0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.


با معرفی فیلم آمستردام Amsterdam در خدمت شما هستیم. مثل همیشه با مجله وارونه همراه باشید. فیلم آمستردام به کارگردانی دیوید او. راسل از روایت خاطرات دلخراش دو شخصیت اصلی می گوید. امانوئل لوبزکی (فیلمبردار مشهور و برنده چندین جایزه اسکار.) حین کار از کسانی همچون آلفونسو کوارون و آلخاندرو گونسالس ایناریتو، بهره می برد.

فیلم آمستردام Amsterdam

فیلم آمستردام Amsterdam
  • تاریخ انتشار: ۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهر ۱۴۰۱)
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی، هیجانی
  • مدت زمان: ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه
  • امتیاز کنونی (IMDb) : 6.1 از ۱۰

همچنین بخوانید: ۱۰ تا از بهترین فیلم های راز آلود و جنایی تمام دوران


بازیگران

از ستارگان و چهره‌های شناخته شده‌ای که در Amsterdam 2022 ایفای نقش کرده‌اند، می توان به لیست زیر اشاره کرد.

  • کریستین بیل (Christian Bale)
  • مارگو رابی (Margot Robbie)
  • جان دیوید واشینگتن (John David Washington)
  • تیلور سوئیفت (Taylor Swift)
  • کریس راک (Chris Rock)
  • رامی ملک (Rami Malek)
  • آنیا تیلور جوی (Anya Taylor Joy)
  • زوئی سالدانیا (Zoe Saldaña)
  • مایکل شنون (Michael Shannon)
  • رابرت دنیرو (Robert De Niro)

بیشتر بخوانید: برترین سریال های جنایی


کریستین بیل در نقش برت برندسن

فیلم آمستردام Amsterdam

کریستین بیل در فیلم آمستردام Amsterdam نقش یک پزشک معمولی به نام برت برندسن را روایت می کند که در طول جنگ چشم راست خود را از دست داده است. او سال‌هاست که به داروهای مسکن دست ساز خود پناه برده و از چشم مصنوعی استفاده می کند. برت مردی متعد به خانواده است؛ از این رو، در طول فیلم از نظر احساسی با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می کند.


جان دیوید واشنگتن در نقش هارولد وودمن

فیلم آمستردام Amsterdam

هارولد (با هنرنمایی جان دیوید واشنگتن) در طول جنگ جهانی اول به همراه برت، در یک گردان ارتش در فرانسه خدمت می کرد. او اکنون تبدیل به چیزی شده است که همیشه آرزویش را داشت: یک وکیل.


مارگو رابی در نقش ولری ووز

فیلم آمستردام Amsterdam
مارگو رابی در نقش ولری ووز

برای تشدید حس نوستالژی زندگی واقعی و شادابی به Amsterdam مارگو رابی وارد صحنه می شود. او به عنوان دختری زیبا و شاد به نام ولری وز به طرز غیرممکنی درخشان به نظر می رسد. ولری یک دختر ثروتمند است که ترکش های گلوله ها را به آثار هنری تبدیل می کند؛ که این عمل، استعاره‌ای زیبا از حضور شفابخش او در زندگی برت و هارولد را به تصویر می کشد. اما شخصیت ولری یک دختر رویایی مانیک پیکسی محسوب می شود.


شخصیت های فرعی

فیلم آمستردام Amsterdam
رامی ملک و آنیا تیلور در نقش تام و لیبی ووز

این چیزی است که در مورد «آمستردام» بسیار ناامید کننده است: تعامل داستان اصلی با چندین داستان فرعی. برای مثال، رامی ملک (Rami Malek) و آنیا تیلور جوی (Anya Taylor Joy) در نقش تام و لیبی ووز، کاپل عجیبی هستند. اینجا مکانی عالی برای وارد عمل شدن طراحان صحنه و لباس است. که جی آر هاوبکر و آلبرت وولسکی به خوبی از پس آن بر می آیند. چون اگر دقت کرده باشید لباس‌ هایی که تیلور جوی (در نقش لیبی ووز) می‌پوشد، همه در طیف پررنگ قرمز هستند. همانطور که می دانید، رنگ قرمز نشانه اقتدار است و این رنگ با شخصیت لیبی همخوانی دارد.

از طرفی دیگر Alessandro Nivola و Matthias Schoenaerts به عنوان پلیس های تازه‌کار وارد صحنه می شوند. آنها که نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند، به خوبی بیننده را سرگرم می کنند. به نظر می رسد که آنها واقعاً سعی می کنند شخصیت های خود را با ویژگی ها و انگیزه هایی فراتر از آنچه در فیلمنامه هست، به تصویر بکشند. چه تلاش بی فایده‌ای!

در طرفی دیگر، مایک مایرز (Mike Myers) و مایکل شنون (Michael Shannon) به عنوان دو جاسوس ایفای نقش می کنند. که فقط برای کمی خنده مسخره و کوتاه به درد می خورند. نه بیشتر!

مرتبط: ۲۰ تا از بهترین فیلم های کمدی


خلاصه داستان

همه چیز با وقوع یک قتل شروع می شود. یا بهتر است بگوییم دو قتل. که یکی از آنها دردسرساز تر است: “قتل زن جوانی که در خیابانی شلوغ نیویورک به سمت یک ماشین در حال حرکت پرت شده و زیر گرفته می شود.” همه چیز زمانی پیچیده می شود که این زن (که بازیگر آن کسی نیت جز تیلور سوئیفت)، توانایی حل معمایی را داشت که از شروع فیلم درگیر آن شده بودیم. بمب! الان همه چیز روی هواست!

سوء قصد دیگر مربوط به پدر این دختر جوان می باشد، که گویا او را مسموم کرده‌اند. از آنجایی که این مرد دارای مقام نسبتا شناخته شده‌ای بین مردم بود، پیدا کردن قاتلان این سوء قصد از اهمیت بالایی برخوردار است. مظنونین این پرونده چه کسانی هستند؟ درست حدس زدید! بازیگران نقش اول فیلم که کل داستان حول محور زندگی آنان می چرخد. یک قهرمان نظامی و افسر سابق و البته پزشک به نام برت (با بازی کریستین بیل). و یک وکیل به نام هارولد (با هنرنمایی جان دیوید واشنگتن). این دو دوست به قتل متهم شده و خیلی زود تحت تعقیب قرار می گیرند. حال تنها هدف آنها، ثابت کردن بی گناهی‌شان است. اما چگونه؟

اینجاست که فیلم فلش بک خورده و به سال ۱۹۱۸ بازمیگردد. تا وقایعی که زمینه ساز این اتفاق بودند را به نمایش بگذارد. در این بین با پرستاری زیبا به نام ولری وز که در یک بیمارستان صحرایی بلژیک مشغول است، آشنا می شویم. زندگی این سه نفر با هم گره می خورد و…


نقد فیلم

فیلم آمستردام Amsterdam

چگونه می‌توانید این بازیگران خوب را کنار هم جمع کنید و اینقدر اشتباه کنید؟ اگر این بازیگران معروف را صرفا در یک اتاق قرار می دادند، تماشای آنها به مدت دو ساعت -حتی اگر چیزی نگویند. – بی نهایت جالب تر بود.

حین تماشای فیلم آمستردام Amsterdam بارها از خودم این سوال‌ها را پرسیدم: این فیلم درباره چیست؟ داستان به کجا پیش می رود؟ الان دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد؟ مشکل اینجاست که همه این سوال‌ها را نه تنها از روی هیجان بلکه از روی سردرگمی می پرسیدم.

به بیانی ساده‌تر، بیل و واشنگتن در نقش دوستان قدیمی مظنون به قتلی هستند که مرتکب نشده‌اند. در حالی که در تلاش هستند تا حقیقت را کشف کنند، به توطئه بزرگتر و شوم‌تری برخورد می کنند. فیلمنامه‌ی راسل از ۱۹۳۳ در نیویورک به ۱۹۱۸ در آمستردام منتقل می شود و دوباره به زمان خود (سال ۱۹۳۳) بازمی‌گردد. او از این چارچوب زمانی – و ایدئولوژی های فاشیستی که در آن زمان به شهرت رسید. – استفاده می کند تا درباره آنچه در چند سال گذشته اتفاق افتاده است صحبت کند.

اما اگر بخواهیم صادق باشیم، Amsterdam نقاط قوتی هم داشت. مثلا سکانس پایانی، روایتی بی پایان و بی‌نظیر را برای ما روایت کرد. و اهمیت عشق و مهربانی را به خوبی به تصویر می کشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی رمانتیک تمام دوران


مقایسه با دیگر آثار دیوید راسل

حین تماشای آمستردام، حس می کردم که هر لحظه ممکن است هر اتفاقی بیفتد. زیرا در طول فیلم شاهد نوسانات داستانی بلندپروازانه‌ای بودیم که بیشتر گیج کننده بودند تا سرگرم کننده. اما بیایید روراست باشیم. «آمستردام» فاقد زبان بصری جذاب آثار دیگر دیوید او راسل مثل «سه پادشاه Three Kings» یا «هستل آمریکایی American Hustle» است. حتی شخصیت های واقعی و تاثیرگذار آثاری همچون «مبارز The Fighter» یا «دفترچه امیدبخش Silver Linings Playbook» را ندارد.

با وجود داستان شگفت انگیزی که در این فیلم به نمایش گذاشته می شود، حتی یک چهره روی صفحه مانند یک شخص واقعی احساس نمی شود. همه چیز خشک و بی روح به نظر می رسد! در واقع هیچکدام از آنها نمی توانند به قدری که لازم است، تاثیرگذار باشند و ذهن مخاطب را درگیر کنند.

با وجود این بازیگران و سکانس های درخشان در نهایت فیلم «آمستردام» آنقدر پیچیده و خسته کننده است که به سختی می توانید به نکات مثبت آن توجه کنید. از طرفی دیگر، تایم طولانی فیلم باعث می شود تا پیام اصلی فیلمنامه به چشم نیاید.


امیدواریم که از معرفی فیلم آمستردام Amsterdam لذت برده باشید. مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین در ادامه خوانید: بهترین سریال های جنایی نتفلیکس



Source link

چگونه فوتبال به شکل گرفتن هویت اوکراینی‌ها کمک کرد؟
هاول و هنر بازخریدِ روح

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF