0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.


دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه نورث وسترن و پزشکان مرکز صرع دانشگاه شیکاگو، اولین مطالعه روی فعالیت الکتریکی مغز را انجام داده‌اند تا به این سوال پاسخ دهند، چگونه محتواهایی که یاد می‌گیریم، در مغز ثبت می‌شود تا آنها را در زمان مورد نیاز به خاطر آوریم؟

نتایج اولیه این مطالعه نشان می‌دهد که خواب خوب شبانه در یادگیری نقش موثری دارد و شرکت کنندگان در آزمون یادگیری، که خواب خوب شبانه را تجربه کرده بودند، بهتر محتواهای مورد نظر را به خاطر می‌آوردند. محققان قسمت‌هایی از مغز را که با فرآیند ذخیره سازی اطلاعات در حافظه ارتباط دارد، مورد بررسی دقیق‌تری قرار دادند.

آنها برای پاسخ به این معمای مغز انسان، به اعماق مغز رفته تا ببینند موضوعات چگونه در حافظه ذخیره می‌شود و به نتایج جالبی نیز دست پیدا کرده‌اند.

مغز

ارتباط خواب خوب و یادگیری

در این مطالعه، فعالیت الکتریکی مغز ۵ بیمار مورد بررسی قرار گرفته است.  پیش از این تحقیقات دیگری در مورد پردازش حافظه در طول خواب با استفاده از دستگاه انسفالوگرف (EEG) انجام شده است که در آن الکترودهایی روی سر فرد مورد بررسی قرار می‌دادند. در این مطالعه فعالیت الکتریکی داخل مغز با استفاده از کاشت الکترود در مغز مورد توجه قرار گرفته است.

«کن پالر»، از محققان ارشد این مطالعه می‌گوید خواب خوب می‌تواند نقش موثری در بهتر ذخیره شدن اطلاعات در مغز و به یادآوردن مجدد آنها داشته باشد.

زمانی که شرکت کنندگان در این مطالعه در اتاق بیمارستان خوابیده بودند، ۱۰ الی ۲۰ فایل صوتی در حین خواب برای آنها پخش شد. به گونه‌ای که آنها را از خواب بیدار نکند. این فایل‌های صوتی با اشیا و مکان‌هایی مرتبط بود که شرکت کنندگان قبل از خواب با لپ‌تاپ در حال یادگیری موضوعاتی مرتبط با آنها بودند.

محققان متوجه شدند که بعد از خواب کافی، شرکت کنندگان در سبک یادگیری فضایی بهبود قابل توجهی از خود نشان می‌دهند. در واقع خواب کافی و خوب در یادگیری آنها نقش داشته است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد وجود فعالیت الکتروفیزیولوژیک در هیپوکامپ و ناحیه میانی مجاور قشر مغز، در زمان پخش صداها در هنگام خواب، به بهبود یادگیری سبک فضایی کمک می‌کند.



Source link

الگوریتم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند آتش سوزی جنگل‌ها را پیش بینی کند
خیابان، عرصه‌ی سلطه و مقاومت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF