0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

چکیده: سریال، آخرین بازمانده از ما یا همان The Last of Us، یک مجموعه‌ی تلویزیونی آمریکایی در ژانر درام پسا آخرالزمانی است که به دست کریگ مازن و نیل دراکمن، برای شبکه‌ی HBO ساخته شده است. این مجموعه بر اساس بازی ویدئویی ۲۰۱۳ به همین نام است که به وسیله ناتی داگ توسعه یافت.

این مجموعه درباره‌ی یک قاچاقچی به نام جوئل با بازی پدرو پاسکال است که وظیفه دارد الی نوجوان با بازی بلا رمزی را در پس تمامی ایالات متحده پس از آخرالزمان همراهی کند. گابریل لونا در نقش برادر کوچک‌تر جوئل یعنی تامی، مارلی دندریج در نقش رهبر مقاومت یعنی مارلین و آنا تورو در نقش شریک قاچاقچی جوئل یعنی تس حضور خواهند داشت.

تا به اکنون، نقدهای این مجموعه مثبت بوده است و منتقدانی که چند قسمت ابتدایی این سریال را تماشا کردند، از اجراها، نویسندگی، طراحی تولید، و موسیقی متن تقدیر به عمل آوردند و برخی از منتقدان، این مجموعه را بهترین اقتباس از بازی‌های ویدئویی لایو اکشن می‌دانستند.

the last of us series

اقتباس از بازی؛ سریال The Last Of US چگونه خلق شد

سال‌ها پیش «ویلیام هگنباتوم» و رابرت دووراک که به دنبال خلق سرگرمی بودند، اولین بازی ویدیویی را در سال ۱۹۵۸ میلادی ساختند. بازی «تنیس برای دو نفر» بیش از هر چیز یک اثر پیش پا افتاده بود که برای سرگرمی بیهوده و گذراندن وقت ایجاد شده بود. اما با گذشت زمان، بازی‌های ویدیویی به‌عنوان یک رسانه مراحل متعددی را طی کردند و به تدریج تکامل یافتند تا جایی که به بخشی ضروری از فرهنگ جهانی و شکلی از هنر تعاملی مدرن تبدیل شدند. امروز پیچیدگی آن‌ها و سهولتی که می‌توانند ما را به جهان‌های تخیلی بکشانند، عامل تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که در آن ما از پالت رنگارنگی از متنوع‌ترین احساسات عبور می‌کنیم.

با این تفاسیر، همه اینها و کمی بیشتر را می‌توان در نمونه بازی معروف «The Last of Us» محصول سال ۲۰۱۳ مشاهده کرد. این بازی از زمان انتشار خود باعث خوشحالی و شگفتی منتقدان و میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان شده است و به درستی می‌توان ادعا کرد که یکی از بهترین بازی‌های دهه اخیر است. با وجود این، تصمیم شرکت تلویزیونی HBO برای اجرای یک اقتباس لایو اکشن از بازی ویدیویی به همین نام، با شک و تردید قابل توجهی از سوی اکثر طرفداران مواجه شد.

علت این شک و تردید گذشته سیاه اقتباس‌های سینمایی از روی بازی‌ها بود. این یعنی، تلاش‌های قبلی برای اقتباس از بازی‌های ویدیویی مختلف در پرده بزرگ سینما در بهترین حالت منجر به دستاوردهای متوسطی شد که به سرعت در معرض فراموشی سینمایی و عمومی قرار گرفتند. اما با قضاوت آن چه در قسمت اول این سریال شاهد آن بودیم، به نظر می‌رسد که این نفرین تاسف بار سرانجام شکسته شده است. نکته مثبت این اپیزود آن است که از همان ابتدا، The Last of Us به عنوان یک راهنمای با کیفیت عمل می‌کند که نه تنها بیننده را به طور کامل در سفر تاریک و بی رحمانه بشریت به گِل نشسته راهنمایی می‌کند، بلکه به او نشان می‌دهد که چگونه از تاریکی به سمت نور خارج شود.

last 2 1024x683 1

از سریال آخرین بازمانده از ما، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید تلویزیونی در تاریخ کانادا، انتظار می‌رود که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کانادا برای شهر آلبرتا سود به همراه داشته باشد. همچنین، بودجه هر قسمت از این سریال چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده است. The New Yorker ادعا کرده است که بودجه آخرین بازمانده از ما از پنج فصل اول سریال بازی تاج‌وتخت فراتر رفته است.

امتیاز منتقدان

این مجموعه در متاکریتیک با کسب امتیاز بالا از منتقدین مورد (تحسین همگانی) قرار گرفت. چند منتقد آن را بهترین اقتباس از بازی ویدئویی لایو اکشن دانسته‌اند؛ مارک دیلینی در گیم اسپات گفته است که (به نظر می‌رسد که این اثر آغاز دوره‌ای جدید) برای این ژانر است.

همچنین، نقش‌آفرینی بازیگرانی مانند ماری بارتلت، نیک آفرمن، و ملانی لینسکی در سریال The Last Of Us از سوی منتقدان تحسین شد.

جالب آن که انتخاب بازیگران سریال به دلیل زمان شیوع ویروس کرونا توسط پلتفرم آنلاین زوم انجام شد.

photo ۲۰۲۳ ۰۱ ۰۸ ۱۷ ۰۹ ۳۰ 1 1024x512 1

رکوردشکنی سریال

سریال «آخرین بازماندگان ما» (The Last Of Us) با پخش قسمت هشتم و ماقبل پایانی با ۸.۱ میلیون بیننده یک بار دیگر رکوردشکنی کرد. این میزان بیننده تا ۷۴ درصد رشد را نسبت به قسمت اول نشان می‌دهد رکورد تازه‌ای برای این فصل است.

«آخرین بازماندگان ما» برای هشتمین هفته متوالی پربیننده‌ترین سریال پلتفرم استریم اچ‌بی‌او مکس بوده و همه قسمت‌های فصل ۱۰ اپیزود پربیننده هفته جای گرفته‌اند. میانگین بیننده هر اپیزود در تمامی پلتفرم‌های اچ‌بی‌او به ۳۰ میلیون نزدیک شده است.

«آخرین بازماندگان ما» یک بازی اکشن و ماجراجویانه است که توسط «ناتی داگ» توسعه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۳ از طریق پلی‌استیشن منتشر شد. سریال داستانی در ۲۰ سال پس از نابودی تمدن امروز روایت می‌کند. «جوئل» با بازی «پدرو پاسکال» یک بازمانده است که برای قاچاق یک دختر ۱۴ ساله به نام «الی» با بازی «بلا رمزی» به خارج از منطقه قرنطینه‌شده استخدام می‌شود. این وظیفه به ظاهر ناچیز به زودی تبدیل به یک سفر بی‌رحمانه و غم‌انگیز می‌شود و این دو باید در سراسر ایالات متحده برای بقا تلاش کنند.

«نیک آفرمن» در نقش بیل، «نیکو پارکر» در نقش سارا، «استورم رید» در نقش رایلی، «لامار جانسون» در نقش هنری، «ماری بارلت» در نقش فرانک، «آنا تورو» ستاره سریال «فرینج»، «گابریل لونا»، «جفری پیرس» و «مرل دندریج» دیگر بازیگران سریال در فصل اول خواهند بود.

اپیزودهای هشتم و نهم فصل اول را «علی عباسی» ایرانی تبار کارگردانی کرده است.

گفت‏‌و‏گو جنگیدن نیست
جان ویک 4 چگونه فیلمی است؟ نقد و نظرات درباره قسمت تازه از فیلم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF