا در «اوپنهایمر» با همراهی شرکت کداک برای اولین بار فیلم آیمکس سیاه و سفید را برای فیلمبرداری بخشی از این اثر ساخته است
بهترین ایربادهای نویز کنسلینگ؛ رده بالا تا ارزان قیمت
برترین رمان‌ها با مضامین فلسفی؛ معرفی پنج رمان فلسفی مهم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF