0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

گپ‌هال یک تالار گفتگو و پرسش و پاسخ آنلاین است که بر اساس سنجش و تحلیل ساختار نمونه‌های محبوب خارجی شکل گرفته است. در این مقاله می‌خواهم به ساده‌ترین راهکارها و روش‌های درآمدزایی یا ارتقا و رشد درآمد آنلاین از طریق گپ‌هال بپردازم.

تمایز و برتری پروموت شدن در گپ هال با تبلیغات در جستجوی گوگل

ناگفته پیداست نخستین افرادی که به پلتفرم گپ‌هال مراجعه می‌کنند افرادی هستند که به دنبال پاسخ سوالی یا در جستجوی موضوع خاصی هستند و از این منظر کاربران گپ‌هال با کاربران جستجوی گوگل در یک تارگت قرار می‌گیرند. اما تفاوت در این است که جستجوگران گپ‌هال به دنبال موضوعاتی عمومی‌تر هستند اما کاربران گپ‌هال، مساله‌ای اختصاصی را می‌جویند و دومین تفاوت عمده این است که کاربران جستجوی گوگل، تازه باید در نتایج گوگل بگردند و وقت صرف کنند و از آن میان محتوای مورد نظرشان را بیابند اما جوینده‌گان گپ‌هال، دقیقا همان چیزی را که می‌جویند – به شکل اختصاصی برای خودشان – می‌یابند.

این تمایزات عمده برای یادگیری نحوه کارکرد گپ‌هال بسیار تعیین کننده است. بر طبق گزارشات و آمار کارشناسی و فنی، تبلیغات کسب و کارها در جستجوگر گوگل دارای بازدهی ۳۰٪ است (یعنی حدود ۳۰٪ از بازدیدکنندگان سایت به طور میانگین، از طریق نتایج پولی گوگل ارجاع می‌شوند). از این میان باید توجه داشت که بخش کوچکی از این مراجعان، دقیقا به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند (یعنی کاربر هدف شما به شمار می‌روند). بنابراین اغلب کسب و کارها از تبلیغات گوگل برای افزایش ترافیک بهره می‌برند که حدود یک سوم آن می‌تواند ترافیک هدفمند باشد.

در اینجا فرصت مقایسه نرخ تبدیل روش‌های تبلیغات کلیکی و تبلیغ در گوگل نیست (شاید وقتی دیگر..) اما امروزه تبلیغات کلیکی همسان یا Native روشی محبوب‌تر از تبلیغ در جستجوی گوگل است و به همین خاطر گوگل بیش از پیش بر روی سرویس Google Adsense تمرکز یافته چرا که این سرویس متکی به تبلیغات کلیکی از جمله متد همسان است.

با کسب رتبه در گپ‌هال، مشتریان و مخاطبان خود را افزایش دهید

هدف از ذکر مطالب بالا این است که یک چکیده‌ای درباره تفاوت روش‌های تبلیغ، و چگونگی جذب ترافیک (مخاطب) هدفمند بدانید. حالا حتما بهتر می‌توانید نوع کاربران گپ‌هال را تجسم کنید. کاربران گپ‌هال می‌توانند مخاطب اختصاصی شما باشند وقتی که شما به سوال آنها پاسخ می‌دهید، یعنی شما دانش و تخصصی دارید که مورد نیاز آنهاست.

مثلا تصور کنید کاربری یک سوال درباره سئو می‌پرسد. شما به سوال او با جزئیات پاسخ می‌دهید. او متوجه دانش و تخصص شما خواهد شد و با مراجعه به پروفایل‌تان در گپ‌هال می‌فهمد که شما کارشناس سئو هستید. حال خودتان تصور کنید احتمال این‌که کاربر مذکور کار سئوی سایت خود یا دوستانش را به شما بسپارد چقدر است؟

 

امکانات گپ‌هال برای افراد جویای کار؛ کارفرما شما را می‌بیند

شما بر اساس فعالیت‌های خود در گپ‌هال امتیاز و رتبه کسب می‌کنید و این رتبه در پروفایل شما و نقاط دیگر سایت به مخاطبان نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید نام خود و کسب و کارتان را برجسته و پروموت کنید و مخاطبان تازه‌ای پیدا کرده و مشتریان جدید جذب کنید.

در اینجا دو حالت را مثال می‌زنیم. اولین حالت برای اشخاصی است که در زمینه خاصی تخصص دارند. مثلا تصور کنید که شما یک برنامه‌نویس هستید. با فعالیت در دسته برنامه‌نویسی، شما امتیازات و رتبه بالایی در این دسته احراز می‌کنید و بدین ترتیب شرکت‌ها و کسب و کارهایی که به دنبال برنامه‌نویس می‌گردند با شما و توانایی شما آشنا شده و اقدام به استخدام یا سپردن پروژه به شما می‌کنند.

امکانات گپ‌هال برای کسب و کارها؛ فروشگاه و محصولات خود را پروموت کنید

در حالت دوم، یک کسب و کار مانند فروشگاه دانلود آیتم‌های گرافیکی را تصور کنید. شما علاوه بر فعالیت در این دسته می‌توانید اقدام به ارسال پست‌های مرتبط با محصولات و کسب و کار خود کنید. مثلا می‌توانید محصولات خود را معرفی کرده و به آن‌ها لینک دهید. بدین ترتیب شما هم برند خود را پروموت می‌کنید و هم مشتریان تازه‌ای را به سمت فروشگاه خود می‌کشانید.

همان طور که مشاهده می‌کنید بر اساس نوع فعالیت‌هایی که می‌توانید در گپ‌هال انجام دهید، امکان جذب مخاطبان هدفمندتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغ در اختیار شما قرار دارد و از این رو نرخ تبدیل شما افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مزایای ارایه خدمات و پشتیبانی به مشتریان از طریق گپ‌هال

راهکار دیگری برای استفاده از گپ‌هال در کسب و کارها وجود دارد. شما می‌توانید با ایجاد یک اکانت مخصوص پشتیبانی، راهنمایی یا مشاوره برای فروشگاه، خدمات یا محصولات خود، مشتریان‌تان را به گپ‌هال فرا بخوانید و با پاسخگویی به سوالات آنها، یک مرحله خدمات‌رسانی خود را ارتقا دهید. این شیوه‌ی پاسخگویی، یک روش مرسوم در تجارت آنلاین جهانی محسوب می‌شود چرا که مشتریان شما با مراجعه به اکانت شما علاوه بر دریافت پاسخ سریع برای سوالات و مشکلات‌شان در ارتباط با محصولات شما، به راحتی به سوالات سایر مشتریان و پاسخ‌های مربوطه دسترسی خواهند داشت و بدین ترتیب پس از صرف زمانی کوتاه، حجم درخواست‌های پشتیبانی شما به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این، نکته مهم دیگری که وجود دارد مساله سئو است. این پرسش و پاسخ‌ها در ارتباط با محصولات، خدمات و کسب و کار شما، ارزش بالایی از نظر محتوایی در موتورهای جستجو خواهند داشت و به طور مرتبط نیز توسط کارشناسان گپ‌هال اپتیمایز می‌شود. بنابراین شما به راحتی محتوای غنی ارزشمندی خواهید داشت که در صفحات اول نتایج گوگل ظاهر شده و شما از بهترین و ساده‌ترین روش رایگان تبلیغ و ارتقای سئو بهره‌مند خواهید شد.

و در آخر: امتیاز خود را نقد کنید

و راهکار دیگری که برای کسب درآمد از گپ‌هال وجود دارد نقد کردن امتیاز است. شما به واسطه‌ی فعالیت بالا در گپ‌هال می‌توانید به درجه‌ای ارتقا یابید که بتوانید امتیاز خود را تبدیل به پول کنید. شما با رسیدن به ۱۰۰۰ امتیاز، قادر خواهید بود که امتیاز خود را به یک میلیون تومان پول نقد تبدیل کنید (هر امتیاز ارزشی معادل ۱۰۰۰ تومان دارد). از جمله فعالیت‌های دارای امتیاز در گپ‌هال می‌توان به پاسخ دادن به سوال و انتخاب پاسخ به عنوان بهترین پاسخ، معرفی دوستان به گپ‌هال و ارسال پست اشاره کرد.

چینی‌زاسیون؛ آیا خطر چینی شدن، جهان آینده را تهدید می‌کند؟
۷ ترفند برای شبکه‌های اجتماعی که قبلا نشنیده‌اید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF