0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

در ادامه مجموعه مطالب درباره ارزهای دیجیتال در بازار ایران، حالا به سراغ یک راهنمای جامع درباره نحوه خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال در ایران می‌رویم. این راهنما مناسب افراد مبتدی و کسانی است که تازه می‌خواهند وارد این حوزه شوند و یا نقدینگی و سرمایه خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنند تا ارزش سرمایه‌شان افزایش یابد و یا اینکه با تجارت ارزهای دیجیتال، سود سرشاری دریافت کنند. با ما همراه باشید.

 

هدف شما از ورود به بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ به عبارت دیگر با چه قصد و نیتی می‌خواهید وارد معاملات رمز ارزها شوید؟ یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در ابتدای این مسیر فکر هر کاربری را به خود مشغول می‌کند این است که چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ برای خرید رمز ارزها باید آگاهی و اطلاعات کافی در مورد نحوه معامله این ارزهای دیجیتال به دست آورید و بدون فکر برای خرید یا فروش این رمز ارزها دست به کار نشوید. در ادامه این راهنما اطلاعات کاملی در مورد نحوه خرید ارزهای دیجیتال در کشور ایران ارائه می‌دهیم.

چرا سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال؟

آیا تا به حال به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال فکر کرده‌اید؟ اگر چه بیت کوین شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال به شمار می‌آید اما در حال حاضر در بازار رمز ارزها هزاران ارز دیجیتال دیگر نیز وجود دارد. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در کشور ایران می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

شکی در رشد قابل توجه ارزهای دیجیتال وجود ندارد. با رشد باور نکردنی بیت کوین و اتر حوزه ارزهای دیجیتال تنها به گسترش خود ادامه می‌دهد. علاوه بر عرضه اولیه توکن‌های رمز ارزها، اکنون انواع جدیدی از محصولات سرمایه‌گذاری بلاکچین نیز وجود دارند که امور مالی غیر متمرکز تا NFTها را شامل می‌شوند.

بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند دسته جدیدی از میلیونرها یا میلیاردرهای حوزه رمز ارزها را به وجود آورد.

اما کسانی که هنوز در فضای ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده‌اند ممکن است این سوال را داشته باشند که آیا دلایل قانع‌کننده‌ای برای وارد شدن به این بازار وجود دارد؟ در ادامه برخی از دلایلی که افراد وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند را به همراه برخی نکات و ملاحظات کاربردی توضیح می‌دهیم.

سود قابل توجه

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که می‌توان وارد بازار ارزهای دیجیتال شد سود قابل توجهی است که کاربران را وسوسه می‌کند. توجه داشته باشید در بازار ارزهای دیجیتال راه‌های مختلفی برای کسب درآمد و سود وجود دارد.

برای مثال شما نه تنها از خرید و فروش این ارزهای دیجیتال به سود می‌رسید بلکه از ذخیره آنها نیز سود خوبی برایتان ایجاد می‌شود. در اینجا ۴ روش مختلف کسب سود و درآمد از ارزهای دیجیتال را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • هودل کردن (نگه‌داشتن) ارزهای دیجیتال
  • ترید کردن رمز ارزها
  • استیکینگ ارزهای دیجیتال
  • وام‌دهی رمز ارزها

وجود نقدینگی بالا

آیا با مفهوم نقدینگی آشنایی دارید؟ زمانی که می‌گوییم نقدینگی ارزهای دیجیتال بالا است منظور آسان بودن تبدیل دارایی رمز ارزها به پول خواهد بود. در واقع با وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید از هر زمانی دارایی ارز دیجیتال خود را به پول نقد تبدیل کنید در حالی سایر بازارهای سرمایه‌گذاری اینطور نیست.

برای مثال اگر شما زمان یا خانه‌ای را با هدف سرمایه‌گذاری بخرید، باید کمی منتظر بمانید تا زمین و ملک شما سود کند. سپس باید منتظر مشتری باشید که برای خرید این زمین یا ملک قاطع و مصمم باشد در حالی که بازار ارزهای دیجیتال اینگونه نیست و شما در هر زمانی می‌توانید برای نقد کردن دارایی خود دست به کار شوید.

پاسخ به پرسش چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

آینده‌دار بودن ارزهای دیجیتال

شاید دلایل مختلفی برای سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد اما در این بخش ۳ مورد از اصلی‌ترین دلایل را به طور خلاصه شرح دادیم که آینده دار بودن این رمز ارزها سومین دلیل  اصلی و مهم برای سرمایه‌گذاری بر روی این ارزهای دیجیتال است.

به زبان ساده با توسعه تکنولوژی و پیشرفت روز افزون این رمز ارزها می‌توان به آینده آنها امیدوار بود. حتی این امکان وجود دارد که کم کم ارزهای دیجیتال جایگزین خوبی برای پول و خریدهای نقدی یا روش‌های پرداخت به شمار آیند. از این رو سرمایه‌گذاری بر روی این رمز ارزها فکر خوبی خواهد بود.

موارد مورد نیاز برای خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

طبق آمار به دست آمده برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور ایران به ۲ روش می‌توان اقدام کرد. این ۲ روش به شرح زیر خواهند بود:

  • پیدا کردن یک صرافی منتخب داخلی و ثبت‌نام در آن صرافی
  • ایجاد حساب کاربری در بازار فارکس و وارد شدن به بازار خرید و فروش رمز ارزها

فرقی ندارد شما کدام روش را برای خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کنید، به هر حال به اینترنت پر سرعت، کیف پول و صرافی معتبر برای معامله رمز ارزها نیاز دارید. برای پاسخ به این پرسش که چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

باید بگوییم، در حال حاضر بیشتر کارها از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام می‌شود، بنابراین به منظور معامله رمز ارزها نیز باید به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید اگر اینترنت شما سرعت مناسبی نداشته باشد، به طور حتم به هنگام انجام تراکنش‌ها و انتقال داده‌ها زمان زیادی از شما گرفته می‌شود که این امر حتی باعث تغییراتی در قیمت‌ها می‌شود. در ادامه نیز باید برای نگه‌داری امن از دارایی دیجیتال خود آن را در یک کیف پول معتبر و امن نگه‌دارید.

همان‌طور که پول نقد خود را در کیف پول یا در کارت‌های اعتباری نگه‌داری می‌کنید، باید دارایی‌های دیجیتالتان را نیز در یک کیف پول امن و معتبر حفظ کنید تا از هر گونه دسترسی و دزدی در امان باشند.

کیف پول‌ها ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند که در بخش‌های بعدی بیشتر در مورد این کیف پول‌ها توضیح می‌دهیم. آخرین مورد دیگری که برای انجام معامله ارزهای دیجیتال به آن نیاز دارید، صرافی رمز ارزها است.

با انتخاب یک صرافی مناسب شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را بفروشید یا بهترین ارزهایدیجیتال را خریداریکنید (همچون خرید و فروش ریپل). توجه داشته باشید بهترین صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال، صرافی داخلی هستند زیرا صرافی‌های خارجی ریسک بالایی دارند و با محدودیت‌هایی روبرو خواهند بود.

نحوه انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر

سرمایه‌گذاران فعال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال طی چندین سال گذشته توانسته‌اند چهره بازار ارزهای دیجیتال را تغییر دهند. برای بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین و اتریوم نقطه شروع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

آیا می دانید چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

این رمز ارزها با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال هستند و از بسیاری جهات این پتانسیل را دارند که آینده و سابقه خوبی داشته باشند. اما سوال سرمایه‌گذارانی که دوست دارند فراتر بروند این است که چگونه ارز دیجیتال بخریم و فعالیت خود را در بازار رمز ارزها توسعه دهیم؟

هر چه بیشتر به ارزهای دیجیتال و آلت کوین‌های محبوب‌تر نزدیک شوید، می‌توانید انتظار داشته باشید که سرمایه‌گذاری‌هایتان با ریسک بیشتر همراه خواهد بود. قبل اینکه تصمیم قطعی بگیریم که چگونه ارز دیجیتال بخریم، باید رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در واقع با کمک کارشناسان می‌توان قیمت یا تعداد مشخصی از معیارهای کلیدی انتخاب رمز ارزها را برآورد کنیم و برای انتخاب ارزهای دیجیتال تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیریم.

به منظور بررسی اینکه کدام ارز دیجیتال می‌تواند گزینه مناسبی به شمار آید باید ۴ معیار توضیح داده شده در زیر را تحت نظر خود داشته باشید.

سرمایه بازار

یکی از راه‌های انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، نگاه کردن به سرمایه فعلی بازار است. با بررسی سرمایه بازار نه تنها می‌توان متوجه شد که کدام ارزهای دیجیتال در حال حاضر بالاترین رتبه را دارند، بلکه می‌توان نمودار مشخصی از ارزش آنها را تحت نظر داشت.

با بررسی بازار سرمایه شما حتی می‌توانید از رویدادهای سراسر جهان که بر قیمت رمز ارزهای تاثیر می‌گذارد نیز آگاه شوید. برای مثال، خرید ایلان ماسک از شبکه اجتماعی توییتر بر ارزش ارزهای دیجیتال مختلفی تاثیر داشته است. برخی از رمز ارزها بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال تحت تاثیر رویدادهای بازار سرمایه قرار می‌گیرند و دچار نوسانات بیشتری می‌شوند.

عرضه توکن مورد نظر

همیشه باید به محدود بودن عرضه توکن مورد نظر خود توجه داشته باشید. برای مثال باید بررسی کنید که چند سکه در حال حاضر در گردش است و چند توکن امکان استخراج را دارند. این مسئله در دراز مدت بر روی قیمت ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارد. بیت کوین بهترین مثال برای این مسئله است.

تعداد سکه‌های قابل عرضه بیت کوین محدود هستند اما از آنجایی که افراد بیشتری بر روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند، با محدود شدن عرضه تقاضای آن افزایش می‌یابد. در برخی موارد نیز دیگر بیت کوینی برای استخراج وجود ندارد و اگر تقاضا در همان سطح باقی بماند، ارزش اصلی آن به بازار منعکس می‌شود.

وایت پیپر

قبل از اینکه یک رمز ارز را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که این رمز ارز دارای وایت پیپر باشد. وایت پیپر یک سند است که جزئیات کاملی از توکن مورد نظر، ابزارهای آن، اهداف آن و همچنین فناوری پشت آن ارائه می‌دهد.

این سند یا برگه نه تنها اطلاعات مهمی در مورد سکه به شما می‌دهد، بلکه شما را از قانونی بودن رمز ارز مورد نظرتان نیز مطمئن می‌کند. به طور کلی آگاهی از مشروعیت توکن‌ها و کارگزاران در بازار رمز ارز امروز بسیار مهم است.

جواب اینکه چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

کاربرد توکن مورد نظر

یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث تفاوت میان انواع توکن‌ها می‌شود و در ارزش هر یک ارزهای دیجیتال تاثیر گذار است، کاربرد آنها خواهد بود. با مراجعه به وایت پیپر یک توکن می‌توانید از کاربرد آن باخبر شوید. کاربرد ارزهای دیجیتال یکی از ضروری‌ترین عوامل برای جذب سرمایه‌گذاران و کاربران خواهد بود.

بنابراین اگر کاربردهای رمز ارز مورد نظر شما زیاد باشد و بتوانید با بالاترین کیفیت از آن استفاده کنید پس ارز دیجیتال منتخب شما پتانسیل بالایی برای استفاده شدن دارد و همین امر برای سرمایه‌گذاری یک امتیاز مثبت به شمار می‌آید. البته همین موضوع می‌تواند برعکس باشد. اگر کاربردهای سکه کم باشد، ارزش آن نیز کاهش می‌یابد.

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

اکنون که با نحوه انتخاب بهترین رمز ارز آشنا شدید و فهمیدید که چرا باید بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، شاید برایتان سوال شود که چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ ارزهای دیجیتال از جمله دارایی‌های غیر واقعی هستند که در بازار جهانی ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته مورد معامله قرار دارند.

در صورتی که به فکر اضافه کردن دارایی‌های دیجیتال خود همانند بیت کوین، اتر یا دوج کوین به پروفایل سرمایه‌گذاری خود هستید، چندین گزینه پیش روی شما قرار دارد. برخلاف ارزهای فیات و فیزیکی، رمز ارزها غیر متمرکز هستند و به طور معمول برای خرید کالا و خدمات استفاده می‌شوند.

این دارایی‌های دیجیتال از فناوری بلاکچین برای اطمینان از ایمن بودن تراکنش‌های بین طرفین استفاده می‌کنند. در ادامه این بخش اطلاعات کامل در مورد این پرسش که چگونه ارز دیجیتال بخریم در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

انتخاب یک کارگزار یا صرافی ارز دیجیتال

در صورتی که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال علاقه‌ دارید اولین قدم انتخاب یک بستر مناسب برای انجام این است. به طور کلی شما می‌توانید از یک کارگزار سنتی یا صرافی اختصاصی ارز دیجیتال کمک بگیرید.

  • کارگزاران سنتی: این کارگزاران آنلاین علاوه بر خرید و فروش انواع دارایی‌ها همانند سهام، اوراق قرضه و غیره راه‌هایی برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیز ارائه می‌دهند. این بسترهای سنتی به طور معمول هزینه‌های معاملاتی کمتری دارند اما ویژگی‌های رمز ارزی آنها نیز بسیار کم است.
  • صرافی ارزهای دیجیتال: صرافی‌های رمز ارز زیادی برای انتخاب شما وجود دارند که هر کدام دارای پیشنهادات متفاوتی برای خرید ارزهای دیجیتال، ذخیره‌سازی در کیف پول، گزینه‌های مربوط به حساب با بهره و غیره خواهند بود. بسیاری از صرافی‌ها هزینه‌های مربوط به دارایی دیجیتال را دریافت می‌کنند.

تامین مالی حساب کاربری خود

پس از اینکه یک صرافی ارز دیجیتال یا کارگزاری آنلاین انتخاب کردید، برای شروع خرید و فروش رمز ارزها باید حساب کاربری خود را از نظر مالی تامین کنید. صرافی‌های ارزهای دیجیتال داخلی به کاربران ایرانی اجازه می‌دهند تا با استفاده از ریال ایران و کارت‌های اعتباری بانک‌های ایرانی رمز ارز بخرند.

نحوه خرید ارز دیجیتال

برعکس صرافی‌های خارجی که تنها با ویزا یا مستر کارت امکان همکاری را دارند، صرافی‌های داخلی برای تامین مالی حساب کاربری ایرانیان ریال می‌پذیرند. توجه داشته باشید باید موقع تامین مالی حساب کاربری خود از امنیت صرافی مورد نظر مطمئن باشید زیرا وارد کردن اطلاعات حساب به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.

ثبت سفارش

به طور معمول با یک کلیک ساده در وب سایت یا برنامه کاربردی صرافی مورد نظر خود می‌توانید نوع سفارشتان را به ثبت برسانید. برای پاسخ به این سوال که چگونه ارز دیجیتال بخریم، باید گفت کافی است نوع سفارش خود را خرید انتخاب کنید، مقدار ارز دیجیتال مورد نظرتان را وارد کنید و بعد از تایید سفارش خرید شما تکمیل می‌شود.

انتخاب روشی برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال

بعد از اینکه ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کردید، باید آن را در مکانی امن ذخیره کنید تا از هک یا سرقت دور بماند. در این مرحله نوبت به انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال می‌رسد. کیف پول ارز دیجیتال یک وسیله فیزیکی یا یک نرم‌افزار آنلاین است که برای ذخیره امن ارزهای دیجیتال شما قابل استفاده خواهد بود.

برخی از صرافی‌ها خدمات کیف پول داخلی را ارائه می‌دهند تا ذخیره مستقیم ارز دیجیتال از طریق پلتفرم‌های مختلف برای شما تسهیل یابد. در نظر داشته باشید تمام صرافی‌ها یا کارگزاران به طور خودکار خدمات کیف پول را در اختیار شما قرار نمی‌دهند بلکه از برخی از صرافی‌های معتبر به فکر راحتی و آسایش کاربران خود هستند.

پنج مرحله خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر به فکر کسب سود از طریق معامله یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید، راه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. فقط کافی است طبق ۵ مرحله زیر پیش روید زیرا شروع معاملات این بازار، انتخاب سبک معاملاتی، نحوه طراحی یک برنامه معاملاتی و ترید کردن نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد.

  1. انجام تحقیقات کافی برای اطمینان از مناسب بودن ترید ارز دیجیتال: بازار ارزهای دیجیتال بسیار ناپایدار است و معاملات فعال آن می‌توانند منجر به زیان‌های قابل توجهی شوند. قبل از اینکه حضور در این بازار را آغاز کنید باید بدانید رمز ارز مورد نظر شما چگونه کار می‌کند و آیا برای شما مناسب و پر سود است؟
  2. تصمیم گرفتن در مورد بلند مدت یا کوتاه مدت بودن ترید: همان‌طور که می‌دانید ۲ نوع ترید ارز دیجیتال داریم. معاملات بلند مدت و کوتاه مدت. هر یک از این ۲ روش‌ها ویژگی‌های مخصوصی دارند. در معاملات بلند مدت شما رمز ارزی را برای چندین هفته، ماه یا سال نگه‌می‌دارید. در صورتی که طی تریدهای کوتاه مدت شما یک ارز دیجیتال را تنها برای مدتی کوتاه حفظ خواهید کرد.
خرید آسان ارز دیجیتال
  • انتخاب بهترین روش ترید: مرحله بعدی انتخاب یک روش معاملاتی است. پیش از این نیز گفتیم روش‌های معاملاتی زیادی وجود دارند که هر یک از آنها با دیگری تفاوت دارد و تکنیک‌های مختلفی خواهند داشت بنابراین شما با توجه به بودجه و دانش خود یکی از بهترین روش‌ها را انتخاب می‌کنید.
  • یادگیری نحوه انجام معاملات و کسب اطلاعات از نمودارها: قبل از شروع روند خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید مطمئن شوید که معاملات ارزهای دیجیتال برای شرایط شما مناسب است و همچنین خطرات پیش روی خود را پیش‌بینی کنید.
  • انتخاب یک صرافی و شروع روند خرید و فروش: در نهایت نوبت به انتخاب یک صرافی معاملاتی ارزهای دیجیتال می‌رسد که باید در آن عواملی همانند نوع سفارشات را در نظر بگیرید. بهتر است به هنگام انتخاب صرافی‌ها کارمزد آنها را نیز برآورد و مقایسه کنید.

نحوه تشخیص بهترین زمان برای خرید و فروش ارز دیجیتال

روش‌های زیادی وجود دارند که سرمایه‌گذاران با بررسی آنها می‌توانند بهترین زمان خرید و فروش رمز ارزها را در بازار سهام برآورد کنند. طبق آمار به دست آمده قوانین و الگوهای معاملاتی همیشه در مورد ارزهای دیجیتال یکسان نیستند. به طور کلی وجود نوسانات بازار ارزهای دیجیتال انتخاب بهترین زمان برای شروع معامله رمز ارزها را سخت کرده است.

نحوه نگه‌داری ارز دیجیتال

پس از اینکه ارزش رمز ارزها در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید و کم کم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ محبوبیت ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین بیشتر شد، احتمال هک و سرقت دارایی‌های دیجیتال نیز افزایش یافت.

از آنجایی که بسیاری از کاربران روش امنی برای نگه‌داری و ذخیره ارزهای دیجیتال خود در نظر نداشتند، دارایی‌های دیجیتال زیادی به سرقت رفتند. برخی از این سرقت‌ها خیلی آسان و واضح انجام می‌شدند در حالی که برخی دیگر نیز به هنگام انتقال یک توکن از یک کیف پول به کیف پول دیگر اتفاق می‌افتند.

متاسفانه قربانی این دزدی‌ها بدون اینکه بتوانند کاری انجام دهند شاهد از دست رفتن دارایی خود بودند. در ادامه ۲ مورد از بهترین روش‌های نگه‌داری ارزهای دیجیتال را نام می‌بریم:

  • کیف پول‌های گرم
  • کیف پول‌های سرد

نحوه انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال

وقتی اولین ارز دیجیتال خود را خریداری می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که آن را در کجا نگه‌دارید؟ در واقع بعد از اینکه متوجه شدیم چگونه ارز دیجیتال بخریم باید به فکر انتخاب یک کیف پول مناسب برای ذخیره و نگه‌داری آن باشیم.

کیف پول رمز ارزها نه تنها به عنوان یک صندوق دیجیتالی فوق امن عمل می‌کند بلکه به عنوان برنامه‌ای برای مدیریت ارزهای دیجیتال قابل استفاده خواهد بود.

با انتخاب بهترین کیف پول شما می‌توانید هر رمز ارزی را ارسال و دریافت کنید، معاملات رمز ارزی انجام دهید، راه‌های جدیدی برای استفاده از ارزهای دیجیتال بیابید، رمز ارزهای دیگری پیدا کنید، اطلاعات خود را به روز کنید، اخبار بازار را تحت نظر داشته باشید و حتی با قراردادهای هوشمند تعامل کنید.

با در نظر گرفتن فاکتورهای نام برده شده در ادامه می‌توانید بهترین کیف پول را برای ذخیره دارایی دیجیتال خود انتخاب کنید:

  • سطح امنیت
  • سطح محبوبیت
  • میزان دسترسی به کلیدهای خصوصی
  • خصوصیات پشتیبانی شده
  • کارمزد
  • دسترسی و نحوه تعامل با سایر کیف پول‌ها
از طریق صرافی چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

چگونه صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ کدام صرافی را برای خرید و فروش رمز ارزهای خود انتخاب کنیم؟ همان‌طور که می‌دانید ترید ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده است اما با انتخاب یک صرافی معتبر و مناسب می‌توانید زندگی خود را تسهیل کنید. با توجه به تنوع بالای صرافی‌های رمز ارزی، انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال کمی سخت است. برای انتخاب بهترین صرافی رمز ارزی بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تعداد توکن‌های قابل ترید در صرافی مورد نظر
  • اطمینان یافتن از میزان نقدینگی مناسب
  • مقایسه کارمزدهای انواع صرافی‌ها
  • اطمینان یافتن از سطح امنیتی صرافی منتخب
  • بررسی نحوه مدیریت و کنترل حساب کاربری
  • بررسی سیاست‌های خاص صرافی مورد نظر
  • بررسی وضعیت مالیاتی صرافی منتخب

یکی از بهترین صرافی های داخل ایران میتوان به صرافی ارز دیجیتال تبدیل اشاره کرد. این صرافی با در بر داشتن تمام ویژگی های بیان شده میتواند گزینه ای مناسب برای ان دسته از کاربران ایرانی باشد که قصد دارند بدون دغدغه به کسب سود از خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشند.

حسن صرافی‌های ایرانی در آن است که دیگر دردسرهایی را که معامله‌گران قدیمی که سال‌هاست در این زمینه مشغولند و از صرافی‌های خارجی استفاده کرده‌اند (مانند در دسترس بودن vpn خوب، استفاده از سرور مجازی و ..) را ندارند و شما به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. صرافی تبدیل، راهکارهای بسیار مناسبی برای خرید آسان در اختیار افراد مبتدی‌تر قرار داده تا تجربه‌ای لذتبخش از معامله در حوزه دیجیتال برای شما فراهم آورند.

همچنین کارمزد صرافی تبدیل از بسیاری از صرافی‌های دیگر مناسب‌تر است. برای استفاده از ۱۰٪ تخفیف در کارمزدهای معاملاتی از این لینک وارد تبدیل شده و ثبت نام کنید. به زودی مقاله اختصاصی درباره نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی تبدیل منتشر خواهیم کرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور مفصل برای شما شرح دهیم که چطور ارز دیجیتال بخریم، آن را کجا نگه‌داری کنیم، چه زمانی برای شروع معاملات دست به کار شویم و حتی در کدام صرافی‌ها ثبت‌نام خود را تکمیل کنیم. بنابراین با کمک این راهنما می‌توانید با در نظر گرفتن تمام نکات مهم به موقع وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید.

فراموش نکنید مهم‌ترین مسئله در انتخاب کیف پول، صرافی و سایر موضوعات مربوط به بازار ارزهای دیجیتال بیش از هر چیزی به سطح امنیتی آنها مرتبط است. بدین ترتیب همیشه در ابتدای ترید، از امنیت صرافی منتخب خود مطمئن شوید.

 

لینک منبع

درامی با چاشنی عشق؛ معرفی و ارزیابی سریال رهایم کن
چطور بعضی از انسان‌ها دست به خشونت‌هايی بی‌نهايت سنگدلانه می‌زنند؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF