0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

 

سریال انگلیسی ۲۰۲۲ یک مینی سریال تلویزیونی وسترن است. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی سریال The English 2022 بپردازیم.

سریال انگلیسی ۲۰۲۲ یک مینی سریال تلویزیونی وسترن است که توسط بی‌بی‌سی و آمازون پرایم تولید شده و توسط هوگو بلیک (Hugo Blick) نویسندگی و کارگردانی شده است. امیلی بلانت (Emily Blunt) و چاسک اسپنسر (Chaske Spencer) بازیگران اصلی آن هستند. سریال The English 2022 در بریتانیا از شبکه BBC Two و iPlayer در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲ و در ایالات متحده در Amazon Prime Video در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ نمایش داده شد.

داستان سریال انگلیسی ۲۰۲۲

سریال انگلیسی 2022

یک زن انگلیسی به نام لیدی کورنلیا لاک در سال ۱۸۹۰ به غرب می‌آید و به دنبال انتقام از مردی است که او را مسئول مرگ پسرش می‌داند و با الی ویپ، پیشاهنگ سواره‌نظامی سابق و عضوی از ملت پاونی ملاقات می‌کند. که در راه نبراسکا است، برای گرفتن زمین‌هایی که به خاطر خدمت در ارتش آمریکا بدهکار است، به رغم اینکه به آن‌ها گفته شده بود سفیدپوستان به دین خود احترام نخواهند گذاشت، آن ها تاریخ مشترکی را کشف کردند.

قسمت عنوان کارگردان نویسنده تاریخ انتشار
۱ آنچه دارید، آنچه نیاز دارید هوگو بلیک هوگو بلیک ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱)
۲ مسیر مردگان هوگو بلیک هوگو بلیک ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲
۳ کرکس‌ها در خط هوگو بلیک هوگو بلیک ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲
۴ گرگ زخمی هوگو بلیک هوگو بلیک ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲
۵ تفنگ بوفالو هوگو بلیک هوگو بلیک ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲
۶ گرامی هوگو بلیک هوگو بلیک ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲

بازیگران سریال انگلیسی ۲۰۲۲

در فوریه ۲۰۲۰، امیلی بلانت با نویسندگی و کارگردانی هوگو بلیک به گروه بازیگران سریالی پیوست که محصول مشترک استودیو آمازون و استودیو بی‌بی‌سی است. در ماه مه ۲۰۲۱، چاسک اسپنسر (Chaske Spencer)، راف اسپال (Rafe Spall)، توبی جونز (Toby Jones)، تام هیوز (Tom Hughes)، استفن ریا (Stephen Rea)، والری پاچنر (Valerie Pachner)، استیو وال (Steve Wall) به بازیگران پیوستند.

عکاسی اصلی در می ۲۰۲۱ در اسپانیا آغاز شد و در سپتامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید. در ادامه به معرفی چندی از هنرپیشه های سریال انگلیسی ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

امیلی بلانت در نقش باتو کورنلیا لوک

 سریال The English 2022

امیلی اولیویا لی بلانت متولد ۲۳ فوریه ۱۹۸۳ یک هنرپیشه بریتانیایی است. او برنده جوایز متعددی از جمله جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران سینما و همچنین نامزدی سه جایزه فیلم آکادمی بریتانیا است. فوربس او را به عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران زن جهان در سال ۲۰۲۰ رتبه بندی کرد.

بلانت با نقش‌های اصلی در فیلم The Young Victoria (2009)، کمدی رمانتیک Salmon Fishing in the Yemen (2011)، فیلم های علمی تخیلی The Adjustment Bureau (2011)، تخیلی تریلر Looper (2012)، و علمی تخیلی Edge of Tomorrow شناخته شد. از دیگر فیلم و سریال‌های بلانت؛ فیلم های موزیکال Into the Woods (2014) و موزیکال فانتزی Mary Poppins Returns (2018)، او به خاطر بازی در نقش یک مامور اصولگرای اف بی آی در فیلم جنایی Sicario (2015) و یک معتاد الکلی در فیلم تریلر The Girl on the Train (2016) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، که نامزدی جایزه بافتا برای بهترین بازیگر نقش اول زن را به همراه داشت. و همچنین برای بازی در نقش یک مادر در فیلم ترسناک همسرش جان کرازینسکی A Quiet Place (2018) برنده جایزه SAG بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او از آن زمان در دنباله A Quiet Place Part II (2021) و مینی سریال تلویزیونی غربی The English (2022) بازی کرده است.

چاسک اسپنسر در نقش گروهبان الی ویپ (گرگ زخمی)

بررسی سریال انگلیسی 2022

چاسک اسپنسر متولد ۹ مارس ۱۹۷۵ یک بازیگر آمریکایی است. او شاید بیشتر به خاطر نقش‌های سم اولی در مجموعه فیلم‌های The Twilight Saga (2009–۲۰۱۲)، تدو در فیلم تحسین‌شده Wild Indian و نقش معاون بیلی ریون در سریال اصلی سینمامکس Banshee شناخته می‌شود.

از فیلم و سریال‌های او؛ مینی سریال Into the West، فیلم آمریکایی (۲۰۱۳) Winter in the Blood، درام Walking Out، آمریکایی مدرن وسترن Longmire، آمریکایی درام Woman Walks Ahead، سریال جنایی درام Sneaky Pete، رمزآلود تیتیجری The Society، مجموعه تلویزیونی Jessica Jones، سریال تلویزیونی Echo را می‌توان نام برد.

تام هیوز در نقش توماس ترافورد

نقد سریال The English 2022

تام هیوز متولد ۱۸ آوریل ۱۹۸۵ یک هنرپیشه انگلیسی است. او بیشتر برای نقش‌های شاهزاده آلبرت در درام Victoria (2016–۲۰۱۹) و جو لمبه در درام بی‌بی‌سی The Game (2014) و همچنین توماس ترافورد در مینی‌سریال انگلیسی بی‌بی‌سی و آمازون پرایم ویدیو The English (2022) شناخته می‌شود. از نقش‌های سینمایی او می‌توان به Cemetery Junction (2011)، ورزشی درام Red Joan (2018)، بیوگرافی رمانتیک The Laureate (2021) و ترسناک درام Shepherd (2021) اشاره کرد.

والری پاچنر متولد ۱۸ ژوئن ۱۹۸۷ یک هنرپیشه اتریشی است، او به بیشر به خاطر درام استرالیایی The Ground Beneath My Feet ساخته ماری کروتزر برای رقابت برای خرس طلایی شصت و نهمین جشنواره بین المللی فیلم برلین شناخته شده‌است، بازی پیشرو پاچنر مورد تحسین بین المللی قرار گرفت و برنده سه جایزه از جمله جایزه بازیگری آلمان برای بهترین بازیگر زن شد.

از فیلم و سریال‌های پانچر؛ تراژیک کمدی Bad Luck، تریلر Jack (هردو ۲۰۱۵)، بیوگرافی (۲۰۱۶) Egon Schiele: Death and the Maiden، درام آلمانی All My Loving، تاریخی درام A Hidden Life (هردو ۲۰۱۹)، سریال وسترن The English

دیگر بازیگران سریال انگلیسی ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • راف اسپل (Rafe Spall) در نقش دیوید ملمونت
  • استیف را (Stephen Rea) کلانتر رابرت مارشال
  • توبی جونس (Toby Jones) در نقش سبولد کاسک
  • سیاران هیندز (Ciaran Hinds) در نقش ریچارد ام واتس
  • مالکولم استوری (Malcolm Storry) در نقش رد مورگان
  • نیکولاس مک آلیف (Nichola McAuliffe) در نقش ماگ چشم سیاه

امتیازات و بررسی سریال انگلیسی ۲۰۲۲

همینطور که در نقد سریال The English 2022 می‌بینیم این سریال بازخورد خوبی از تماشاگران و منتقدان دریافت کرد. سریال The English 2022 توانست نمره ۷.۹ از ۱۰ را در IMDb و در نظرسنجی گوگل ۸۸ درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز ۸۳ درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند، و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد ۲۶ منتقد، ۲۰ نقد مثبت و ۵ نقد متوسط و ۱ نقد منفی بوده‌است. میانگین امتیازی که این سریال دریافت کرده نیز ۷۴ از ۱۰۰ بوده‌است. در ادامه به بررسی چندی از نمرات سریال انگلیسی ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

The Daily Beast | کولمان اسپیلد (۱۰۰)

(فصل اول) سریال انگلیسی ۲۰۲۲، شاید همان چیزی است که توقع را بسیار زیاد می‌کند. علیرغم تراکم تقریباً غیرقابل حل آن، سریال The English 2022 شش ساعت طولانی را به عنوان یکی از خاطره انگیزترین سریال‌های سال به پایان می‌رساند که تا حد زیادی به لطف دو لیدر خیره کننده آن است. این نامه عاشقانه و خونین بلیک در پایان، آن را به جمع بزرگ‌ترین آثاری که تا کنون ساخته شده‌اند می‌پیوندد.

Empire | بوید هیلتون (۱۰۰)

(فصل اول) برداشتی بسیار جاه طلبانه از ژانر وسترن که مهارت‌های خارق‌العاده نویسندگی و کارگردانی، نویسنده هوگو بلیک را تأیید می‌کند و در عین حال یکی از بهترین بازی‌های امیلی بلانت را به نمایش می‌گذارد.

The Playlist | اما فریزر (۹۱)

(فصل اول) در برخی لحظات اندکی حس ساختگی وجود دارد و یک انتخاب روایی خاص که به نظرم ضروری نیست. با این حال، به طور کلی، داستان درهم تنیده بلیک از وحشیگری و احتمالات رستگاری غرب آمریکا در آستانه پایان قرن، یک ماجراجویی جذاب و به یاد ماندنی است.

تریلر سریال انگلیسی 2022

IndieWire | بن تراورس (۸۳)

سریال انگلیسی ۲۰۲۲ حداقل یک نظریه را بیان می‌کند که خونریزی روش آمریکایی است، و همین طور باور داریم که می‌توانیم آن را پشت سر بگذاریم. توضیح بلیک جایی در ارتباط بین زیبایی‌شناسی و تمایلات بی رحمانه، عشق فراگیر و عاشقان ستاره‌دار، پرچم‌های سفید و قرمز نهفته است.

Collider | مگی لاویت (۸۳)

سریال The English 2022 با حال و هوای سخت خود طنین انداز می‌شود و هرگز انسانیت را در دل این داستان غم انگیز از دست نمی‌دهد. مهم نیست که تلاش برای انتقام و احیای چقدر وحشیانه، چقدر خونین، تا چه اندازه عذاب‌آور است، همچنان پیوندهای ناگسستنی بین شخصیت‌ها در مرکز صحنه باقی می‌ماند.

Wall Street Journal | جان آندروسون (۸۰)

سریال انگلیسی ۲۰۲۲ واقعاً یک داستان عاشقانه نیست، اگرچه خانم بلانت از همان ابتدا این حس را القا می‌کند که کورنلیا زنی است که چیزی برای از دست دادن ندارد.

The Telegraph | آنیتا سینگ (۸۰)

سریال The English 2022، به سبکی که فیلم‌های کوئنتین تارانتینو به ذهن متبادر می‌کند، گفتارهای زیادی وجود دارد. به دلایل فوق، ممکن است وسوسه شوید که پس از اولین قسمت از آن دست بکشید. اما من توصیه می‌کنم که استقامت داشته باشید. این داستان در یک داستان اپرایی انتقام و عاشقانه در پس زمینه یک غرب آمریکایی بی قانون در اواخر قرن نوزدهم آشکار می شود.

RogerEbert.com | برایان تالریکو (۷۵)

هر بار که بلانت و اسپنسر شروع به گفتگو می‌کنند، گم شدن در این نمایش آسان است.

The A.V. Club | سالنی گاجار (۵۸)

نکاتی از یک داستان عمیق و تلخ در سریال انگلیسی ۲۰۲۲ پنهان شده است، زیرا الی و کورنلیا پس از تجربه یک تراژدی برای حفظ بخشی از هویت خود تلاش می‌کنند. اما این نمایش به صراحت می‌خواهد فضای غربی خود را تثبیت کند.

کلام آخر

بازیگران سریال انگلیسی 2022

در این مقاله از پلازا به معرفی سریال The English 2022 پرداختیم. ژانر سریال The English 2022 وسترن درام است. با بازی ستارگانی مانند امیلی بلانت، چاسک اسپنسر که هم از نظر منتقدان و هم تماشاگران سریال موفقی بوده. پاراگراف 30 آرون گروپس

 

لینک منبع

تروما به مثابه ابزار سیاسی دیکتاتوری
صدیقه دولت‌آبادی؛ از پیشگامان جنبش زنان ایران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF