0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

با توجه به کاهش روزافزون ارزش پول ملی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، قدرت خرید مردم در ایران دچار کاهش بسیاری شده و با توجه به میزان درآمدها، قشر عظیمی از خانواده‌ها حتی در خرید مایحتاج ضروری خود با مشکل مواجه شده‌اند. بنابراین خرید اقلام درجه دوم، تقریبا تبدیل به امری دشوار و برای برخی اقشار حتی تبدیل به آرزو شده است.

مثلا فردی که گوشی‌اش آسیب دیده مجبور است به هر شکلی که شده آن را تعمیر کند چون قدرت خرید یک گوشی جدید را ندارد. حال فرض کنید یخچال یک خانواده دچار خرابی شود. همه این‌ها چالش‌هایی است که سرپرست خانواده را به دردسر خواهد انداخت. برای افرادی که در حال تشکیل خانواده و ازدواج هستند مشکلات دوچندان است. تهیه جهیزیه و وسایل خانه به همراه اجاره خانه، جزو چالش‌هایی است که رفع آن برای برخی اقشار، بسیار رنج‌آفرین است.

شرکت‌ها و تولیدکنندگان مختلف نیز در این اوضاع اقتصادی، برای تامین سود خود، مجبورند به فروش اقساطی روی آورند چرا که خرید بسیاری از کالاها، برای خیل عظیمی از مردم به صورت نقدی غیرممکن است و بنابراین فروشندگان نیز بخش عظیمی از مشتریان خود را در این صورت از کف خواهند داد. حال با رونق گرفتن فروش اقساطی، پلتفرم‌ها و طرح‌هایی ایجاد شده که به شما اعتبار خرید می‌دهند تا شما بتوانید کالای خود را به صورت نقدی خریداری کنید و در عوض مبالغ مربوطه را به این پلتفرم‌ها به صورت قسطی پرداخت کنید.

اگر به دنبال خرید کالایی به صورت آنلاین هستید، جدای از این‌که برخی از سایت‌ها امکان پرداخت قسطی را مهیا کرده‌اند، اکنون اغلب پرداخت‌های قسطی از طریق پلن‌ها و پلتفرم‌های قسط آنلاین انجام می‌شود. یعنی دیگر شما برای پرداخت اقساط با سایت فروشنده طرف نیستید بلکه از طریق پلتفرم‌های اعتباری، وام به صورت اعتباری دریافت کرده و پرداخت خود را به صورت نقدی و به واسطه‌ی همان اعتبار پرداخت می‌کنید.

مثلا شما در پلتفرم ازکی وام، مبلغ ۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده‌اید. شما با این اعتبار می‌توانید تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان خرید کنید بدون آن که مبلغی از حساب شما کم شود. سپس اقساط خود را در پلتفرم ازکی‌وام پرداخت می‌کنید. دریافت اعتبار از این پلتفرم‌ها، بدون مراجعه حضوری و کاملا به صورت آنلاین قابل انجام است.

آیا خرید قسطی کالا، برای شرایط اقتصادی فعلی مقرون بصرفه است؟

اگر شما جزو اقشاری هستید که افزایش قیمت کالاها و خدمات فشار محسوسی به شما وارد کرده و در هزینه‌های معمول خود دچار مشکل شده‌اید، خرید اقساطی می‌تواند کمی از بار اقتصادی این روزها را از دوش‌تان بردارد. اگر شما دارای درآمدی متوسط به نسبت میانگین درآمدها در ایران هستید، خرید اقساطی به شما کمک می‌کند به جای پرداخت مبالغ سنگین نقدی، پرداخت‌های خود را به صورت ماهیانه تقسیم کنید تا هم مایحتاج مورد نیاز خود را خریداری کرده و هم نقدینگی‌تان صفر نشود.

گرچه باید در نظر داشته باشید در طرح‌های خرید اقساطی، مبلغ تمام شده کالا برای شما، تا حدودی گران‌تر خواهد بود. اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز این کار، برای تامین کالاهای مورد نیازتان وجود ندارد.

روش‌های خرید اقساطی به صورت آنلاین

چند وقتی است پلتفرم‌هایی توسط برخی بانک‌ها یا شرکت‌های خصوصی ارایه شده که دریافت وام/اعتبار جهت خرید را آسان‌تر کرده است. گرچه مبالغ اعتبار تخصیص داده شده چندان بالا نیست (حداکثر ۷۰ میلیون تومان)، اما با استفاده از این پلتفرم‌ها و ارتقای اعتبار خود می‌توانید از مبالغ بالاتر بهره‌مند شوید. این سیستم اعتباری در اغلب کشورهای دنیا، به اشکال مختلف وجود دارد.

با پرداخت به موقع اقساط و خوش حسابی، نمره اعتبار بانکی شما افزایش خواهد یافت و موجب می‌شود که مراحل اعتبارسنجی را راحت‌تر طی کنید. تمام مراحل کسب اعتبار و دریافت وام در این پلتفرم‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و از دردسرهای معمول که در سیستم بوروکراتیک بانکی وجود دارد خبری نیست.

یکی از این پلتفرم‌ها ازکی‌وام است که متعلق به سایت خرید بیمه ازکی که قبلا با نام بیمیتو فعالیت می‌کرد است. کافی است در این پلتفرم ثبت نام کرده و سپس مشخصات خود را درج کنید. مرحله اعتبارسنجی نیز به صورت آنلاین و با هزینه ۱۰ هزار تومان انجام خواهد شد. برای دریافت اعتبار در این روش، شما نیازمند داشتن چک صیاد و همچنین مدارکی از قبیل فیش حقوقی یا جواز کسب (برای کارمندان و بازاریان) و یا پرینت گردش حساب برای مشاغل آزاد هستید. برای ارایه مدارک نیز نیاز به مراجعه حضوری نیست و نماینده ازکی‌وام به سراغ شما آمده و مدارک را دریافت کرده و همانجا قرارداد را امضا می‌کنید. پس از تایید، اعتبار شما به میزان درخواستی شارژ می‌شود و می‌توانید از فروشگاه‌های ثبت شده که شامل فروشگاه‌های مختلف آنلاین برای خرید هر نوع کالا (دیجیتال، لوازم خانگی، اداری و ..) می‌شود خرید کنید.

پلتفرم دیگر هم سایت بالون متعلق به بانک سامان و بلوبانک است که تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار ارایه می‌دهد و شرایط و مدارک نیز مشابه ازکی‌وام است. در این روش‌ها حدود ۲۰ درصد سود (برحسب پلن انتخابی شما) دریافت می‌گردد و دوره اقساط نیز از ۶ ماه تا ۱۸ ماه متغیر است.

اگر شما نیز تجربه خرید آنلاین به صورت قسطی را دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و از مزایا و معایب احتمالی آن بگویید.

نقد فیلم شیون The Wailing ساخته ناهونگ جین؛ شاهکاری عجیب در سینمای کره
فهرست کامل برندگان اسکار 2023- همه چیز، همه جا یکباره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF