0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

سریال گمشده The Missing در سال ۲۰۱۴ تولید شد و فصل دوم آن نیز در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این سریال با استقبال مخاطبین و منتقدان مواجه شد. در این مطلب نگاهی به این سریال و مضمون آن خواهیم انداخت و شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

mov 93622 564 m

همان‌طور که از نام سریال پیداست، سوژه آن درباره گم شدن یک بچه و جستجوها برای یافتن آن است. این اتفاق یعنی گم شدن و ناپدید شدن افراد در دنیای واقعی هم بسیار افتاده و بسیاری از این حوادث، موضوع فیلم‌ها و سریال‌ها مختلفی قرار گرفته است. اگر به چنین ژانرهایی علاقه دارید این فیلم و ساختار آن می‌تواند شما را جذب کند.

یک خانواده انگلیسی شامل یک پدر و مادر با پسر ۹ ساله خود برای تعطیلات به فرانسه می‌روند آن هم در بحبوحه جام جهانی فوتبال. پسربچه گم می‌شود و تلاش‌ها برای یافتن او آغاز می‌شود. علاقه‌مندان به مجموعه‌های معمایی، در این سریال با مجموعه‌ای از گره‌افکنی و گره‌گشایی مواجه می‌شوند و با توجه به اینکه داستان سریال در دو زمان روایت می‌شود بر جذابیت آن افزوده خواهد شد.

در ابتدا شاید برای‌تان کمی ناامیدکننده باشد چون متوجه می‌شوید داستان در دو زمان روایت می‌شود. یکی همان زمانی که بچه گم می‌شود و دیگری ۸ سال بعد از آن که پدر او با یافتن سرنخی تازه جستجویش را ادامه می‌دهد. شما درخواهید یافت که بچه در این مدت پیدا نشده و تمام تلاش‌های اولیه بی‌نتیجه بوده است. اما در ادامه همین رمز و رازهای زمان اول، که نتایج برخی از آن‌ها را در زمان دوم روایت مشاهده می‌کنید بر جذابیت داستان اضافه می‌کند.

اما اغلب مخاطبان معتقدند فصل دوم سریال چیز دیگری است. آنها فصل دوم را بسیار جذاب‌تر با تعلیق‌ها، معما و رمز و رازهای بیشتر ارزیابی می‌کنند که البته حق با آن‌هاست. فصل دوم بسیار بیش از فصل اول مخاطبان را به خود جذب می‌کند به خاطر اینکه از پیچیدگی‌های معمایی بیشتری برخوردار است. در اینجا فقط مساله مفقود شدن دو دختر یکی در آلمان و دیگری در فرانسه و تلاش برای یافتن آنها نیست. ارتباطاتی در این میان وجود دارد که نشان می‌دهد مساله بسیار فراتر از این‌هاست. فصل دوم برخلاف فصل اول که در دو زمان کاملا متفاوت می‌گذرد با زمان‌شکنی روایت می‌شود یعنی داستان در زمان‌های مختلف و به صورت متوالی روایت می‌شود.

البته باید گفت عنصر درام در فصل اول بیشتر وجود دارد و روابط میان آدم‌ها به شکل عمیق‌تری موشکافی شده و به نمایش درمی‌آید. برای مخاطبانی که به درام و روابط انسانی علاقه دارند فصل اول می‌تواند در کنار سکانس‌های معمایی و جنایی، دارای جذابیت‌های دیگری نیز باشد. اما فصل دوم، بیشتر مخاطبانی را جذب می‌کند که به داستان‌ها پیچیده و پر رمز و راز جنایی علاقه دارند.

17149558 9629 a
نقد و بررسی سریال گمشده The Missing 2014 - 2016
چکیده ارزیابی
علاقه‌مندان به درام و سریال‌های جنایی و معمایی از این سریال لذت خواهند برد. علاقه‌مندان اولی از فصل اول و علاقه‌مندان دومی از فصل دوم بیشتر لذت خواهند برد.
امتیاز خوانندگان۱ رای
نقاط مثبت
نقاط منفی
۴.۲
امتیاز منتقد
فهرست 20 فیلم برتر درباره تبهکاری و دنیای گروه های مافیایی
همه چیز درباره سریال کره ای نوزده تا بیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی