0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.


بزرگترین حزب سیاسی جهان با بیش از ۹۶ میلیون عضو، حزب کمونیست چین (CCP) در ۱۶ اکتبر میزبان کنگره ملی خود بود. بیستمین کنگره ملی این حزب، مهمترین رویداد سیاسی در تقویم سیاسی چین است. در همین کنگره است که تصمیم می گیرند چه کسی حزب و در نتیجه دولت را برای پنج سال آینده رهبری کند.

حزب کمونیست چین

این کنگره به مدت یک هفته تا ۲۲ اکتبر ادامه داشت و طی آن انتخاب کمیته دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، انجام شد. البته شی جین پینگ کاملاً مطمئن بود که رسماً به عنوان دبیر کل حزب برای پنج سال دیگر معرفی خواهد شد.

حزب کمونیست چین

البته ماجرای اخراج رهبر سابق چین، هو جینتائو نیز از حواشی جالب توجه این نشست بود. دقایقی قبل از شروع رأی گیری برای درج تغییرات شی جین پینگ به عنوان اصلاحیه اساسنامه حزب، ماموران سعی کردند او را متقاعد کنند که صندلی خود را در ردیف اول، که در سمت چپ رهبر فعلی بود، خالی کند، که با مقاوت وی همراه شد و به سرعت در سراسر جهان انعکاس پیدا کرد.

حزب کمونیست چین

حزب کمونیست چین به‌طور پیوسته رشد کرده است و اکنون حدود ۶.۹ درصد از جمعیت چین را تشکیل می‌دهد. در تلاش برای افزایش کیفیت اعضای خود، حزب کمونیست چین، الزامات و شرایط عضویت را ارتقاع داده است، که منجر به کاهش تعداد اعضای جدید پذیرفته شده، پس از سال ۲۰۱۲ شد، روندی که اکنون معکوس شده است.

حزب کمونیست چین

میلیون ها چینی همچنان هر ساله برای عضویت در حزب کمونیست چین درخواست می دهند.

حزب کمونیست چین

اگرچه مشخصات سنی کلی حزب به آرامی در حال تغییر است.

حزب کمونیست چین

در تلاش برای افزایش کیفیت اعضا، درخواست‌های دانشگاهیان جوان‌تر بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، در حالی که تعداد کارگران و کشاورزان که زمانی ستون فقرات حزب کمونیست چین بودند، رو به کاهش هستند.

حزب کمونیست چین

اگرچه تعداد اعضای زن در حال افزایش است، اما تقریباً هیچ زنی در میان نخبگان حزب وجود ندارد. در حال حاضر تنها یک زن، سان چونلان، در دولت مرکزی حزب چین سمت دارد.

حزب کمونیست چین

مسیر عضویت در حزب کمونیست چین، آسان نیست. درخواست، تبدیل به یک فرآیند بررسی چند ساله شده است و اکثر متقاضیان قبل از پذیرش چندبار تلاش می کنند. گفته می شود خود شی جین پینگ ۱۰ بار درخواست داده بود.

حزب کمونیست چین

حزب کمونیست چین، سازمان خود را بیشتر بر اقتصاد متمرکز کرده است. هر سازمانی با سه یا چند عضو این حزب، باید یک گروه حزبی ایجاد کند و اکثر شرکت‌ها تا کنون این کار را انجام داده‌اند. نمایندگی و بسیج حزب کمونیست چین در سطح مردمی و در شرکت‌های خصوصی در دوران شی جین پینگ بیشتر شده است.

حزب کمونیست چین

بیشتر بخوانید:

لحظه اخراج عجیب و غیر منتظره رهبر سابق چین از کنگره حزب کمونیست + ویدیو

فاجعه‌ای برای حزب کمونیست؛ جمعیت چین تا سال ۲۱۰۰ یک میلیارد نفر کاهش می یابد



Source link

من راز ذهن ساکت را می‌دانم، ولی ای کاش نمی‌دانستم
بهترین برنامه تبدیل عکس به نقاشی؛ معرفی عناوین برتر + لینک دانلود رایگان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF