0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

جهان امروز نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده و زندگی انسان‌ها پیچیده‌تر شده است. ما در زمانه‌ی بی‌نظمی‌ها زندگی می‌کنیم و حجم کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم، گسترش یافته است. برای همین، از ابزارهای مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای منظم شدن فرآیندهای زندگی‌مان استفاده می‌کنیم.
یکی از ابزارهایی که به گفته بنیان‌گذارانش می‌تواند در نظم‌بخشیدن به زندگی دیجیتال افراد پرمشغله مفید باشد، افزونه دستیار است. گفته‌ می‌شود این افزونه که باید آن را روی مرورگر گوگل‌کروم نصب کرد، با هدف سرعت بخشیدن به فرآیندهای مدیریت زمان و دسترسی آسان به سایت‌هایی که افراد در طول روز به‌طور مکرر با آن‌ها سروکار دارند، راه‌اندازی شده است.

دستیار، چه کار می‌کند؟

افزونه دستیار، ابزاری است که افراد برای نظم دادن به فعالیت کاری و تحصیلی‌شان از آن استفاده می‌کنند. ارائه اطلاعات ساده‌ای مثل دمای هوا، زمان و تاریخ، قابلیت شخصی‌سازی و بوک‌مارک کردن از ویژگی‌هایی است که درباره این ابزار بیان شده است. این افزونه، امکان نوشتن برنامه‌‌های روزانه و لیست کارها را روی صفحه مرورگر کاربران فراهم کرده است. دلیل ایجاد این بخش در افزونه دستیار که به آن دست‌نویس می‌گویند، یادآوری بهتر برنامه‌های روزانه و پروژه‌ها عنوان شده است.

افزونه دستیار، چطور به زندگی دیجیتال افراد نظم می‌دهد؟ 2

دستیار، چه بخش‌هایی دارد؟

افزونه کروم دستیار، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هدف اصلی هرکدام از آن‌ها را ساده‌سازی زندگی کاری فریلنسرها و بهبود عملکرد کاری کارمندان و نظم‌ بخشیدن به پروژه‌‌های تحصیلی دانشجویان می‌دانند.

این بخش‌‌ها یا بهتر است بگوییم ویجت‌هایی که از اجزای دستیار هستند، شامل مواردی چون دست‌نویس، باکس امروز، تقویم، شخصی‌سازی، همگام‌سازی با گوگل، بوک‌مارک و ایجاد پوشه (فولدر)، دم‌دستی و آستین می‌‌شود که در ادامه درباره هر کدام توضیح مختصری می‌دهیم:

دست‌نویس
همه‌ی ما با دفترچه‌های لیست انجام کار آشنا هستیم یا از برنامه‌های مدیریت کارها برای نوشتن برنامه‌های روزانه‌مان استفاده می‌کنیم. دست‌نویس که یکی از بخش‌های افزونه دستیار  است، با هدف ساده‌سازی لیست انجام کارها ایجاد شده تا جایگزین لیست کاغذی کارها شوند. در این بخش می‌توانید لیست کارهای روزانه‌تان را بنویسید و هر کدام که انجام شد، دکمه اتمام آن را بزنید و کار دیگری را آغاز کنید. گفته می‌شود در نسخه تازه افزونه دستیار، افزودن توضیحات و تعیین زمان انجام برای هر کار اضافه شده است.

افزونه دستیار، چطور به زندگی دیجیتال افراد نظم می‌دهد؟ 3

تقویم
ممکن است بخواهید دنبال روز خاصی در تقویم بگردید، اما تقویم کاغذی در دسترس‌تان نباشد و وقت زیادی را برای پیدا کردن یک تاریخ از دست بدهید. تقویم افزونه دستیار، تقویمی دارد که به گوگل‌کلندر وصل می‌شود و امکان مدیریت جلسات را برای کاربران فراهم می‌کند.


افزونه دستیار، چطور به زندگی دیجیتال افراد نظم می‌دهد؟ 4
باکس امروز
باکس امروز برای از دست ندادن تاریخ‌ها، مناسبت‌ها و زمان راه‌اندازی شده و پیش‌بینی آب‌و‌هوا هم قسمتی از آن است.

شخصی‌سازی
افزونه کروم دستیار را می‌توانید به شکلی که خودتان می‌خواهید، شخصی‌سازی کنید. این افزونه، به تازگی از نسخه جدیدش رونمایی کرده که امکانات تازه‌ای هم به آن اضافه شده‌اند. تغییر قالب صفحه، فونت و تصویر پس‌زمینه به سلیقه هر فرد یکی از ویژگی‌های نسخه جدید دستیار است.

افزونه دستیار، چطور به زندگی دیجیتال افراد نظم می‌دهد؟ 5

همگام‌سازی با گوگل
کاربران دستیار در نسخه جدید این افزونه نظم‌دهنده، می‌توانند به حساب کاربری گوگل خود وارد شوند. با این کار، علاوه بر این‌که اطلاعات کاربر ذخیره می‌شود، امکان دسترسی به برنامه‌هایی چون تقویم گوگل در کامپیوترهای دیگری که کاربر از آن‌ها استفاده می‌کند نیز وجود دارد.

بوک‌مارک
بوکمارک کردن لینک‌ها یکی از کارهایی است که افراد برای مدیریت لینک‌های خود استفاده می‌کنند و دستیار این امکان را به شما می‌دهد تا لیست بوکمارک خود را داشته باشید.

ساخت پوشه (فولدر)
کاربران دستیار می‌توانند برای لینک‌هایی که بوک‌مارک کرده‌اند، پوشه بسازند و برای آن یک آیکون اختصاصی را تعریف کنند تا دسترسی راحت‌تری به بوک‌مارک‌های خود داشته باشند. در هر پوشه می‌توان ۱۲ بوک‌مارک را قرار داد.

دم‌دستی
لیستی از سایت‌های پربازدید و کاربردی که افراد به آن نیاز دارند، در بخش دم‌دستی می‌آید تا کاربران دستیار با سرعت بیشتری به سایت‌های مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.

افزونه دستیار، چطور به زندگی دیجیتال افراد نظم می‌دهد؟ 6

آستین
آستین یک شخصیت مجازی در افزونه دستیار است که با کاربران این افزونه ارتباط برقرار می‌کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که آستین یکی از تازه‌ترین قسمت‌های این افزونه است.

مدل درآمدی دستیار چیست؟

دستیار یک ابزار رایگان است و برای همین این سوال پیش می‌آید که مدل درآمدی آن چیست؟ به گفته مدیران این مجموعه، مدل درآمدی دستیار از جایگاه‌های محدود و تبلیغات است اما سعی شده که این تبلیغات برای کاربران آزاردهنده نباشد.

رعایت حریم خصوصی کاربران در دستیار

مدیران دستیار معتقدند که این محصول که از گوگل وب‌استور تاییدیه دارد، یکی از محصولات امن است و حریم خصوصی کاربران خط قرمز آن‌هاست. گفته می‌شود که این افزونه توسط تیم گوگل بررسی می‌شود و تیم فنی دستیار هم سعی می‌کنند رابط کاربری آن را بهینه‌تر کنند.

روش نصب افزونه دستیار

برای نصب افزونه دستیار به سایت آن وارد شوید یا «دانلود افزونه دستیار» را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید.

لینک منبع

dastyar 1
ارزیابی افزونه کروم دستیار
چکیده ارزیابی
امتیاز خوانندگان۰ رای
نقاط مثبت
نقاط منفی
۴.۱
امتیاز منتقد
تنبیه سکوت چیست و چرا افراد از آن برای مجازات دیگران استفاده می‌کنند؟
چرا سایت‌های مطرح، ربات GPT را مسدود می‌کنند؟ گزارش SEL از وضعیت بلاک شدن ربات GPT

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی