0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

با معرفی بهترین فیلم ها درباره زنان در خدمت شما هستیم. فیلم‌هایی که الهام‌بخش هستند، قدرت می‌دهند و به طور کلی باعث می‌شوند که زن بودن تان افتخار کنید.

بهترین فیلم ها درباره زنان

در فهرست زیر مجموعه‌ای از فیلم‌ها را مشاهده خواهید کرد که زنانی الهام بخش را به تصویر می‌کشند که همه مل می‌خواهیم در زندگی واقعی از آنها تقلید کنیم. هر کدام از آنها به ما یادآوری می کنند که وقتی زنان تصمیم شان را بگیرند، هر چیزی ممکن است. از فرستادن موشک به فضا گرفته تا حمله به یک ارتش کامل.

 


The First Wives Club (۱۹۹۶)

The First Wives Club  از بهترین فیلم ها درباره زنان

پس از مرگ غم انگیز یک دوست قدیمی، دوستان قدیمی دانشگاه (بت میدلر، گلدی هاون، دایان کیتون) پس از ۳۰ سال دوباره به هم می پیوندند. طولی نمی کشد که آنها متوجه می شوند که شوهران سابق هر سه شان به شدت به آنها ظلم کرده اند و آنها تصمیم می گیرند که انتقام بگیرند. رویکرد ترکیبی آنها با انرژی بالا و هشیارانه، به این صورت است که در به دست آوردن هر چیزی که در ذهن شان دارند موفق شوند.


Fried Green Tomatoes (۱۹۹۲)

Fried Green Tomatoes از بهترین فیلم ها درباره زنان

فیلمی که تماما در مورد یافتن قدرت درون است. ایولین کوچ (کتی بیتس) با پیرزنی عجیب و غریب در خانه سالمندان روبرو می شود و به داستان های او در مورد دوستی قدرتمند زنانه گوش می دهد و شجاعت شنا کردن بر خلاف جریان آب را به کار می گیرد. این داستان ها باعث می شود که زندگی خود را برای اولین بار به سمت بهتر شدن تغییر دهد.

 


Brave (۲۰۱۲)

Brave  از بهترین فیلم ها درباره زنان

مریدا دختر شجاع یک پادشاه و ملکه اسکاتلند است که می خواهد از سنت دور شود و مسیر زندگی خود را بسازد. مریدا از یک جادوگر کمک می خواهد، که او آرزوی بدی را برآورده می کند. در حال حاضر، مریدا عضمش را جزم کرده تا به شجاعت خود برای شکستن این نفرین وحشیانه تکیه کند.


Miss Congeniality (۲۰۰۰)

Miss Congeniality از بهترین فیلم ها درباره زنان

هنگامی که یک تروریست تهدید می کند که در مسابقه دوشیزه ایالات متحده بمب گذاری خواهد کرد، FBI یک مامور زن را پیدا می کند تا به عنوان یک شرکت کننده در مراسم مخفی شود. گریسی (ساندرا بولاک) تنها مامور زن اف بی آی است که می تواند در این مسابقه شرکت کند. آنچه در ادامه می‌آید برداشتی تازه از فیلم کلاسیک هالیوودی «makeover» است دختری باهوش و بی مهابا که بیشتر به انجام یک کار خوب علاقه مند است تا زیبا بودن.

 


Queen of Katwe (۲۰۱۶)

Queen of Katwe از بهترین فیلم ها درباره زنان

این مستند که به کارگردانی یک زن ساخته شده، فیونای ۱۰ ساله (مدینا نالوانگا) را دنبال می کند. دختر جوانی که در کاتوه، محله ای فقیر نشین در اوگاندا زندگی می کند و زندگی اش با آموزش شطرنج به طور قابل توجهی تغییر می کند. فیونا در این بازی بسیار استعداد دارد، تلاش می کند و در رقابت ها پیروز می شود و به آینده ای روشن، فارغ از فقر امیدوار می شود.


Wild (۲۰۱۴)

Wild از بهترین فیلم ها درباره زنان

فیلم وحشی از بهترین فیلم ها درباره زنان است. شریل استرید (ریس ویترسپون) پس از از دست دادن مادرش، پایان ازدواجش و برای کنار گذاشتن الگوی رفتاری خود ویرانگرش، تصمیم می گیرد به سفری بزرگ و تغییر دهنده زندگی برود. شریل در امتداد مسیر اقیانوس آرام کرست راهی می‌شود و بدون تجربه قبلی در فضای باز، به تنهایی راهی یکی از طولانی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای آمریکا می‌شود.

 


The Devil Wears Prada (۲۰۰۶)

The Devil Wears Prada از بهترین فیلم ها درباره زنان

مریل استریپ و آن هاتاوی با یکدیگر متحد می شوند تا تلاش های مختلف زندگی را به عنوان زنانی جاه طلب و متمرکز بر شغل به تصویر بکشند. برداشتی مهم در مورد استانداردهای دوگانه ای که زنان در نیروی کار با آن روبرو هستند.


Mona Lisa Smile (۲۰۰۳)

Mona Lisa Smile از بهترین فیلم ها درباره زنان

کاترین واتسون (جولیا رابرتز) یک معلم جدید در یک کالج کاملاً زنانه در دهه ۱۹۵۰ است. واتسون که متفکر و غیرعادی است، خستگی ناپذیر برای برابری جنسیتی می‌جنگد و تأثیر زیادی بر دانش‌آموزانش می‌گذارد، زیرا باعث می‌شود آنها ببینند که آینده‌شان پتانسیل بیشتری نسبت به صرفا یک همسر شدن دارد.


G.I. Jane (۱۹۹۷)

G.I. Jane از بهترین فیلم ها درباره زنان

ستوان جردن اونیل (دمی مور) اولین و تنها کارآموز زن در برنامه جدید نیروی دریایی ایالات متحده است که امکان ادغام نهایی زنان را در خدمات آن فراهم می کند. اونیل که مخصوصاً به خاطر زنانگی‌اش انتخاب شده، وارد برنامه آموزشی طاقت‌فرسا زیر نظر فرمانده‌ای می‌شود که ناعادلانه به اونیل فشار می آورد تا اینکه عزم او احترامش را جلب می‌کند. این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم ها درباره زنان است.

 


The Blind Side (۲۰۰۹)

The Blind Side  از بهترین فیلم ها درباره زنان

مایکل اوهر (کوئینتون آرون) یک نوجوان آفریقایی-آمریکایی بی خانمان است که سال ها از سیستم مدرسه و جامعه خارج شده است. لی آن توهی (ساندرا بولاک) و همسرش شان (تیم مک‌گرو) زندگی ممتازی دارند و تصمیم می‌گیرند او را بپذیرند. توهی‌ها در نهایت قیم قانونی مایکل می‌شوند و هم زندگی او و هم زندگی آنها تغییر می‌کند.


Legally Blonde (۲۰۰۱)

Legally Blonde از بهترین فیلم ها درباره زنان

رویای ال وودز (ریس ویترسپون) برای تبدیل شدن به خانم وارنر هانتینگتون سوم، زمانی که وارنر به او می‌گوید “بیش از حد بلوند” است، به هم می‌ریزد. همین موضوع ال را به دانشگاه هاروارد هدایت کرد و در ادامه از همه انتظارات فراتر رفت. این فیلم ممکن است به نظر سرگرم کننده به نظر برسد، اما در زیر لباس‌های صورتی و چیهواهوا، زنی را می‌بینیم که کلیشه‌ها را به چالش می‌کشد و به سبکی با تبعیض جنسی مبارزه می‌کند.


The Runaways (۲۰۱۰)

The Runaways از بهترین فیلم ها درباره زنان

این فیلم زندگی‌نامه‌ای جوآن (کریستن استوارت) و چری (داکوتا فانینگ) را دنبال می‌کند، که دو نوجوان سرکشی هستند که پیشتاز Runaways شدند – اولین گروه راک محبوب تمام دخترانه که در سال ۱۹۷۴ به آمریکا رسید. این فیلم قدرت جوانان را برجسته می‌کند و این تصور را که راک اند رول فقط برای پسران است را از بین می برد.

 


She’s Beautiful When She’s Angry (۲۰۱۴)

She’s Beautiful When She’s Angry از بهترین فیلم ها درباره زنان

مستند مری دور جنبش موج دوم فمینیستی در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ را با مصاحبه با بسیاری از زنانی که در آن شرکت داشتند، دنبال می کند. در حالی که تماشای بی‌عدالتی در زندگی واقعی چالش برانگیز است، اما دیدن کارهایی که این زنان انجام دادند و اینکه چگونه اقدامات آنها راه را برای پیشرفت بیشتر در این مسیر هموار کرد، بسیار نشاط‌آور است.


Under the Tuscan Sun (۲۰۰۳)

Under the Tuscan Sun از بهترین فیلم ها درباره زنان

فرانسیس مایز (دایان لین) اخیراً متوجه شده است که شوهرش به او خیانت کرده است و در تلاش برای رهایی از افسردگی عمیق تصمیم می گیرد به سفری به ایتالیا برود. در طول سفر، فرانسیس به طور ناگهانی تصمیم می گیرد یک ویلای روستایی توسکانی بخرد و زندگی جدیدی را در میان شخصیت های رنگارنگ محلی آغاز می کند. همانطور که او شروع به بازسازی خانه جدیدش می کند، سفری دلچسب برای کشف خود را طی می کند و به زنی مستقل و مطمئن تبدیل می شود.


A League of Their Own (۱۹۹۲)

A League of Their Own  از بهترین فیلم ها درباره زنان

زنان علاقه‌مند به ورزش از این فیلم لذت خواهند برد، که در آن تیم‌هایی از زنان دنیای بیسبال تحت سلطه مردان را در طول جنگ جهانی دوم به دست می‌گیرند. داستانی در مورد اخلاق ورزشی و پیروزی. زنان مبارزاتی را برای اثبات خود به عنوان ورزشکار در دهه ۱۹۴۰ تحمل کردند. جینا دیویس، لوری پتی و تام هنکس بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 


The Secret Life of Bees (۲۰۰۸)

The Secret Life of Bees  از بهترین فیلم ها درباره زنان

در سال ۱۹۶۴ در میانه جنبش حقوق مدنی، لیلی اونز ۱۴ ساله (داکوتا فانینگ) به همراه مراقب خود، روزلین، (جنیفر هادسون) از دست پدر بدرفتار خود فرار می کند. آنها با خواهران بوت رایت همراه می شوند و اینجاست که لیلی قدرت متحد شدن زنان را تجربه می کند.


The Help (۲۰۱۱)

The Help از بهترین فیلم ها درباره زنان

دهه ۱۹۶۰ است و اسکیتر (اما استون) با آرزوی نویسنده شدن از کالج به زادگاهش در می سی سی پی بازگشته است. اولین پروژه او؟ مصاحبه با زنان سیاه پوست منطقه که زندگی خود را صرف مراقبت از فرزندان خانواده های سفیدپوست محلی کرده اند. این فیلم داستانی چشم نواز با هسته ای دلگرم کننده، مقاومت زنانی را نشان می دهد که با وجود بی عدالتی هایی که در حق آنها انجام می شود، باوقار باقی می مانند.

 


Hidden Figures (۲۰۱۶)

Hidden Figures از بهترین فیلم ها درباره زنان

این فیلم نامزد جایزه اسکار ما را به ناسا در سال ۱۹۶۱ می برد و داستان واقعی سه زن آفریقایی-آمریکایی را روایت می کند که در تلاش های ایالات متحده برای بردن مردی به ماه نقش مهمی داشتند. این زنان علیه تبعیض نژادی و تبعیض جنسیتی در محل کار مبارزه می‌کنند و ممکن است شما را با این سوال مواجه کنند که شما چگونه می‌خواهید اثر خود را در جهان بگذارید…


Iron Jawed Angels (۲۰۰۴)

Iron Jawed Angels از بهترین فیلم ها درباره زنان

آلیس پل (هیلاری سوانک) و لوسی برنز (فرانسیس اوکانر) فعالان جنبش حق رای زنان را هستند. قابل توجه است که چگونه این زنان حاضر بودند با شکنجه و حتی مرگ روبرو شوند تا اطمینان حاصل کنند که صدای زنان هموطنشان شنیده خواهد شد.


Frida (۲۰۰۲)

Frida از بهترین فیلم ها درباره زنان

این داستان واقعی فریدا کالو (با بازی سلما هایک) است. این فیلم رابطه پر سر و صدا فریدا را با شوهر نامنظم و غیرعادی، دیگو ریورا (آلفرد مولینا) به تصویر می کشد، اما بر دستاوردهای حرفه ای برجسته او تمرکز دارد. فراتر از همه، فریدا کسی بود که توانست بر مشکلات سلامتی خود غلبه کند (او در یک سانحه رانندگی مجروح شد و تمام زندگی خود را با بیماری ناخوشایند مبارزه کرد) و تبدیل به یکی از تحسین‌شده‌ترین هنرمندان تاریخ مکزیک شد، البته او در سطح بین‌المللی نمادی شناخته شده است.


Moana (۲۰۱۶)

Moana  از بهترین فیلم ها درباره زنان

این واقعا جای شکرگزاری دارد که روزهای پرنسس های درمانده را پشت سر گذاشته ایم. در یکی از آخرین ساخته‌های دیزنی، دختری ماجراجو، با اراده و پولینزیایی را می‌بینیم که انتظارات خانواده و قبیله‌اش را زیر پا می‌گذارد و برای نجات مردمش در یک ماموریت جسورانه حرکت می‌کند. در طول راه، موانا آرزوی باستانی اجدادش را برآورده می‌کند و تنها چیزی را که همیشه به دنبالش بود کشف می‌کند: هویت خودش.

 


The Sisterhood Of The Travelling Pants (۲۰۰۵)

The Sisterhood Of The Travelling Pants از بهترین فیلم ها درباره زنان

بلیک لایولی، آمریکا فررا، الکسیس بلدل و امبر تامبلین در نقش بهترین دوستان بریجت، کارمن، لنا و تیبی هستند که در تابستان برای چند ماه راه خود را می روند. علیرغم فاصله زیادشان، آنها با یک شلوار جین به هم وصل می شوند که به نوبت به اشتراک می گذارند.


Bend It Like Beckham (۲۰۰۲)

Bend It Like Beckham از بهترین فیلم ها درباره زنان

مثل بکهام شوت بزن، جس بامرا (پارمیندر ناگرا)، مهاجر هندی را که در بریتانیا زندگی می‌کند و علاقه زیادی به فوتبال دارد، دنبال می‌کند، اما والدین سخت‌گیرش به او اجازه بازی نمی‌دهند. جس انتظارات فرهنگی آنها را در مورد نحوه رفتار یک زن محترم هندی به چالش می کشد و به یک تیم فوتبال دختران می پیوندد. حمایت و دوستی که او از تیم دریافت می کند به او قدرت لازم را می دهد تا به خودش وفادار بماند.

 


Mulan (۱۹۹۸)

مولان از بهترین فیلم ها درباره زنان

مولان برای نجات پدر پیرش و رفتن به جنگ، خود را به عنوان یک مرد در می آورد و به ارتش چین می پیوندد. پس از گذراندن آموزش شدید، تفکر سریع و قدرت مولان تضمین می کند که او از جنگ جان سالم به در می برد. حتی پس از مشخص شدن هویت مولان، شجاعت مولان به حدی است که او هنوز به صورت انفرادی با ارتش هون ها مقابله می کند. یک کلاسیک جاودانه که نزدیکی بیشتر دیزنی به فمینیسم را نشان می دهد.


Suffragette (۲۰۱۵)

Suffragette از بهترین فیلم ها درباره زنان

اوایل قرن بیستم بریتانیا است و با شتاب گرفتن جنبش حق رأی، مود واتس (کری مولیگان) توسط املین پانکهورست (مریل استریپ) به یک فعال سیاسی تبدیل می شود. او متعاقباً به گروهی از زنان می‌پیوندد که همه چیز را به خطر می‌اندازند تا از خود و همه زنان دفاع کنند. کری مولیگان، آن ماری داف و هلنا بونهام کارتر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 


Erin Brockovich (۲۰۰۰)

Erin Brockovich از بهترین فیلم ها درباره زنان

ارین بروکوویچ (جولیا رابرتز) پس از یک تصادف رانندگی که در آن مقصر نبود، با پول نقد، به نحوی وکیل خود را متقاعد می کند که او را در شرکت حقوقی خود استخدام کند. این زن سرکش، بدون هیچ آموزش قانونی، با پوششی که اصلا مناسب محل کارش نیست باعث بروز تنش هایی می شود اما همچنان برای برابری جنسیتی تلاش می کند.

امیدواریم که از معرفی بهترین فیلم ها درباره زنان لذت برده باشید، مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Source link

مرد غریبه در سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت چه کسی است؟
هویت زنانه به مثابه‌ی سوژه‌ی مقاومت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF