0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

سئو، یا Search Engine Optimisation یکی از مهم‌ترین دانش‌ها برای تجارت و بازاریابی اینترنتی است. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به صاحبان و مدیران سایت کمک می‌کند تا ترافیک هدفمند بیشتری را به سایت خود هدایت کرده و نرخ تبدیل یعنی فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. امروزه دانش سئو بسیار گسترش یافته و به یک علم مدرن و روزآمد تبدیل شده است. همچنین ابزارهای مختلفی برای کارشناسان سئو و مدیران سایت ایجاد شده تا بتوانند به کمک آنها، ترافیک سایت خود و فروش‌شان را افزایش دهند.

مشکلی که برای وبمستران ایرانی وجود دارد مساله فیلترینگ و تحریم‌هاست که باعث شده نتوانند از بسیاری از ابزارها و خدمات سئو که توسط شرکت‌های خارجی مثل گوگل ارایه می‌شود استفاده کنند. جدای از تحریم‌ها که باعث می‌شود بسیاری از این سرویس‌ها با آی پی ایرانی در دسترس نباشد، مساله دیگر این است که بسیاری از خدمات ارایه شده پولی است که همین موجب می‌شود این خدمات برای کاربران ایرانی قابل استفاده نباشد.

این ابزارهای سئو، امکانات بسیار مهمی به مدیران سایت ارایه می‌دهند. از جمله بررسی سایت و یافتن مشکلات مربوط به سئو و پیشنهاد راه حل، امتیازدهی به سئوی سایت، بررسی لینک‌های داخلی و خارجی و ساختار لینک‌سازی سایت، ارایه گزارشاتی از بک لینک‌ها، بررسی و رصد رتبه کلمات کلیدی و مقایسه سایت از این منظر با رقبای آن و ده‌ها قابلیت کلیدی دیگر. برای اشاره به تعدادی از برترین سرویس‌های مدیریت سئو می‌توان به سئوموز، Ahrefs، Semrush، گوگل آنالتیکز و سرچ کنسول گوگل اشاره کرده که برخی از قابلیت‌های این سرویس‌ها رایگان است و امکانات حرفه‌ای و پیشرفته‌تر نیاز به تهیه پلن اشتراک دارد.

مدیریت سئو؛ ابزارهای خارجی یا داخلی؟

توسعه‌دهندگان و وبمستران ایرانی، سال‌ها از این سرویس‌ها، تنها به قابلیت‌های رایگان‌شان اکتفا کرده و از آن در مدیریت سئوی سایت‌های خود و مشتریان‌شان بهره می‌بردند و یا شرکت‌های بزرگ‌تر، هزینه خرید پلن اشتراک این سرویس‌های را فراهم می‌کردند. اما برای بسیاری از سایت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی، امکان خریدن اشتراک ماهیانه سرویس‌های و ابزارهای سئوی خارجی وجود ندارد. خبر خوب اینکه به تدریج پای سرویس‌های ایرانی هم به این حوزه باز شده تا مشکلات همیشگی وبمستران و سئوکاران را رفع کند.

اما باید دید که سرویس‌ها و ابزارهای ایرانی، قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند و قابل اتکا هستند یا خیر. البته سرویس‌های ایرانی هنوز راه زیادی دارند تا بتوانند امکانات و قابلیت‌هایی در حد ابزارهای خارجی ارایه دهند اما برترین حسن آنها نسبت به سرویس‌های خارجی این است که ما می‌توانیم از امکانات نامحدود آنها استفاده کنیم در حالی که قادر به استفاده از بسیاری امکانات سرویس‌های خارجی نیستیم.

یکی از ابزارهای ایرانی که در این راهنمای می‌خواهم آن را معرفی کنم ابزاری به نام جت سئو است. جت سئو دارای قابلیت‌هایی است که آن را قابل رقابت با نمونه‌های خارجی می‌کند و تقریبا امکانات مهمی که در ابزارهای قدرتمندی مثل Ahref یا Semrush شاهد بودیم را به ما ارایه می‌دهد.

معرفی جت‌سئو و امکانات آن برای مدیریت سئوی سایت

در جت سئو شما می‌توانید بر حسب پلنی که خریداری کرده‌اید تعداد مختلفی سایت در پنل خود تعریف کرده و تجزیه و تحلیل آن را به جت سئو واگذار کنید. یک پنل کاربری پیشرفته و ساده در اختیار شما قرار می‌گیرد (امکان استفاده از تمامی امکانات یک هفته به صورت رایگان وجود دارد)

برای ثبت نام و ثبت سایت و استفاده آزمایشی از امکانات وارد جت سئو شوید. شما به راحتی می‌توانید آدرس سایت خود را در کادر وارد کنید تا جت سئو به صورت رایگان سایت شما را تحلیل کرده و گزارشات مفصلی در اختیارتان قرار دهد. این گزارشات هم در پنل کاربری و هم از طریق ایمیل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

jetseo

یک ابزار کاربری دیگری که جت سئو به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد اکستنشن مرورگر کروم است که از اینجا می‌توانید آن را بر روی مرورگر کروم خود نصب کنید. این افزونه قابلیت‌های مختلفی برای تحلیل صفحات هر سایتی در اختیارتان قرار می‌دهد. پس از نصب افزونه کافی است صفحه مورد از نظر از سایت را باز کنید سپس روی دکمه افزونه در مرورگر کلیک کنید تا اطلاعات مختلفی از جمله گزارش کلی راجع به هدینگ‌ها، تصاویر، لینک‌ها، گزارش عملکرد و تعداد خطاها و امتیاز کلی، رتبه کلمات کلیدی و نمایش کلمات کلیدی برتر سایت و .. برای شما نمایش داده شود.

jetseo rahnama sitehayeman 02

حال چند نمونه از جذاب‌ترین ابزارهای جت سئو را به شما معرفی می‌کنم: واژه‌گستر، تحلیل دامنه، ساختار محتوا، دیده‌بان رقبا، رتبه کلمات کلیدی و دسته‌بندی و ترتیب کلمات کلیدی از جمله امکانات جت سئو به شمار می‌رود.

jetseo rahnama sitehayeman 01

واژه گستر به شما این امکان را می‌دهد تا با گسترش یافته یک کلید واژه آشنا شوید و بدانید برای این ورودی خاص چه درخواست‌هایی از سمت کاربران جستجو می‌شود تا بتوانید در انتخاب کلمات کلیدی با بیشترین دقت عمل کنید.

تحلیل دامنه به شما این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن یک دامنه (خودتان یا رقیبتان)  از میزان سهم بازار هر رقیب اطلاع پیدا کرده و لیستی از کلمات کلیدی همه رقبا را ملاحظه کنید.

ساختار محتوا به شما این امکان را می‌دهد برای تولید محتوا در بخش‌های مختلف چگونه عمل کنید.

شکاف کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد تا فهرست کلماتی که رقبای شما روی آنها کار می‌کنند یا رتبه دارند و شما از آنها غافل هستید را بدانید.

دیده‌بان رقبا به شما این امکان را می‌دهد که به صورت کلی سایت خود را با رقبا مقایسه کنید و از رتبه اکسای کشوری و جهانی رقیب نسبت به خود مطلع شوید.

رتبه کلمات کلیدی: می‌توانید رتبه سایت خود برای هر کلمه ای که از قبل وارد کرده اید را ببینید، یا کلمه ای را از لیست خود حذف یا به آن اضافه  نمایید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که برای بررسی رتبه، زمان زیادی را برای چک کردن رتبه تک تک کلمات صرف نکنید.

jetseo rahnama site 01

ابزارهای دیگری نیز برای سئو وجود دارد که معرفی و آموزش آن را می‌توانید در آکادمی فرشمیکا مطالعه کنید. نظر و تجربه خود را درباره این ابزارهای سئو با ما در میان بگذارید.

 

 

Source link

رزا لوکزامبورگ و امپریالیسم پول
درامی با چاشنی عشق؛ معرفی و ارزیابی سریال رهایم کن