0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

یکی از راه های سودمند بازاریابی محتوا در ایران، انتشار محتوا در اینستاگرام است. وبمسترهای وردپرس معمولا با مشکلاتی در این کار مواجه هستند که یکی از دلایل آن تغییرات در قوانین اینستاگرام است. افزونه های مختلفی برای انتشار خودکار پست وردپرس در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام منتشر شده که استفاده از آنها پیچیدگی های زیادی داشته و اغلب بعد از مدتی از کار افتاده یا نیازمند آپدیت های جدید هستند.

ما راهکارهای ساده‌تری که برای این کار وجود دارد را در این آموزش به شما معرفی می‌کنیم. اولین راهکار که در این مقاله به سراغ آن می‌رویم استفاده از افزونه Automator pro است.

چرا باید سایت خود را به اینستاگرام متصل کنیم؟

بسیاری از وبمستران، با توجه به سودمند بودن مارکتینگ اینستاگرام و انبوه مخاطبان ایرانی این شبکه اجتماعی، دوست دارند محتوای سایت‌شان را از طریق این شبکه اجتماعی نیز به اشتراک بگذارند تا مخاطب و فروش بیشتری کسب کنند. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، با استفاده از مارکتینگ اینستاگرام فروش خود را چند برابر می‌کنند. اما برای انتشار منظم محتوا در اینستاگرام باید یک نفر به صورت تمام وقت بر روی آن کار کند. برای بسیاری از کسب و کارها استخدام یک نیروی کار برای فعالیت روی اینستاگرام به صرفه نیست. بنابراین وبمستران و مدیران کسب و کارها به دنبال راهکاری برای خودکارسازی این روند هستند تا این عملیات به صورت سیستمی و بدون نیاز به انسان انجام شود.

سیستم‌های اتوماسیون مختلفی برای وردپرس وجود دارد. یکی از برترین آنها افزونه Automator است. این افزونه کار مدیریت سایت را برای مدیران سایت بسیار آسان کرده و بسیاری از کارهایی که برای انجام یا طراحی آنها نیاز به کدنویسی و برنامه‌نویسی پیشرفته است توسط این افزونه قابل برنامه‌ریزی است. شما می‌توانید افزونه‌های مختلف را توسط این سیستم به هم متصل کرده و عملکردهای‌شان را با یکدیگر مرتبط کنید و بدین ترتیب از نصب چندین افزونه روی سایت بی‌نیاز می‌شوید. این افزونه از ده‌ها و صدها عملیات برنامه‌ریزی برحسب افزونه‌ها و سیستمی که روی سایت‌تان استفاده می‌کنید پشتیبانی می‌کند.

یکی از قابلیت‌های کوچک این افزونه امکان پست خودکار به فیسبوک و اینستاگرام است. شما با اتصال صفحات فیسبوک و اکانت‌های اینستاگرام به سادگی می‌توانید پست خودکار محتوای سایت به این رسانه‌ها را فعال کنید.

در این ویدیوی فرشمیکا مراحل انجام کار به طور کامل تشریح شده است:

 

روش فعال کردن انتشار خودکار پست در اینشتاگرام

برای انجام این کار ابتدا افزونه را از اینجا دانلود کنید. هر دو نسخه اصلی و پروی افزونه را نصب و فعال کنید. سپس به بخش تنظیمات افزونه بروید. برای آن که بتوانید اکانت اینستاگرام خود را به افزونه متصل کنید در ابتدا باید برگه‌های فیسبوک خود را متصل کنید. توجه کنید اکانت اینستاگرام شما باید تجاری یا business account باشد. اگر اکانت تجاری ندارید به داخل اپلیکیشن اینستاگرام خود مراجعه کنید و از بخش تنظیمات اپلیکیشن بر روی Create business account کلیک کرده و اکانت تجاری برای سایت‌تان بسازید.

حال باید اکانت فیسبوک خود را به آن متصل کنید. توصیه می‌کنیم ابتدا به اکانت فیسبوک‌تان مراجعه کرده و از بخش Pages و دکمه Create new page یک صفحه فیسبوک برای سایت‌تان بسازید. حالا دوباره از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و گزینه Connect facebook می‌توانید این صفحه فیسبوک را به اکانت تجاری اینستاگرام خود متصل کنید. پس از انجام این کارها به سایت و افزونه برگردید.

e601f7b4 4c58 4e4d aef4 7bbd33e537f2

توجه کنید در ابتدا برای انجام این مراحل وی پی ان شما باید روشن باشد تا بتوانید سایت فیسبوک را باز کنید. حال به تنظیمات افزونه بخش فیسبوک بروید و روی دکمه اتصال اکانت فیسبوک کلیک کنید. چرا که برای تنظیم اینستاگرام به آن نیاز است.

connect facebook automator

 

حالا سایت فیسبوک باز شده و اگر وارد نشده‌اید از شما می‌خواهد وارد شوید و سپس باید اکانت فیسبوک خود را که می‌خواهید صفحه‌های آن را متصل کنید تایید کنید. سپس صفحات فیسبوک به شما نمایش داده می‌شود که صفحه یا صفحات فیسبوک مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از تایید دوباره به سایت برمی‌گردید با این تفاوت که اکنون صفحه فیسبوک شما متصل شده است.

80b148f0 03de 4887 b253 736d009d526d

حالا اگر به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید باید بتوانید صفحات فیسبوک متصل شده را ببینید.

refresh it

حالا همان طور که می‌بینید صفحه فیسبوکی که متصل کرده‌اید در این بخش نمایش داده می‌شود اما هیچ اکانت اینستاگرامی به آن متصل نیست. حالا روی آیکون رفرش (تصویر بالا) کلیک کنید تا اکانت اینستاگرامی که به این صفحه فیسبوک متصل است به افزونه متصل شود. پس از کلیک این اتفاق می‌افتد.

insta set

 

تبریک! حالا اکانت اینستاگرام و صفحه فیسبوک به افزونه متصل شده و شما می‌توانید فرآیند ارسال خودکار پست به فیسبوک و اینستاگرام را فعال کنید.

حالا در منوی افزونه در پیشخوان از بخش دستورالعمل‌ها روی افزودن دستورالعمل کلیک کنید تا یک دستور کار جدید برای افزونه (جهت پست خودکار) تعریف کنیم. در صفحه ایجاد دستور، دو بخش یکی برای تعریف شرط یا تریگر و یکی برای تعیین اقدام وجود دارد. در بخش تعیین تریگر وقتی روی دکمه افزودن اقدام کلیک کنید برحسب افزونه‌هایی که روی سایت‌تان نصب است ممکن است گزینه‌های مختلفی نمایش داده شود. شما باید وردپرس را انتخاب کنید تا بتوانیم بخش انتشار پست را انتخاب کنیم.

add wordpress trigger

حالا تریگرهای وردپرس به شما نمایش داده می‌شود. اسکرول کنید تا تریگر مربوط به انتشار پست را مطابق شکل پیدا و انتخاب کنید.

9e99f46e b366 44a1 9805 855a276b116f

روی گزینه کلیک کنید و در پنجره بعدی نوع پست را روی نوشته (در صورتی که می‌خواهید ارسال پست را فقط برای مطالب فعال کنید) قرار دهید. اگر مثلا می‌خواهید محصولات ووکامرس خود را در اینستاگرام منتشر کنید در اینجا در بخش نوع پست باید محصول را انتخاب کنید. در واقع هر نوع پست دلخواه را در اینجا می‌توانید انتخاب کنید. ما نوشته را انتخاب می‌کنیم. پس از نوع پست به شما طبقه‌بندی‌های مثل دسته ها و برچسب‌ها نمایش داده می‌شود. مثلا اگر شما می‌خواهید فقط پست‌های مربوط به دسته اخبار را در اینستاگرام ارسال کنید از بخش طبقه‌بندی، دسته و سپس از دسته‌ها، اخبار را انتخاب کنید. ما در اینجا همه طبقه‌بندی ها را انتخاب کردیم.

4def1728 327e 4cf6 8700 69334c619253

حالا از بخش اقدام باید اینستاگرام (یا فیسبوک) را انتخاب کنید

254fe126 3313 42b2 acf2 1d5be4d1dc49

حالا اقدامات مربوط به اینستاگرام برای شما نمایش داده می‌شود. ارسال پست یا عکس به اینستاگرام را انتخاب کنید و تنظیمات را مطابق شکل انجام دهید. در بخش انتخاب حساب، اکانت اینستاگرام مورد نظرتان را انتخاب کنید. حالا در بخش یوآرال تصویری که می‌خواهید پست شود باید آدرس تصویر شاخص پست را وارد کنید. برای این کار بر روی دکمه * در سمت چپ کلیک کنید تا گزینه‌های متغیرها نمایش داده شود. حالا مطابق تصویر تیک مربوط به توکن‌ها را بردارید تا تمام گزینه ها نمایش داده شود. روی تریگری که انتخاب کرده بودید یعنی انتشار پست توسط کاربر کلیک کنید تا متغیرهای مربوط به پست نمایش داده شود. در اینجا باید نشانی وب تصویر ویژه را انتخاب کنید.

818f1c1e a32d 4a7a 8a98 d3da609a9c5b

سپس در بخش توضیحات/هشتگ ها می‌توانید کپشن و هشتگ ها را مطابق دلخواه و میل‌تان وارد کنید. با کلیک بر روی * می‌توانید متغیرهای مربوط به پست را انتخاب کنید. مثلا اگر می‌خواهید عنوان و محتوای هر پست را به اینستاگرام ارسال کنید مانند تصویر می‌توانید متغیرهای مربوطه را در این بخش قرار دهید.

519aaf75 540e 4b54 b7ae 54e54fc06908

 

فقط توجه داشته باشید هر کدام از گزینه‌هایی که در بخش تریگر و اقدام انتخاب کردید سبز رنگ شده و با عبارات فعال یا Live نمایش داده شود چرا که در غیر این صورت گزینه فعال نشده است. پس از انجام این کارها باید کل دستورالعمل را منتشر یا همان فعال کنید. از ستون سمت چپ تیک کنار پیش‌نویس را بزنید تا دکمه سبزرنگ فعال روشن شود و دستور شما فعال شود. علاوه بر این شما با ملیک روی دکمه Delay می‌توانید یک تاخیر در انتشار پست در اینستا قرار دهید. مثلا می‌توانید تعیین کنید که پست ها ۳۰ دقیقه بعد از انتشار در اینستاگرام منتشر شوند.

بدین ترتیب شما ارسال خودکار پست به اینستاگرام را فعال کردید. به همین شکل می‌توانید ارسال پست به فیسبوک را نیز تنظیم کنید.

 

برگرفته از فرشمیکا

برترین سرویس‌های تبلیغ اینترنتی و کلیکی سال ۱۴۰۱ در ایران
معرفی برترین ابزارهای دانلود ویدیو از یوتیوب و اینستاگرام در موبایل و کامپیوتر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF