0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.

بسیاری از ما نیاز داریم اطلاعات و برنامه‌ها و مخاطبین کاری در گوشی‌شان از اطلاعات شخصی و خانوادگی جدا باشد. برای همین خیلی از ما یک گوشی اضافی تهیه می‌کنیم و یکی از گوشی‌ها را به کار و گوشی دیگر را به اطلاعات و برنامه‌های خانوادگی اختصاص می‌دهیم. داشتن گوشی دوم دلایل دیگری هم دارد. مثلا حفاظت از اطلاعات مهم شخصی. اما با توجه به قیمت بالای گوشی در کشور ما، تهیه گوشی دوم بصرفه نیست. حالا اگر داخل همان گوشی بتوانیم دو فضای کاملا مجزا داشته باشیم چه؟

این قابلیت بسیار کاربردی که به ما اجازه می‌دهد به جای خرید دو گوشی با قیمت‌های گزاف، یک گوشی داشته باشیم که دو فضای کاملا مجزا (مثل دو گوشی مختلف) در اختیارمان قرار بدهد در برخی از گوشی‌ها وجود دارد. شیائومی سردمدار این قابلیت است که به صورت پیشفرض گزینه‌ای به نام Second Space دارد که با تنظیم آن می‌توانید یک فضای مجزا برای گوشی خود ایجاد کنید.

گوشی  خود را روشن یا باز می‌کنید. با یک رمز وارد یک فضا می‌شوید که یک تعداد اپلیکیشن، فایل و اطلاعات، مخاطبین و … در آن وجود دارد. دفعه بعد، با وارد کردن یک رمز متفاوت، وارد فضای دیگری می‌شود که اپلیکیشن‌های متفاوت و اطلاعات دیگری در آن وجود دارد. بدین ترتیب شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها، فایل‌ها و اطلاعات و داده‌های شخصی‌تان در برنامه‌هایی مثل پیامرسان‌ها را از دسترس دیگران محفوظ بدارید. تصور کنید شما را بدزدند و مجبورتان کنند رمز گوشی خود را وارد کنید تا به اطلاعات شخصی شما یا مثلا تماس مخاطبین و عکس‌های شما دسترسی پیدا کنند. شما با وارد کردن رمز دوم، آنها را وارد فضای دوم گوشی خود می‌کنید و سارقین به اطلاعات حساس شما دسترسی پیدا نمی‌کنند و اصلا نمی‌فهمند چنین اطلاعاتی وجود دارد.

اما آیا این قابلیت جذاب در گوشی‌های دیگر به جز شیائومی هم وجود دارد؟ در این مقاله، امکان دسترسی و فعال کردن و تنظیم قابلیت فضای دوم در گوشی‌های مختلف را به شما نشان می‌دهیم:

فضای دوم یا Second Space در گوشی‌های شیائومی

MIUI Xiaomi یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری اندرویدی در جهان است که بسیار زیبا طراحی شده و ویژگی‌های جذاب و متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال، قبل از اینکه اندروید ۱۰ به بازار بیاید و حالت تیره تا این حد فراگیر شود، در MIUI 10 مبتنی بر Android 9 Pie حالت تیره‌ای در دسترس بود.

اکثر ما برای محیط کار و مسائل شخصی گوشی موبایل و سیم‌کارت جداگانه داریم تا مسائل و حتی اپلیکیشن‌های این دو محیط مجزا بوده و با هم تداخل نداشته باشند، ویژگی “Users” که در اندروید ۵.۰ (آب نبات چوبی) معرفی شده به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا به یک دستگاه اندرویدی یکسان دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. در این حالت اطلاعات و فایل‌ها و برنامه بین آنها به اشتراک گذاشته نمی‌شود و به هر کاربر اجازه می‌دهد از فضای خصوصی جداگانه‌ای لذت ببرد.

البته در گوشی‌هایی که از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند، اوضاع تا اندازه‌ای متفاوت است. شیائومی در رابط کاربری خود ویژگی Users را غیرفعال کرده و گزینه‌ای به نام Second space را جایگزین آن کرده تا در یک گوشی دو محیط و فضای مجزا را تجربه نمایید. با فضای دوم شیائومی افراد می‌توانند از دو محیط کاملاً جدا برای نصب اپلیکیشن‌های متفاوت، تم شخصی با لانچر متفاوت، فایل‌ها و گالری‌های خود استفاده کنند یا حتی آنها را بین دو فضای گوشی سوئیچ کنند.

نحوه فعال کردن فضای دوم در گوشی شیائومی

  1. به تنظیمات گوشی شیائومی خودتون برین.
  2. به پایین اسکرول کنین و روی گزینه “Second Space” ضربه بزنین.
  3. روی دکمه “Turn on Second Space” ضربه بزنین و اون رو فعال کنین.
  4. توضیحات رو مطالعه کنین و بعد بر­ روی گزینه “Continue” کلیک کنین.
  5. پس از نمایش با “موفقیت ساخته شد”، روی ” Continue ” در پایین صفحه ضربه بزنین.
  6. در صفحه بعدی، نحوه دسترسی به فضای دوم رو انتخاب کنین، به دو طریق می‌شه به اون دسترسی داشت: با استفاده از رمز عبور Using a password و یا استفاده از میان‌بر Using a shortcut
  7. و سپس روی “”Continue ضربه بزنین تا فرایند فعال‌سازی تکمیل بشه.

2022116 11 15 22 333

برای گوشی‌ها با منوی فارسی

Xiaomis second space 1 min

 

Xiaomis second space 2 min 1

برای انتقال فایل­‌ها به فضای دوم کافیه وارد تنظیمات بشین و گزینه Second Space و بعد Move data  رو انتخاب کنین. (در صورت درخواست رمزعبور، پسورد حساب اصلی رو وارد کنین در نهایت فایل‌های مورد نظر خودتون رو انتخاب کنین و به فضای دوم منتقل کنین.)

فضای دوم در گوشی‌های سامسونگ

کاربران گوشی های سامسونگ، می توانند با دانلود و نصب اپلیکیشن Second Space Launcher از قابلیت های فضای دوم استفاده کنند. شما می توانید اپلیکیشن ذکر شده را به صورت رایگان از پلی استور دانلود و نصب کنید. این ویژگی، امکان سوئیچ سریع در بین فضای اصلی و فضای دوم گوشی سامسونگ را فراهم کرده است.

نکته مورد توجه، این است که فضای اول و دوم گوشی های همراه، دو فضای کاملا مستقل از هم هستند. بنابراین نمی توانید فایل های موجود در فضای دوم را از طریق فضای اول مشاهده کنید. اما امکان جابجا کردن فایل ها در بین این دو فضا وجود دارد. به این منظور و برای جابجا کردن فایل ها در بین فضای اول و دوم گوشی های اندروید، ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی شده سپس گزینه Privacy  و در مرحله بعد نیز Private Space را انتخاب کنید.

در اینجا ممکن است بخواهید فایل ها را از فضای اصلی به فضای دوم انتقال دهید. به این منظور، گزینه Main Space to Private Space را انتخاب کنید.  در صورتی که میخواهید اطلاعات را از فضای دوم به حافظه اصلی منتقل کنید گزینه Second Space to Private Space را انتخاب کنید. البته در گوشی های سامسونگ، با نصب اپلیکیشن Second Space به راحتی می توانید فایل ها را در بین Main Space و Second Space جابجا کنید.

 

فضای دوم در گوشی‌های هوآوی

برنامه فضای دوم گوشی هواوی PrivateSpace نام دارد که یک فضای کاملاً مستقل از MainSpace یا همان فضای اصلی گوشی بوده و با استفاده از شناسه اثر انگشت یا گذر واژه مجزا قابل دسترسی است. برای جلوگیری از دسترسی غیر‌مجاز می‌توانید عکس‌های خصوصی و پرونده‌های محرمانه تجاری را در گوشی هواوی به PrivateSpace خود یا فضای دوم گوشی هواوی منتقل کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های پرداخت و بازی خود را به فضای دوم در گوشی هواوی منتقل کنید تا آن‌ها را از دسترس بقیه دور نگه دارید.

فعال کردن فضای دوم در گوشی هواوی

برای ایجاد فضای دوم در گوشی هواوی ابتدا باید…

  • به مسیر Settings > Privacy > PrivateSpace > Enable بروید
  • و سپس طبق دستورالعمل‌های روی صفحه عمل نمایید.

همچنین شما می‌توانید از روش زیر نیز اقدام به فعال‌سازی فضای دوم هواوی کنید:

  •  با استفاده از اثر انگشت یا گذرواژه تنظیم شده برای فضا صفحه قفل را باز کنید.
  • سپس در حالتی که روی MainSpace یا فضای اصلی قرار دارید، به مسیر Settings > Privacy > PrivateSpace بروید و Log in را انتخاب کنید.
  • ناگفته نماند اگر گوشی خود را دوباره راه‌اندازی کنید، باید رمز ورود را وارد کرده تا ابتدا به MainSpace دسترسی پیدا کنید و سپس به PrivateSpace بروید.

 

امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم علاوه بر ذکر اهمیت داشتن فضای دوم برای گوشی در جهت حفظ و تامین امنیت اطلاعاتی شخصی، به شما در راه‌اندازی و تنظیم این قابلیت در گوشی‌های‌تان کمک کرده باشیم. گرچه همچنان برند شیائومی، ساده‌ترین و بهترین شکل این ویژگی را به صورت پیشفرض در گوشی‌های خود ارایه می‌دهد اما در سایر گوشی‌های اندروید نیز می‌توان از چنین قابلیتی استفاده کرد. امیدواریم که برندهای دیگر نیز بتوانند این قابلیت ممتاز شیائومی را مانند ویژگی‌های دیگر، در محصولات خود کپی و ارایه دهند.

تاثیرات آلودگی هوا بر بدن انسان ؛ چه بلایی سرمان می آید؟
شبکه وو (Woo Network) چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF