0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.


میزان پینگ (زمان رفت و برگشت داده در شبکه) یکی از مهم‌ترین معیارها هنگام تجربه بازی‌های آنلاین و مولتی پلیر است که می‌تواند تاثیر بسزایی روی تجربه افراد داشته باشد. همچنین این مقدار می‌تواند هنگام وبگردی روزمره و بهره‌مندی از سرویس‌های اینترنتی نیز از اهمیت برخوردار باشد. ابزارهای کاهش پینگ مختلفی به منظور کمتر کردن این تاخیر توسعه یافته‌اند که در ادامه به معرفی برخی از برترین عناوین در میان آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین ابزارهای کاهش پینگ

برخی کاربران نسبت به عملکرد ابزارهای بهبود پینگ بدبین هستند و اعتقاد دارند که استفاده از آن‌ها، تاثیر چندانی در پی نخواهد داشت. در سوی دیگر بسیاری از افراد، تجربه مثبتی از این برنامه‌ها و سرویس‌هایی دارند و کاهش پینگ خود را گزارش کرده‌اند. با این حال نباید فراموش کرد که زیرساخت مناسب، پیکربندی صحیح شبکه و بهره‌مندی از تجهیزات باکیفیت و به‌روز از جمله عوامل دیگری هستند که اثر چشمگیری روی پینگ دارند؛ در نتیجه با توجه به وضعیت اینترنت در ایران، نمی‌توانیم از چنین ابزارهایی انتظار معجزه داشته باشیم.



۱. برنامه بهبود پینگ NoPing

نرم افزار NoPing به صورت اختصاصی روی یافتن بهترین اتصال برای تجربه بازی‌های آنلاین تمرکز دارد و می‌تواند سریع‌ترین و پایدارترین مسیر را جهت عملکردی بهتر به صورت خودکار انتخاب کند. بازیکنان حرفه‌ای بسیاری از عناوین محبوب مثل فورت نایت، League of Legends، کانتر استرایک و… از این ابزار استفاده می‌نمایند و تاثیر مثبت آن روی کاهش تاخیر کاملا ثابت شده است. اگرچه این برنامه به صورت پولی عرضه شده است و خبری از نسخه رایگان یا کرک شده آن هم نیست؛ اما علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت نام در سایت آن، از ۷ روز اشتراک آزمایشی بهره‌مند شوند.

1 24

برنامه NoPing می‌تواند به شکل خودکار با اسکن کردن اتصال شبکه، لیستی از بهترین سرورها را با توجه به وضعیت کاربر در اختیار وی قرار دهد. در حال حاضر این اپ قادر است از هزار عنوان مختلف پشتیبانی به عمل آورد که شامل بازی‌های قدیمی و کلاسیک نیز می‌شود. حتی می‌توان از آن برای دور زدن محدودیت‌های جغرافیایی و متصل شدن به سرورهای مختص به مناطق خاصی نیز استفاده نمود.

حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز
سیستم عامل (OS) ویندوز ۱۰ یا جدیدتر
حافظه رم (RAM) ۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی (HDD) ۶۰ مگابایت
سرعت اینترنت ۱ مگابایت بر ثانیه

۲. برنامه بهبود عملکرد Razer Cortex

نرم افزار Cortex محصولی رایگان از شرکت مشهور Razer است که جهت بهبود جنبه‌های مختلف رایانه برای عملکرد بهتر در بازی‌ها توسعه یافته است. اگرچه این اپ به صورت اختصاصی برای کاهش پینگ در نظر گرفته نشده است؛ اما می‌تواند با جلوگیری از اجرای پردازش‌های پس‌زمینه حین بازی، کمی از تاخیر شبکه بکاهد. البته تاثیر آن در تمامی بازی‌ها هم یکسان نیست و در برخی عناوین مثل League of Legends تاثیر از خود به جای گذاشته است.

2 24

جلوگیری از اجرای پردازش‌های پس‌زمینه توسط برنامه Razer Cortex نه تنها به کاهش پینگ کمک می‌کند؛ بلکه می‌تواند با افزایش توان پردازشی روی سایر موارد مرتبط با بازی مثل نرخ فریم هم تاثیرگذار باشد. همچنین اپ به صورت خودکار پس از اجرای بازی‌ها فعال می‌شود؛ اما با پیکربندی صحیح آن می‌توان تجربه بهتری را فراهم ساخت. تنها مشکل قابل اشاره، رابط کاربری نه چندان ساده و سرراست است که احتمال دارد در ابتدا کمی کاربران را گیج نماید.

حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز
سیستم عامل (OS) ویندوز ۷ یا جدیدتر
حافظه رم (RAM) ۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی (HDD) ۵۰ مگابایت

۳. برنامه بهبود عملکرد Game Fire

نرم افزار Game Fire یکی دیگر از عناوین بهبود عملکرد رایانه هنگام اجرای بازی است که می‌توان از آن به عنوان یک ابزار کاهش پینگ نیز استفاده نمود. این اپ می‌تواند با جلوگیری از اجرای سرویس‌های نامربوط حین بازی، منابع سیستمی بیشتر را در اختیار گیم قرار دهد. همچنین کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای خود اقدام به شخصی‌سازی قابلیت‌های گوناگون کنند.

3 16

برنامه Game Fire در دو نسخه رایگان با امکانات استاندارد و پولی با ویژگی‌های پیشرفته منتشر شده است. اگرچه نسخه رایگان دارای قابلیت‌های کافی برای بهبود اجرای بازی‌ها است؛ اما ابزار مدیریت شبکه و بهبود سرعت اتصال تنها در نسخه پولی قرار دارد. خوشبختانه علاقه‌مندان می‌توانند این نرم افزار را به صورت کرک شده از منابع غیر رسمی دانلود و روی دستگاه خود نصب نمایند.

حداقل نرم افزار مورد نیاز
سیستم عامل (OS) ویندوز ویستا سرویس پک ۲ یا جدیدتر
مایکروسافت Net Framework نسخه ۴.۶.۲ یا جدیدتر

۴. برنامه کاهش پینگ Latency Optimizer

نرم افزار Latency Optimizer به کاربران کمک می‌کند تا تاخیر کمتری را هنگام بازی‌های آنلاین تجربه کنند. نحوه عملکرد این اپ با بهینه‌سازی سرویس‌های شبکه در ویندوز و تغییر پیکربندی رجیستری همراه است. همچنین در داخل آن پروفایل‌های مختلفی قابل انتخاب است که هر کدام می‌توانند تاثیر مختص به خود را داشته باشند؛ اگرچه تنها یکی از آن‌ها در نسخه رایگان قابل استفاده است.

4 12

برنامه Latency Optimizer به ابزارهای جانبی برای تست سرعت آپلود و دانلود هم مجهز شده است و می‌تواند مقدار فضای خالی حافظه رم را هم با بستن پردازش‌های نامرتبط، افزایش دهد. متاسفانه با وجود توضیحات اعلام شده از سوی توسعه‌دهنده، همچنان تغییرات صورت گرفته توسط اپ در داخل آن به صورت واضح نمایش داده نمی‌شود و کاربر قادر نیست به شکل دقیق از آن‌ها اطلاع پیدا کند.

حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز
سیستم عامل (OS) ویندوز XP یا جدیدتر
حافظه رم (RAM) ۱ گیگابایت
فضای ذخیر‌سازی (HDD) ۱۵۰ مگابایت

۵. برنامه بهبود عملکرد Wise Game Booster

نرم افزار Wise Game Booster یکی دیگر از ابزارهای محبوب بهینه‌سازی عملکرد سیستم است که به دلیل حجم کم، گزینه مناسبی برای دستگاه‌های قدیمی با مشخصات سخت افزاری ضعیف محسوب می‌شود. محیط کاربری این اپ بسیار ساده طراحی شده و استفاده از آن آسان است. تاثیر اصلی آن هم مشابه با سایر عناوین اشاره شده، روی پردازش‌های پس‌زمینه و سرویس‌های غیر ضروری است که با بستن آن‌ها، پهنای باند کامل را در اختیار بازی قرار می‌دهد.

5 9

برنامه Wise Game Booster به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و می‌توان آن را از سایت رسمی توسعه‌دهنده یا وب سایت‌های غیر رسمی دانلود نرم افزار دریافت کرد.

حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز
سیستم عامل (OS) ویندوز XP یا جدیدتر
حافظه رم (RAM) ۱۲۸ مگابایت
فضای ذخیره‌سازی (HDD) ۱۰ مگابایت

۶. شبکه‌های خصوصی مجازی بازی

شبکه‌های خصوصی مجازی بازی (GPN) عملکردی مشابه با ابزارهای تغییر آی‌پی رایج دارند؛ با این تفاوت که سرورهای آن‌ها برای کاهش پینگ در بازی‌های آنلاین بهینه‌سازی شده است. معمولا این سرویس‌ها به صورت رایگان در دسترس نیستند و کاربران تنها می‌توانند با پرداخت حق اشتراک از خدمات آن‌ها استفاده نمایند.

6 7

عملکرد اینگونه از ابزارهای کاهش پینگ بسیار وابسته به اینترنت کاربر است و حتی در برخی موارد می‌تواند موجب افزایش پینگ نیز شود. نمونه‌های داخلی و خارجی مختلفی از شبکه‌های خصوصی مجازی بازی وجود دارند که با جستجو می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

۷. روش‌های دیگر برای کاهش پینگ

در صورتی که از موارد اشاره شده در قسمت‌های قبلی نتیجه مطلوبی دریافت نکردید، می‌توانید به سراغ امتحان کردن راه‌های ابتدایی‌تر کاهش پینگ بروید که در پایین به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • اتصال کامپیوتر به مودم با کابل شبکه. اگرچه اتصال به اینترنت از طریق کابل شبکه ممکن است منسوخ شده به نظر برسد، اما همچنان عملکرد بهتری در مقایسه با اتصال بی‌سیم از خود نشان می‌دهد و می‌تواند پایداری اتصال را هنگام بازی افزایش دهد.
  • نصب آخرین به روزرسانی‌ها. آپدیت کردن منظم سیستم عامل و نرم افزارهای ان می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه در بازی‌ها کمک کند. به روزرسانی فریمور مودم یا روتر هم می‌تواند روی کاهش پینگ تاثیر داشته باشد.
  • اتصال به سرورهای نزدیک. اگر هنگام بازی امکان انتخاب سرور دلخواه خود را دارید، بهتر است به سراغ سرورهایی بروید که از لحاظ جغرافیایی به محل زندگی شما نزدیک‌تر هستند. اگرچه اغلب بازی‌ها از سرورهای ایرانی استفاده نمی‌کنند؛ اما سرورهای قرار گرفته در سایر کشورهای خاورمیانه معمولا عملکرد بهتری برای گیمرهای داخلی فراهم می‌سازند.
  • تماس با سرویس‌دهنده اینترنت. برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، از سرویس‌های اختصاصی برای گیمرها بهره‌مند هستند که می‌تواند به کاهش پینگ کمک کند. البته چنین قابلیت‌هایی به شکل خودکار فعال نمی‌شوند و حتما باید با پشتیبانی شرکت خدمات‌دهنده تماس برقرار کنید.

سوالات متداول درباره ابزارهای کاهش پینگ

بهترین نرم افزار برای کاهش پینگ کدام است؟

برنامه NoPing یکی از محبوب‌ترین ابزارهای کاهش پینگ در میان گیمرهای حرفه‌ای به شمار می‌رود که عملکرد خود را در پایین آوردن تاخیر هنگام بازی به خوبی نشان داده است.

بهترین برنامه برای بهبود عملکرد سیستم هنگام بازی چیست؟

نرم افزار Razer Cortex یکی از عناوین رایگان و محبوب جهت بهبود عملکرد دستگاه هنگام بازی است که می‌تواند به کاهش پینگ نیز کمک کند.

بهترین روش کاهش پینگ کدام است؟

استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی بازی (GPN) موثرترین راه برای کاهش پینگ محسوب می‌شود؛ اما معمولا تنها با پرداخت حق اشتراک می‌توان از سرویس‌های فعال در این زمینه استفاده نمود.



Source link

دنباله‌دارها چه ویژگی‌هایی دارند و از کجا می‌آیند؟‌‌
نقد فیلم Hellraiser | بازگشت سنوبیت‌ها به چرخه وحشت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF