0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی محبوب مثل یوتیوب و اینستاگرام امکان دانلود محتوای به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم‌های خود را نمی‌دهند. اما در دنیا آی تی هر چیزی امکان‌پذیر است. برنامه‌های شخص ثالث گوناگونی برای دانلود ویدیو از یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی دیگر ارایه شده است. در این راهنما برنامه‌های مختلفی برای دانلود ویدیو از یوتیوب و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی از طریق موبایل، پی سی و تلگرام به شما معرفی می‌کنیم.

 

دانلود ویدیوهای یوتیوب و اینستاگرام در موبایل

در این بخش به معرفی دو اپلیکیشن معروف و مهم برای دانلود ویدیو در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم. اسنپ تیوب و ویدمیت.

 

معرفی اپلیکیشن Snaptube؛ محبوب‌ترین اپلیکیشن برای دانلود محتوای شبکه‌های اجتماعی

اگرچه اپلیکیشن اسنپ تیوب بیشتر به عنوان یک ابزار دانلود محتوا از شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود؛ اما به قابلیت‌های اختصاصی برای مشاهده ویدیوهای یوتیوب هم مجهز است که آن را به یک نسخه غیر رسمی از این پلتفرم پخش ویدیو تبدیل کرده است. برای مثال کاربران قادر خواهند بود به تمامی ویدیوهای محبوب و داغ در یوتیوب دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز وارد حساب کاربری یوتیوب خود شوند تا عناوین بیشتری را در اختیار بگیرند. پس از ورود به حساب کاربری یوتیوب می‌توانید کانال‌های دنبال شده را در تب Sub مشاهده نمایید. همچنین با مراجعه به تب Channels لیستی از صفحات پرطرفدار در دسته‌های گوناگون را مشاهده خواهید کرد و با انتخاب هر کانال می‌توانید ویدیوها و سایر محتواهای منتشر شده توسط آن را ببینید.

1 54 1024x960 1

پس از نصب و ورود به اپلیکیشن اسنپ تیوب در بخش Home یا همان صفحه اصلی برنامه فرود خواهید آمد. به صورت پیش‌فرض تب For You در صفحه مذکور باز می‌شود که شامل یک تایم لاین از محتواهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف از جمله یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و ساوندکلاود است. کاربر می‌تواند با لمس هر گزینه اقدام به مشاهده ویدیو یا گوش سپردن به موسیقی کند یا با انتخاب گزینه Download اقدام به دریافت فایل مرتبط و ذخیره آفلاین آن کند. همچنین گزینه‌ای تحت عنوان Share هم در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توان اقدام به اشتراک‌گذاری لینک مرتبط به پست یا ارسال جداگانه فایل آن کرد. امکان دنبال کردن کانال‌ها و صفحات نمایش داده شده در تایم لاین هم وجود دارد.

3 33 1024x960 1

بیشتر کاربران از برنامه اسنپ تیوب برای دانلود ویدیوها از اینستاگرام و یوتیوب استفاده می‌کنند. فرایند دانلود از اینستاگرام بسیار ساده است و تنها باید آیکن سه نقطه قرار گرفته در کنار هر پست را بزنید و در ادامه گزینه Share را انتخاب کنید. اکنون در میان گزینه‌های مختص به اشتراک‌گذاری قادر خواهید بود تا گزینه Download with Snaptube را مشاهده نمایید که امکان دانلود مستقیم و بدون دردسر محتوا را فراهم می‌سازد. فرایند دانلود در سایر اپلیکیشن‌ها هم به صورت مشابه است و پس از انتخاب به اشتراک‌گذاری در آن‌ها، باید گزینه دانلود از طریق اسنپ تیوب را انتخاب کنید. علاوه‌بر شبکه‌های اجتماعی گفته شده، از فیسبوک، یوتیوب موزیک، تیک تاک، پینترست، ساندکلاد، توییتر و چندین پلتفرم دیگر هم پشتیبانی به عمل می‌آید.

5 9 1024x959 1

در هنگام دانلود ویدیوهای یوتیوب، گزینه‌های مختلفی برای کاربر نمایش داده می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به امکان دانلود فایل صوتی ویدیو به صورت جداگانه در کیفیت‌های متفاوت و انتخاب کیفیت‌های گوناگون برای خود ویدیو اشاره نمود. حتی در صورت نیاز می‌توانید نام جدیدی برای ویدیو در نظر بگیرید تا تحت آن عنوان روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره شود. اپلیکیشن به یک سیستم مدیریت دانلود داخلی نیز مجهز شده است که با رفتن به بخش My Files و انتخاب تب Download قابل دسترس خواهد بود.

برای دانلود اپلیکیشن باید به سایت برنامه (لینک زیر) رفته و روی دکمه دانلود کلیک کنید. این اپ به صورت رسمی در گوگل پلی ارایه نشده است.

سایت اپلیکیشن Snaptube

 

اپلیکیشن Vidmate برای دانلود از یوتیوب و اینستاگرام

برنامه ویدمیت شباهت بسیاری به اپلیکیشن Snaptube دارد. عملکرد اصلی اپ، دانلود ویدیوها از یوتیوب است اما می‌توان از آن برای دانلود محتوا از سایر شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده نمود. تنها کافی است تا کاربر لینک ویدیو مورد نظر را در نوار جستجوی قرار گرفته در بالای صفحه اصلی وارد کند. پس از ورود به صفحه مختص به ویدیو، گزینه‌هایی مانند دانلود و به اشتراک‌گذاری در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. همچنین اگر هنگام اجرای برنامه، گزینه Share را در داخل اپلیکیشن یوتیوب بزنید و سپس گزینه کپی کردن لینک را انتخاب کنید، آیکنی جهت مراجعه مستقیم به Vidmate نمایش داده خواهد شد.

1 66

امکان انتخاب کیفیت ویدیو،  امکان استخراج و دانلود جداگانه صدا و موسیقی از ویدیوها با کیفیت‌های گوناگون و همچنین امکان تغییر نام فایل و آدرس پیش‌فرض ذخیره‌سازی از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

پس از اتمام فرایند دانلود فایل، می‌توانید با مراجعه به بخش My Files به فهرستی از فایل‌های دانلود شده دسترسی داشته باشید. همچنین با لمس آیکن سه نقطه در کنار نام فایل، به گزینه‌های بیشتری مثل به اشتراک‌گذاری، حذف، پخش به عنوان موسیقی، تغییر نام و دانلود سایر رزولوشن‌ها دست پیدا خواهید کرد.

2 55 1024x960 1

در قسمت تنظیمات کاربران می‌توانند مواردی مثل محل دانلود پیش‌فرض، زبان برنامه، نمایش محتوای بزرگسال، حداکثر تعداد دانلود همزمان، ادامه خودکار دانلودها، کیفیت موسیقی قابل دانلود، نمایش فایل‌های پنهان شده، دانلود خودکار زیرنویس و استفاده از چندین کانکشن برای افزایش سرعت دانلود را کنترل کنند. این امکانات در اپلیکیشن اسنپ تیوب هم وجود دارد.

 

معرفی بهترین ربات‌های تلگرام برای دانلود از یوتیوب

ربات utubebot برای پی سی

در ابتدا ربات utubebot@ را برایتان معرفی کنیم؛ با کمک ربات فوق می‌توانید به دانلود مستقیم و بی‌دردسر ویدیوهای مورد علاقه خود از یوتوب بپردازید، البته این ربات تنها با کامپیوتر کار می‌کند و نمی‌توانید با گوشی از آن استفاده کنید.

برای دسترسی به این ربات کافیست از آیدی utubebot@ استفاده کرده و یا روی این لینک کنید.

با باز شدن صفحه ی ربات روی start/ کلیک کنید. با انجام این کار ربات اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما می‌گذارد. پس از آن باید زبان مورد نظر خود را از طریق منوی ربات انتخاب نمایید.

utubebot به صورت کلی دو راه را برای دانلود ویدیوها در اختیار شما می‌گذارد: ۱- ارسال لینک یوتوب ویدیو مورد نظر ۲- استفاده از دستور vid@ برای جستجوی ویدیوها. اگر از ما بپرسید روش دوم را ترجیح می‌دهیم چرا که سریع‌تر بوده و با استفاده از آن دیگر نیازی نیست از اپلیکیشن تلگرام خارج شوید.

Youtube Download Telegram bot 1

پس از ارسال لینک مورد نظر، ربات دو گزینه در مقابل شما قرار می دهد: ۱- دریافت لینک به صورت ویدیو ۲- دریافت لینک به صورت صوت. در صورت انتخاب گزینه دوم ویدیو مورد نظر شما به فرمت MP3 تبدیل می‌شود. در مرحله بعد در صورت انتخاب گزینه ویدیو قادر خواهید بود فرمت و کیفیت ویدیو را تعیین نمایید.

در آخر نیز نحوه ارسال ویدیو و یا صوت (به صورت فایل ارسال شود و یا لینک) از کاربر پرسیده می‌شود. دقت داشته باشید که امکان ارسال فایل‌های حجیم در تلگرام توسط این بات مقدور نیست و به همین دلیل بهتر است از گزینه دریافت ویدیو به صورت لینک استفاده کنید.

ربات Youtube Downloader برای گوشی

ربات بالا تنها برای کامپیوتر کارایی دارد، با این حال بسیاری از کاربران به دنبال ربات تلگرامی دانلود فیلم از یوتیوب رایگان برای گوشی اندروید و آیفون هستند. این کاربران می‌توانند به سراغ ربات «Youtube Downloader» یا «YoutubeDL» بروند که هردو رایگان هستند. برای دسترسی به ربات اول تنها کافیست از آیدی youtubednbot@ استفاده کنید.

پس از شروع بکار این ربات، تنها کافیست لینک ویدیو را وارد کنید تا در سریعترین زمان ممکن ویدیو را برایتان بفرستد، البته برخلاف ربات قبلی گزینه‌های زیادی برای کیفیت ویدیوها در اختیارتان قرار نمی‌گیرد و تنها می‌توانید ویدیوها را با کیفیت ۳۶۰p یا ۷۲۰p دانلود کنید. برای تغییر کیفیت تنها کافیست عبارت setting/ را تایپ کنید.

برای استفاده از ربات YoutubeDL عبارت remoteyoutubedl_bot@ را تایپ کنید تا به صفحه این ربات بروید. در این ربات می‌توانید ویدیو را بطور تصویری یا صوتی دانلود کنید. اگر روی گزینه ویدیو کلیک کنید، یک کیفیت در اختیارتان قرار می‌گیرد و سپس می‌توانید آن را به صدا تبدیل کنید یا اینکه ویدیو را ویرایش کنید. با انتخاب گزینه ویرایش، می‌توانید مواردی مانند تایم شروع را تغییر دهید.

 

دانلود ویدیوهای یوتیوب از طریق مرورگر کامپیوتر یا گوشی

ابزار دیگری که به شما معرفی می‌کنیم یک سایت است که در مرورگر گوشی یا موبایل می‌توانید از آن استفاده کنید. این ابزار که Youtube Downloader نام دارد یک ابزار آسان و ساده است که فقط همین یک کار را به خوبی انجام می‌دهد. برای استفاده باید به این لینک رجوع کنید و در صفحه اصلی سایت، آدرس کامل ویدیوی موردنظرتان در یوتیوب را وارد کادر مربوطه کرده و روی دکمه Convert کلیک کنید.

7a542bd4 dad7 4f77 98d5 969c6f8a0950

بلافاصله به شما یک پنجره نشان داده می‌شود که یک تصویر از ویدیو به همراه کادری است که می‌توانید کیفیت ویدیو را از آن انتخاب کنید. پس از انتخاب کیفیت بر روی دکمه Get Link کلیک کنید.

a924bcb2 7ff0 4ad7 822c e08133acdde3

 

چکیده:

اگر می‌خواهید ویدیوهای یوتیوب، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را بر روی گوشی خود دانلود کنید می‌توانید از اپلیکیشن‌های SnapTube و یا Vidmate استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روبات‌های تلگرام برای دانلود ویدیوهای یوتیوب استفاده کنید. برای نسخه پی سی می‌توانید از روبات utubebot و برای موبایل می‌توانید از روبات YoutubeDL استفاده کنید. همچنین از وبسایت Youtube Downloder در هر کجا به راحتی می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را با هر کیفیتی دانلود کنید.

 

برگرفته از فرشمیکا

راهکار آسان برای ارسال خودکار پست وردپرس به اینستاگرام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF