0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.


بنابر اعلام وزارت ارتباطات، محدودیت ایجاد شده برای سرویس‌های پیامک رفع شده اما مشکل برای سامانه‌هایی که از قبل دارای تخلف بوده‌اند همچنان پابرجاست. هفته گذشته نیز مدیران این کسب‌وکارها تعهدنامه‌ای را برای رعایت الزامات امنیت سایبری و پایش محتوایی امضا کردند که مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از سرویس‌های پیامکی، با مدیرعامل مجموعه است.

حوالی ظهر روز جمعه ۲۲ مهرماه یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی بسیاری از کسب‌وکارها با کاربرانشان بسته شد و امکان ارسال پیامک‌های انبوه با اختلال همراه شد. موضوعی که دردسرهای بسیاری را پس از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ برای کسب‌وکارها ایجاد کرد.

اما وزارت ارتباطات شب گذشته از رفع این مشکل خبر داد. در کانال روابط عمومی این وزارتخانه در پیام‌رسان بله آمده است:

«محدودیت‌های سرویس ارسال پیام کوتاه انبوه که در روز جمعه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ با دستور قضایی اعمال شده بود، روز گذشته(شنبه) با پیگیری وزارت ارتباطات برطرف شد. براساس اعلام صورت گرفته، فقط محدودیت موجود مربوط به سامانه‌هایی است که از قبل دارای تخلف بوده و طبق نظر مراجع قضایی محدود شده اند و سامانه‌هایی که از روز جمعه محدودیت ارسال پیامک داشتند در حال حاضر مشکلی برای سرویس دهی ندارند.»

پیگیری‌های دیجیاتو حاکی از آن است که پس از ارسال پیام کوتاهی درباره ناآرامی‌های اخیر، مدیران کسب‌وکارهای فعال در حوزه سرویس‌های پیامکی و مشتریان این سرویس‌ها تعهدنامه‌ای برای رعایت الزامات امنیت سایبری و پایش محتوایی را امضا کرده‌اند که تمامی مسئولیت‌های حقوقی و کیفری سوءاستفاده از سامانه پیامکی را متوجه مدیرعامل مجموعه می‌کند و حق هرگونه اعتراضی را در این خصوص از او سلب می‌کند.

sms verify min

این تعهدنامه کلیه شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک انبوه را موظف کرده تا احراز هویت کامل، قابل استناد و قابل پیگیری از کاربران و استفاده‌کنندگان سرویس‌های پیامک انبوه داشته باشند. همچنین کلیه شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک انبوه موظف‌اند تمامی لاگ‌های سامانه‌های خود را حداقل تا ۶ ماه نگهداری کنند.

مشتریان این سرویس‌ها نیز موظف شده‌اند محرمانگی اطلاعات کاربری شامل نام کاربری، کلمه عبور یا هرگونه توکن و شناسه یکتا را حفظ کرده و ضمن تحویل با صورتجلسه به حداکثر یکی از پرسنل مجموعه خود، از ارائه آن به افراد مختلف جلوگیری کنند. طبق این تعهدنامه هرگونه سوءاستفاده در اثر افشاء اطلاعات محرمانه شامل نام کاربری و کلمه عبور یا هرگونه توکن و شناسه یکتا، مستقیما بر عهده مدیر و بالاترین مسئول آن سازمان و شرکت خواهد بود و در صورت قصور به عنوان متهم به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

در متن این تعهدنامه آمده که با توجه به سابقه سوء استفاده از سرویس‌های ارسال پیامک انبوه در ایجاد موج روانی و التهاب آفرینی در جامعه از قبیل دعوت به فراخوان، تجمع و …؛ شرکت‌های ارسال کننده پیامک انبوه موظف‌اند پایش ۲۴ ساعته محتوایی و سایبری را برای سامانه‌های خود رعایت کنند. بدیهی است در صورت سوءاستفاده ار سامانه‌های پیامکی موصوف، مسئولیت کیفری آن بر عهده مدیرعامل آن مجموعه خواهد بود.

گفتنی است سرویس‌های پیامکی صرفا یک راه ارتباطی برای کسب‌وکارها نبوده و مدیران آن‌ها تاکید دارند این سرویس برای حیات کسب‌وکارشان ضروری است.



Source link

ایلان ماسک از اینشتین باهوش‌تر است
نقد سریال House of the Dragon

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF