0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

شبکه وو یکی از فناوری‌های جدیدی است که مدت کوتاهی از معرفی آن می‌گذرد. پس‌ازاینکه بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ معرفی شد تا امروز بازار کریپتو و دنیای ارزهای دیجیتال با تغییرات زیادی مواجه شده است. یکی از جدیدترین نوآوری‌ها Woo Network است که برای تسهیل معاملات و تأمین نقدینگی بیشتر در قالب یک پلتفرم اجتماعی ارائه شده است. در ادامه با این شبکه بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی شبکه وو (Woo Network)

شبکه وو یک سیستم مالی غیرمتمرکز (CeFi) و یک سرویس مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که به منظور تأمین نقدینگی بیشتر برای ارزهای دیجیتال طراحی شده است.

این شبکه با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین زیرساخت‌های لازم را برای دسترسی بیشتر تریدرها، صرافی‌ها و سازمان‌ها به نقدینگی بیشتر و انجام سریع‌تر تراکنش‌ها با حداقل هزینه و حتی رایگان را فراهم می‌کند.

درحال‌حاضر مجموعه متنوعی از محصولات و خدمات مرتبط با خرده‌فروشی، مؤسسات، CeFi و DeFi ارائه می‌کند:

  • WOO X یک پلتفرم معاملاتی بدون کارمزد است که بهترین وضعیت نقدینگی را برای تریدرهای سازمانی و حرفه‌ای فراهم می‌کند. دارای ماژول‌های کاملاً قابل تنظیم برای سفارشی‌سازی فضای کاری است.
  • شبکه WOO پلی برای مشتریان سازمانی نظیر صرافی‌هاست تا به نقدینگی عمیق شبکه WOO دسترسی داشته باشند، عمق سفارشات خود را بیشتر کنند و اسپرد پیشنهادات خود را تقویت نمایند.
  • WOOFi یک dApp مالتی چین است که نقدینگی CeFi را به DeFi متصل می‌کند. این برنامه دارای کارمزد معامله ۰.۰۲۵ درصد و بازارسازهای حرفه‌ای برای توانمندسازی معامله گران و سرمایه‌گذاران با بهترین قیمت، بازدهی و ابزارهاست.
  • ·       WOOFi DEX یک صرافی آنلاین است که شبیه صرافی‌های متمرکز به نظر می‌رسد. این صرافی امکان تریدهای مستقل، ایجاد فضای کاری قابل تنظیم، ابزارهای پیشرفته و کارمزد کم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شبکه وو همه خدمات خود را با استفاده از توکن اختصاصی خود به نام WOO انجام می‌دهد. کاربران با سپرده‌گذاری این توکن در WOO X می‌توانند از کارمزد معاملات خود بکاهند، محدودیت معاملاتی API را کاهش دهند و تخفیف بیشتری بگیرند. این توکن در برنامه‌های دیفای نیز برای ایجاد نقدینگی از طریق فارمینگ یا به‌صورت وثیقه برای قرض دادن و قرض گرفتن سایر دارایی‌های مبتنی بر کریپتو استفاده می‌شود

در آینده دارندگان توکن‌های WOO براساس میزان مالکیت آنها بر این توکن‌ها و مدت‌زمانی که آنها را داشته‌اند حق امتیاز می‌گیرند.

 WOO X چیست؟

شبکه وو

WOO X اولین محصول شبکه وو است که خدمات تریدینگ مالی متمرکز (CeFi) را ارائه می‌کند. این صرافی نقدینگی بالا، کارمزد کم و فضای کاری قابل تغییر و شخصی‌سازی دارد.

برای همه تریدرها کارمزد اهمیت زیادی دارد و تریدرهای WOOX می‌توانند با رسیدن به سطح ۲ میزان کارمزد خود را کاهش دهند. اگر کاربران ۱۸۰۰ توکن WOO در XOO X داشته باشند به این سطح می‌رسند.

موفقیت پلتفرم‌های معاملاتی با میزان نقدینگی آنها گره خورده است تا تریدرهای بزرگ بتوانند در این پلتفرم‌ها کار کنند. برای این منظور لازم است افراد زیادی برای خریدوفروش وارد این پلتفرم شوند. شبکه WOO نیز نقدینگی خود را با استفاده از پلتفرم‌ها، تأمین‌کنندگان نقدینگی، صرافی‌ها، بازارسازها و سازمان‌های مختلف تأمین می‌کند که مهم‌ترین آنها Kronos Research است که در حوزه بازارساز فعالیت دارد. XOO X با تأمین نقدینگی مناسب می‌تواند نقدینگی بیشتری را هم جذب کند.

پلتفرم WOOX به کاربران خود امکان سفارشی‌سازی ویجت‌ها، چارت‌ها و سایر المان‌ها را می‌دهد تا اطلاعات و  ابزاری که نیاز دارند را در اختیار داشته باشند. TradingView نیز ابزارهای پیشرفته چارت سازی را برای ایجاد شاخص‌های تحلیل تکنیکال فراهم می‌آورد.

WOOFi چیست؟

WOOFi یک بازارساز اتوماتیک مبتنی بر  زنجیره هوشمند بایننس است که برای تعیین قیمت‌ها از مدل بازارسازی پیشگیرانه مصنوعی (sPMM) استفاده می‌کند و سه ویژگی اصلی دارد:

  1. سواپ یا معامله کردن

نحوه عملکرد این بازارساز بیشتر شبکه صرافی‌های قدیمی است تا بازارسازهایی مثل یونی‌سواپ. کاربران می‌توانند جفت توکن‌های موجود در استخر نقدینگی WOOFi را معامله کنند. sPMM برای اسکن قیمت‌های دفتر سفارش از صرافی‌های متمرکز مانند Binance و محاسبه قیمت مناسب معامله، به اوراکل‌های داده‌های بازار Woo Network متکی است.

در این حالت نقدینگی از طریق یک استخر تأمین می‌شود درحالی‌که در سیستم سنتی دو استخر (LP) وجود دارد. WOOFi با ارائه مشوق‌هایی به سرمایه‌گذارانی که نقدینگی کمتری دارند این دارایی‌ها را مدیریت کرده و به آن تعادل می‌دهند.

کاربران می‌توانند توکن‌ها و دارایی‌های خود را برای یلدفارمینگ سپرده‌گذاری کنند و به صور اتوماتیک سود بگیرند.

دارندگان WOO می‌توانند توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند تا در درآمد حاصل از مبادله و کسب درآمد در WOOFi سهیم شوند.

جزییات بیشتری از شبکه وو

شبکه وو اولین رسانه اجتماعی دنیاست که به‌خاطر تولید محتوا به اعضای خود پاداش می‌دهد. کاربران تشویق می‌شوند که از طریق سیستم Woo Points محتوای با کیفیت تولید و منتشر کنند. اعضای شبکه می‌توانند از این امتیاز برای ارائه پاداش‌هایی مثل کارت هدیه، تخفیف و دسترسی به محتوای منحصربه‌فرد استفاده کنند.

شبکه WOO یک شبکه غیرمتمرکز است که به همه اجازه دسترسی نامحدود و بدون سانسور به اینترنت را می‌دهد بنابراین هیچ شخص یا سازمانی قدرت محدود کردن آن را ندارد. همچنین از توکن WOOCoin نیز می‌توان برای خرید داده یا پهنای باند استفاده کرد.

این پروژه، متن‌باز است و  هرکسی می‌تواند در توسعه آن وارد شود. درحال‌حاضر نسخه بیتای آن در دسترس مردم است و تیم آن روی بهبود و اضافه کردن گزینه‌های جدید می‌کند.

تاریخچه شبکه وو

شبکه وو

شبکه WOO در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت Kronos Research که یک شرکت تجاری مالتی استراتژی در بازارساز، آربیتراژ، CTA و معاملات با فرکانس بالا (HFT) است با میانگین حدود ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار حجم معاملات روزانه در بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد.

اصلی‌ترین بنیان‌گذاران شبکه وو، جک تان (Jack Tan) و مارک پیمنتل (Mark Pimentel)  هستند.

این پروژه تازه تأسیس و در مراحل ابتدایی پیشرفت قرار دارد اما نسخه اولیه آن برای عموم در دسترس است. کاربران می‌توانند با عضویت در پلتفرم با کاربران دیگر در ارتباط باشند و باهم تبادل اطلاعات کنند.

تیم توسعه‌دهنده Woo Network متشکل از افراد حرفه‌ای و کارآفرینان بزرگی چون جیمز یانگ سابقه‌ای طولانی در مهندسی و مدیریت محصول در شرکت گوگل دارد. دیگر بنیان‌گذاران آن نیز مثل لوییس کوئند (Luis Cuende) از بنیان‌گذاران آراگون و شبکه Kyber بوده‌اند و رون کریستنسن (Rune Christensen) نیز در راه‌اندازی MakerDAO نقش داشته است.

شبکه وو چگونه کار می‌کند؟

شبکه وو برای یکپارچه‌سازی نقدینگی با استفاده از استراتژی‌های هجینگ (مصون‌سازی) و معاملات کمّی کار می‌کند. نقدینگی از تعداد پلتفرم معاملاتی سازمانی و غیرمتمرکز و نیز اخیراً از طریق شبکه‌های دیفای نظیر اتریوم، زنجیره بایننس، پالیگان و آوالانچ تأمین می‌شود. مشتریان از طریق API یا از طریق GUI روی XOO X و WOOFi مستقیماً به شبکه وصل می‌شوند. سایرین به‌صورت غیرمستقیم از پلتفرم‌های دیفای نظیر ۱inch، 0x یا Paraswap استفاده می‌کنند.

بازارسازهای سایر پلتفرم‌ها نظیر dYdX نیز می‌توانند از شبکه WOO به‌عنوان مکانی برای پوشش ریسک یا هجینگ استفاده کنند. مدل بدون کارمزد و شرایط مطلوبی که برای دریافت‌کنندگان سفارش وجود دارد برای هجینگ، ایدئال است. حجم معاملات به‌طور پیوسته در حال رشد بوده و اواسط سپتامبر ۲۰۲۱ حجم معاملات ۲۴ ساعته به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است که ناشی از رشد تصاعدی پلتفرم‌های محبوبی مثل dYdX است.

 توکن WOO

WOO توکن اصلی شبکه وو  است که به‌عنوان عامل ایجاد اتحاد در همه محصولات و خدمات DeFi و CeFi ارائه شده است. سقف عرضه این توکن ۳ میلیارد توکن است که تا زمانی که حداکثر ۵۰ درصد آن از بین برود توکن سوزی ماهانه خواهد داشت.

در هنگام راه‌اندازی پروژه ۱۰ درصد توکن‌ها در فروش خصوصی و عمومی عرضه شد، ۲۰ درصد به تیم اختصاص یافت و ۵ درصد نیز به مشاوران تعلق گرفت.

۵۰ درصد توکن‌ها نیز برای حمایت از اکوسیستم WOO به‌صورت زیر اختصاص یافت:

  • ۲۵ درصد برای اعطای پاداش در اکوسیستم
  • ·      ۱۰ درصد صندوق بیمه برای پشتیبانی از دارایی کاربران
  • ·      ۱۰ درصد شرکای اکوسیستم به منظور حمایت از فعالیت آنها
  • ·      ۵ درصد برای WOO Ventures و سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه پروژه همراه با مزایای سپرده‌گذاری

WOO یک توکن کاربردی است که روی چندین بلاک‌چین از طریق پلتفرم‌هایی مثل بایننس چین، اتریوم، آوالانچ، پالیگان، سولانا، آربیتروم، فانتور و NEAR وجود دارد. این توکن در DEX های مختلف روی زنجیره‌های متفاوت نظیر بانکور، سوشی‌سواپ، یونی‌سواپ، پنکیک‌سواپ، کوییک‌سواپ و اسپوکی‌سواپ تعبیه شده است.

کاربرد ارز دیجیتال WOO Network

شبکه وو

توکن WOO امکان ترید WOO X با کارمزد صفر، تخفیف در معاملات، سپرده‌گذاری، شرکت در ایردراپ‌های WOO Ventures و قابلیت‌های حاکمیتی را به دارندگان خود می‌دهد. در ادامه  نگاه دقیق‌تری به موارد استفاده فعلی و آتی آن می‌اندازیم:

  • حاکمیت

سپرده‌گذاران توکن WOO روی WOOFi و WOO X و نیز هرکسی که حداقل ۱۸۰۰ توکن WOO در یک کیف پول ارز دیجیتال دارد می‌تواند با ارائه پیشنهاد یا شرکت در رأی‌گیری‌های WOO DAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) در حاکمیت آن شرکت کند.

شما با سپرده‌گذاری توکن‌های WOO می‌توانید کارمزد تریدینگ را کاهش داده یا حتی از معاملات بدون کارمزد روی WOO X لذت ببرید. تریدرهایی که حجم بالایی در WOO X دارند می‌توانند WOO را برای افزایش محدودیت معاملاتی خود و کاهش کارمزدها به اشتراک بگذارند.

بخشی از توکن‌های دریافتی از WOO Ventures که در گام‌های اولیه پروژه سرمایه‌گذاری شده‌اند بین سپرده‌گذاران توکن وو روی WOO X پخش می‌شوند. همچنین می‌توانید توکن‌های خود را روی WOOFi سپرده‌گذاری کرده و از کارمزد سواپ و محصولات Earn بهره‌مند شوید.

  • تأمین نقدینگی و یلد فارمینگ

می‌توانید از توکن‌های وو برای ورود به استخرهای نقدینگی و فارمهای صرافی‌هایی مثل سوشی‌سواپ، یونی‌سواپ، پنکیک‌سواپ و غیره استفاده کنید. این موجب ایجاد فرصت‌هایی در چندین بلاک‌چین می‌شود.

  • وام دادن و قرض گرفتن

می‌توانید از توکن‌های ووی خود به‌عنوان وثیقه برای وام‌های رمزارز استفاده کنید و آن را به سایر کاربران قرض دهید.

  • معاملات اجتماعی یا سوشال تریدینگ

در آینده، سپرده‌گذاران وو قادر به رقابت با استراتژی‌های معاملاتی برترین تریدرها خواهند بود.

شبکه WOO از ۵۰ درصد درآمد پلتفرم برای خرید مجدد و سوزاندن ماهانه این توکن‌ها استفاده می‌کند.

خریدوفروش ارز دیجیتال WOO Network

توکن WOO یک توکن در حال رشد است بنابراین سرمایه‌گذاران باید قبل از شروع خریدوفروش درباره صرافی‌هایی که این کریپتو را ارائه می‌کنند تحقیقاتی انجام دهند. درحال‌حاضر توکن WOO در صرافی‌های

  • یونی‌سواپ
  • والکس
  • بیت مارت
  • هوبی گلوبال
  • هو دات کام
  • بیلاکسی
  • MXC
  • DODO

قابل معامله است و با توجه به توسعه شبکه وو احتمال افزایش صرافی‌ها در آینده نیز وجود دارد.

کیف پول ارز دیجیتال شبکه وو

درحال‌حاضر کیف پول‌های زیادی از توکن WOO پشتیبانی می‌کنند که از این بین می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • متاماسک
  • لجر
  • کوین بیس
  • توکن پاکت
  • آی توکن والت
  • فری والت
  • هایپر پی
  • مت والت
  • بیت کیپ
  • تراست والت

قیمت رمزارز WOO

شبکه وو

توکن WOO در اولین روزهای ارائه به بازار حدود ۰.۳ دلار قیمت داشت. اولین جهش قیمت آن در اواسط فوریه ۲۰۲۱ اتفاق افتاد و قیمت تا ۰.۵۲ دلار بالا رفت و سپس سقوط کرد. سپس افت‌وخیزهای زیادی را تجربه کرد اما در ۱۰ می ۲۰۲۱ به اولین نقطه اوج خود با قیمت ۱.۳ دلار رسید.

در نهایت به ۰.۳۸ دلار سقوط کرد و باز هم شاهد افت‌وخیزهای زیادی بود اما دیگر به قیمت ۱.۳ دلاری نرسید تا اینکه در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ به رکورد بعدی ۱.۶۶ دلاری دست ‌یافت و سپس سقوط کرد. در سال ۲۰۲۲ به دلیل وضعیت بد بازار ارزهای دیجیتال شاهد کاهش قیمت توکن WOO بوده‌ایم.

طبق اطلاعات وب‌سایت کوین مارکت کپ امروز ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲ این ارز دیجیتال با قیمت ۰.۱۲ دلار به فروش می‌رسد که نسبت به دیروز ۶.۲۶ درصد کاهش یافته است. ارزش بازار آن بیش از ۱۲۲ میلیون دلار و تعداد توکن‌های در گردش بیش از ۱.۱۹ میلیارد توکن است.

آینده ارز دیجیتال WOO Network

اگر به وب‌سایت رسمی وو نتورک نگاهی بیندازیم می‌بینیم نقشه راه دقیقی برای آن ارائه نشده است. مشخص نیست که پروژه برای ماه‌ها و سال‌های آتی چه نوع توسعه‌ای را در نظر دارد اما به‌صورت ماهانه گزارشاتی از پیشرفت‌های خود در کانال‌های اجتماعی و وب‌سایت رسمی آن منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین برنامه Woo Network برای آینده راه‌اندازی سوشال تریدینگ و معاملات آتی است.

جمع‌بندی

شبکه وو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و با امکانات مختلفی که برای ترید کردن و تأمین نقدینگی ارزهای دیجیتال، سپرده‌گذاری، دریافت پاداش و وام ارائه می‌کند قابلیت تبدیل شدن به یکی از پیشروترین پلتفرم‌های معاملاتی را دارد. این شبکه هنوز نسخه بتای خود را منتشر کرده و نقشه راه مشخصی ندارد اما پتانسیل‌های زیادی در آن نهفته است که تنها گذر زمان پیشرفت آن رانشان خواهد داد.

Source link

فعال کردن فضای دوم در گوشی؛ حفظ امنیت اطلاعات شخصی بدون نیاز به خرید گوشی دوم
آریل دورفمن؛ گذشته‌ای که گریبان آینده را می‌گیرد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF