0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

بدون شک با سیستم رای‌دهی یا رای‌گیری آشنا هستید و می‌دانید زمانی که عده‌ای از افراد در مورد موضوعی رای مثبت می‌دهند آن موضوع یا پروژه قابل انجام خواهد بود. اسنپ شات این سیستم را در فضای ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است. زمانی که پروژه جدیدی در حال شکل‌گیری باشد در این پلتفرم اعلام حضور می‌کند و کاربران بازار ارزهای دیجیتال با خرج کردن رمز ارزهای خود به نفع یا ضرر آن پروژه رای می‌دهند. بنابراین این سیستم تا حد زیادی مورد قبول کاربران قرار دارد. در ادامه بیشتر با این سیستم رای‌گیری آشنا می‌شوید.

اسنپ شات چیست؟

Snapshot مکانی است که در آن پروژه‌ها می‌توانند پیشنهاداتی را برای کاربران بیان کنند تا آنها با استفاده از ارز دیجیتال رای دهند. در صنعت رمز ارزها به این فرآیند رای سیگنالی می‌گویند.

طبق گزارشات به دست آمده، رای دادن با استفاده از ارزهای دیجیتال به طور معمول با انتقال یک رمز ارز از یک کیف پول به کیف پول دیگر همراه است که این فرآیند نیز هزینه‌بر خواهد بود. اما در این سیستم رای‌گیری غیر متمرکز به لطف استفاده هوشمندانه از شبکه ذخیره‌سازی غیر متمرکز این اتفاق نمی‌افتد.

از آنجایی که Snapshot منتظر تایید زنجیره‌ها باقی نمی‌ماند هر رایی بدون هزینه خواهد بود. این سیستم یک ابزار محبوب برای دائو است که به دنبال پرس و جو کردن نظر مخاطبان خود با استفاده از فناوری بلاکچین خواهد بود.

این پلتفرم رای‌گیری منبع باز برای پروژه‌های دائو، وب ۳ و جوامع مختلف درون فضای ارزهای دیجیتال به عنوان یک لایه امنیتی اصلی استفاده می‌شود.

این پلتفرم با پروژه‌های مستقر در زنجیره‌های سازگار اتریوم همخوانی دارد و این امکان را به وجود می‌آورد تا کاربران از توکن‌های حاضر به عنوان ابزاری برای توزیع قدرت، رای دادن و غیره استفاده کنند.

نگاهی به تاریخچه snapshot

موسسان پلتفرم اسنپ شات در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ از مخفیگاهشان خارج شدند. با این وجود در حال حاضر اطلاعات دقیقی از اینکه چه کسی پشت Snapshot قرار دارد در دست نیست اما از تحقیقات انجام شده مشخص است که Balancer Labs بخش تحقیق و توسعه مدیریت سبد خودکار این پلتفرم را بر عهده دارد.

Snapshot زمانی ساخته شد که فابین (Fabien) موسس این پلتفرم، برای بازارساز خودکار به نام Balancer کار می‌کرد. هدف اصلی راه‌اندازی این پروژه ایجاد یک پلتفرم رای‌گیری بود که به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد و قدرت رای‌ دادن را به کاربران القا کند.

با این حال اجرای این پروژه از نظر محاسبات قیمتی بسیار سنگین بود و به راحتی امکان‌پذیر نمی‌شد. در حالی که رای‌گیری رایگان از الزامات اولیه Balancer به شمار نمی‌آمد اما طراحی این پلتفرم توانست امتیاز فوق‌العاده‌ای باشد. دو هفته بعد از انجام مراحل اولیه فابین به پروژه‌های دائو نیز دسترسی پیدا کرد و پروژه مورد نظر را توسعه داد.

چطور از این سیستم رای‌گیری غیر متمرکز استفاده کنیم؟

شرکت‌هایی که قصد استفاده از اسنپ شات Snapshot))را دارند باید در سرویس مخصوص اتریوم یک پروفایل بسازند. سپس رکوردی را در این سیستم به ثبت می‌رسانند تا رای‌های آنها در آن آدرس قابل مشاهده باشد. توجه داشته باشید کاربران برای شرکت در نظرسنجی به آدرس یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارند.

کاربرد اسنپ شات

برای مثال در برخی صفحات snapshot کاربرانی که یکی از NFTها را در کیف پول متامسک خود نگه‌داری می‌کنند، واجد شرایط رای دادن خواهند بود. کاربران به سادگی کیف پول خود را به وب سایت این پلتفرم متصل می‌کنند و امکان رای دادن به هر یک پیشنهادات برای آنها وجود دارد.

از این پلتفرم می‌توان برای رای دادن و ثبت پیشنهاد خود استفاده کرد. اگر قصد دارید پیشنهادی را در این سیستم رای‌گیری غیر متمرکز ثبت کنید باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • ابتدا به محل مورد نظر پروژه وارد شوید و بر روی اتصال کیف پول کلیک کنید
  • کیف پول خود را مشخص کنید
  • توکن‌های مربوطه در نظر بگیرید و بر روی پیشنهاد جدید کلیک کنید
  • عنوان و خلاصه پیشنهاد را پر کنید
  • جزئیات پیشنهاد را وارد کنید
  • تاریخ شروع و پایان رای‌گیری را مشخص کنید
  • بر روی انتشار کلیک کنید

ویژگی‌ منحصر به فرد اسنپ شات

از زمان‌ پیدایش فضای ارزهای دیجیتال، پروژه‌های حاضر در این فضا باید زیرساخت‌هایی برای انجام این نوع نظرسنجی‌ها ایجاد می‌کردند یا از روش‌های دیگر غیر متمرکز کمک می‌گرفتند. ولی این ۲ روش هم زمان‌بر هستند و هم می‌توانند همسو با منافع پروژه‌های انحرافی نیز به کار گرفته شوند.

اما Snapshot با این روش‌ها فرق دارد و تفاوت اصلی آن به حق انتخاب اعضای این بستر برمی‌گردد. کاربران برای شرکت در نظرسنجی‌ها و رای دادن لازم نیست تراکنشی به بلاکچین انتقال دهند. بلکه اختیار کامل نقل و انتقالات و رای‌دهی با آنها خواهد بود.

این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا از یک بلاکچین برای ثبت واکنش و نظرسنجی استفاده کنند بدون اینکه هزینه‌های معمول را متحمل شوند. این پلتفرم هم برای رای‌دهندگان و هم برای رای‌گیرندگان کاربردی است زیرا افراد دریافت‌کننده نظرسنجی از طریق یک رابط به رای‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

نحوه رای دادن با snapshot

اگر قصد دارید به پروژه خاصی رای دهید باید طبق دستورالعمل زیر پیش روید:

  • به صفحه اصلی پروژه خود بروید
  • گزینه اتصال کیف پول را انتخاب کنید
  • کیف پول مورد نظر خود را تعیین کنید
  • توکن‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید
  • ارتباط نهایی شما برقرار می‌شود
  • گزینه‌هایی که قصد دارید به آنها رای دهید را انتخاب کنید
  • نسخه نهایی رای را از طریق کیف پول خود امضا کنید
  • رای شما به ثبت رسید

چه آینده‌ای  پیش روی اسنپ شات است؟

این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خود است اما شرکت‌ها در حال حاضر ۱۰۰۰ فضای انحصاری ایجاد کرده‌اند تا جوامع حاضر در فضای ارزهای دیجیتال بتوانند برای رای دادن در مورد پیشنهادات ارائه‌شده گرد هم آیند.

همان‌طور که اسنپ شات به تکامل خود ادامه می‌دهد تیم پشت پرده آن نیز مشتاقانه منتظر است تا فناوری خود را به سمت غیر متمرکز بودن سوق دهد.

با این کار هر کسی می‌تواند یک نود را اجرا کند و وابستگی به سرورهای اصلی این پلتفرم کاهش می‌یابد. به لطف سرویس‌های نوظهور این پلتفرم بخش قابل توجهی از داده‌های این پلتفرم در حال حاضر غیر متمرکز هستند.

طرفداران اسنپ شات

نتیجه‌گیری

اسنپ شات پلتفرمی برای ذخیره پیشنهادات و آرای کاربران است که با استفاده از تکنیکی به نام ‌رای‌گیری غیر متمرکز بدون ذخیره در بلاکچین، فرآیند رای‌دهی را پیش می‌برد. بدین ترتیب رای دادن با این پلتفرم رایگان است زیرا رای‌دهندگان به پرداخت هزینه برای تراکنش‌ها نیازی ندارند.

در واقع رای دادن بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود. در ضمن این پلتفرم موانع ورود به عرصه رای‌گیری را کاهش می‌دهد و به پروژه‌ها و جوامع اجازه می‌دهد تا پایگاه رای‌دهندگان خود را افزایش دهند. این پلتفرم به هر کسی اجازه می‌دهد با استفاده از امضای خود فرآیند رای‌دهی را تکرار کند. امیدواریم با کمک مقاله ما در مورد این سیستم رای‌گیری غیر متمرکز به اطلاعات کاملی دست پیدا کرده باشید.

 

 

لینک منبع

معرفی فیلم جدید مردی به نام اتو 2022 ؛ اقتباسی از کتاب محبوب فردریک بکمن
15 فیلم و سریال شبیه سریال ونزدی Wednesday

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF