0
لطفاوارد شویدیاثبت نام کنیدبرای انجام این کار.
امتیاز خوانندگان۰ رای
۴.۲
امتیاز منتقد

گوشی‌های میان‌رده با قیمت‌های اقتصادی همیشه امکانات خوبی را برای کاربران فراهم کرده‌اند. ولی برخی از این دستگاه‌ها کیفیت پایینی دارند؛ همین موضوع باعث می‌شود که کاربران زیادی به سمت خریداری پرچمداران شرکت‌های تولیدکننده گوشی بروند.

برای خرید کالا با قیمت مناسب و از فروشگاه معتبر به باکس ارزیابی در انتهای پست مراجعه کنید.

یکی از این شرکت‌ها، کمپانی کره‌ای سامسونگ است؛ سامسونگ به تازگی از محصولات جدید خود که شامل سامسونگ گلکسی A54 و A34 هستند، رونمایی کرد.

قبل از آنها نیز سری جدید S23 معرفی شده بود. این سری موفق شد در همان مدت زمان کم به یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های سامسونگ تبدیل شود و توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

سامسونگ هر ساله میلیون‌ها گوشی تولید می‌کند که در رنج میان‌رده و پایین‌رده قرار می‌گیرند. گوشی‌های میان‌رده سامسونگ قابلیت‌های فراوانی داشته و همیشه کاربران را راضی نگه می‌دارند.

ولی مشکلی که وجود دارد این است که اگر گوشی‌های میان‌رده «خیلی خوب» باشند و عملکرد منحصر به‌فردی از خود نشان دهند، کاربران دیگر دلیلی نمی‌بینند که برای خرید یک پرچمدار هزینه بالایی پرداخت کنند. برای همین این احتمال وجود دارد که سامسونگ از عمد گوشی‌های میان‌رده خود را با کیفیت پایینی بسازد تا کاربران را به خریداری سری گران‌تر یا مثلا سری جدید S23 ترغیب کند.

galaxy a51 vs a52 vs a54 1 result

با این وجود، گوشی‌های میان‌رده جدید این شرکت نه تنها باید از مدل‌های قبلی بهتر باشند، بلکه باید نسبت به میان‌رده‌های دیگر تولیدکننده‌های گوشی نیز عملکرد بهتری را از خود نشان دهند. علیرغم آنکه میان‌رده گلکسی A54 به تازگی وارد بازار شده است، ظاهری قدیمی دارد. حقیقتی آشکار است که نسخه جدید گوشی‌ها نباید طراحی قدیمی داشته باشند.

همین اتفاق برای مدل آیفون SE اپل نیز رخ داده بود، تمام کاربران اظهار داشتند که اپل در طراحی بخش ظاهری گوشی هیچ خلاقیتی به خرج نداده است، و البته واقعا هم همینطور بود.

با این حال، سامسونگ در طراحی پنل پشتی سامسونگ گلکسی A54 به جای پلاستیک از شیشه استفاده کرده است. حتی اگر به نمایشگر این گوشی نگاهی بیندازید و آن را با نسل قبل مقایسه کنید، به این حقیقت پی می‌برید که روشنایی صفحه افزایش یافته و نمایشگر نیز اکنون اندازه‌ای بزرگتر دارد. با این وجود، حاشیه‌های صفحه نمایش نیز تغییری نکرده‌اند. سنسور دوربین در گلکسی A54 بزرگ‌تر و جدیدتر شده‌اند که موجب می‌شود تصاویر و ویدیوهای بهتری را در شب ثبت کند.

سامسونگ وعده داده که برای این مدل تا ۴ سال بروزرسانی اندروید ارائه دهد و تا ۵ سال آینده نیز وصله امنیتی را برای آن فراهم کند.

ظاهر قدیمی گلکسی A54 نسبت به مدل A51 2019!

حالا اگر همین گوشی را با نسخه A51 2019 مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که مدل A51 2019 بسیار جمع و جورتر است، ظاهری شیک‌تر داشته و حتی در بخش وزن ۳۰ گرم از گلکسی A54 سبک‌تر است.

galaxy a51 vs a52 vs a54 result

 

گلکسی A54 در آزمایشات اولیه تراشه از گلکسی A51 2019 شکست خورد!

سامسونگ مدل دیگری را نیز به بازار عرضه کرد که گلکسی A34 نام دارد. این گوشی نسبت به گلکسی A54 ارزان‌تر بوده و حتی در بخش تراشه نیز می‌تواند با A54 مجهز به تراشه اگزینوس سامسونگ رقابت کرده و آن را شکست دهد. گلکسی A34 از تراشه مدیاتک استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد که مدل جدید A54 علاوه بر طراحی، مشکلات دیگری نیز دارد! 

همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، سامسونگ در این مدل جدید خود از تراشه مدیاتک بهره نبرده و تنها به استفاده از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ بسنده کرد. کارشناسان پس از انجام آزمایشات اولیه سرعت و عملکرد به این موضوع پی بردند که به نظر نمی‌رسد گلکسی A54 بتواند با دیگر گوشی‌های میان‌رده رقابت کند.

در این رابطه، یکی از کانال‌های یوتیوب، Vy Vo Xuan، بین گلکسی A54 و گلکسی A34 تست سرعت انجام داد. بر اساس همین آزمایش، به نظر می‌رسد گلکسی A34 جدید ۳۰۰ دلاری نسبت به گلکسی A54 سریع‌تر است و برنامه‌ها را با سرعت بالاتری باز می‌کند. هردوی این گوشی‌ها رم یکسانی (رم ۶ یا ۸ گیگابایت) دارند و از یک نرم‌افزار مشابه بهره برده‌اند؛ پس تنها چیزی که باعث شده چنین فرق آشکاری بین دو مدل به چشم بخورد، پردازنده متفاوت آنها است.

galaxy a54 vs a34 speed test result

بر اساس گفته‌ها، تراشه دیمنسیتی ۱۰۸۰ مدیاتکی که در گلکسی A34 استفاده شده با تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ که در گلکسی A54 وجود دارد، تقریبا برابری می‌کند. با این وجود، مدل A34 عملکرد بهتری دارد.

حالا سوالی که ایجاد می‌شود این است که چرا این دو گوشی با قیمت متفاوت باید عملکرد تقریبا مشابه‌ای داشته باشند؟

اگر بخواهیم مدل‌های میان‌رده جدید سامسونگ را با پیکسل ۷a گوگل مقایسه کنیم، بدون شک گوگل در صدر قرار خواهد گرفت! این محصول با تراشه Tensor G2، شارژ بی‌سیم و فناوری جدیدی در دوربین عرضه می‌شود.

پرچمدار پیکسل ۷ گوگل ۷۰ دلار گرانتر از گلکسی A54 است، حتی گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۱ گوگل نیز نسبت به میان‌ رده جدید سامسونگ قیمت پایین‌تری دارند.

pixel 6 pro vs pixel 7 pro design result

میان‌رده سامسونگ به خوبی آن چیزی که تصور می‌کردیم، نیست!

تولید گوشی میان‌رده با قابلیت‌های منحصر به‌فرد به یکی از بزرگترین چالش‌های سامسونگ تبدیل شده است! چرا که این شرکت تبلیغات زیادی برای پرچمدار گلکسی S23 خود که به تازگی معرفی شده، انجام داده و از کاربران خواسته تا این محصول را خریداری کنند.

وقتی کمپانی مطرح در تولید گوشی، میان‌رده‌های خود را با کیفیت پایین‌تری می‌سازد تا کاربران را به خرید گوشی‌های گران‌تر خود ترغیب کند، ممکن است چند دلیل داشته باشد! عوامل متعددی که شامل کمبود تراشه جهانی، بحران مالی جهانی و تورم، وجود گوشی‌های عالی گوگل با قیمت‌های اقتصادی و توانایی خوب اپل در فروش آیفون‌های قدیمی و جذب مشتری هستند، در این امر تاثیر دارند.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که سامسونگ در زمان‌بندی تولید و عرضه گلکسی A54 اشتباه کرده است! اگر همین گوشی در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شد، بی‌شک می‌توانست در بخش فروش و دیگر بخش‌ها بهتر عمل کند.

سایر کمپانی‌ها نظیر گوگل، وان پلاس، شیائومی و حتی ناتینگ می‌توانند در بخش میان‌رده از سامسونگ پیشی بگیرند. با تمام این تفاسیر، اگر به دنبال گوشی میان‌رده جدید سامسونگ با قابلیت‌های فراوان هستید، نسخه سامسونگ گلکسی A54 هنوز هم می‌تواند بهترین گزینه باشد!

 

لینک منبع

galaxy a51 vs a52 vs a54 1 result.webp
نقد و بررسی موبایل گلکسی A54
چکیده ارزیابی
امتیاز خوانندگان۰ رای
نقاط مثبت
نقاط منفی
۴.۲
امتیاز منتقد
بیضایی و زمانه ما؛ مرگ یزدگرد و جنبش اصلاحات در ایران
توییترِ ایلان ماسک؛ ارجحیت سود بر هر چیز دیگر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

GIF

امتیاز نهایی